Auteur |
Bericht |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
horn,
Ik vroeg me af hoe geval "fakkel Cooper"is afgelopen, is het nou toch een garantie geval geworden, of gewoon een verzekeringskwestie.
En die A8 is dat nog door gegaan ?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
21 feb 2007 15:08 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Of gewoon weer een Porsche aanschaffen 
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
21 feb 2007 18:43 |
|
 |
horn
PF #57
|
verzekering zegt dat ze bij onderzoek een gat in het motorblok hebben gevonden waardoor een drijfstanglager het blok verlaten zou hebben en ergens kortsluiting heeft veroorzaakt. hierdoor is hij in de fik gevlogen. maar ik zou het ook hebben moeten merken doordat er smering tekort was. ik heb van amsterdam tot breukelen met de radio uit gereden omdat ik zat te praten met mijn broer en wij hebben beide geen bijzonder geluid gehoord. tevens heeft er geen enkel waarschuwingslampje gebrand, daar ben ik zeker van.
wel knap dat ze dat allemaal kunnen zien aan een motor die volledig uitgefikt is. enfin, het is inmiddels een onderzoek tussen bmw nederland, de leasemij en de verzekeringsmij. ik heb er weinig mee te maken en bemoei me er niet echt mee.
ben alleen even erg boos geworden op de dealer omdat één of andere monteur het nodig vond om tegen een collega van mij te zeggen (toen hij zijn eigen auto kwam ophalen) "die brand met die cooper s is waarschijnlijk gewoon door zijn eigen schuld ontstaan..." Ben nooit zo blij met dergelijke beschuldigingen die ze niet kunnen staven. Gaan maar een eigen leven leiden.
Hoopte een of andere constructie te kunnen bedenken waardoor ik mijn huidige maandelijkse leasebudget netto in handen zou kunnen krijgen door op kilometer declaratie te gaan rijden ofzo. Helaas is dat door de belastingdienst zo dichtgetimmerd dat dat er niet in zit. De S8 is op die manier inmiddels buiten beeld. Zit waarschijnlijk niets anders op dan weer iets te gaan leasen. Weet nog niet precies wat. Zien we wel. Is moeilijk. Fun auto? Gezins auto (heb toch 3 kinderen...)? Cabrio? Ben me tegelijkertijd ook aan het orienteren op toch weer een Porsche voor erbij. Maar wat dan? Cabrio? weer een 964? klassieker? Zit er ook over te denken om dan de family hurse (Opel Omega Station 3.0 MV6 automaat) in te ruilen voor ofwel een A8 ofwel een RR (beide van zo rond 2002). Genoeg wensen, genoeg keuzes. Maakt het niet makkelijker...
Ik heb altijd een zwak gehad voor een 964, maar deze beelden blijven in ieder geval in mijn hoofd en mijn dromen rondspoken...

_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 feb 2007 22:21 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Duidelijk verhaal. Ik zou ook moeite hebben met zo'n opmerking van zo'n monteur.
Voor de rest heb je natuurlijk een luxe probleem.....
Voor wat betreft de Porsche keuze. Ik zou voor een mooie 964 gaan. Klassieke look met een enorm motorvermogen. Krijg trouwens wel de kriebels van die klassieke zwarte. Wat een plaatje 
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
21 feb 2007 22:56 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat heeft hij al gehad Teun , en ik kan best begrijpen dat daar de keuze is gevallen deze weg te doen er een ander model komt als hij er terug eentje haalt.
Zo zou het bij mij gaan tenminste.
Een droom is meestal niet wat je al gehad hebt , maar wat je eens zou willen hebben.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 feb 2007 23:00 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Weet ik maar ik hij is al weer een tijdje zonder. Ik zou de kick van de snelheid missen in een klassieker. Hoewel, die zwarte.....
Beste Teun, heb beide quotes van jouw geveegd , als je reageert op direct-bovenstaande posten is quoten niet nodig, vooral als het ook nog grote posten zijn. Dit is tevens aan anderen gericht...
Jurgen
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
21 feb 2007 23:14 |
|
 |
horn
PF #57
|
Hé, die twijfel ken ik... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 feb 2007 23:17 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Daar heb je hier genoeg maten voor die je willen meenemen of zelfs zelf laten rijden 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
21 feb 2007 23:19 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Niet weer die blauwe met die lelijke USA lampekappen!
Dan die zwarte....
Veel wijsheid gewenst!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 feb 2007 23:37 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
We zullen Teun eens moeten meenemen in een klassieker denk ik.
Ik vind de kick van snelheid bij de Speedster tegen 160 vele malen groter dan 240 in de 997
Nog maar te zwijgen als je een bocht neemt die je met de 997 makkelijk tegen 120 neemt en dit tegen dezelfde snelheid probeert met de 356. Lukt wel maar is wel kicken 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
21 feb 2007 23:48 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
I know the feeling. 200 lijkt in mijn oudje van '77 ook veel harder dan in de lease TDI! 
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
21 feb 2007 23:53 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Horn, wat dacht je van een 964 'backdate'
Alle voordelen van de 964 (airco, abs, evt. tiptronic, etc. etc.) en de looks van een 'early' 911
dit is eigenlijk een 964 C4 
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 feb 2007 0:11 |
|
 |
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Ja daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Trouwens, uitnodiging aanvaard 
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
22 feb 2007 0:19 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Bouwpakketje dus
-Prachtige wagen Jeroen. Had ik het geld was die zeker welkom hier zo voor erbij-
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
22 feb 2007 0:21 |
|
 |
bert964c4
vianen
|
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
22 feb 2007 0:55 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Nu nog chromespiegels en hij is helemaal af. Persoonlijk vind ik die cupspiegels niet kunnen op deze wagen 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
22 feb 2007 7:21 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Nou niet allemaal in ene RS replica's gaan bouwen
.... als je dit goed wilt doen kost deze je (bijna) net zoveel als een van Horn's teasers
|
22 feb 2007 8:28 |
|
 |
horn
PF #57
|
on topic: update: worst case scenario.
ze hebben inderdaad bij onderzoek achter de dynamo een gat in de motor ontdekt waardoor een drijfstang het blok verlaten heeft. na onderzoek door specialisten kan de enige oorzaak zijn 'gebrek aan smering'. In de kleine lettertjes van de leasemaatschappij staat dat de berijder zelf verantwoordelijk is voor het controleren van het oliepeil. Derhalve ben ik aansprakelijk gesteld voor de motorschade. De gevolgschade (total loss door de brand) wordt door de verzekering vergoed, maar de motorschade (kleine 10 mille) willen ze op mij verhalen.
Volgens het boekje moet een auto elke 25000 km een beurt hebben. Die had hij 16000 km geleden nog gehad. Ik reed rustig, heb geen enkel bijgeluid gehoord en er heeft geen enkel lampje gebrand dat aangaf dat ergens te weinig olie in zou zitten. Anders was ik echt wel onmiddelijk gestopt. Hoewel het een leaseauto was, was ik erg gek van dat ding (anders had ik hem na alle ellende in het eerste jaar echt wel teruggebracht). Dat vind ik eigenlijk het ergste van het hele verhaal, dat ze doen alsof ik gewoon bewust die auto heb vernield.
Ik rij al bijna 18 jaar leaseauto's. Als er een lampje gaat branden neem ik meteen actie. Ik ga er van uit dat als je regelmatig op de goede intervallen het onderhoud laat uitvoeren, er bij normaal gebruik niks kan gebeuren. En als dat toch het geval zou zijn, dat daar de waarschuwingslampjes voor zijn om dat op tijd aan te geven.
Voor de kenners: als een motor te weinig smering zou hebben, zou er toch een lampje moeten gaan branden?  Enfin, op naar de rechtbank. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Laatst bijgewerkt door horn op 17 mei 2007 11:38, in totaal 1 keer bewerkt.
|
17 mei 2007 8:24 |
|
 |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
horn,
vervelend voor je deze afloop.
Even een vraagje, mijn Espace (IV) heeft een "oil check" bij het aanzetten van het contact. De olie hoeveelheid wordt dan gecontroleerd. Heeft de Mini niet ook iets dergelijks? Bij de Espace peil ik dus ook tussentijds geen olie.
Voor mijn 911 ligt het anders, die verbruikt olie, dus ik weet dat ik tussendoor moet peilen. ( porsche heeft trouwens een olie peil meter geinstalleerd 1972  )
Had je geen idee dat de Mini olie verbruikte ? Hoe is dat in de eerste 25.000 km gegaan dan ?
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
17 mei 2007 8:45 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik heb altijd begrepen dat, wanneer het oliedruklampje gaat branden, het eigenlijk al te laat is om nog actie te ondernemen. Motor meteen uitzetten en hopen dat je dan toch nog op tijd gestopt bent.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
17 mei 2007 9:12 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
 Dit is minder nieuws Harald  Het lijkt er inderdaad op deze manier op, alsof je de motor moedwillig in de soep hebt gedraaid, zo van; "ik ga net zolang doorrijden totdat er een drijfstang naar buiten komt zetten"...wat een onzin lijkt me
Ik wens je heel veel succes met de (juridische) afwikkeling van het geheel!!!
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
17 mei 2007 9:15 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Geen kenner, maar volgens mij hoeft dat niet. De motor kan bijvoorbeeld plaatselijk geen smering krijgen door een (nagenoeg) verstopt oliekanaal volgens mij. Als dat niet zo is dan zullen kenners dit wel tegen spreken. Wellicht was er ook een (plotselinge) olielekkage [een vriend van me is wel eens de carterplug van het blok onder zijn motor verloren]. Mogelijke oorzaken buiten jouw schuld genoeg lijkt mij .....
..... en ehhh  ..... hoe gaan ze bewijzen dat jij niet regelmatig het olieniveau hebt gepeild 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
17 mei 2007 9:48 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Zoek toch eens uit hoe dat zit bij een mini. Mijn Audi doet inderdaad een check bij iedere start, geeft dan o.a. bijv. ruitensproeier low aan, maar ook olie. Verder kan er tijdens het rijden een waarschuwing komen voor low oil level, dit is wat anders dan het beruchte " rode lampje". Als je daarna peilt, staat het level nog altijd net boven minimum, dus niet helemaal leeg. Audi heeft dit denk ik vanwege " long-life" serviceintervallen van 30.000 km gedaan, dan is olie verversen bij een beurt soms net iets te ver weg.
Mini is veel BMW techniek, kan me voorstellen dat er bij Mini ook zoiets dergelijks op zit. Ik zou dat eens goed uitzoeken, evt. bij een andere Mini garage of rijders je licht opsteken. Succes met dit vervelende scenario.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
17 mei 2007 9:49 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
quasi alle Franse wagens hebben al sinds jaar en dag zo'n oil check op het dashboard -- de Mini is ontwikkeld door BMW : heeft die dan net als alle BMW's geen service interval indicator die in functie van het gebruik van de wagen (bvb. # koude starts, oliepeil ...) de onderhoudsintervallen berekend?
overigens wat een trieste wending Harald 
_________________________________________ MX-5 ex-NA 1.8 en NC 1.8, nu ND 2.0 Sport/Bilstein/Recaro, the poor man's Boxster Honda VFR800FI - Yamaha RD350 YPVS
|
17 mei 2007 9:50 |
|
 |
John
Cayenne
|
Harald,
Heb bijna iets soortgelijks meegemaakt (10 jaar geleden).
Toyota Hi-Lux in de garantieperiode in elkaar gelopen......na 2 maanden.
Ook geen brandend lampje, en zelfs nog oliegepeild een paar dagen ervoor.
Enfin.........drijfstangen en de hele mikmak in de soep gelopen, was bij opstart van ons bedrijf en geloof me ik zat al financieel helemaal aan de grond met alles wat we hadden, hadden we in die zaak gepompt, dus geld voor hertstel was er niet.
Dus daarom een stevige bedrijfsauto met garantie, welke na 2 maanden in de soep liep (was wel nodig voor het bedrijf).
Dus was het ik versus Louwman (importeur), uiteindelijk de zaak verloren......yep geen olie in een motor is schuld van de berijder....die moet in principe meer peilen, en dat er een olielampje in zit, is puur een hulpmiddel geen rechtsgeldige indicatie.
Tis dat de dealer iets coulance deed (1/3) en dan de btw eraf, an als kosten op de zaak moeten boeken, want anders had het op dat moment ons de nek gekost.....
Enfin Mini staat er hier weer goed op alsmede jouw leasemij........
Wat mensen vaak vergeten is dat leaserijden best wel een dure aangelegenheid is op deze manier...........jammer, ik kan niets in je betekenen in deze, maar berijp je ongelofelijke klo.. gevoel.
|
17 mei 2007 10:28 |
|
|