Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 0:45

Antwoord op onderwerp  [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Goed bezig daar in België... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
adu schreef:

Een momentopname zegt niet zoveel. Je zult het op lange termijn moeten bezien.

Dalende trend de laatste 10 jaar en verwacht wordt dat deze zich in 2007 voortzet.

18 jan 2007 17:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Jort schreef:
(..)Dalende trend de laatste 10 jaar en verwacht wordt dat deze zich in 2007 voortzet.

Moeten er niet al teveel van dit soort geintjes voorvallen, anders zou die trend wel eens doorbroken kunnen worden ... Bovendien kan ik me voorstellen dat er ook mensen zijn die hun zuur verdiende centjes liever aan andere dingen uitgeven.

18 jan 2007 17:44
Profiel
Groningen
Bericht 
adu schreef:
Jort schreef:
(..)Dalende trend de laatste 10 jaar en verwacht wordt dat deze zich in 2007 voortzet.

Moeten er niet al teveel van dit soort geintjes voorvallen, anders zou die trend wel eens doorbroken kunnen worden ... Bovendien kan ik me voorstellen dat er ook mensen zijn die hun zuur verdiende centjes liever aan andere dingen uitgeven.

Ehh bijvoorbeeld €60 euro per huishouden. In NL zou dat 0,08% van het BBP extra lastendruk opleveren, indien alle huishoudens jaarlijks tenminste 1 volledig vignet zouden aanschaffen (en dat is "redelijk" pessimistisch gesteld.. :wink:). Dat op een totaal van ongeveer 39% belastingdruk, dan weet je waar we het over hebben. Geneuzel in de marge.

Voor de minder bedeelden kan €60 inderdaad een behoorlijk bedrag zijn, dat ben ik met je eens.

Anyway, de Gemüse wacht ook op mij. :wink:

18 jan 2007 17:53
Profiel
vianen
Bericht 
knoet schreef:
adu schreef:

maar hoe je het ook draait of keert, hierboven staat het nog eens... er is teveel buitenlands verkeer op onze wegen, wat volgens mij in nederland in veel mindere mate het geval is...

Zeker nooit in Aalsmeer geweest?, Schiphol? de havans van Rotterdam? de havens van Amsterdam? Hoogovens? Joh hou toch op met die onzin, heel Europa krost hier door dit landje heen! :evil: :wink:

19 jan 2007 0:54
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
bert964c4 schreef:
knoet schreef:
adu schreef:

maar hoe je het ook draait of keert, hierboven staat het nog eens... er is teveel buitenlands verkeer op onze wegen, wat volgens mij in nederland in veel mindere mate het geval is...

Zeker nooit in Aalsmeer geweest?, Schiphol? de havans van Rotterdam? de havens van Amsterdam? Hoogovens? Joh hou toch op met die onzin, heel Europa krost hier door dit landje heen! :evil: :wink:

Kennelijk denken onze Belgische voorstanders dat ze er (persoonlijk) op één of andere manier wijzer van worden. Wellicht komt het ook voort uit een misplaatst gevoel van onrecht wat hen aangedaan zou worden. Heb ik een nieuwtje voor ze, dat geld verdwijnt deels door de te maken kosten voor het invoeren, uitvoeren en handhaven van het vignet en voor het overige heb ik er geen fiducie in dat het werkelijk zal strekken tot verbetering van het wegennet. Wat dat betreft denk ik dat de situatie in la dolce Belgique niet veel verschilt met die in Nederland. Wat mag je dan wel verwachten, nou ja, goed voorbeeld doet allicht volgen ...

19 jan 2007 9:40
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Adu schreef:
Kennelijk denken onze Belgische voorstanders dat ze er (persoonlijk) op één of andere manier wijzer van worden.

Ik prijs me leke dag gelukkig, dat ik niet hoef wakker te liggen van € 60 op jaarbasis.
Nu ben ik ook geen voorstander van het vignet als ik eerlijk moet zijn, het stoort me enkel dat veel van die Nederlanders begin te zeuren en te zeiken als wij een vingnet van € 60 invoeren en dat er over al de andere landen niets gezegd word.

Waarom de andere landen wel, en België niet, dat wil ik wel eens weten :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 jan 2007 10:08
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
(..)en dat er over al de andere landen niets gezegd word.

Argument "hij doet het toch ook, dus waarom ik niet" voegt niets toe aan de inhoudelijke discussie. Als eerder vermeld ben ik géén voorstander van vignetten e.d. waar ook in de EG. Dat geldt dus niet alleen voor België. Maar als er dan toch tol wordt geheven, dan vind ik wel dat er wat tegenover moet staan. We mogen in de toekomst kennelijk rekenen op mooie wegen.

19 jan 2007 10:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Beveren Belgie
Bericht 
bert964c4 schreef:
knoet schreef:
adu schreef:

Die vrachtwagens hebben een vertrek- of eindpunt in Nederland :!:
Daar is geen probleem , het probleem ligt bij het verkeer dat gewoon door het land raast om van A naar B te rijden vb : Frankrijk - Nederland
ps : dit is GEEN Onzin :roll:

19 jan 2007 11:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Der Ferry schreef:
(..)Die vrachtwagens hebben een vertrek- of eindpunt in Nederland :!:
Daar is geen probleem , het probleem ligt bij het verkeer dat gewoon door het land raast om van A naar B te rijden vb : Frankrijk - Nederland
ps : dit is GEEN Onzin :roll:

Hoe je het ook wendt of keert, uiteindelijk gaat het om het gebruik van het wegennet door anderen dan de ingezetenen. Er is aldus geen verschil of de bestemming nu binnen of buiten België is gelegen. In beide gevallen wordt het wegennet benut door die brutale indringer van buitenaf ... Dat verschil wordt vooralsnog ook niet in het voorliggende voorstel gemaakt. Of je nu op doorreis bent of een eindbestemming hebt in België, je zult volgens het voorstel een vignet moeten kopen. Maar waarom denk je toch dat er in dit verband zo'n groot verschil is tussen België en Nederland? Dacht je nu werkelijk dat het hier allemaal wel meevalt met de drukte? Is er hier dan zo weinig verkeer vanuit het buitenland? Daar zul je je denk ik in vergissen. Weliswaar zijn wij geen doorgang naar het zonnige zuiden, maar wat dacht je van al die Duitsers die hier traditiegetrouw ieder jaar de stranden "bezetten". We zijn altijd gastvrij, sterker nog, onze oosterburen waren op enig moment zo thuis in ons landje dat ze 5 volle jaren zijn gebleven ... Alle gekheid op een stokje, wat blijft er als we zo doorgaan nog over van de EG gedachte? Alleen de lusten niet de lasten?

19 jan 2007 11:37
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
adu schreef:
ppp 356 schreef:

Argument "hij doet het toch ook, dus waarom ik niet" voegt niets toe aan de inhoudelijke discussie. Als eerder vermeld ben ik géén voorstander van vignetten e.d. waar ook in de EG. Dat geldt dus niet alleen voor België. Maar als er dan toch tol wordt geheven, dan vind ik wel dat er wat tegenover moet staan. We mogen in de toekomst kennelijk rekenen op mooie wegen.

Mooie wegen :roll: het merendeel van onze wegen, en zeker de Vlaamse zijn in goede staat. Blijkbaar hebben jullie de laatste jaren niet meer in België gereden, of rijden jullie steeds op dat minder goede stuk :roll:
Als ik naar Amsterdam rij, en ik zit op de ring net voorbij Dordrecht, vlieg ik ook konstant met mijn hoofd tegen het dak om van het stuk snelweg naar Lelystad maar te zwijgen.

Maar om dan te gaan zeggen dat al jullie wegen slecht zijn :roll: :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

19 jan 2007 13:04
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
(..) het merendeel van onze wegen, en zeker de Vlaamse zijn in goede staat. (..)

Ik maak inderdaad niet zo veel gebruik van de wegen en dan nog maar in een beperkt gebied. Je moet denken aan een jaarlijks skitripje richting France en één weekendje in één van jullie mooie steden. Ben nooit zo'n fan geweest van de snelwegen in België. Vind ze niet echt geweldig onderhouden en bovenal op veel punten gevaarlijk. Maar met de komende bijdrage zal er natuurlijk veel veranderen :lol:

Uiteraard wil ik niet zeggen dat het in Nederland nou allemaal zo goed gesteld is met de wegen. Maar goed, daar hoef je als buitenlander vooralsnog niet voor te betalen, dat krijg je er allemaal gratis bij 8)

19 jan 2007 13:54
Profiel
Bericht 
KEV-911 schreef:
Tja, wij Belgen zijn te laks voor die zaken. Mocht er morgen in Nederland een vignet op de markt komen, ga ik daar geen heisa van maken. Als je daar moet zijn betaal je gewoon die 60 euro, al is dat maar voor 3x per jaar. Trouwens mochten ze vignetloketten plaatsen brengt dit weer files ed mee, + het zal uiteindelijk duurder uitkomen voor de gebruiker.
PS het verkeer zal niet verminderen voor de dromers :wink:

de gemiddelde nederlander is wel zo laks om het normaal te vinden dat ie 45% BPM betaalt op de nieuwe prijs van een auto....

zou je in Belgie nooit erdoor krijgen ... hoezo domme Belgen?

19 jan 2007 14:30
PorscheForum Rakker
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
Bericht 
ppp 356 schreef:
Adu schreef:

Paul, omdat we zo vaak jullie traiteurs bezoeken. :wink:

Ik begrijp niet waarom iedereen zich hierom zo druk maakt en zeker niet op een Porscheforum.

Ik hoop eigenlijk dat we in Nederland ook zoiets krijgen. Ik las vanmorgen dat een hoop mensen bereid zijn voor 5 euro per dag de spits te mijden. Verhogen die kosten, dan kan ik lekker doorrijden :!: :wink:

19 jan 2007 15:45
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Teun schreef:
Verhogen die kosten, dan kan ik lekker doorrijden :!: :wink:

Ik denk dat jullie Koos dat plan ook wel strak vindt :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

19 jan 2007 17:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
A4 B5 Avant 1.9 TDI, Urquattro, 964 Carrera 2 (van mijn vader)
Mechelen, België
Bericht 
knoet schreef:
een beter plan had geweest als zo een vignet alleen noodzakelijk zou zijn voor de drukke wegen zodat de kleine man er mits een omweggetje geen last van had, zoals in frankrijk...

En dan worden die omwegen sluipwegen, wat dus enkel een verplaatsing van het probleem teweeg brengt.

19 jan 2007 18:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster
Belgium
Bericht 
desmett schreef:
knoet schreef:
een beter plan had geweest als zo een vignet alleen noodzakelijk zou zijn voor de drukke wegen zodat de kleine man er mits een omweggetje geen last van had, zoals in frankrijk...

En dan worden die omwegen sluipwegen, wat dus enkel een verplaatsing van het probleem teweeg brengt.

verspreiding ipv verplaatsing :wink:

19 jan 2007 19:38
Profiel WWW Facebook  ICQ 
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht 
Teun schreef:
ppp 356 schreef:
Adu schreef:

Paul, omdat we zo vaak jullie traiteurs bezoeken. :wink:

Ik begrijp niet waarom iedereen zich hierom zo druk maakt en zeker niet op een Porscheforum.

Ik hoop eigenlijk dat we in Nederland ook zoiets krijgen. Ik las vanmorgen dat een hoop mensen bereid zijn voor 5 euro per dag de spits te mijden. Verhogen die kosten, dan kan ik lekker doorrijden :!: :wink:

De kosten voor mijn auto's bestaat voornamelijk uit belasting, afschrijving en verzekering. Daarbij vallen brandstofkosten en de 5 euro winst met buiten de spits omrijden in het niets. Zolang we dit belastingsysteem houden bliif ik en vele met mij lekker doorrijden.

Kosten maken voor openbaar vervoer en daarbij ook de belastingen op de auto die ik dan op dat moment niet eens gebruik.

De belasting zal toch echt in de kilometer prijs moeten worden door berekend om mij uit de auto te krijgen. Helaas zal ik dan wel duurder uit zijn :cry:

19 jan 2007 19:48
Profiel
Bericht 
ppp 356 schreef:
adu schreef:
ppp 356 schreef:

Mooie wegen :roll: het merendeel van onze wegen, en zeker de Vlaamse zijn in goede staat. Blijkbaar hebben jullie de laatste jaren niet meer in België gereden, of rijden jullie steeds op dat minder goede stuk :roll:
Als ik naar Amsterdam rij, en ik zit op de ring net voorbij Dordrecht, vlieg ik ook konstant met mijn hoofd tegen het dak om van het stuk snelweg naar Lelystad maar te zwijgen.

Maar om dan te gaan zeggen dat al jullie wegen slecht zijn :roll: :roll:

Klopt, de wegen in Belgie zijn zeer goed of ik nu naar Limburg of Luxemburg ga perfecte autobanen, :salut: met uitzondering van een, en dat is het eerste stuk van de Expres weg Antwerpen richting Brugge. :cry:

19 jan 2007 21:36
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
bert964c4 schreef:
knoet schreef:
adu schreef:

Nuanceverschil:

Nederland is een exportland. Wordt toch het nodige aan verdiend dacht ik.

19 jan 2007 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
cabrio wim schreef:
met uitzondering van een, en dat is het eerste stuk van de Expres weg Antwerpen richting Brugge. :cry:

Dat is inderdaad zoooo slecht, toen ik daar de eerste keer reed moest ik er gewoon om lachen. Is bijna niet te begrijpen dat zulke wegen bestaan!

19 jan 2007 22:04
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Volgens mij is het geen vignet maar moet je het bedrag gewoon op een bankrekening overschrijven (via internet) en dat gekoppeld is aan je nummerplaat. Bij binnenkomst in Belgie wordt je digitaal gefotografeerd en gecontroleerd. Ook alle digitale snelheidcamera's gaan die controle functie hebben.

Voor Nederlanders op doorreis lijkt mij de beste oplossing, om de auto op een grote autotrailor te zetten en bij de Franse grens er weer af. Er zullen vast wel Poolse autotransporteurs zijn die in dit gat in de markt springen.

21 jan 2007 17:11
Profiel
Amsterdam
Bericht 
corry schreef:
Voor Nederlanders op doorreis lijkt mij de beste oplossing, om de auto op een grote autotrailor te zetten en bij de Franse grens er weer af. Er zullen vast wel Poolse autotransporteurs zijn die in dit gat in de markt springen.

Je was deze -> :wink: vergeten ? ( hoop ik... :roll: )

21 jan 2007 17:35
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
corry schreef:

Dat is veel te duur hoor! :evil:

21 jan 2007 19:37
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
corry schreef:

Dat is veel te duur hoor! :evil:

21 jan 2007 19:38
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik moest gisteren wat rondrijden voor familiebezoek.
Nu heb ik weer het nut van de invoering gemekt alsook waarom enkel de Nederlanders hier zo heftig op protesteren.
Diegene die het niet zo kunnen volgen nodig ik graag uit om op een zondag met mij een toertje hier door de omgeving te maken (laten we zeggen straal van 20km)
Als ik voor elke gele plaat 1€ zou krijgen die we zien heb ik op een paar uurtje een flink maandloon verdiend

Laatste update 22/10/2013

22 jan 2007 16:45
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 255 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende