_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
08 okt 2014 9:54
Cazzo Super Veloce
993 4S
Re: Even geen Porsche, Alfa-adepten onder elkaar
Zo, 75 naar Wielhoven om de kooi uit te breiden naar de voorwielophanging. Wilde plannen voor de winter; -Doorlassen carrosserie zodra hij terug is; -3.0 24V motor erin; -KMS-systeem -EPS uitlaatsysteem van voor tot achter -V-bak en Sper reviseren -Nieuwe kabelboom (laten)bouwen -Intrax Coil Over -166 Voorremmen -Achteras met Camber en toespoor en remmen naar buiten
Moet in april weer rijden...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
11 okt 2014 14:56
giulia
Dit is toch niet mijn ex -75? Ik hoorde dat deze in zeer goede staat, door mij verkochte, 75 is omgebouwd naar circuitreesert. TS in het originele kenteken?
11 okt 2014 20:32
Cazzo Super Veloce
993 4S
Denkut niet. Deze is 4 jaar geleden uit Italie geimporteerd door Maurizio van t Alfaforum. Wel een keiharde auto, heel weinig roest, maar 240K kilometer, dus niet nieuw meer. Wel een hele goede basis voor een NS/trackday/SI/ARC auto
12 okt 2014 9:53
Gaius
Leuke auto en leuke hobby. Ik ga even kijken of ik war aan m'n inkomstenstroom kan verbeteren.
Zonder verbeteringen ben je die BMW in ieder geval al voorbij en die Audi was natuurlijk al in de eerste bocht rechtdoor de vangrail in gereden
12 okt 2014 12:42
Cazzo Super Veloce
993 4S
Nou, die BMW kwam heel heel heel hard voorbij na de carroussel. Leuke is wel dat de snelheden in de carroussel vaak niet zoveel verschillen, kun je met een 75 gewoon een GT3 bij houden gedurende 4 seconden...
12 okt 2014 13:15
porsje911
Porsche 964 Carrera 2 Cobalt blauw en een trackday 944 S2
Wordt wel een gaaf racertje die 75 Hoeveel vermogen krijgt hij uiteindelijk?
Komt een standaard 166 blok in met 220PK, maar door de KMS en betere uitlaat zal het vermogen omstreeks de 240PK uitkomen. Blok is makkelijk en betrouwbaar naar 300PK te tunen, maar eerst onderstel remmen etc en een beetje leren sturen
Niet geplande gezinsuitbreiding:
Van klant, kon hem niet laten staan (al mee geteld in het cilinder-topic)
14 okt 2014 12:04
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
Duidelijk voorbeeld van "ik heb een BMW en parkeer voor twee"
Ik kan me goed voorstellen dat je een interessant aangeboden 75 niet aan je voorbij laat gaan Hoewel de Smart Roadster "by Mercedes-Benz" is zou je dat gezien de kwaliteit niet zeggen . Het blijft érg leuk speelgoed dat iedere keer weer voor zorgt, maar is ook niet meer dan "speelgoed" en nu heb ik een leuke Spider V6 te koop gezien .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
14 okt 2014 13:04
Cazzo Super Veloce
993 4S
De klant waar ik de 75 van gekocht heb, heeft een spider 3.2 24V gekocht. Niet helemaal mijn smaak, maar waanzinnig fijne motor
14 okt 2014 13:19
giulia
Spider V6 is geweldig leuke stuurmansauto. Heb er 3 gehad. Koppel lekker onderin waar de 24 kleppers nog niet wakker zijn. Altijd met het leukste blok...de 12 kleppert. Eerste upgrade die je direct moet doen want zwaar onderbemeten....de remklauwen plus schijven voor vervangen door GTA klauwen. Scheelt echt een boel.
14 okt 2014 13:39
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
Tja, een 3.2 V6 Q4 zou wel een waardige opvolger van de 964C4C zijn Mijn vrouw houdt me niet eens tegen en moedigt me zelfs aan , want wil graag weer een auto die langere tijd blijft om van het "gezeur" af te zijn
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
14 okt 2014 13:43
steef
Porsche 911 2003
Waterland
Zo zijn vrouwen Eric! Dat is soms wel een voordeel, maar soms ook weer niet Over 8-kleppers en cilinderinhoud: Ik was vroeger blij verrast hoe agressief de AR 155 1.8 was! Veel beter dan de 2 liter
Zag vorige week voor het eerst trouwens een 4C in het wild rijden: ook weer blij verrast! Klinkt irl erg goed, en toch wel een mooie verschijning om te zien!!!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
14 okt 2014 13:47
giulia
Ooo, je hebt het over de laatste Spider. Die heeft al geen Busso blok meer maar een GM (Holden) blok en weegt schoon aan de haak 1700 kilo. 2 personen, volle tank....hatsekidee. 2 ton
14 okt 2014 13:51
Cazzo Super Veloce
993 4S
4C is fantastisch, en 14% bijtelling dus zakelijk ook interessant. Pas er alleen met geen mogelijkheid in...
14 okt 2014 13:57
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
giulia schreef:
Ooo, je hebt het over de laatste Spider.
Yep. Ik heb een '89 Spider gehad en vind de opvolger daarvan niet mooi. De laatste Spider vind ik daarentegen wel weer erg mooi. Vandaar Je hebt helemaal gelijk wat gewicht betreft en het is dan ook meer een GT dan een sportwagen, maar dat past ook beter bij mijn
@ steef: Klopt! Ik heb o.a. een 155 1.8 (helaas slechts 3 mnd voordat die total loss werd gereden ) en een 156 2.0 gehad Een 4C blijft
14 okt 2014 14:00
Niels
giulia schreef:
Ooo, je hebt het over de laatste Spider. Die heeft al geen Busso blok meer maar een GM (Holden) blok en weegt schoon aan de haak 1700 kilo. 2 personen, volle tank....hatsekidee. 2 ton
Ja en dan naar 100k km revisie voor de benzine versies, want kettinggeleiding slijt te snel.
Heb dieselversie op Sicilie gereden, rijdt echt goed door mist wel de charme van de relatief lichte spider (89) die ik vroeger had.
14 okt 2014 15:42
Cazzo Super Veloce
993 4S
Nou, een revisie voor een kettinggeleiding
14 okt 2014 15:56
Pw250
964
Alleen bij 2.2 benzine toch!? Nwe ketting(en)setje(s) a 900-1100,-
_________________________________________ You've only got one life, live it!
14 okt 2014 16:55
giulia
Klopt...niet bij de v6. Maarja nog steeds geen Busso V6 dus.
14 okt 2014 17:11
Niels
Is voor alle jts en.
Idd kettinggeleiding. Kwaliteit is echt pruts. Ik had de jtdm 16v, die is dan wel weer goed. 1.8ts ervoor ook
14 okt 2014 17:33
Niels
Is niet altijd alleen de kettting. Heb blokken gezien met echt vergaande sltijages op het huis (ja serieus).
14 okt 2014 17:34
Cazzo Super Veloce
993 4S
tsja, Alfa houdt voor mij op bij de 75...
14 okt 2014 17:38
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4Cabrio
PF #18
giulia schreef:
Klopt...niet bij de v6.
Niels schreef:
Is voor alle jts en.
Wat is het nou?
Niels schreef:
..... op Sicilie gereden, rijdt echt goed door mist wel de charme van de relatief lichte spider (89) die ik vroeger had.
Tja, een moderne Spider is uiteraard niet te vergelijken met een klassieke Spider (waar ik goede herinneringen aan heb)!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum