Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Even geen Porsche (Bmw-adepten onder elkaar) #3
Dat is de G, de vorige...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
04 feb 2025 10:58 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Morge vrienden, Rijd idd niet heel veel km’s met de X3 maar die ik rijdt doe ik met een big smile, wat een heerlijke snelle auto Wat te denken van de instap en zit achter het lekkere dikke stuur met de rode flippers (die ik nooit gebruik) want hij is rap genoeg. Hij was niet goedkoop maar heb er zeker geen spijt van. Moest gisteren wel ff denken, welke neem ik mee 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
04 feb 2025 11:24 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Daar pas jij niet in Hans, ben ik bang 
|
04 feb 2025 11:56 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
 Zeker waar! @avh: kan in de vorm van meer salaris + km-vergoeding, om het wegvallen van de auto van de zaak voor een deel te compenseren. Daar word je natuurlijk niet helemaal vrolijk van ivm IB etc, maar goed, je moet toch wat he
|
04 feb 2025 13:07 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Zoveel lijken ze op elkaar..  (maar je hebt uiteraard gelijk) 
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
04 feb 2025 16:02 |
|
 |
saviola9
|
Als rijder van een BMW M zou ik niet direct een M3 of M4 voor dagelijks gebruik aanraden. Zeker niet met een kilometrage van 30.000 km per jaar. Ik heb ongeveer een half jaar lang mijn M als daily ingezet, maar daar werd ik ongelukkig van. Enerzijds vanwege het toch wel bizarre brandstofverbruik en anderzijds vanwege de drukte op de weg in combinatie met het gevoel in de auto. De auto heb ik ooit gekocht als hobby auto en voor dat doel doet 'ie zijn werk subliem. Toen ik 'm als daily ging gebruiken, ging het 'bijzondere' gevoel echter weg. Daarnaast helpen de files op de weg ook niet mee om zo'n auto echt tot zijn recht te laten komen.
Ik heb er daarom voor gekozen om een andere daily te nemen en de M weer als hobbyauto in te zetten. Nu kan ik me niet meer voorstellen dat ik 'm ooit nog weg doe. Uiteraard moet er in de toekomst wel een Porsche naast komen te staan.
Uiteraard staat iedereen hier anders in, maar dacht dat het interessant voor je kon zijn om m'n persoonlijke bevindingen te delen. Succes met de keuze in ieder geval!
|
05 feb 2025 15:26 |
|
 |
Bimmer
993 4S ('97)Sant Pere de Ribes, Spanje
|
Morge vrienden, Rijd idd niet heel veel km’s met de X3 maar die ik rijdt doe ik met een big smile, wat een heerlijke snelle auto Wat te denken van de instap en zit achter het lekkere dikke stuur met de rode flippers (die ik nooit gebruik) want hij is rap genoeg. Hij was niet goedkoop maar heb er zeker geen spijt van. Moest gisteren wel ff denken, welke neem ik mee  [/quote] Ik gebruik die rode flippers in de X3 wel, Hans. M2 voor als ik met gezin onderweg ben en M1 als ik alleen ben. Lekker makkelijk te onthouden en knopje maar 2 keer indrukken en geregeld. Maar een rode flipper of rode Ferrari, ik begrijp je dilemma wel....
_________________________________________ Wie remt, verliest......
|
05 feb 2025 16:20 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nu begrijp ik waarom die van jou zo dorstig is Ben 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
05 feb 2025 17:12 |
|
 |
MS964
|
 |  |  |  | MS964 schreef: Ok, graag jullie advies. Momenteel heb ik een 420i Gran Coupe van de zaak, met tankpas. Wit, M-pakketje erop, getint achter, zwarte velgen. Super blij mee, mooie auto, rijdt heerlijk, helemaal top. Maar alleen de snelheid (-sbeleving) valt natuurlijk wat tegen. Ik overweeg nu een autovergoeding te regelen bij mijn werkgever. Daarnaast heb ik nu bijtelling, en die kosten vallen dan ook weg. Hiermee heb ik een potje, en daarnaast kan ik maandelijks nog wat bijleggen. De opties: - BMW M440i Gran Coupe met iets van 60k op de teller, vanaf 2021. In NL vanaf circa € 65k, in Duitsland incl BPM € 58k oid - Audi RS4, uit 2018/2019, met iets van 80k op de teller, vanaf circa € 65k in NL, en circa € 60k (incl BPM) in Duitsland. - M3 of M4 (vanaf 2021), maar ik vrees echt dat dat financieel te gortig wordt, zowel qua aanschaf als de lopende kosten Ik vind het leuk om af en toe wat sneller te rijden (ok, écht wel wat sneller, op de Autobahn, 225+  als het kan) maar ben geen coureur of circuitridder. Ga verder gewoon voor de algehele rijbeleving (looks + snelheid + geluid). Het financiële stuk is wel een ding voor me, aangezien ik nu voor een appel en een ei rondrijd in mijn huidige 420i. Daarnaast moet ik de auto in principe op straat parkeren. Nog een paar overwegingen: - een echte M is magisch voor mij. Net zoals de RS4 badge. Een M440i is niet het iconische (voor mij). - Van de RS4 wordt altijd gezegd dat er minder rijbeleving in zit. Zou kunnen, geen idee. Weet niet of me dat echt enorm gaat tegenstaan, gezien het gebruik dat ik ervan maak. - Geen zin in gedoe dat de RS4 gejat wordt, of dat ze binnen om de sleutels komen “vragen”. - De M3 en M4 zijn zakelijk ook wat lastiger te “verkopen” voor mij. Als ik bij klanten kom voorrijden. Daarin is de RS4 en M440i een stuk chiquer. - Nadeel van de M440i is dat ik nu eigenlijk dezelfde auto heb. Dan betaal ik een klap geld, maar rijd ik in “dezelfde” auto rond. - De laatste 15 jaar zijn mijn dailys altijd BMW geweest (3- en 4-series). Bevalt erg goed. - Er komt mogelijk op korte termijn een nieuw model van de RS4 aan? Dat zou ik jammer vinden, dat ik dan ineens in een “ouder” model auto rijd. Dit alles lezende, wat raden jullie aan?  |  |  |  |  |
Update: vandaag in Duitsland een in topstaat verkerende, nagenoeg nieuwe, M440i gekocht via een officieel BMW servicepunt. Slechts 28.000 kilometers op de teller, met de kleur (Brooklyn Grau) en opties die ik zocht. De eigenaar was een enorme liefhebber, die er met hart en ziel voor gezorgd heeft (“eten en drinken in de auto was verboden”). Voor mij nu een hele mooie stap, die M3/M4 of RS4/RS6 gaat er ooit wel komen. Vanwege tijdgebrek etc ga ik de import incl transport wrs uitbesteden. Foto’s zullen nog volgen. Voor nu: blij mee!  Bedankt voor het meedenken en de adviezen allemaal!
|
16 feb 2025 0:43 |
|
 |
disciple
981 Cayman S PDK
|
Nou, klinkt goed! Gefeliciteerd! Foto?
|
16 feb 2025 11:40 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Gefeliciteerd Mischa met de fraaie bmw. Een 340 heeft rond de 380 pk en de 540 rond de 330 pk, wat heeft de 440? Onze zoon kocht ook een 3 serie in Dld bij de dealer, maakte het over en haalde hem op. Ik ben naar A.dam geweest en kreeg zo het Ned kenteken, garantie ging over naar Poelgeest 
|
16 feb 2025 12:22 |
|
 |
MS964
|
Dank beiden!
@hans: 374 PK idd. Ik ga morgen ook even langs Poelgeest om te checken hoe het met de garantie zit. Volgens de verkoper zou het sowieso binnen 5 jaar geen probleem moeten zijn zolang ‘ie dealonderhouden blijft. Dat ben ik sowieso voorlopig van plan.
|
16 feb 2025 17:51 |
|
 |
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Is er hier al iemand met een nieuwe M5 touring (G99)?
|
18 feb 2025 13:16 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Daar heb je bijna een groot rijbewijs voor nodig...
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
18 feb 2025 15:10 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nee hier zitten enkel mensen met smaak.
|
18 feb 2025 15:30 |
|
 |
Ruben | '89 Targa
Silber / Schwarz, ori Euro & ungedrosselt
|
Is dat die met die TL-buis-sfeerverlichting rondom de dubbele-labrador-opzuig-grille? Ik volg het allemaal niet meer zo, ben zelf zo'n beetje afgehaakt toen ze stopten met de E-nummers. Maar dat is altijd nog een stuk later dan bij Porsche 
|
18 feb 2025 15:52 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Kheb zojuist een nette e46 sedan met lage km-stand erbij gekocht.....kon m niet laten staan (gewoon een 4-pitter...). Nette auto, daily, nog redelijk analoog.....het wordt steeds moeilijker om die te vinden. Erg fijn dat je je gordel los kan halen als je ergens aankomt, zonder dat alle toeters en bellen af gaan. Je moet hem ook nog helemaal zelf uit de berm sturen, en je kan weer links vlak tegen de vangrail langs het verkeer kijken....  Wat rijdt zo'n ding ouwerwets lekker!!! Wat wel vervelend is, dat hij een signaal geeft als het bv 3 graden of kouder is......alsof ik dat zelf niet weet....  Ik was eigenlijk op zoek naar een E30 als daily, maar ik ga geen 20 mille uitgeven aan een roestbak...nu heb ik maar een paar mille uitgegeven aan een roestbak (hoewel dat laatste me meevalt, en ik weet waar ze 'gaan')
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
18 feb 2025 17:59 |
|
 |
MS964
|
Het is even een snapshot geweest, mooiere foto's volgen tzt! 
|
19 feb 2025 11:30 |
|
 |
disciple
981 Cayman S PDK
|
Ja mooi! Ga je nog andere/grotere wielen er op zetten of ben je tevreden zo?
|
19 feb 2025 11:48 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Mooie aanwinst  "vuilniszakken grijs" zou onze Belgische forummer Tilt! dat noemen, gave kleur. Niets meer aan doen (wat mij betreft), die velgen staan hem prima .
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
19 feb 2025 14:16 |
|
 |
Ruben | '89 Targa
Silber / Schwarz, ori Euro & ungedrosselt
|
Wij hebben een generatiegenoot (E88 met N55), inderdaad nog precies analoog genoeg. Zeker in combi met de heilige BMW drie-eenheid (6 in lijn, handbak, rwd) is dat idd heel fijn. We hebben 'm ooit in maagdelijke toestand gekocht als tussenoplossing (omdat in een Lotus Elise geen babystoeltje + kinderwagen pasten), maar de 'baby' is inmiddels zo'n anderhalve meter en de Bimmer is er nog steeds, is echt deel van het gezin geworden. Ook nog met de ouderwetse klokken met de klassieke BMW typo en oranje tellerverlichting, ik hou ervan 
|
19 feb 2025 14:46 |
|
 |
MS964
|
Thx! Hij staat nu idd op 18 inch, de zomervelgen zijn 19 inch. Dat staat een stuk beter, dus ik ga qua wintervelgen nog wel kijken of ik naar 19 (of 20 inch) kan switchen.
|
19 feb 2025 17:03 |
|
 |
sportwagon
992 Carrera S cabrio PDK (2019). [Ex Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023)] [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]Twenthe
|
Niet echt zwaarder dan een Pana hybrid. Ik ga er volgende week mee proefrijden. Ben wel enthousiast mits in juiste kleur.
|
20 feb 2025 17:05 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Vandaag mijn nieuwe familie auto gehaald, M550i ( g30) wat een feest zon ding 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
07 maart 2025 12:00 |
|
 |
giuliettagta
|
Begin deze week een afspraak gemaakt om mijn G21 een software optimalisatie kuurtje te geven.... Week 13 krijgt de 330e er wat paardjes en een hoop koppel bij 
|
07 maart 2025 12:35 |
|
|