Auteur |
Bericht |
P-911
964 C2
|
|
22 nov 2008 17:50 |
|
 |
SCdriver
|
Zo dan, dat ziet er gaaf uit, maar zijn dat laatste project nu 'open air' woofers? Vreemd hoor.
iig iets om me in te verdiepen, leuk als het rustig is met werk, heb alles van Festool dus kan me uitleven daar in mijn werkplaats.
Normaal zit ik op mijn knieen hi-tech vloertjes te maken met sterren erin enzo, maar dit is leuk voor mijzelf! Thanks!!!
|
22 nov 2008 19:20 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Het laatste project betreft "dipool"-techniek. Voorlaatste was een transm.-lijn.
|
22 nov 2008 19:29 |
|
 |
Faster
911 4S cabrio + PDK onderwegDen Haag
|
Ga eens een vergelijkingstest doen bij een goede audio zaak.
Luister naar een Class A versterker met relatief laag vermogen en een hoog gevoelige luidspreker en naar een Class B versterker met hoog vermogen en een laag gevoelige luidspreker. Je zult merken dat het laatste setje te vermoeiend is om naar te luisteren, je de luidsprekers op "vol" moet zetten wil je de details horen. Het eerste setje klinkt rustiger, warmer, gedetailleerder, transparanter en het is net alsof de instrumenten buiten de boxen bevinden en dat kan je van het laatste setje niet zeggen,
|
23 nov 2008 12:59 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Rhapsody is mijn favoriete audiozaak waar ik regelmatig ben te vinden
Maar toch bedankt voor de tip 
|
23 nov 2008 18:51 |
|
 |
Faster
|
Ik heb net hun website bekeken, maar welke producten leveren ze?
Ik zie als occassion een Martin Logan staan
Gelijk uittesten. Controleer even of ze een nieuwe folie hebben geplaatst.
Multifoon, nu gevestigd in Rotterdam, is een goede aanrader. Grote collectie van topmerken en goede service.
http://www.multifoon.nl
|
23 nov 2008 19:04 |
|
 |
P-911
964 C2
|
De absolute top waaronder Avalon , Spectral , Siltech , Audio Research, Pass Labs enz.
Knik op de buttons onderaan de radio en je krijgt een indruk van de winkel
|
23 nov 2008 19:12 |
|
 |
Faster
|
Multifoon heeft als occassion de ML Aerius tekoop, zelfde als wat ik thuis heb, met nieuwe statoren. Buitenkansje dus.
Indruk van de Aerius:
http://www.stereophile.com/floorloudspeakers/312/
|
23 nov 2008 20:15 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Zat altijd al in Rotterdam
en is niet meer het Multfoon van vroeger
|
23 nov 2008 20:23 |
|
 |
Faster
|
Ze zaten eerst dicht bij het Weena in Rotterdam. en ze hadden een filiaal in Delft, dat was echt een gezellige zaak met zeer goede medewerkers die gewoon knettergek waren van high-end apparatuur. Weet niet hoe het nu is, sinds ze verhuisd zijn naar Alexandrium.
|
23 nov 2008 20:51 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Ben vaak geweest bij Multifoon Rotterdam , die mannen zitten daar vanaf 1999 in het Alexandrium  Goed verstand van zaken hebben ze , ook mijn favorite merk Primare voeren ze

_________________________________________ Timeless objects
|
23 nov 2008 21:10 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Primare had vroeger een hele gave versterkerlijn, zag er supergelikt uit
Dit was de cd-speler
|
23 nov 2008 22:54 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Model kende ik niet , mooie CD speler , lijkt een space ship ..... 
_________________________________________ Timeless objects
|
24 nov 2008 0:34 |
|
 |
hackbox
964 C2 Cabrio
|
 Not bad at all
Bij deze leverancier komt al mijn zelfbouw vandaan
http://www.lautsprechershop.de/hifi/index.htm 
_________________________________________ hgttg
|
24 nov 2008 0:43 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
In Rotterdam vind ik dit wel een prettige zaak:
http://www.audiogallery.nl/
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 nov 2008 0:50 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
24 nov 2008 0:59 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Tijdens mijn studie werkte ik in de weekenden en op koopavond bij Kurvers Hifi (na de overname wat jaren terug heet het Hifi Team). Deze had in die tijd twee vestigingen, waarvan één in Alphen a/d Rijn aan de Castellumstraat (voordat het centrum van Alphen is verbouwd). Daar stond ik toen als part timer ...  merken als Denon, Harman Kardon (toen was het nog wat), maar ook wat leuker spul als Sphinx en Linn. Heb dus heel wat mogen proberen, maar heb zelf ook het één en ander gekocht: Audio Analyse PA 60 en PA 90, Scylla 80S, Audio Labor, Accuphase en ook de beroemde Martin Logan CLS. Nu Primare versterker, DVD en tuner met Italiaanse speakers, Diapason. heb ook de nodige bekabeling gehad, wat er nu aanhangt is grotendeels van NBS. Ben er niet meer mee bezig, op een gegeven moment komt er toch een stuk verzadiging 
|
24 nov 2008 11:48 |
|
 |
hackbox
964 C2 Cabrio
|
(edit P: Volledige quote van bovenstaande post verwijderd!)
Goede zaak (HiFi Team) was dat. Volgens mij heb je mij destijds dan ook die mooie Link luidsprekers verkocht (die nog steeds in mijn bezit zijn).
|
24 nov 2008 12:06 |
|
 |
P-911
964 C2
|
De ff denken Link 300 speakers waren leuke speakers,een vriend van mij had ze en hebben altijd met veel plezier ernaar zitten luisteren
Audio Analyse PA serie, een superversterker en zag er ook nog eens leuk uit. Mijn eerste serieuze versterker. Later opgevolgd door het Nederlandse Duson, waren ook goede versterkers 
|
24 nov 2008 15:13 |
|
 |
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Deze dus,
Dit model dateert uit 1988, ik heb ze in 1991/1992 gekocht (woonde toen nog in Alphen). Volgens mij ben jij toen bij ons thuis geweest om de test opstelling neer te zetten voor een weekend. Inderdaad een small world
Vier jaar geleden zijn alle drivers vervangen. De speakers geven nog steeds een ongekend mooi klankbeeld! In die tijd (vervanging) contact gehad met Wim V. van Link die deze speakers van mij wel voor Euro 5000,- per paar wilde slijten ... No Go, jammer voor Wim.
|
24 nov 2008 18:06 |
|
 |
SCdriver
|
Grappig dat een ieder elkaar tegenkomt hier, die lijn van audio analyse was wel gewaagd ja, meer koelblok dan kast, veel verkocht destijds.
Grappig waren ook altijd die klanten met Musical Fidelity die weer eens de eindtrappen/speakers hadden kortgesloten, die vlogen om je oren
Die dingen werden pas heet.
Zag ook hier Audio Gallery voorbij komen, heb ooit aan de overkant daarvan gewerkt.(maar die is niet meer)
|
24 nov 2008 19:25 |
|
 |
P-911
964 C2
|
audiowereldje is redelijk klein
MF komt weer met oude tijden een nieuwe A1 of die is er inmiddels al, versterkers waar je een eitje op kon bakken. maar klonken erg lekker op een goede luidspreker.
Die AA werd ook wel erg warm ja, ik had de PA60 een echte blikvanger. Eigenlijk nooit problemen mee gehad
Dat is een tijd geleden dat zaakje aan de overkant van Audio Gallery, volgens mij is één van de toenmalige medewerkers voor zichzelf begonnen met een audiowinkel bij Zuiplein.
|
24 nov 2008 20:00 |
|
 |
SCdriver
|
Dat was Kees Spee(geen Koos), die was ook snel ter ziele.
|
24 nov 2008 20:04 |
|
 |
Faster
|
Heb jij het over de Kurvers aan de Parkweg in Voorburg? Ik woon een paar straten verder aan het Oosteinde bij Savelberg.
Kwam daar vaak bij Kurvers; was jij soms de magere jongen met een bril? De laatste keer dat ik daar kwam, een aantal jaren geleden, werd ik geholpen door een man met een snor. Was dat de eigenaar? Hij had wel goed spul. Zat graag in de luisterruimte rechtsachter in de zaak.
Laatst bijgewerkt door Faster op 24 nov 2008 20:31, in totaal 3 keer bewerkt.
|
24 nov 2008 20:22 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Ja klopt Kees Spee, aardige vent. Ik kocht bij hem mijn eerste serieuze setje met die PA60 versterker en T&A luidsprekers. Veel plezier mee beleefd
Ik denk dat hij er een jaar of 3,4 heeft gezeten.
|
24 nov 2008 20:27 |
|
|