Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
 Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Gauw doen nu het nog mag 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
07 maart 2024 18:24 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ik ben afgelopen zondag met een A4tje met daarachter de Porsche naar Assen op en neer gereden. Ik zit nog na te trillen van de emotie. Not. Een A4 heeft net zoveel/weinig emotie als een Tesla. Hij is alleen veeeel langzamer. En heeft een belachelijk kleine tank waardoor de range ook maar 400km is. (met aanhanger): 
|
07 maart 2024 18:29 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Daarom ook een Quattro nemen. Heeft een grotere tankinhoud  Maar ik kocht die A4 ook niet vanwege zijn emotie hoor. Wel om zijn perfecte afwerking en één van de mooiste interieurs in dit segment van dit moment. 
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
07 maart 2024 21:49 |
|
 |
Pacoloco
|
zo zie je maar dat smaken verschillen. Ik vind het interieur van de A4 juist niet zo mooi, de - nieuwe- C-klasse daarentegen 
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
08 maart 2024 8:57 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Vind je dit echt mooi?  Inderdaad. Smaken verschillen. 
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
08 maart 2024 9:25 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Wat een kermis… om te huilen
|
08 maart 2024 9:29 |
|
 |
horn
PF #57
|
Hup Holland !!!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 maart 2024 12:53 |
|
 |
Pacoloco
|
Ik vind dit verreweg het mooiste interieur in zijn klasse kleur van de stoelen in two-tone vind ik dan weer niet mooi.
|
08 maart 2024 13:15 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Je kan die sfeer verlichting ook uitzetten en dan een wat “rustiger” / meer minimalistisch thema /kleurpatroon kiezen voor de schermen en dan ziet het er al heel anders uit, want dit trekt inderdaad op niks.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
08 maart 2024 14:39 |
|
 |
Polydeukes
981 Cayman 2.7 PDK (2015)Breda
|
Ik zal wel een lichte stoornis in het autistisch spectrum hebben, maar dat die tablet in het midden net niet recht staat zou mij tot waanzin drijven. Ja het is volgens de paarse broeken vast "driver focussed" maar ik trek dat echt slecht. Even los van al die losse componenten die zomaar willekeurig ergens in het interieur lijken opgeplakt. Nee, ik vind het helemaal niks, ook niet als die kermisverlichting uit zou staan en alles zwart/alu/carbon zou zijn. Maar gelukkig, smaken verschillen.
_________________________________________ "Straight roads are for fast cars. Turns are for fast drivers" - Colin McRae.
|
08 maart 2024 18:04 |
|
 |
Pacoloco
|
De verlichting vind ik ook niet mooi en zou ook een aantal delen in hout nemen. Het centrale scherm vind ik erg goed in het interieur geïntegreerd. Ik trek dat “losse” scherm uit de A4 (en ook uit de vorige c-klasse) juist niet. Dat het net niet recht staat vind ik ook wel een dingetje eerlijk gezegd.
Maar inderdaad zijn gelukkig niet alle smaken hetzelfde. Zou wel erg saai zijn.
|
08 maart 2024 19:04 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Het scherm in de A4 bedient wel fijn omdat je overzicht blijft houden tov het verkeer. Vanaf 2021 zit het scherm iets dichterbij en heeft touchscreen.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
08 maart 2024 19:33 |
|
 |
Enguess
|
Ben meer van deze generatie: 
|
08 maart 2024 21:04 |
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
|
08 maart 2024 22:14 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Niets nieuws onder de zon. 99% kiest ze vanwege de fiscale voordelen. Zodra deze verdwijnt stort de verkoop in.
|
08 maart 2024 22:37 |
|
 |
rene leclerc
718 cayman
|
Vooral voor de personen die een auto als vervoersmiddel zien, puur om van A naar B te komen. Geld is een belangrijke beslissingsfactor.
|
09 maart 2024 11:51 |
|
 |
Tuck-under
911SC targa '82
996.2 40 jahre limited editionDrenthe
|
Ik rij privé een 2e hands Tesla omdat ik hier economisch niet tegenop kan met een vergelijkbare ICE van dezelfde leeftijd. Zelfs inclusief de ongeveer dubbele afschrijving tov een benzine/diesel auto blijven de kosten voor mij lager. Thuis draait een home-assistant server die automatisch de Tesla op het goedkoopste moment oplaadt. Dynamisch contract, gemiddeld laadtarief vorig jaar 22 cent/kwh, zal dit jaar nog wel wat lager uitkomen. 30.000km gereden. 0 onderhoud, 0 wegenbelasting, verzekering niet duurder dan de vorige BMW. Ik rij 160km enkele reis naar m'n werk, 2x per week gemiddeld. Dit haal ik retour zonder laden vrijwel altijd (LR, alleen als ik allerlei km's tussendoor rijdt niet). Voor mij niks anders meer, zoveel minder vermoeid van het autorijden, ik had het niet verwacht maar vind de Tesla de beste auto die ik gehad heb. Hij rijdt ok, m'n 3 serie met M sport onderstel kon ik meer mee, de Tesla is te zwaar om echt leuk mee te rijden. Op dagen dat ik echt wil rijden pak ik de Porsche wel. Toch mooi dat ik die 1% ben, ben oprecht benieuwd waar we in de toekomst naartoe gaan, maar ik kan heel goed leven met een "ev-tje".
|
12 maart 2024 11:05 |
|
 |
disciple
981 Cayman S PDK
|
Ik heb als daily/familie auto de Audi Q8 e-tron gekozen omdat ik het een prachtig model vind die heerlijk rijdt. Met de laadpaal thuis hoef ik alleen sporadisch een minuut of 10 laden om thuis te komen en kan ik vrijwel alle ritjes rijden zonder ergens anders te laden dan op de oprit. Heerlijk. Dat ie als een malle afschrijft is jammer, maar dat zien we over een jaar of 5 wel weer. Minder kapot ben ik van de kwaliteit. Rammelt en trilt vanaf nieuw.
|
12 maart 2024 13:59 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Voor dat laatste verwijs ik je naar het Audi-topic, ergens in de krochten van het PF 
|
12 maart 2024 14:34 |
|
 |
Surfroy01
986 2.7 TiptronicLe coin de pays bas
|
Kijk dan zijn er al 2 in die 1%, ook ik rij privé een (nieuw gekochte) EV, idem qua verbruikskosten, nog paar mille subsidie op gekregen, geen wegenbelasting (nog wel), draait ook thuis op dynamisch contract en zonnepanelen, kan qua kosten geen ICE tegenop en het rijdt inderdaad echt fantastisch, fijnste auto ooit. En als ik lekker wil sturen pak ik de Boxster.
_________________________________________ The most dangerous nutt on any of my vehicles is the one that holds the throttle, me!
|
12 maart 2024 15:30 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Telt een Mini Electric ook? Zelf nieuw gekocht?
|
12 maart 2024 15:35 |
|
 |
Enguess
|
Waarom niet? Laatst nog zo’n ding gehuurd, reed prima. En ook ik zit in de 1%, en er zijn er hier nog wel een paar…
|
12 maart 2024 15:51 |
|
 |
Danny S
Zuidwest Brabant
|
Hier in ons wijkje 27 woningen 12 stuks…waarvan merendeel particulier!
_________________________________________ 996 GT3 MK1
|
12 maart 2024 16:41 |
|
 |
Tilt!
|
En 1 roze Chevrolet Caprice zeker? Ik ken die wijk van op TV. Zonnedael of zoiets?? 
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
12 maart 2024 17:30 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Dat je een one percenter bent is al lang duidelijk haha maar fiscaliteit in CH nu niet gaan dooreenklutsen met BE/NL... Ik heb lang voor een USA multinational gewerkt (daar heeft de CEO zelfs geen bedrijfswagen); de Europese VP's van het alhier gevestigde Mexicaans leger wilden niet liever dan op de CH payroll te staan in Fribourg of Nyon... You can't have it all.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 maart 2024 17:53 |
|
|