Auteur |
Bericht |
barolo
3.2S010
|
 Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Het delen van informatie zoals webpagina’s en dergelijke is al heel lang mogelijk bij Android, tot voor kort waren deze mogelijkheden dus nog maar beperkt op de iPhone. Facebook-integratie in je contactenlijst is na Twitter nu ook standaard binnen iOS 6. Bij Android is het overigens mogelijk om via alle applicaties die dit ondersteunen content te delen via Facebook, maar ook via Twitter of via de mail. Ik vind Facebook gevaarlijker dan Google als het om informatie verzamelen gaat. Ik gebruik het wel, want heb toch niets te verbergen en vind het wel grappig, dat bij mijn contactpersonen (2500 stuks) er Facebook foto's verschijnen als iemand mij belt.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
16 jun 2012 9:32 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Ben het niet met je eens dat Facebook gevaarlijker (lees: minder privacy respecterend) is dan Google. Ik geef gelijk toe dat beiden erg bij elkaar in de buurt komen, maar Google gaat echt een paar stapjes meer te ver dan Facebook. Het ligt er maar aan wat je als privacy gevoelig beschouwt. Dingen online zetten, of je gedrag analyseren  ... Maar goed, het ging over GSM/PDA/Tablet/whatever, dus deze discussie is wel leuk, maar niet hier van toepassing  ... (Maar als ik toch off-topic bezig ben, mijn MB-A is er bijna  )
|
16 jun 2012 11:57 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Wordt het wachten toch beloond met mooiere specs.  Ik twijfel nog een beetje over de nieuwe MBP met retinascherm. Werkelijk een beauty om lekker Photoshop op te draaien maar je kan zelf niets meer hardwarematig upgraden dus zal ik 'm moeten bestellen met 16GB geheugen en minimaal 512 SSD. Dan kom ik uit op € 3100,- Veel geld voor een laptop.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
16 jun 2012 13:38 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Vandaar mijn keuze voor de relatief "eenvoudige" Air  512GB disk nodig trouwens? Alles op een NAS en knallen. Alleen OS en Apps op de machine zelf, dan is 128GB ruim voldoende!
|
16 jun 2012 18:23 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Voor het gewone werk werkt zo'n NAS prima natuurlijk maar foto's in .NEFcodec steeds moeten inladen gaat niet werken. Tevens gaat mijn Mac Pro, waar ik nu ProTools op draai, eruit en dat wil ik ook op een MBP draaien. Dan is het fijn als er serieus geheugen in zit. Zo'n Air zie ik eigenlijk wel zitten ipv mijn iPad. De boel linken aan mijn Mac Mini (die ik als MediaServer gebruik) en mijn Airport Extreme met HD die ik als een soort NAS heb ingericht. Mooi spul hè 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
16 jun 2012 19:08 |
|
 |
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
@ Franz en Pascal: jullie zijn wel erg blij met jullie Apple-producten. Geniet er nog maar even van want Barola heeft waarschijnlijk net een whiskey ingeschonken, zijn computer is aan het opstarten (duurt lang want het is geen Apple) en zal jullie meedogenloos vertellen wat een zieltjes jullie zijn en dat de werkwijzen met de producten die jullie hebben/aan willen schaffen inefficient, achterhaald en ouderwets zijn en dat alleen losers dit niet snappen en dit soort producten aanschaffen..... tel alvast maar af... 10, 9, 8, 7, 6......... deze mail is verstuurd vanaf mijn Ipad
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
Laatst bijgewerkt door mbembe op 16 jun 2012 22:22, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 jun 2012 20:32 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ach, op het gebied van wiskey kan Barolo mij alles wijs maken. 
|
16 jun 2012 22:08 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Op het moment ben ik er nog niet blij mee (lees: hij's nog niet binnen he).... Vorige laptops van Apple wel, geweldig spul, voor thuis... Zakelijk een HP (EliteBook), vind ik met doc en dergelijke net iets lekkerder werken. Plus dat ik zakelijk nogal wat producten gebruik die niet op OSX werken helaas (kop maar in barolo!), en om nou Windows (producten) op een Mac te draaien 
|
18 jun 2012 23:21 |
|
 |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Draai je het toch in een VM. 
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
19 jun 2012 6:30 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Parallels werkt voor dat soort dingen prima.
|
19 jun 2012 9:16 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Helemaal mee eens, echter...  ... Laat mij maar lekker op de HP knutselen (dockje, met een K erbij dus, dat soort dingen  ) Laatst een Apple "dock" gezien... Zow, was goed te zien dat het geen Apple product was, en ik gok 5x erin/eruit en kaput 
|
19 jun 2012 18:29 |
|
 |
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een iPad maar ik kan een aantal functies niet vinden of deze zitten er niet op. Zo mis ik de functietoetsen (F1, f2 enz) en de tab toets.
Zitten deze er gewoon niet op of ben ik gewoon niet handig genoeg?
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
24 jul 2012 18:17 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dat werkt alleen met een extern bluetooth toetsenbord. Heb hier zo'n Apple toetsenbord met trackpad en dat werkt prima.
|
24 jul 2012 19:24 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik heb een E-reader aangeschaft. TOTMBO had onlangs 2500 boeken op een stick gekregen van een collega en dat dingetje weegt een stuk minder dan de 8 dikke boeken die ik van plan was in de koffer te stoppen. Nu hebben we er allebei eentje. Sommige dingen zijn wel makkelijk.
|
24 jul 2012 20:07 |
|
 |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Leuke boeken? 
|
24 jul 2012 21:25 |
|
 |
Ewout
|
Ik heb ze nog niet allemaal uit, maar ik hou je op de hoogte  Update: zojuist even door de lijst met auteurs en boeken gescrold. Ik ben zeer content. Mooie mix van (inter)nationale literatuur en lektuur. Als ik bedenk wat ik in de loop der jaren uitgegeven heb om die boekenkasten op zolder te vullen...
|
25 jul 2012 3:23 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ja inderdaad, zo'n e-reader is supermakkelijk, maar het oogt niet zo. Papieren exemplaren bewaren of weg doen??? Moeilijk, want het heeft inderdaad een smak gekost! en het staat wel leuk!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 jul 2012 13:03 |
|
 |
Ewout
|
Ze staan niet in de weg en een E-reader heeft één nadeel: je neemt hem niet zo makkelijk mee naar bv het strand ivm zandkorrels/diefstal. Papieren boeken blijven dus voorlopig wel bewaard.
|
25 jul 2012 13:09 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ik heb een hekel aan het strand........vanwege het zand, dus daar kom ik niet.
We hebben trouwens net een IPAD 3 gekocht en dat bevalt goed. Had niks met Apple, maar dit is wel leuk!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
25 jul 2012 13:33 |
|
 |
Ewout
|
De rest gaat hier thuis wel met z'n tijd mee. Mijn zoon van 9 heeft sinds kort een Ipod touch en vrouwlief een Iphone 4. Ik ben nu aan het proberen wat boeken van de PC naar mijn e-reader te krijgen. Als het niet lukt zal ik vanavond TOTMBO moeten vragen 
|
25 jul 2012 13:45 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Met Calibre (gratis te downloaden) een fluitje van een cent!
|
25 jul 2012 16:02 |
|
 |
944{asd}
ex 944 type 1, ex 944 type 2,
ex 944 turbo, nu 996 4sassendelft
|
Of adobe digital editions..ook makkelijk
|
25 jul 2012 18:59 |
|
 |
Ewout
|
Calibre gedownload, lukte niet. (lag vast niet aan het programma) Toen kwam mijn lieve echtgenote thuis en was het zo geregeld. Ik heb 200 telefoonboeken op dat ding gezet, ben ik voorlopig klaar.
|
25 jul 2012 21:04 |
|
 |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Iemand een suggestie hoe ik een android telefoon met ics muziek kan af laten spelen via de usb aansluiting in de boxster? Met m'n oude windows phone was het simpel: tel in data modus en spelen maar. als ik de ics tel in data zet gebeurt er niks terwijl hij in media overdrachtsmodus steeds opnieuw verbinding maakt met de micro-sd kaart in m'n tel. Is er een app of iets dergelijks dat zorgt dat mn muziek in het juiste formaat naar de usb gestuurd wordt?
Alvast bedankt voor de input
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
04 aug 2012 21:18 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Waar is Barolo als je 'm nodig denkt te hebben. 
|
05 aug 2012 0:13 |
|
|