Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 18:39

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende
Twitter: de discussie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Twitter: de discussie
racebeus schreef:
Generaliseren is niet altijd verstandig :idea:

Indeed :idea:

16 feb 2011 21:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Nou, vooruit dan maar:
Afbeelding

16 feb 2011 21:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
barolo schreef:
Pascal schreef:
@barolo, ik snap het, weer een link met een one-liner... Ik verlies serieus snel de aandacht op die manier... ;)

Ik snap jouw negativiteit niet. Het is de bedoeling dat je up de URL klikt en daar staat een succesverhaal hoe de politie met Twitter in staat is boeven te vangen.
De politie zet Twitter in als opsporingsmethode. En met succes. Na een overval ontstond een Twitterklopjacht en binnen een uur werd één van de verdachten aangehouden, met buit en vuurwapen.

De smiley was met opzet. Als je deze twee zinnen gepost had, was het ineens een stuk interessanter geweest om wellicht op de URL te klikken. Om daar te lezen wat ik dan wel interessant zou vinden.... De huidige one-liners komen over als: "KLIK HIER" ;)

Ik zie op dit moment Twitter mij op zowel prive als zakelijk vlak geen voordelen bieden. Ik ben zo'n persoon die eigenlijk alleen de voorpagina van de krant leest (en de stripjes ;) ), die liever muziek op de radio heeft dan ge-ouwehoer (dus ook het nieuws niet), en mijn zakelijke informatie niet NU hoef te hebben (lees: morgen of overmorgen is vroeg genoeg)....

16 feb 2011 22:30
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Richard schreef:
aardige misser wat betreft Mubarak als voorbeeld

Ik geloof dat het juist een heel erg goed voorbeeld is.
In dit geval blijkt het een spoof...
Ik probeer duidelijk te maken waarom het in mijn ogen interessant zou kunnen zijn om dit medium te volgen. Ik hoop dat ik ook duidelijk heb gemaakt dat ik het niemand verplicht, dat Twitterberichten absoluut niet waar hoeven te zijn en dat het een kunst is om het kaf van het koren te scheiden. Niet alleen op dit forum, ook op Twitter.

16 feb 2011 23:42
Profiel
PorscheForum Rakker
@Pascal dat is wel heel naïef om zo naar je leven en de wereld te kijken ... Tot het moment komt dat je zelf in een situatie terechtkomt waarbij de noodzaak om directe informatie tot je beschikking te hebben onvermijdbaar is en dan denkt :bang:

Ergens de noodzaak niet van inzien, wil niet zeggen dat het niet nuttig is je er zo nu en dan mee bezig te houden. Het kan zo maar eens van pas komen en als dat moment pas is; dat een ieder van ons er pas aan gaat beginnen als men met de noodzaak geconfronteerd wordt, dan zou deze wereld er nu heel anders uit hebben gezien wat betreft vooruitgang, politiek etc.. Je hebt daarom de "evangelisten" en "early adaptors" die voor vele van ons filteren of iets nuttig is of niet. Het doorsnee publiek volgt hier achteraan en ook daar heb je twee partijen van voor en tegen. De laatste, sceptische groep zal altijd NEE roepen tegen vernieuwing en/of vooruitgang. Vaak zonder enige vorm van rationele logica en daarom onbelangrijk om veel aandacht aan te besteden.

Zo is het momenteel met zo'n beetje alle vormen van informatie die wordt verspreid via het Internet. Er komt per dag zo'n 15 petabyte aan informatie op het Internet bij. Google verwerkt zo'n 20 petabyte aan data per dag om deze vervolgens om te zetten in informatie die op basis van zoekopdrachten aansluiten op de vragen die wij intypen. De balans tussen precisie en recall wordt steeds complexer voor deze zoekmachines en uiteindelijk misschien wel onmogelijk. Het is nu al een onmogelijke opgave om op dit niveau te kunnen personaliseren. Dit is dan ook precies het nut van netwerken als Twitter, Facebook en LinkedIn, omdat dan de informatie is gefilterd door mensen die ik volg, gedeelde interesses hebben en in een (zakelijk) netwerk zitten die ik interessant genoeg vind om te volgen. Mijn Twitter account geeft mij de mogelijkheid een persoonlijk karakter te geven aan mijn online identiteit.

In 2007 schreef ik nog dat we te maken hebben met een "Masturbatie en Amateur Cultuur" op de weblog van DutchCowboys, maar ik moet zeggen dat filters zoals Twitter er juist voor zorgen dat we steeds beter in staat zijn amateur content te filteren op relevantie en kunnen personaliseren, afgestemd op onze persoonlijke behoeftes. Let niet op spelfouten hier en daar...

Het nut van Twitter, Facebook en LinkedIn is ... heel persoonlijk :thumleft:

17 feb 2011 0:05
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Rad911 schreef:
Richard schreef:
aardige misser wat betreft Mubarak als voorbeeld

Ik geloof dat het juist een heel erg goed voorbeeld is.
In dit geval blijkt het een spoof...
Ik probeer duidelijk te maken waarom het in mijn ogen interessant zou kunnen zijn om dit medium te volgen, dat Twitterberichten absoluut niet waar hoeven te zijn en dat het een kunst is om het kaf van het koren te scheiden. Niet alleen op dit forum, ook op Twitter.

Nou voor mij persoonlijk is het prettiger te weten dat het nieuws dat ik krijg relevant en waar is.Dan maar liever wat later maar betouwbaar.Beetje maf als ik nieuws lees dat ik moet denken of het waar is of niet ,weinig nut.Maar goed het zal voor bepaalde groepen heel handig zijn.Ik zie het als het zoveelste nieuwtje wat weer vervangen gaat worden door een ander nieuwtje,zolang mensen denken alles als eerste te moeten weten zal dit blijven bestaan.

17 feb 2011 8:25
Profiel WWW Facebook 
3.2S
010
Morruguh Richard,

Jij leest waarschijnlijk de NRC ipv de telegraaf.

Maar ff terzake. Je kan natuurlijk zelf de onderwerpen selecteren, die jij wil volgen. Dat hele Mubarak ben ik nog niet tegengekomen. Per dag zie ik een 500 tweets langskomen. Daar besteed ik maar een paar minuten aan en als ik het wel interessant vind, dan maak ik die tweet favoriet. Dan kan ik die later nog een keertje op mijn gemak nalezen. Dat maakt niet uit of ik dan op mijn werk zit of thuis achter de PC. Zo lees ik op het Topgear draadje jongens aflevering 1 staat nu ook op het web. Van de week had ik via twitter alfevering 3 al gezien op mijn mobiel.

17 feb 2011 8:48
Profiel WWW
Leiderdorp
klopt , ik lees gewoon de krant ,tv kijken doe ik op mijn beamer.

laat iedereen zijn ding ermee doen,maar ik denk teveel credits voor twitter my2 cnts

17 feb 2011 9:54
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Richard schreef:
laat iedereen zijn ding ermee doen

:thumleft: Zo is het.

17 feb 2011 10:48
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
:thumleft:
wiredgenius schreef:
Wie had ooit gedacht dat een aantal Forum'ers nu klinken als hun eigen ouders, waaraan zij zich toen zo stoorde wanneer ze vertelde dat er iets nieuws was op de markt (hype) en het helemaal top was :cheers: De ouders reageerde vervolgens met "tja, als je constant op de hoogte wilt zijn en het nieuwste van het nieuwste wil hebben is het wellicht leuk voor je. Allemaal tijd consumerende rommel als je het mij vraagt"
Nieuw media is gewoon een containerbegrip van vooruitgang en JA er zit ook heel veel rommel tussen :flush:
wiredgenius schreef:
dat is wel heel naïef om zo naar je leven en de wereld te kijken ... Tot het moment komt dat je zelf in een situatie terechtkomt waarbij de noodzaak om directe informatie tot je beschikking te hebben onvermijdbaar is en dan denkt :bang:

Nee, je moet klakkeloos op iedere trein stappen die voorbij komt terwijl je (nog) niet weet waar je naartoe wilt, want anders ben je "bejaard" of naïef. :roll:

Als Twitter een oplossing zou bieden voor een (informatie)behoefte die ik heb dan zou ik er gebruik van gaan maken. Tot die tijd laat ik me er niet door brengen naar ergens waar ik niet wil zijn of nog niet weet dat ik er (ooit) zal willen zijn.

Een sceptische blik kan ook heel verhelderend werken en liefde maakt blind 8) .

17 feb 2011 12:12
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Dit topic gaat over Twitter en dan lijkt het me interessant om de ins en outs te delen. Voor de duidelijkheid: als ik voorbeelden noem dan wil dat niet zeggen dat ik daar voor of achter sta. Als ik een Apple mooi vind dan wil dat nog niet zeggen dat ik er 1 ga kopen. Je kan er ook gewoon in geïnteresseerd zijn.

Ik besteed net als Edwin max 15 minuten per dag aan Twitter, ben al ruim 4 jaar gebruiker (waarvan de 1e 2,5 jaar sluimerend) en verbaas me over de hoeveelheid info die je er in korte tijd vandaan kan halen. Ik heb er ook erg aan moeten wennen en moeten leren hoe het medium goed te gebruiken. Ik weet zeker dat de meeste "critici" deze houding aannemen omdat ze onbekend zijn met het fenomeen.

Bij het volgen van de juiste personen / instanties binnen je interessegebieden kan je dagelijks een hoeveelheid links naar voor jou interessante artikelen in kranten, op websites, blogs etc geserveerd krijgen. Er zijn websites en apps die deze links dagelijks aggregeren en visueel aantrekkelijk maken. Denk aan de Flipboard app op de iPad en je eigen dagelijkse Twitterkrant via http://paper.li . Ik vind zelf Tweetdeck nog steeds erg fijn werken, zowel op de iPhone als op de desktop.
Dit scheelt een hoop sorteertijd en levert in korte tijd een hoop informatie op, binnen je eigen interessegebieden.
Zomaar wat gebruikerstips voor de mensen die er aan willen gaan snuffelen....

17 feb 2011 12:31
Profiel
Timeless
In het kader van Ins en Outs ...

De gemiddelde Nederlandse Twitteraar is volgens het Twirus-onderzoek 27 jaar oud. Zo'n 57 procent is man. "Doordat onder de twitteraars relatief veel mensen uit de ict-branche komen, is dat goed te verklaren", aldus Nico Schoonderwoerd van Twirus. De meeste twitteraars zijn twintigers en 85 procent van de twitteraars is tussen de 10 en 40 jaar oud.

Ik ben dus te oud en geen ICT boy ..

17 feb 2011 12:41
Profiel
Leiderdorp
lol,ik alleen te oud

17 feb 2011 12:49
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Rad911 schreef:
Dit topic gaat over Twitter en dan lijkt het me interessant om de ins en outs te delen.

Mee eens. Vooral dóórgaan ;)

Rad911 schreef:
Ik weet zeker dat de meeste "critici" deze houding aannemen omdat ze onbekend zijn met het fenomeen.

Veel wellicht, maar zeker niet allemaal. Wat mij betreft :thumleft: & :res: voor degene die er plezier en/of nut van ervaart en die moeten er vooral mee doorgaan, maar nét zo goed :thumleft: & :res: voor degene die er bewust geen nut en/of plezier in zien en die moeten het vooral laten.

Zoals ik eerder in dit topic schreef:
Alsof je er wél in verdiepen betekent dat je er ook anders over gaat denken. Niet altijd dus ;)

Nut en/of plezier hangen af van persoonlijke interesse en situatie, daar kán dus ook geen sprake van zijn en dat hoeft echt niets te maken te hebben met het niet (willen) verruimen van je blikveld. De kwalificatie's "oude wereld", "beperkt blikveld", "naïef" etc. zijn dan ook zeker niet voor iedereen terecht.

17 feb 2011 14:28
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Zo, ik heb maar eens een twitteraccount aangemaakt en nu maar eens kijken of 't me bevalt... Want je kunt er pas over meepraten als je 't zelf eens geprobeerd hebt 8)

18 feb 2011 16:14
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
:thumleft:

18 feb 2011 16:16
Profiel Twitter 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
En wimpie, heb je al volgers?

18 feb 2011 17:35
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
ik heb ook een account .. en nu?

18 feb 2011 17:39
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Misschien kunnen jullie beginnen elkaar te volgen :idea:

18 feb 2011 17:41
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Suggestie voor jullie nicks:
de lamme en de blinde :mrgreen:

Sorry, inkoppertje

18 feb 2011 17:43
Profiel
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Ewout schreef:
En wimpie, heb je al volgers?

Yep, al negen stuks volgers maar liefst!!

18 feb 2011 18:19
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Twitter word pas interresant of leuk , als je DE JUISTE mensen volgt .
Want doe je dat niet , vind je heel twitter niets .
Zorg er dus voor dat jij mensen volgt die jou kunnen interesseren .!!
@911jm.

18 feb 2011 23:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
's-Hertogenbosch
Ik ben echt een bijzonder interessant mens :mrgreen:

19 feb 2011 0:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 944 en ex 968
Achterhoek
Twitter in DWDD .....op 3

19 feb 2011 1:43
Profiel
Moderator
PF #57
als je dat nou getwitterd had, had ik kunnen kijken... nu is het te laat :wink:

19 feb 2011 8:42
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 294 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Volgende