Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:28

Antwoord op onderwerp  [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Zelfstandig ondernemer gezocht! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Omg. Amsterdam
Bericht Re: Zelfstandig ondernemer gezocht!
Ben ook begonnen met mijn eigen verdiende centjes op zaterdag..... en sinds dien is het alleen maar berg opwaarts gegaan (incl. de winst uiteraard :thumleft: )

Ben zelf nooit in dienst geweest bij een baas..... maar vind het wel leuk om baasje te spelen over mijn jongens! :mrgreen: :mrgreen:

15 apr 2010 17:43
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
http://www.startendeondernemers.nl/

15 apr 2010 17:45
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
barolo schreef:
Richard, jij zou liever allemaal ondernemers in dienst willen hebben ipv loonslaven die zich op maandag ziek melden omdat ze weer te diep in het glas gekeken hebben en die nooit tegen je zeggen wat ze nu echt denken.
Hiervoor hebben ze de ZPPer bedacht. De ondernemer als loonslaaf. :lol:

Een beetje zielige eenzijdige, generaliserende mening vind ik.

15 apr 2010 17:46
Profiel
3.2S
010
Jan A. (993 4S) schreef:

Dus als je in loonDIENST bent kun je niet ondernemend zijn :scratch:.

Als je slimmer bent, betere ideeën hebt, anders denkend bent en last but not least, sneller beslissingen kan nemen dan je baas of het management en je bent nog steeds kantoorslaaf dan ben je niet echt ondernemend.

Ja dat is mijn stelling.

15 apr 2010 18:29
Profiel WWW
964 C2
barolo schreef:
“verrek you” dat is het verschil tussen een loonslaaf en een ondernemer. De ondernemer in loondienst zegt tegen zijn meerdere als hij het niet eens is met de genomen beslissing:”verrek you (asshole)”. Want hij/zij is slimmer, heeft betere ideeën, is anders denkend, neemt snellere beslissingen en is het vaak niet eens met zijn meerdere. Zolang je de dwang van het verrek you kan inhouden, dan zou ik loonslaaf blijven en als het je niet lukt, dan voor jezelf beginnen.

Begrijp niets van je redenering. Val zelf blijkbaar onder de term loonslaaf en ben zeker wel eens slimmer, kom met betere ideeën, enz. Maar dan zeg ik 10 keer tegen mijn leidinggevende in een wat andere bewoording dat ik het er niet mee eens ben en wil dat nog niet zeggen dat ik voor mezelf wil/kan/ga beginnen. Waarom zou een leidinggevende daar niet voor openstaan. Heel NL zit toch niet op zijn werk met alleen maar een pesthumeur en een vervelende leidinggevende. Samen aan iets werken kan ook heel leuk zijn en de eer voor iets opstrijken is niet een eigenschap die iedereen alleen maar aan zichzelf geeft. Heb je nooit een werkervaring gehad waarin je het ei van Columbus uitvond en dat ook gewoon werd genoemd??? Ik gelukkig wel. Maak het zeer regelmatig mee, omdat ik van nature een andere kijk heb op dingen in mijn werk dan anderen. Probeer dit duidelijk te maken en proefondervindelijk te laten zien. Zoek van te voren alles goed uit, stel een plan op met het nut er van(ben dan zelf volledig overtuigd van dit nut) en leg mijn plan dan neer op de juiste plek. Gaat vaker goed dan niet.
Daarnaast heeft een ondernemer toch ook die gedachten wel eens naar anderen(bijv. klanten). Betekent toch ook niet dat hij ineens stopt met ondernemen en loonslaaf gaat worden.
Dat FY kun je als ondernemer ook niet te vaak tegen je klanten zeggen, want dan kun je de zaak wel sluiten. En je personeel zomaar op straat zetten, is ook niet zo eenvoudig.
Maar ja, dat is mijn mening.

15 apr 2010 18:34
Profiel
964 C2
barolo schreef:

Als je slimmer bent, betere ideeën hebt, anders denkend bent en last but not least, sneller beslissingen kan nemen dan je baas of het management en je bent nog steeds kantoorslaaf dan ben je niet echt ondernemend.

Ja dat is mijn stelling.

En ook bij deze stelling kan ik niet zeggen dat ik die mening deel.
Laat me genieten van mijn werk, heerlijk slimmer zijn en anders denkend en ook nog zeer ondernemend.....maar geen ondernemer :!:

15 apr 2010 18:37
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
We kunnen lang ouwesexhostessen over een definitie van ondernemen, al dan niet in loondienst.
Zie ook eeuwenoude discussies mbt intrapreneur of entrepreneur.
Of lees anders Should I Stay or Should I Go?
Je bent ondernemer als je je baan helemaal opzegt en dan zonder het logootje van je vorige werkgever op je kaartje, dus als jouw persoontje zonder suikeroompje, een business opbouwt, van nul naar veel (plezier, geld enz, in ieder geval naar iets)

15 apr 2010 18:54
Profiel
Omg. Amsterdam
+1 :thumleft:

En laat ieder lekker in zijn waarde!

Ieder verdient lekker zijn centen op zijn manier en heeft plezier in zijn werk! (daar ga ik dan vanuit!) :popcorn: Zelfstandig of niet.

15 apr 2010 20:50
Profiel
PorscheForum Rookie
Als je serieus iets wilt weten mag je contact met mij opnemen. Ik ben al lang geleden zonder geld begonnen.

groeten
PP997

15 apr 2010 22:58
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Zonder geld en zonder kleren begonnen - those were the days :mrgreen:

16 apr 2010 9:04
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Traveller69 schreef:
Zonder geld en zonder kleren begonnen - those were the days :mrgreen:

Gelukkig hebben we nu iig wel kleren ;)

On topic: Heb hier zelf ook wel meermaals aan gedacht voor mijzelf te beginnen, maar heb het nu goed als loonslaaf. Heb toen eigenlijk nooit de stap durven maken, door toch twijfels. Mijn advies, ga ervoor als je dit 200% wilt, zo niet, niet doen.

16 apr 2010 9:56
Profiel
3.2S
010
Hey Dreamer:"If you can Dream it, You van do it. :wink:

16 apr 2010 11:24
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Zo, deze ondernemer heeft weekend.

16 apr 2010 11:44
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
barolo schreef:
Hey Dreamer:"If you can Dream it, You van do it. :wink:

Daarom heb ik die S2, was ook een droom. Heb nu als loonslaaf heel veel vrijheid met wat ik doe en ben nu tevreden. MS begint het ooit nog wel te knagen. Ben nog relatief jong dus heb zeker nog tijd.

16 apr 2010 12:13
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Deze ondernemer zat vanmiddag om 15 uur lekker samen met collega ZZP-er in het zonnetje aan een biertje 8) Met dit mooie weer zitten potentiele klanten toch allemaal op het terras :mrgreen: Wel eerst 's morgens nog een uitlaatje van een Boxster gedaan, dát dan weer wel :wink:

17 apr 2010 19:34
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTS
West Maas en Waal
best nuchter omschreven :lol:

17 apr 2010 19:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Ik wens u veel personeel.
:wink:

17 apr 2010 20:32
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
oeps... :pale:

17 apr 2010 20:51
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
M a r c schreef:
Deze ondernemer zat vanmiddag om 15 uur lekker samen met collega ZZP-er in het zonnetje aan een biertje 8)

Je weet dat het vandaag zaterdag is :?:
Dan zijn loonslaven vrij :!: :idea:
Die zitten sinds vrijdagmiddag al aan het bier :!: :wink:

17 apr 2010 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitie
Sint Anthonis
Ik mag mezelf inmiddels sinds 1998 ondernemer noemen, hoewel ik niet met niets ben begonnen. Ik heb vanuit een al draaiend bedrijf een andere BV opgericht met geheel eigen werkzaamheden. Wat betreft ondernemerschap kwam ik dus in een warm bedje, alles was al geregeld, pand , accountant, boekhouding etc. Maar inmiddels heb ik ook al heel wat klappen van de zweep gehad. Ik moet zeggen dat het tijden van geluk en tijden van ongeluk en stress opgeleverd heeft. In de eerste 8 jaren heb ik er waanzinnig veel prive tijd ingestoken om alles uit te zoeken/ uit te vinden. (ICT) zodoende produkten en diensten aan te kunnen bieden. Het levert zeker veel spanningen thuis op, maar belangrijk is een partner die achter je blijft staan, niet alleen in goede tijden als het geld lekker stroomt maar ook in de tijden dat je even een enkele maanden van eigen geld moet leven omdat al het geld naar pand, personeel, belasting of investering moet gaan. Momenteel heb ik bewust mijn eigen uren al enkele jaren naar beneden bijgesteld omdat ik een jong gezin heb en daar ook quality time in wil steken. Maar ik merk dit ook zeker in het bedrijfsresultaat, omdat je als ondernemer toch de drijvende kracht blijft. Gelukkig heb ik enkele goede werknemers kunnen vinden die ook met hart en ziel voor onze centjes wil werken. Dus dat compenseert weer wat.

Maar belangrijkste voor het ondernemen vind ik wel de passie die je voor je vak moet hebben, anders lijkt het me niet vol te houden. Voor mij is het iets wat toevallig op het pad kwam en wat zo is gelopen, zonder echt het doel 'ondernemer' voor ogen te hebben.

18 apr 2010 11:06
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 170 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7