Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:44

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 100  Volgende
Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar) 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ja amai, dan mag je eens je teller laten kalibreren :lol:

22 jun 2013 17:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
993 4S
Neuh, wou t zo houden 8)

22 jun 2013 17:49
Profiel
993 4S
Targa Floriaan schreef:
met 2 cylindertjes :shock:

Iets met klein frontaal oppervlak, gok ik 8)

22 jun 2013 17:49
Profiel
993 4S
En Paulus, wanneer krijgen we de review van de eerst KM's in de nieuwe aanwinst?

12 sep 2013 12:10
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Cazzo Super Veloce schreef:
Dan moet je met een RS6 komen, en die haalt de 500km echt niet op een tank als je gas geeft.
(ook al, omdat er vanalles stuk gaat als je gas geeft, blijft een VAAG-product)

Wel 650 km als ik mij redelijk aan de verkeersregels houd (als het druk is op de weg en als ik de kleine bij me heb). En 470 km als ik flink doorrij, op een niveau waarbij de Tesla na 150 km al uitgeput zal zijn...

En waar je het stuk gaan vandaan haalt is mij niet duidelijk. Ok, er zijn wat torretjes van VAG die gevoelig zijn, met name downsize modellen. De RS6 is geen downsize model... ;)

12 sep 2013 13:07
Profiel
993 4S
Iets met kantelende zuigers bij de V10 blokken?
Ga maar een googlen.
VAG is echt geen kwaliteit, en ik kan het weten, ik heb er 4.
Probleem is dat de concurrentie net zo slecht is.

12 sep 2013 16:14
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Als ik bij de wijnboer een fles tegenkom die niet te zuipen is koop ik er geen drie van hetzelfde soort bij....... :wink:

12 sep 2013 17:23
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Als ik google ploft er ook iedere minuut ergens een NA watergekoelde 911 motor... In de praktijk ligt de zaak een stuk genuanceerder.

De motor van de RS6 is redelijk bullitproof, zo is mij van vele kanten toevertrouwd. Als je met een RS6 een probleem hebt is de kans groot dat het een onderdeel is wat je ook in de TDI versie van de A6 aantreft.

(het valt mij overigens op dat onze vriend Cazzo op het argument zelf (verbruik) maar niet meer ingaat...)

12 sep 2013 17:38
Profiel
993 4S
Jij reageert op een post van 21 juni, verwacht je dan van mij dat ik dezelfde dag antwoord?
Los daarvan; een accuwissel van een Tesla duurt korter dan tanken met een RS6, dat compenseert de kleinere actieradius weer een beetje.
Blijft het feit dat je met je RS6 verder komt op 1 tank. Lekker belangrijk.

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 12 sep 2013 17:58, in totaal 1 keer bewerkt.

12 sep 2013 17:53
Profiel
993 4S
Ewout schreef:
Als ik bij de wijnboer een fles tegenkom die niet te zuipen is koop ik er geen drie van hetzelfde soort bij....... :wink:

Laatste zin ook ff lezen :wink:

12 sep 2013 17:53
Profiel
Jij reageert op een post van 21 juni, verwacht je dan van mij dat ik dezelfde dag antwoord?

Het zal mij jeuken wie wanneer hier antwoordt, aangezien het volgens mij redelijk vrijblijvend is hier, maar nu je besloot binnen enkele uren te antwoorden had ik een antwoord op de gehele post (die niet zo heel uitgebreid is...) de meest normale gang van zaken gevonden. Wat zeg ik, dat heb ik nog!

Citaat:
Los daarvan; een accuwissel van een Tesla duurt korter dan tanken met een RS6, dat compenseert de kleinere actieradius weer een beetje.

Ja, maar dat is vooral een theoretisch verhaal. Ik kan door een racetank in te bouwen middels een fastfiller nog sneller klaar zijn. En dat is van hetzelfde laken een pak als die accuwissel: in de praktijk heb ik er geen reet aan. ;)

Citaat:
Blijft het feit dat je met je RS6 verder komt op 1 tank. Lekker belangrijk.

Ik vind dat heel belangrijk. Als ik op één dag van mijn huis (omg. Eindhoven) zitting heb in de ochtend in Rotterdam en in de middag in Groningen (recentelijk nog...), dan vind ik het inderdaad wel prettig dat ik verder kom op 1 tank. Zeker aangezien die accuwissel niet zo realistisch is.

Actieradius is voor mij dus enorm belangrijk. Hell, eigenlijk had ik een 2.0 TDI moeten kopen. Domoor dat ik ben. ;)

12 sep 2013 18:07
Profiel
993 4S
http://www.youtube.com/watch?v=JUW0l7bZn1s

FF de feiten ipv "En 470 km als ik flink doorrij, op een niveau waarbij de Tesla na 150 km al uitgeput zal zijn...""

Tesla heeft ongeveer dezelfde actieradius als een AM Rapide S, namelijk 260 mijl, 416KM (Bron Autocar)
1 acculading kost 4 pond
1 AM tank vullen kost 120 pond

Veel kijkplezier!!!

12 sep 2013 20:56
Profiel
Moderator
PF #57
ik bespeur een discussie tussen twee mensen die beide zeer tevreden zijn met hun aankoop. Mooi zo :lol:

12 sep 2013 21:32
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Is die Tesla S aangekocht dan?

12 sep 2013 21:37
Profiel
http://www.youtube.com/watch?v=JUW0l7bZn1s

FF de feiten ipv "En 470 km als ik flink doorrij, op een niveau waarbij de Tesla na 150 km al uitgeput zal zijn...""

Tesla heeft ongeveer dezelfde actieradius als een AM Rapide S, namelijk 260 mijl, 416KM (Bron Autocar)

Ja, als de EPA. Dan moet je rustig rijden en dan kom je met de RS6 minimaal aan 650 km.

Als je doorrijdt verbruikt zo'n Tesla een stuk meer en kun je die 416 km gewoon op je buik schrijven.

Citaat:
1 acculading kost 4 pond
1 AM tank vullen kost 120 pond

Veel kijkplezier!!!

Je hebt inderdaad heel veel kijkplezier, want het laden kost feitelijk uren. Uren die ik dan niet kan declareren. 4,5 uur maar liefst! Die acculading kost dus gewoon rond de 1.000 euro als ik dat onderweg moet doen. :mrgreen:

12 sep 2013 23:36
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
dat zeg ik al jaren, thuis blijven is duurder;-)

Cazzo, heb je al wel al je schoenen met rubber laten " verzolen " anders krijg je straks toch een oplawaaier als je instapt ( *alleen als ie vol is)

13 sep 2013 7:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Over een paar maanden sta ik voor de keuze wat ik ga rijden. Leasecontract van mijn BMW 528i loopt af. In verband met de bijtelling toch ook eens naar de Tesla S gekeken. Kon via de leasemaatschappij anderhalf uur rijden met een fonkelnieuwe. Eerlijk gezegd viel het mij een beetje tegen. Ben de Comfort Seats in de BMW gewend en heb in de 991 ook uitgebreid verstelbare stoelen. Met mijn lengte kon ik op geen enkele wijze een goede zit in de Tesla krijgen. Ook het afwerkingsniveau viel mij toch wat tegen. Het komt mij allemaal wel erg Amerikaans voor. Veel lege ruimtes en weinig gevoel van echte luxe die je toch voor dat geld wel verwacht. Qua rijprestaties kun je weinig klagen. Bizarre acceleratie. Jammer alleen dat je het motorgeluid mist. Er gaat toch niets boven het geluid van een mooi 6 cylinder lijn motor van BMW (helaas ook een uitstervend ras) of de boxermotor van de 911 met de sportuitlaat. Denk toch dat ik nog teveel een petrolhead ben en niet toe aan de overstap. Van de andere kant besparen op een netto bijtelling van bijna € 10.000,-- per jaar................

13 sep 2013 11:21
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
ArnoM schreef:
.... Van de andere kant besparen op een netto bijtelling van bijna € 10.000,-- per jaar................

...en toch een fijne 6-in lijn of 8-cilinder blijven rijden is prima mogelijk door gebruik te maken van de zgn "youngtimerregeling". :idea:

13 sep 2013 12:46
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
En Paulus, wanneer krijgen we de review van de eerst KM's in de nieuwe aanwinst?
Dat gaat nog even duren, kameraad CSV.
Afleverdatum is verschoven naar november. En kan ook nog wel december worden, denk ik. In mijn complottheorie laat Tesla momenteel het leveren aan Amerikanen voorgaan omdat die leveringen dan nog in de kwartaalcijfers van Q3 meegenomen worden.
Verder heb ik een plekje gevonden op het forum van http://www.teslamotorsclub.com. Niet zo druk als hierzo, maar wel een paar mensen met degelijke kennis over laadsystemen enzo. En dat forum is compatible met Tapatalk, een super handige iPad en -Phone app. Zouden meer fora moeten zijn. :idea:
Heb daarnaast het idee dat er hier nog een paar meer mensen uit de kast moeten komen over het naderend Model S eigenaarschap...

13 sep 2013 19:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Grootenbosch
Devils son schreef:
...want het laden kost feitelijk uren. Uren die ik dan niet kan declareren. 4,5 uur maar liefst! Die acculading kost dus gewoon rond de 1.000 euro als ik dat onderweg moet doen. :mrgreen:
Is een kwestie van omdenken, DJ.
Het laden doe je thuis en zo mogelijk op je bestemming, is zodoende dus in feite off-the-clock. Alleen als je er niet uitkomt met des ochtends een volle lading in combinatie met bijladen op de bestemming, komt het laden onderweg in beeld. Voor een paar declarabele uurtjes tussen de uithoeken van Nederland heen en weer crossen zit er dan inderdaad niet in. Helaas kom ik niet in de buurt van jouw uurtarief, maar dat maakt de bezettingsgraad waarschijnlijk wel weer goed. In ieder geval zal ik zelden ten koste van mijn verdiencpaciteit op een tankstation staan met de Tesla. En met de Benz sta ik dat nu wel. Die heeft ook maar een bereik van bijna 500 km op een volle tank van € 120,00. En die kan ik dus niet thuis of op de zaak bijtanken voor twee tientjes.

13 sep 2013 19:55
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ik heb een idee :idea:

Je koopt een Tesla, sloopt de elektronische jippie eruit, legt er een hete japanse motor in en je hebt een heel leuk speeltje voor naast zeg een 996 4S... :^:

13 sep 2013 21:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Grootenbosch
Suggereerde ik in dit topic al eerder, maar dan als idee voor je Fisker.
viewtopic.php?f=17&t=37146&p=1014004&hilit=Fisker#p1014004

13 sep 2013 21:43
Profiel
PaulusdB schreef:
Is een kwestie van omdenken, DJ.
Het laden doe je thuis en zo mogelijk op je bestemming, is zodoende dus in feite off-the-clock. Alleen als je er niet uitkomt met des ochtends een volle lading in combinatie met bijladen op de bestemming, komt het laden onderweg in beeld. Voor een paar declarabele uurtjes tussen de uithoeken van Nederland heen en weer crossen zit er dan inderdaad niet in. Helaas kom ik niet in de buurt van jouw uurtarief, maar dat maakt de bezettingsgraad waarschijnlijk wel weer goed. In ieder geval zal ik zelden ten koste van mijn verdiencpaciteit op een tankstation staan met de Tesla.

Als je vrijwel nooit lange ritten moet maken kan de afweging anders zijn.

Al zou je voor kortje ritjes misschien net zo goed af zijn met een tweazy van renault, want comfort gaat pas echt tellen op de langere ritten.

Het prijsverschil, daar koop je dan een lekkere GT3 voor (gebruikt uiteraard), oid... ;)

13 sep 2013 21:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Grootenbosch
Klopt, als ik niet al een mooie 964 had...
Die is nog vierwielaangedreven ook, dus voor verre ritten of onder winterse omstandigheden is dat het alternatief.

Iemand nog interesse in een 1986 youngtimer 560 SL met slechts 105.000 miles op de teller? 8)

13 sep 2013 21:58
Profiel
Ik heb mijn youngtimer net verkocht... ;)

13 sep 2013 22:41
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2491 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 100  Volgende