Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 apr 2025 23:56

Antwoord op onderwerp  [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Volgende
Audio (thuis) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
in grote lijnen wel ja :lol: :lol: :wink:

22 nov 2008 17:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
LeOH schreef:
SCdriver schreef:
ontopic, weet iemand een link naar mooie schema's om zelf speakers te bouwen, mooie transmissie lijn/labyrints en filters, zagerij heb ik zelf en spuiten lukt ook wel.

Als je aan zelfbouw denkt, kan er een wereld voor je open gaan.
Ongekende kwaliteit, tegen een fractie van de kosten.
Tip : http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/
een project vanuit hier :
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=4025
Deze zijn inmiddels afgebouwd.
stuur maar een PBtje voor meer info / direkt contact

Zo dan, dat ziet er gaaf uit, maar zijn dat laatste project nu 'open air' woofers? Vreemd hoor.
iig iets om me in te verdiepen, leuk als het rustig is met werk, heb alles van Festool dus kan me uitleven daar in mijn werkplaats.
Normaal zit ik op mijn knieen hi-tech vloertjes te maken met sterren erin enzo, maar dit is leuk voor mijzelf! Thanks!!!

22 nov 2008 19:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht 
Het laatste project betreft "dipool"-techniek. Voorlaatste was een transm.-lijn.

22 nov 2008 19:29
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
P-911 schreef:
Speakers met een laag rendement kunnen zeker ook heel goed klinken, zolang de versterker voldoende vermogen heeft met een goede, grote en stabiele voeding :wink:

Ga eens een vergelijkingstest doen bij een goede audio zaak.
Luister naar een Class A versterker met relatief laag vermogen en een hoog gevoelige luidspreker en naar een Class B versterker met hoog vermogen en een laag gevoelige luidspreker. Je zult merken dat het laatste setje te vermoeiend is om naar te luisteren, je de luidsprekers op "vol" moet zetten wil je de details horen. Het eerste setje klinkt rustiger, warmer, gedetailleerder, transparanter en het is net alsof de instrumenten buiten de boxen bevinden en dat kan je van het laatste setje niet zeggen,

23 nov 2008 12:59
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Rhapsody is mijn favoriete audiozaak waar ik regelmatig ben te vinden :lol:
Maar toch bedankt voor de tip :wink:

23 nov 2008 18:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Ik heb net hun website bekeken, maar welke producten leveren ze?
Ik zie als occassion een Martin Logan staan :idea:
Gelijk uittesten. Controleer even of ze een nieuwe folie hebben geplaatst.

Multifoon, nu gevestigd in Rotterdam, is een goede aanrader. Grote collectie van topmerken en goede service.

http://www.multifoon.nl

23 nov 2008 19:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
De absolute top waaronder Avalon , Spectral , Siltech , Audio Research, Pass Labs enz.
Knik op de buttons onderaan de radio en je krijgt een indruk van de winkel

23 nov 2008 19:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Multifoon heeft als occassion de ML Aerius tekoop, zelfde als wat ik thuis heb, met nieuwe statoren. Buitenkansje dus.

Indruk van de Aerius:
Afbeelding

http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/312/

23 nov 2008 20:15
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Faster schreef:
Ik heb net hun website bekeken, maar welke producten leveren ze?
Ik zie als occassion een Martin Logan staan :idea:
Gelijk uittesten. Controleer even of ze een nieuwe folie hebben geplaatst.

Multifoon, nu gevestigd in Rotterdam, is een goede aanrader. Grote collectie van topmerken en goede service.

http://www.multifoon.nl

Zat altijd al in Rotterdam
en is niet meer het Multfoon van vroeger

23 nov 2008 20:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
Ze zaten eerst dicht bij het Weena in Rotterdam. en ze hadden een filiaal in Delft, dat was echt een gezellige zaak met zeer goede medewerkers die gewoon knettergek waren van high-end apparatuur. Weet niet hoe het nu is, sinds ze verhuisd zijn naar Alexandrium.

23 nov 2008 20:51
Profiel
Timeless
Bericht 
Ben vaak geweest bij Multifoon Rotterdam , die mannen zitten daar vanaf 1999 in het Alexandrium :!: Goed verstand van zaken hebben ze , ook mijn favorite merk Primare voeren ze 8)

Afbeelding

23 nov 2008 21:10
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Primare had vroeger een hele gave versterkerlijn, zag er supergelikt uit

Afbeelding

Dit was de cd-speler

23 nov 2008 22:54
Profiel
Timeless
Bericht 
Model kende ik niet , mooie CD speler , lijkt een space ship ..... 8)

24 nov 2008 0:34
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht Not bad at all
SCdriver schreef:
schieten is leuk, doe het 10 jaar nu met heavy russisch spul snipers enzo....
Maar het lucht van tegenwoordig met duikflessen is legaal en bizar stil/sterk.

ontopic, weet iemand een link naar mooie schema's om zelf speakers te bouwen, mooie transmissie lijn/labyrints en filters, zagerij heb ik zelf en spuiten lukt ook wel.

Bij deze leverancier komt al mijn zelfbouw vandaan
http://www.lautsprechershop.de/hifi/index.htm :D

24 nov 2008 0:43
Profiel
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
P-911 schreef:
Zat altijd al in Rotterdam
en is niet meer het Multfoon van vroeger

In Rotterdam vind ik dit wel een prettige zaak:
http://www.audiogallery.nl/

24 nov 2008 0:50
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik ga altijd naar louter
http://www.deradiobeurs.nl/

24 nov 2008 0:59
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Nu even niet ...
amersfoort
Bericht 
Tijdens mijn studie werkte ik in de weekenden en op koopavond bij Kurvers Hifi (na de overname wat jaren terug heet het Hifi Team). Deze had in die tijd twee vestigingen, waarvan één in Alphen a/d Rijn aan de Castellumstraat (voordat het centrum van Alphen is verbouwd). Daar stond ik toen als part timer ... :D merken als Denon, Harman Kardon (toen was het nog wat), maar ook wat leuker spul als Sphinx en Linn. Heb dus heel wat mogen proberen, maar heb zelf ook het één en ander gekocht: Audio Analyse PA 60 en PA 90, Scylla 80S, Audio Labor, Accuphase en ook de beroemde Martin Logan CLS. Nu Primare versterker, DVD en tuner met Italiaanse speakers, Diapason. heb ook de nodige bekabeling gehad, wat er nu aanhangt is grotendeels van NBS. Ben er niet meer mee bezig, op een gegeven moment komt er toch een stuk verzadiging :roll:

24 nov 2008 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
(edit P: Volledige quote van bovenstaande post verwijderd!)

Goede zaak (HiFi Team) was dat. Volgens mij heb je mij destijds dan ook die mooie Link luidsprekers verkocht (die nog steeds in mijn bezit zijn).

24 nov 2008 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
De ff denken Link 300 speakers waren leuke speakers,een vriend van mij had ze en hebben altijd met veel plezier ernaar zitten luisteren :lol:

Audio Analyse PA serie, een superversterker en zag er ook nog eens leuk uit. Mijn eerste serieuze versterker. Later opgevolgd door het Nederlandse Duson, waren ook goede versterkers :wink:

24 nov 2008 15:13
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Cabrio
Bericht 
adu schreef:
hackbox schreef:
(..)
Goede zaak (HiFi Team) was dat. Volgens mij heb je mij destijds dan ook die mooie Link luidsprekers verkocht (die nog steeds in mijn bezit zijn).

Ik werkte bij Kurvers Hifi als ik het mij goed herinner van 1990-1993. Enkele jaren daarna werd het pas daarna Hifi Team. In de tijd van Rob Kurvers verkochten wij ook Link, Belgisch merk. De importeur toen, Jan ..., was daarvoor een tijdje de zakenpartner van Rob Kurvers (toen hij nog één winkeltje had in Voorburg). Welk type van Link heb jij, die manshoge? Wanneer en waar heb je dat aangeschaft, in Alphen? Small world!

Deze dus, Afbeelding
Dit model dateert uit 1988, ik heb ze in 1991/1992 gekocht (woonde toen nog in Alphen). Volgens mij ben jij toen bij ons thuis geweest om de test opstelling neer te zetten voor een weekend. Inderdaad een small world
:wink:

Vier jaar geleden zijn alle drivers vervangen. De speakers geven nog steeds een ongekend mooi klankbeeld! In die tijd (vervanging) contact gehad met Wim V. van Link die deze speakers van mij wel voor Euro 5000,- per paar wilde slijten ... No Go, jammer voor Wim.

24 nov 2008 18:06
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Grappig dat een ieder elkaar tegenkomt hier, die lijn van audio analyse was wel gewaagd ja, meer koelblok dan kast, veel verkocht destijds.
Grappig waren ook altijd die klanten met Musical Fidelity die weer eens de eindtrappen/speakers hadden kortgesloten, die vlogen om je oren :lol:
Die dingen werden pas heet.
Zag ook hier Audio Gallery voorbij komen, heb ooit aan de overkant daarvan gewerkt.(maar die is niet meer)

24 nov 2008 19:25
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
audiowereldje is redelijk klein :wink:
MF komt weer met oude tijden een nieuwe A1 of die is er inmiddels al, versterkers waar je een eitje op kon bakken. maar klonken erg lekker op een goede luidspreker.
Die AA werd ook wel erg warm ja, ik had de PA60 een echte blikvanger. Eigenlijk nooit problemen mee gehad :lol:
Dat is een tijd geleden dat zaakje aan de overkant van Audio Gallery, volgens mij is één van de toenmalige medewerkers voor zichzelf begonnen met een audiowinkel bij Zuiplein.

24 nov 2008 20:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Dat was Kees Spee(geen Koos), die was ook snel ter ziele.

24 nov 2008 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Den Haag
Bericht 
adu schreef:
hackbox schreef:
(..)

Ik werkte bij Kurvers Hifi als ik het mij goed herinner van 1990-1993. Enkele jaren daarna werd het pas daarna Hifi Team. In de tijd van Rob Kurvers verkochten wij ook Link, Belgisch merk. De importeur toen, Jan ..., was daarvoor een tijdje de zakenpartner van Rob Kurvers (toen hij nog één winkeltje had in Voorburg). Welk type van Link heb jij, die manshoge? Wanneer en waar heb je dat aangeschaft, in Alphen? Small world!

Heb jij het over de Kurvers aan de Parkweg in Voorburg? Ik woon een paar straten verder aan het Oosteinde bij Savelberg.

Kwam daar vaak bij Kurvers; was jij soms de magere jongen met een bril? De laatste keer dat ik daar kwam, een aantal jaren geleden, werd ik geholpen door een man met een snor. Was dat de eigenaar? Hij had wel goed spul. Zat graag in de luisterruimte rechtsachter in de zaak.

Laatst bijgewerkt door Faster op 24 nov 2008 20:31, in totaal 3 keer bewerkt.

24 nov 2008 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ja klopt Kees Spee, aardige vent. Ik kocht bij hem mijn eerste serieuze setje met die PA60 versterker en T&A luidsprekers. Veel plezier mee beleefd :lol:
Ik denk dat hij er een jaar of 3,4 heeft gezeten.

24 nov 2008 20:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 852 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 35  Volgende