Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 08 apr 2025 1:09

Antwoord op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende
LCD / plasma TV's 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Groningen
Bericht 
Ik kan me een tv reportage herinneren waarbij in een Oosterse tv fabriek ook calibratie van kleuren en grijswaarden plaatsvond met een electronisch oog (geplaatst op het scherm) dat veel leek op het apparaat dat ik in verschillende ISF linkjes voorbij heb zien komen. Mensenwerk en aan de lopende band.

Daarmee zeg ik dus absoluut niet dat de calibratie volgens ISF waarden en normen plaatsvindt, maar dat dat in de toekomst niet moeilijk moet zijn in het hogere segment. Als de ISF calibratie als 0 punt wordt gesteld, is het van daar ook niet moeilijk om de merk eigen flashy voorkeuren te programmeren. Zeg 0+/- a/b/c/etc. voor de verschillende parameters.

Als het bij een projector kan middels 2 presets...

24 okt 2007 15:18
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:

Als het bij een projector kan middels 2 presets...

Die meerdere presets heb ik zowel op LCD als beamer. Maar ook voor de beamer geldt dat een ISF calibratie wonderen kan doen.

Misschien zit ik er ook gewoon naast als het gaat om het waarom (bij de beamer weet ik dat iedere lamp anders is van kleur en deze na 200 branduren pas dient te worden gecalibreerd, reden waarom bij een beamer calibreren niet in de fabriek kan... dus misschien is er ook zoiets bij de LCD).

24 okt 2007 16:18
Profiel
Groningen
Bericht 
Jij hebt ISF presets?

Er zijn beamers op de markt met verschillende ISF presets voor dag en nacht.

24 okt 2007 16:30
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Deskundigen,

Ik ga mijn oude meuk eruit gooien en zoek een LCD tv, klein, en HD recorder. Heb geen high-end spul nodig. Met wat rondkijken kwam ik uit bij Samsung, vlgs verkoper goed en samenwerkend met Sony. Wat vinden jullie?

24 okt 2007 16:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Voor de dvd-recorder is sony absoluut top, heel weinig uitval en eenvoudige bediening. Wat de tv betreft... welk type samsung gaat je interesse naar uit?

24 okt 2007 16:53
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
23r81b of 22s81b of 1 maatje groter.

24 okt 2007 17:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
zou zeker voor 26 inch(66cm) gaan... de ideale kijkafstand is dan tussen de 2,5 en 3 meter... 23 inch (58cm) is echt bedoeld voor slaapkamers e.d. Daarnaast zie je dat de beeldkwaliteit van de 23 inch toestellen vaak minder is omdat er geen grote aantallen verkocht worden in deze maat en daardoor de techniek vaak wat ouder is in deze toestellen

24 okt 2007 19:42
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
ok, thx.

24 okt 2007 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Jort schreef:
Jij hebt ISF presets?

Er zijn beamers op de markt met verschillende ISF presets voor dag en nacht.

Er bestaan geen ISF presets :wink:

24 okt 2007 22:44
Profiel
Groningen
Bericht 
De Epson PowerLite Pro Cinema 800 is ISF gecertificeerd én..
Citaat:
color saturation, contrast, brightness, and accuracy have been set following the formal ISF standards

Daarnaast nog de "gebruikelijke" programmeerbare presets voor uitgebreide manuele ISF calibratie voor dag- en nachtinstellingen.

25 okt 2007 0:56
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Jort schreef:
De Epson PowerLite Pro Cinema 800 is ISF gecertificeerd én..
Citaat:
color saturation, contrast, brightness, and accuracy have been set following the formal ISF standards

Daarnaast nog de "gebruikelijke" programmeerbare presets voor uitgebreide manuele ISF calibratie voor dag- en nachtinstellingen.

Hoewel het leuk en aardig is dat deze projector kennelijk een ISF calibratie heeft gehad... het is slechts een onderdeel van de HT setup. De beste calibratie gebeurt met jouw scherm, jouw dvd-speler en jouw kabels.

Beter dan niets, maar niet zo goed als een ISF calibratie bij je thuis.

BTW: er zijn ook t.v.'s met dag en nacht instellingen.

25 okt 2007 10:23
Profiel
Groningen
Bericht 
Dat begrijp ik...., maar wilde dit voorbeeld toch even noemen.

25 okt 2007 11:11
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Het geeft in ieder geval aan dat er door de fabrikanten ook anders over nagedacht (gaat) wordt(en).

Epson maakt trouwens wel goeie projectoren

25 okt 2007 12:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Heren experts :D

Het lijkt er dan toch dit jaar nog van te gaan komen (als de levertijd geen roet in het eten gooit). Ik twijfel nu echter tussen een Panasonic TH-50PY700 en een TH-50PY70. De 700 heeft onder andere een (veel?) beter geluid. Daar staat echter tegenover dat deze "slechts" een contrastratio heeft van 5000:1 :shock: , terwijl de 70 een contrastratio heeft van 10000:1.
Advies?

13 nov 2007 17:59
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
omje nog meer aan het twijfelen te brengen de 100 inch staat ook in de winkel 8) :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 nov 2007 18:26
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik heb vandaag gewoon een plasmatje 40 inch gekocht voor de digitale ontvangst en sound via surround systeem, voor mij voldoende. :wink:

13 nov 2007 18:32
Bericht 
O ja, was ikvergeten, het is een flipsen. :wink:

13 nov 2007 18:33
PorscheForum Rakker
Bericht 
drknauf schreef:
omje nog meer aan het twijfelen te brengen de 100 inch staat ook in de winkel 8) :wink:

Nee hoor, dat brengt me zeker niet aan het twijfelen: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 643#367643 :wink: 8)

Goed geluid uit de TV is voor mij overigens wel belangrijk, want de luidsprekers van mijn audio staan niet ideaal voor de plaats waar het scherm komt te hangen. En Beolab 1's zet je niet zomaar even ergens anders neer. :mrgreen:

13 nov 2007 18:42
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
kben benieuwd waar je mee thuiskomt :D :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 nov 2007 19:31
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
cabrio wim schreef:
... gewoon een plasmatje 40 inch gekocht ..., voor mij voldoende.

Meteen Porsche GSM erbij voor een luttele 1200 euro. Zou ik niet wakker van liggen. :^: En dan op vakantie naar de US? :mrgreen:

13 nov 2007 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Mick schreef:
drknauf schreef:

Nee hoor, dat brengt me zeker niet aan het twijfelen: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 643#367643 :wink: 8)

Goed geluid uit de TV is voor mij overigens wel belangrijk, want de luidsprekers van mijn audio staan niet ideaal voor de plaats waar het scherm komt te hangen. En Beolab 1's zet je niet zomaar even ergens anders neer. :mrgreen:

Allebei goede schermen, ik zou mijn geld echter in een beter beeld investeren dan het geluid van de tv.
Probeer je beolabs toch zo te verschuiven dat ze goed naast je scherm komen te staan.
Ik denk dat je op een gegeven moment toch een beter geluid wil, anders is de verhouding (groot)beeld/(klein)geluid een beetje zoek.
Een grote explosie wil je immers ook "groot" horen :wink:
In ieder geval veel succes en plezier met de aanschaf :D

13 nov 2007 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Edit: Overbodige volledige quote van direct bovenstaande post verwijderd.

:? Er zijn meer verschillen tussen de "700" en de "70" en bovendien is het uiterlijk anders. Ik ben benieuwd of het type dat ik zou kiezen op basis van de specificaties hetzelfde is als het type met het door mijn vrouw gewenste uiterlijk :roll:.
Ach, luxe probleem! :mrgreen:

Nee, naast het scherm is echt geen plaats voor de Beolab's. Het scherm zou wel op een andere wand tussen de Beolab's kunnen hangen, maar ja daar wil mijn vrouw het scherm natuurlijk niet hebben.

13 nov 2007 23:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Het geluid uit een platte tv is zowieso nooit super. Voor nieuws etc prima te doen maar om een lage toon te produceren voor b.v. een explosie moet je veel lucht verplaatsen, dat gaat niet met de luidsprekers in de behuizing van de platte tv's. Je kan dus alleen spreken van slecht en minder slecht geluid.. zeker in vergelijking met het geluid van je beolab luidsprekers. Ik zou toch nog eens met het vrouwtje proberen te overleggen over de plaatsing van het scherm/luidsprekers.... succes :wink:

13 nov 2007 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Helemaal mee eens Roenkie, maar om je vrouw ergens van te overtuigen valt meestal niet mee :wink:
Geduld is hierin vaak een schone zaak ....... :D :wink:

14 nov 2007 0:26
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
@ Mick => Misschien dat je hier eens gebruik van moet maken:
http://www.panasonic.nl/Generic_Article ... 65|314|8|1

Kun je ook direct de 103"bekijken :lol:

14 nov 2007 8:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 22  Volgende