Auteur |
Bericht |
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Ik wil hem nog wel een keertje twitteren... Heb hem zelf ook gemist, zat aan de Braziliaanse Cocktails. http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/Video ... &tx_ttnews[tt_news]=20223&cHash=df106df2dd1823b3fa8e450902c12c85 De 2 grootste nitwits op de buis gaan praten over Twitter. De één vindt een iPOD al high tech en de ander.....
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
19 feb 2011 10:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Twitter: de discussie
begrijpelijk maar ook een beetje zielig. zo'n 6 gym meisje dat zit te klooien met twitter. goed dat het opgemerkt wordt, maar daar is dan ook alles mee gezegd.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 feb 2011 11:44 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Twitter: de discussie
De Stadsbakker hier in Zwolle (@destadsbakker) heeft #twitterbrood bedacht. Inmiddels op radio 538 en 3FM geweest. Daarnaast alle schrijfende pers zowel regionaal als landelijk. Sprak hem zojuist en hij zei dat de NOS ook nog langs komt vandaag. Hoezo kan twitter zakelijk niet werken... Inmiddels in 2 dagen van een kleine 400 volgers naar bijna 1000 gegaan. Slimme marketing stunt. (ter info: gisteren zijn er meer dan 100 Twitterbroodjes a 5 euro de deur uitgegaan.)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
19 feb 2011 12:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Twitter: de discussie
twitter kan zakelijk zeker werken. maar niet voor iedereen in elke branch
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 feb 2011 12:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Twitter: de discussie
Voor de nuancering van de opmerking!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 feb 2011 12:35 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Re: Twitter: de discussie
Daarom schreef ik ook "kan"
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
19 feb 2011 12:59 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Twitter: de discussie
Klopt, maar er is hier niemand die ter discussie stelt dat het zakelijk kan werken.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 feb 2011 13:23 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Nu word ik toch nieuwsgierig. Welke branch is niet geschikt voor Twitter?
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
19 feb 2011 13:55 |
|
|
Wimpie67
ex 911 3.2 1987
ex 987.1 S 3.2 2005
981 S 3.4 Boxster's-Hertogenbosch
|
Re: Twitter: de discussie
Zware criminaliteit...
_________________________________________ Wim
|
19 feb 2011 13:59 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Twitter: de discussie
Prostitutie ....anders weet je wie je voorganger is
_________________________________________ Timeless objects
|
19 feb 2011 15:03 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Re: Twitter: de discussie
_________________________________________ ieder zijn meug!
Laatst bijgewerkt door racebeus op 20 feb 2011 0:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 feb 2011 16:32 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Twitter: de discussie
Niet voor iedereen in elke branch... Het KAN ongetwijfeld, maar mijn inziens is het hetzelfde als een aantal jaren geleden. Een voorbeeld. Een aantal jaren geleden, moest iedereen zo nodig een website. Als je je domein niet claimde en er geen website op zette, viel je buiten de boot.... Dus iedereen deed dat braaf, en als je een website hebt, vond onze vriend Google je... En dus vonden klanten je... Die gingen je vervolgens mailen, maar omdat je alleen een website had "omdat het moest", reageerde je niet op die mail klant niet gewonnen.... Dus als nu bedrijven wel een twitter account registreren, en daar ook mee "te koop" lopen, maar er vervolgens niets (of niets nuttigs) mee doen, werkt dat mijn inziens voor je bedrijf averechts.... Dan kun je het beter niet hebben lijkt mij.... (krijg de afgelopen paar dagen steeds mailtjes van Twitter, dat mensen me op Twitter gaan volgen, hihi).... Omdat we het niet commercieel willen houden hier, even een vage omschrijving van mijn werk... Ik verkoop 'wat harddisks en servers' aan 'wat bedrijven'. In mijn ogen is het voor mijn bedrijf niet interessant om een Twitter account aan te schaffen, want alleen als je iets te melden hebt, ben je interessant (dat wordt hiervoor ook duidelijk aangegeven door diverse mensen!).... Dus als ik dan een Twitter account zou opstarten, daar vervolgens niets mee zou doen, zou ik een "verkeerd signaal" afgeven aan mijn potentiele klanten, en dus daar business mee verliezen. (negatieve reclame, reputatie komt te voet, gaat te paard).... Het is een beetje hetzelfde als een kopje "Nieuws" op je website, waarbij je 2 berichten hebt staan. 1 van toen de nieuwe site in de lucht kwam, en 1 van drie weken daarna. En de andere twee jaar niks meer .... Nogmaals, ik zie business-2-business weinig waarde, en heb nog niets kunnen lezen wat daar op in gaat. Wellicht als je er tijd in stopt, dan wel, maar da's een beetje hetzelfde als met een goeie blog, toch?
|
19 feb 2011 23:46 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Je hebt een bedrijf of werkt ervoor en dan begint het met: 1) Wat is je product 2) Wat zijn je USP’s 3) Wat is je doelgroep 4) Wat is je marketing strategie 5) Hoe ga je bekend maken waar je zo goed in bent 6) Welk medium ga je ervoor gebruiken 7) Heb je een website 8 ) Heb je Testimonia
Zonder deze zaken heeft Twitter geen zin. Als er iemand binnen je bedrijf hierover nadenkt, dan kan je ook aan de slag met Twitter.
Ik kan mij iets voorstellen met nieuwe trends en ontwikkelingen over Backup & Restore, Bringup procedures, klant cases. Iedere dag 2 a 3 tweets met # om onderwerpen onder de aandacht te brengen. Voordat je het weet heb je nieuwe klanten, die meer willen weten hoe jullie dat doen.
Dus ja dit geldt voor iedere branch en ik ben nieuwsgierig voor welke branch dat niet geldt.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
20 feb 2011 10:42 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Twitter: de discussie
Iedere dag 2-3 tweets.... Wat moet je dan melden als bedrijf zijnde, zonder in futiliteiten (of re-tweets) terecht te komen??? Ik snap het principe zeer zeker wel, maar ben echt van mening, dat niet altijd alles overal past. Ja, als je iets forceert, past elk dekseltje op elk potje (om het even flauw te stellen), maar het moet toch andersom zijn? "Is twitter een meerwaarde voor mijn bedrijf" ? En niet "hoe geef ik twitter een meerwaarde voor mijn bedrijf?" Of zelfs "hoe zorg ik ervoor dat ik iets met twitter kan doen, om zo aanwezig te zijn met mijn bedrijf"? (ohja, en niet elk bedrijf heeft een complete marketing afdeling )
|
20 feb 2011 11:41 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Twitter: de discussie
Ongeveer mijn mening een paar maanden geleden! Daarvoor dacht ik zelf dat je echt een "Maaskantje" was, als je ging twitteren. Inmiddels heb ik nu ook een paar weken een eigen twitter account, alsmede een account van mijn bedrijf. Gewoon om het maar eens te proberen, en als ik na een tijdje tot de conclusie komt dat het mij niets brengt, dan hef ik het gewoon weer op! Een duidelijke tip van te voren gehad: houdt de tweets zoveel mogelijk zakelijk!! Daarnaast ook een workshop social media gevolgd, vooral omdat ik nieuwsgierig ben naar de valkuilen. Inmiddels kan ik concluderen dat er verrassende zaken gebeuren, dat "nieuws/berichten" heel erg snel verspreid kunnen worden, dat ik word gevolgd door voor mij totaal vreemden, maar die zullen mijn naam dan toch ergens zijn tegengekomen..... Met mijn tweets, probeer ik zoveel mogelijk een beeld te schetsen wat is zakelijk doe (liefst met een foto erbij), echter zonder daarbij de naam van mijn klant te vermelden, want daar is bij de meeste op dit moment geen behoefte aan! Wel events, maar low profile! Met de nieuwe media één van de grootste valkuilen IMHO, maar aan de andere kant ook grote kansen!! Voor jou Pascal wellicht juist ook wel een kans om een paar keer per week te vertellen waar je mee bezig bent (al dan niet met het noemen van namen), "vandaag een ........ server netwerk opgeleverd", "ben bezig met ......... #uitdaging", waardoor het zomaar zou kunnen dat je daar eens nieuw business uit zou kunnen halen, omdat steeds meer mensen weten waar jij mee bezig bent of bestaande klanten die zaken gaan afnemen bij jou omdat ze dankzij een tweet ook weten dat ze voor dat ook bij jou terecht kunnen........$ Een minder zakelijke (maar wel een leuke) is een tweet van één van mijn medewerkster die zich laatst afvroeg waar ze het beste zou kunnen gaan lunchen met een klant! Binnen 1 uur vijf goede tips, waarvan 3 van volslagen onbekenden!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
20 feb 2011 12:00 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Als er niemand over marketing nadenkt, dan is Twitter en alle andere zaken een WOT. (Waist Of Time) Maar net als de reis naar Rome. Je moet een keertje met de 1ste stap beginnen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
20 feb 2011 12:31 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Twitter: de discussie
Ik heb het idee dat dit nog wel eens een lang draadje kan worden...
|
20 feb 2011 13:13 |
|
|
amandus
Timeless
|
Re: Twitter: de discussie
Denk dat Edwin zn eigen buro moet gaan beginnen ..Socia Barolo Media Marketing
_________________________________________ Timeless objects
|
20 feb 2011 13:40 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Beginnen met een twitteraccount waar de naam van je bedrijf in terugkomt. Tweet no1: Server gecrashed van klant. Binnen 15 minuten rescue actie van #LL (Linke Loetje of hoe je bedrijf ook mag heten) en alles draait weer #perfecto, #B&R, #bringup Tweet no2: #LL heeft nieuwe Backup restore oplossing gelanceerd. #goedkoper #beter PS: Inmiddels gaat Google ook zijn indexen maken op tweets. Wordt Facebook vaker geraadpleegd dan Google
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
20 feb 2011 15:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Twitter: de discussie
OK, een business case "dichtbij huis". Een Porsche-specialist. Kleine zelfstandige, dus eenmanszaak of ondernemer met 1 á 2 monteurs. Goede reputatie, redelijk groot klantenbestand met trouwe klanten en (dus) goed lopende werkplaats. Dit is van toepassing op veel (alle?) Porsche-specialisten en dus ook in het algemeen bedoeld In de praktijk zal hij, zeker gevoelsmatig, al teveel tijd kwijt zijn aan email en telefoon. Tijd die hij anders in de werkplaats door zou brengen en die hij (voor een groot gedeelte) in rekening zou kunnen brengen aan klanten. Voor Twitter zal extra tijd moeten worden geïnvesteerd in communicatie, waarbij bovendien rekening gehouden moet worden met de aard en het bestaansrecht van het medium (actualiteit, snelheid, .....) dus frequent en op momenten dat het (meestal) niet uit zal komen. Is Twitter in dit geval een informatiekanaal dat altijd moet worden benut en dat het bedrijfsresultaat ten goede zal komen?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 feb 2011 18:43 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Het hangt helemaal af van de ambities van de ondernemer. 1) Iemand met een goed lopende zaak, die 60 uur in de week werkt en er een goed belegde boterham aan verdient en die tevreden is met hoe het nu gaat. Voor deze ondernemer zie ik geen toegevoegde waarde. (Lijkt wel op mijn dealer, jammer dat hij niet twittert) 2) Deze ondernemer bruist van de energie en droomt van meerdere filialen en droomt van groei, dan zou mijn advies zijn. Ga eens aan marketing denken zoals ik eerder verwoord heb en ga Twitter gebruiken om je doelstellingen te realiseren. (Zo'n dealer zoek ik nu....) Ik ken iemand met een slijterij die in deze 2de categorie zit. Ik zou zeggen kijk zelf maar ( http://twitter.com/#!/DH17slijterijen). Inmiddels hebben ze 3 filialen en gaan ze als een speer.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
20 feb 2011 19:06 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Twitter: de discussie
Lekker stigmatiserend Barolo ; iemand die niet twittert is "tevreden", en iemand die dit wél doet "bruist van energie".
Een goede vertegenwoordiger hoeft niet te pushen.
|
20 feb 2011 19:14 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Ik maak hieruit op dat jij geen twitteraar bent. Ik koppel ambitie aan het wel of niet gebruik maken van Twitter. Het is maar een tooltje. Ook met ambitie hoef je geen Twitter te gebruiken. Ik vind in ieder geval dat als je iets aan marketing doet of wil doen, dat jij je dan ook Twitter serieus zou moeten overwegen om te gebruiken. Ik vind het ook een beetje dom om hier te roepen dat het helemaal niets is. Ik ben al blij dat mijn Porsche specialist mijn email berichten beantwoord.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
20 feb 2011 19:57 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Twitter: de discussie
Erg zwart-wit gesteld uiteraard, maar duidelijk dat Twitter niet altijd voor iedereen in elke branche meerwaarde heeft dus. Nog zo'n verongelijkte opmerking van een Twitter missionaris Er is hier niemand die dat beweert!
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 feb 2011 20:00 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Ja zeker weten. Via Twitter aankondigingen koop ik oa de Handcrafted Four Roses straight Bourbon. Jongens kijk eens bij de URL hoe ze dat doen. Helemaal tiptop.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
20 feb 2011 21:16 |
|
|