Auteur |
Bericht |
SCdriver
|
Kees was een goeie gast, maar wat een malloten werkten daar eerst zeg tov Audio Gallery, die RV zelf spoorde ook niet helemaal.
|
24 nov 2008 20:40 |
|
 |
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Dat was inderdaad die Rob Kurvers, had zijn eerste zaak op de Parkweg vlakbij Toko Eddo, hmmmmmm, lekkerrrr ...  Nee, ik was in die tijd wel mager  maar ik droeg en draag nog steeds geen bril. Dus dat ben ik niet geweest. Die (brom)snor was waarschijnlijk Chris (hij heette eigenlijk Rob, maar daar was er al één van).
|
25 nov 2008 17:32 |
|
 |
adu
|
Als het in een weekend of op koopavond was, dan zou het goed mogelijk zijn dat ik die bij je heb neergezet. Dat is dan toch alweer zo'n 17 jaartjes terug! Wat een kleine wereld zeg! Weet je nog hoe die jongeman eruit zag, goddelijk lichaam, goed gebekt, gulle lach ...
Zou er wat voor over hebben om nog eens naar die tijd terug te gaan ... ach ja, jeugdsentiment ...
|
25 nov 2008 17:36 |
|
 |
adu
|
Als ik het geod heb begrepen heeft de PA 90 van Audio Analyse zelfs in het Museum of Modern Arts in NY gestaan.
slechte foto, maar ja, beter iets van niets:

|
25 nov 2008 17:44 |
|
 |
hackbox
964 C2 Cabrio
|
Een poets clinic is geen overbodige luxe voor dat mooie oude beestje 
_________________________________________ hgttg
|
25 nov 2008 18:24 |
|
 |
SCdriver
|
je had ze ook in het wit dacht ik .....
|
25 nov 2008 19:33 |
|
 |
SCdriver
|
Trouwens die gasten van Duson, bestaan die nog?
Waren destijds ook de verdeler van Stax en ik heb nog een krakende headphone....of het moet de SRM-T1 voeding zijn!?
Hoe heette dat gehucht ook weer daar bovenin de Veluwe
edit: 't Harde ofzoiets.
|
25 nov 2008 19:41 |
|
 |
Faster
911 4S cabrio + PDK onderwegDen Haag
|
Stax had vlgs mij een unieke 'electrostatische" (!) koptelefoon aangedreven door een buizenversterker. Wow 
|
25 nov 2008 22:12 |
|
 |
Faster
|
|
25 nov 2008 22:14 |
|
 |
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
25 nov 2008 22:56 |
|
 |
Faster
|
|
25 nov 2008 23:05 |
|
 |
Lydia
|
Duur, maar waanzinnige kwaliteit, de Sennheiser:

|
25 nov 2008 23:18 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Voor rond de €200 op Ebay, vind je een nieuwe HD600. Valt mee voor het gebodene. Nog betere deal is de HD580 weten te scoren (vond nog een nieuwe voor €140  ). Zelfde weergevers, alleen geen metalen grille. Die laatste voor €10 op Ebay gevonden en oogt goed ...vind ik. Betere waar voor het geld vind je in de Audio wereld niet IMHO 
Laatst bijgewerkt door Jort op 25 nov 2008 23:56, in totaal 2 keer bewerkt.
|
25 nov 2008 23:40 |
|
 |
Lydia
|
Ik vind deze ook waanzinnig. Toen ze pas uit kwamen gingen ze voor het dubbele de winkel uit ...
|
25 nov 2008 23:49 |
|
 |
Faster
|
Heb een Sennheiser gehad, maar de oorschelpen braken na 1 jr intensief gebruik af van het complete frame Voor de rest was ik over het geluid redelijk tevreden; niet echt bijzonder. Had een koptelefoon met een frequentiebereik van 10 - 30 kHz, grote bandbreedte maar ik miste iets.... de detaillering. Daarnaast waren de oorkussens niet zo prettig. Na een uurtje kreeg ik enorme jeuk aan mijn oren vanwege de irritatie.
|
25 nov 2008 23:52 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Even op de foto geknald met z'n broertje. Links de dynamische HD580 met HD600 gril, rechts the electrostatische HE60. Zoek de verschillen...
Heb nog een HD580 die ik al ruim 10 jaar intensief gebruik, zonder gebreken, 1x snoertje vervangen.
HD6xx en HD580 komen pas goed tot hun recht met een stevige versterker. Geen simpele uitgang op een cd speler of I-Pod. MF X-CAN V3 is wat dat betreft bijv. een goede partner.
|
25 nov 2008 23:56 |
|
 |
Lydia
|
Ik vind deze nog beter, een veel warmer en voller geluid:

|
26 nov 2008 0:10 |
|
 |
P-911
964 C2
|
ja klopt dat was de PA90, het enige nadeel daarvan vond ik de luidsprekerklemmen. Die waren gek genoeg bij de PA60 beter meen ik mij nog te herinneren.
Wat een tijd toch
Duson zat idd in 't Harde, hebben nog een tijdje meegedraaid maar bestaan nu niet meer. Ontwerpers lopen nog wel ergens in audioland rond.
Wat ook erg beroemd en berucht was in die tijd was de Elipson 1303. Een fantastische speaker die volgens mij best nog wel in vele luisterruimtes staan.
Zijn er hier ook nog mensen van het Audio Innovations buizenmerk, had vroeger ook een goede naam. Geen idee of die nog bestaan, hebben ook een leuke transistor gehad, de Alto.
|
26 nov 2008 20:24 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Gek genoeg draai ik nooit met koptelefoon op, heb het geluid liever "los in de lucht hangen"
Alleen vroeger in combinatie met 2 fameuze Technics SL1200 draaitafels een Stanton of Ortofoon back-cueing element, mengpaneeltje , luidsprekers , lichtsetje en dozen 12".
Oohoh wat een zakgeld ging hierin zitten, maar wel leuk 
|
26 nov 2008 20:28 |
|
 |
Faster
|
Audio Innovations bestaat nog.
Was destijds een goed buizenmerk. Weet niet hoe het nu is. Maar ik heb ze beluisterd met een Epos luidspreker. Dat was echt genieten, gedetailleerd en gebalanceerd.
|
26 nov 2008 20:29 |
|
 |
P-911
964 C2
|
Ja je had de First een 2 x 7.5 watt triode geschakelde versterker (later ook een Second). Speelde de sterren van de hemel, je had alleen wel een makkelijk aanstuurbare luidspreker nodig met hoog rendement. Speakers van Audio Note erop wowww wat een ervaring 
|
26 nov 2008 20:35 |
|
 |
Faster
|
Ik had destijds, ca 10 jr. geleden (?), de AI First gehoord en dat speelde toen al de sterren van de hemel. De ketting is net zo sterk als de zwakste schakel:
de combi AI + Epos = top
Altijd diverse systemen en speakers uitproberen.
|
26 nov 2008 20:40 |
|
 |
Lydia
|
Ik gebruik de koptelefoon ook maar zelden. Ik heb geen buren aan mijn huis en met 4 Lab 8000 heb ik het geluid ook liever los in de kamer!
Maar als de meiden aan het Wii-en zijn wil ik de koptelefoon nog wel eens op zetten. Ik kan die deuntjes van die spelletjes soms niet meer horen!
Mijn 2e audioset was van het merk Denon. Alles in het zwart. Zag er mooi en strak uit en goed geluid!
|
26 nov 2008 23:28 |
|
 |
SCdriver
|
Grappig, die 1303FT heb ik ook nog steeds op zolder staan, klinkt goed in witte soort kunstof behuizing gekoppeld aan een Bryston voor/eind en daar staat de krakende stax set dus ook bij...(signature/smr-t1)
In de huiskamer staat ook Bryston voor/eind en een zelfbouwspeaker van Visaton http://www.visaton.de/de/bauvorschlaege ... index.html
en dan heb ik nog 2 Bryston amps. over....denk dat ik die maar aan mijn iMac hang met goede monitors...(zag dat een zoon van een PF'er hier mooie in de verkoop heeft...)
|
27 nov 2008 11:38 |
|
 |
adu
|
Wat een feest van herkenning  ... Elipson 1303, PA 90 (inderdaad, ook een tijdje in een speciale witte versie), Audio Innovations (beetje weinig vermogen, maar who cares, klinken deed het wel), Stax (de buizenversie heb ik een weekje thuis gehad ... hmmmmmm), etc. etc.
Boven heb ik overigens nog een setje staan, HK 6900 (groot, lomp en hard ... precies zoals ik het wil), 2 X SL 1200 MK II, Allen & Heath Xone 32 en een setje Dynaudio monitoren.
Mooi was ook de Sonus Faber Electra of wat dachten jullie van Madrigal (cd speler in de vorm van een was/droog combinatie). Ach ja, mooie tijd!
|
27 nov 2008 12:59 |
|
|