Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:52

Antwoord op onderwerp  [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende
LCD / plasma TV's 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
roenkie schreef:
Het geluid uit een platte tv is zowieso nooit super. Voor nieuws etc prima te doen maar om een lage toon te produceren voor b.v. een explosie moet je veel lucht verplaatsen, dat gaat niet met de luidsprekers in de behuizing van de platte tv's. Je kan dus alleen spreken van slecht en minder slecht geluid..()

Klopt, om die reden 2 weken geleden geinvesteerd in een actieve subwoofer en grotere center-speaker (beide JBL), maakt een wereld van verschil.

14 nov 2007 11:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
P-911 schreef:
Helemaal mee eens Roenkie, maar om je vrouw ergens van te overtuigen valt meestal niet mee :wink:

Het scherm tussen de Beolab 1's plaatsen gaat niet lukken. Ik krijg mijn vrouw nooit zover om het scherm op die wand te hangen. Een andere optie is natuurlijk een paar andere, kleinere, Beolab's erbij naast het scherm :idea: en de "70" is goedkoper dan de "700" dus een gedeelte van de kosten van die Beolab's wordt al gecompenseerd toch? :^:

Ik heb Panasonic gebeld met de vraag waarom het "topmodel" nou net het enige model is met de lagere contrastratio. Het blijkt vanwege het eerste Full HD-model te zijn. De "70" is een uitgeklede versie van de "700", maar heeft wel een scherm dat verder is doorontwikkeld.

@ Master Ken: Bedankt voor de tip!

14 nov 2007 11:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Mick schreef:
Een andere optie is natuurlijk een paar andere, kleinere, Beolab's erbij naast het scherm :idea: en de "70" is goedkoper dan de "700" dus een gedeelte van de kosten van die Beolab's wordt al gecompenseerd toch? :^:

Dan moet je er wel rekening mee houden dat je ook een extra versterker aan moet schaffen. Tenzij je versterker meerdere aansluitingen voor front-speakers heeft alleen zit je dan met de ellende dat je een kabel van de tv naar je versterker moet leggen en weer kabels van je versterker naar je 2e set luidsprekers

14 nov 2007 13:06
Profiel
Groningen
Bericht 
Kan het voorversterkte signaal niet gesplitst worden?

Beolabs hebben toch een eigen ingebouwde eindversterker?

14 nov 2007 13:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Dat is me niet helemaal duidelijk. De beosound 1 is namelijk een audiosysteem dat uit 1 onderdeel bestaat en ik ken geen serie luidsprekers onder de naam beolab 1... ben er dus niet helemaal zeker van welke luidsprekers mick heeft staan

14 nov 2007 20:34
Profiel
Bericht 
De Beolab 1 heeft een actieve geluidstechnologie, wat betekent dat de eindversterkers in de luidspeakerskast zijn ingebouwd. Ik heb zelf de Beolab 8000.

14 nov 2007 21:44
PorscheForum Rakker
Bericht 
:thumleft: Beolab 1 :wink:

Het idee om extra luidsprekers te plaatsen is echter ook afgeserveerd. :evil:

Weer terug naar LCD/Plasma ;):
Ik heb vanmiddag de "70" en de "700" naast elkaar bekeken (42") met het signaal van dezelfde bron, maar er is toch duidelijk een verschil zichtbaar. Thuis zie je ze echter nooit naast elkaar en heb je een ander signaal als bron. Ik ben er dus nog niet uit. :?

14 nov 2007 22:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Als je van plan bent om in de toekomst een Blu-Ray speler te kopen moet je voor de 70 gaan. Deze heeft een functie 24p cinema wat wil zeggen dat hij films kan weergeven zoals ze opgenomen zijn.

Filmbeelden worden doorgaans met 24 frames per seconde opgenomen, terwijl televisietoestellen deze films tonen met een hogere framesnelheid (25 frames per seconde). Dat heeft tot gevolg dat beeld en geluid ongeveer vier procent te snel afgespeeld worden. Met een 24p televisietoestel is de conversie niet langer zichtbaar en zie je de film met 24 frames per seconde.
De 24p standaard zorgt dus voor een nog beter beeld en minder vervorming in het geluid.

16 nov 2007 0:08
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Kritisch? Da ben toch van die dingn om op het bord te skriebn?

16 nov 2007 18:12
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
roenkie schreef:
Dat heeft tot gevolg dat beeld en geluid ongeveer vier procent te snel afgespeeld worden.

Nee hoor. De meesten gaan naar 60 fps dmv 3:2-conversie.

Het vertragen was iets van de disks zelf (DVD).

17 nov 2007 10:24
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
gast schreef:

In de winkels gewoon op mijn bolle ogen afgegaan en een Sony 42 inch LCD gekocht.

? Sony heeft 40" en 46" LCD, maar een 42" ken ik niet.

Welke heb je gekocht?

17 nov 2007 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Mick schreef:

Weer terug naar LCD/Plasma ;):
Ik heb vanmiddag de "70" en de "700" naast elkaar bekeken (42") met het signaal van dezelfde bron, maar er is toch duidelijk een verschil zichtbaar. Thuis zie je ze echter nooit naast elkaar en heb je een ander signaal als bron. Ik ben er dus nog niet uit. :?

De keuze in ongetwijfled heel moeilijk.
Ik zou me afvragen hoeveel belang hecht ik aan een (bijna) perfecte weergave, hoe vaak kijk ik, wat is mijn bron, hoe zijn mijn kabels.
Ben je echt een filmjunk, avond aan avond al film kijkend voor de tv hangend :wink: ) die nagenoeg de perfectie wil dan zou ik voor het beste beeld (vaak duurder) gaan.
Zo niet dan hou je geld over om andere leuke dingen van te kopen.
Misschien je bron/kabels vernieuwen zodat je uiteindlijk ook naar een nog hoger niveau kan kijken :wink:

Welk scherm, de "70" of "700" je ook koopt, slecht zijn ze absoluut niet.
Een vriend van mij heeft de voorloper, "60" serie en dat is al verbazingwekkend goed, mits goed ingeregeld en een goede bron/kabels.

Veel plezier en succes met de aankoop Mick

17 nov 2007 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Om met het laatste te beginnen: bedankt! :D

P-911 schreef:
Ben je echt een filmjunk, avond aan avond al film kijkend voor de tv hangend :wink: ) die nagenoeg de perfectie wil dan zou ik voor het beste beeld (vaak duurder) gaan.
Zo niet dan hou je geld over om andere leuke dingen van te kopen.

Ik ben zeker geen filmjunk die hele avonden voor de tv hangt. In het begin waarschijnlijk wel, maar daarna niet meer. Net zoals ik dat nu ook niet doe. De functie 24p cinema heeft voor mij dus geen toegevoegde waarde. Aan het geluid stel ik dus ook geen hele hoge eisen. Vandaar dat de "700" wat geluid betreft goed genoeg zal zijn voor me, maar de "70" het toch net niet is verwacht ik. Dat pleit dus voor de "700", maar de "70" met het beste beeld (hoogste contrastratio) is in dit geval het goedkoopste van de twee.

De PV60 van jouw vriend heeft net als de PY70 10000:1 toch? Wat scherm zelf betreft is de PY70(0) ten opzichte van de PV60 wel een grote stap voorwaarts.

Bron/kabels: uiteraard digitaal signaal via HDMI (Samsung DCB-H360R, enige met HDMI) en DVD's via HDMI (Panasonic DMR-EH65).

17 nov 2007 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Ja de 700 is wel een grote stap voorwaarts uiteraard, alleen is het mischien alweer een tijdje geleden dat je beide schermen hebt gezien en ben je het "verschil" misschien een beetje vergeten :wink:

De PV60 is idd 10000:1 en al erg goed, zekers voor het geld.

Met de door jouw Samsung-kabel en DVD-speler heb ik te weinig ervaring om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen

Maar als je zekere voor zekere wil, go for de 700 na een tijdje voelje het prijsverschil toch niet meer in je portemonnee maar geniet je nog wel van je betere scherm :lol: :wink:

19 nov 2007 18:54
Profiel
Bericht 
gast schreef:

40 staat met KOEIEletters op de doos.... :shock: Ik heb ook zoveel van die platte dingen gezien de laatste tijd :D

Ja, keus genoeg. Zelfs bij Sony...

Heb je er ook nog een PS3 bij gekregen? Of heb je geen Full-HD genomen?

20 nov 2007 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
P-911 schreef:
Met de door jouw Samsung-kabel en DVD-speler heb ik te weinig ervaring om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen

Maar als je zekere voor zekere wil, go for de 700 na een tijdje voelje het prijsverschil toch niet meer in je portemonnee maar geniet je nog wel van je betere scherm :lol: :wink:

De "700" is inderdaad wel de duurdere van de twee, maar niet degene met het beste scherm. :idea:

Een Samsung DCB-H360R is geen HDMI-kabel, maar een HDTV-decoder, de enige met HDMI-uitgang. :wink:

20 nov 2007 14:13
Profiel
Bericht 
gast schreef:
wat is een PS3?

Playstation 3 (spelcomputer, mediaspeler, DVD speler, Blu-ray speler, SACD speler, enz. in één). Krijg je gratis bij full-HD Sony TV's. Maar er schijnen zaken te zijn die het "vergeten". Geen idee of ze daar wijzer van worden, maar toch: als je een full-HD Sony hebt gekocht is het wel zo slim om ook die PS3 te laten komen.

20 nov 2007 20:03
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
P-911 schreef:
Bron/kabels: uiteraard digitaal signaal via HDMI (Samsung DCB-H360R, enige met HDMI) en DVD's via HDMI (Panasonic DMR-EH65).

Ja zo zie je maat totaal geen verstand dus :lol: :lol: :wink:

21 nov 2007 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
De kogel is door de kerk :D . Een 50PY700 en DCB-H360R zijn besteld.

29 nov 2007 20:10
Profiel
PorscheForum Junkie
Dirksland
Bericht 
Zoals je eigen onderschrift al zegt: Geniet ervan :wink:

29 nov 2007 21:10
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat wordt lekker genieten.

30 nov 2007 16:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Erg goede keuze Mick, heb je hem al en dan de vraag: Bevalt ie???

08 dec 2007 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Ja, ik heb de 50PY700 al: in een MEGAdoos in de huiskamer ;), dus ik kan je nog niet zeggen hoe hij bevalt :(. De gaten voor de beugel en kabels zijn geboord en als alles volgens planning verloopt dan is vrijdag de stucadoor klaar en hangt ie er dus over een week :P. Hopelijk is ondertussen dan ook de decoder geleverd.

08 dec 2007 20:01
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Staat eind deze maand in Amsterdam ( Beurs ISE, http://www.iseurope.org/2008/home.php ) :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=Khb0HUIMZ6Y

15 jan 2008 23:13
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik ben benieuwd bij wie die door de voordeur past :shock:

hij lijktme wel heel 8) om playstation op te spelen :wink:
of heel 8) aan het voeten eind van je bed :D

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

15 jan 2008 23:16
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 541 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Volgende