|
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Auteur |
Bericht |
Sigrid
964 C2
|
Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
...want mijn huis en Porsche verkoop ik niet.....vooruitziende blik
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
03 jul 2009 17:14 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dacht dat jij een fiets en een aanrecht had
_________________________________________ Got coffee?
|
03 jul 2009 17:16 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Gewoon de schouders eronder, de luxe is er een beetje af, maar de wereld vergaat niet.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
03 jul 2009 17:19 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
ja, maar die fiets verkopen levert niet zoveel op en dat aanracht zit vast..
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
03 jul 2009 17:27 |
|
|
frank1977
|
Same here, gewoon +5% t.o.v. eerste halfjaar 2008
|
03 jul 2009 18:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Tot je je baan verliest en je realiseert dat 70% van je laatstgenoten salaris is afgetopt op 31K per jaar. Zeker als je van een goed salaris af komt en niet meteen wat anders hebt wordt het snel interen op het spaargeld en afhankelijk van de hoogte van dit spaargeld na een paar maanden een te koop bord in de tuin. Ja, je kan alles aanpakken en je schouders eronder doen, maar bij de meesten van ons zullen de uitgaven gerelateerd zijn aan het inkomen... En dan is 70% terug (stel je komt van een ton) niet een kwestie van 'schouders eronder, luxe is er een beetje af.' Reken maar dat je wereld vergaat.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 jul 2009 19:41 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Gemiddeld gaan we met z'n alle +/- -5 % doen, Ik heb de indruk dat alleen de autobranche al zorgt voor - 2% Dan de huizen markt en aan-verwanten ook -2 % of nog meer .... blijft er voor de rest nog - 1 % over........ Als je ziet weinig bedrijven er tot nu toe eigenlijk failliet zijn gegaan, lijkt het vooral op sentiment . En al die ""kenners"" die nu al weten te melden dat na de bouwvak alle bouwbedrijven omvallen, daar word ik nou moe van.
Maar als het bedrijf waar jij je leven van moet financieren omvalt helpt een Emiel Ratelband achtige kreet echt niet.
|
03 jul 2009 23:34 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Dat is wel een aparte manier van rekenen... Je kan niet zomaar die percentages bij elkaar optellen en dan op een gemiddelde van -/- 5 % uitkomen
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
03 jul 2009 23:47 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Precies, tel bij die -5% de omzetstijgingen van Frank en Ewout en de krisis is WEG! Toch lastig uit te leggen aan al die mensen die hun baan inmiddels kwijt zijn of nog kwijt gaan raken..
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
03 jul 2009 23:51 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
....en die honderd extra rechters die er nodig zijn, volgens de nieuwsberichten, om alle faillisementen uit te kunnen spreken.
|
03 jul 2009 23:54 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Tja, Sigrid, dat is ook weer de ironie van een crisis: de een z'n dood is de ander zijn brood.
Zo jammer dat aan het eind van zo'n crisis onze gerespecteerde politiek al die rechters weer aan het werk gaat proberen te houden door de "do's and Don'ts" in de samenleving weer richting "don'ts" gaat ombuigen.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
04 jul 2009 0:03 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
@Horn, eens, maar dat zijn de individuele problemen, die inderdaad schrijnend zijn. Maar het was een reactie op de 15-20% die zijn Porsche en Huis zou moeten verkopen. Dat zou betekenen dat er honderduizenden huizen te koop komen en toch gauw enkele duizende porsches extra.
veruit het grootste deel van de bevolking heeft het nog steeds net zo goed als in het topjaar 2008. Alleen door allerlei doemsenario's te benadrukken is het spaar saldo miljarden gestegen en is er een stop op aankoop van allerlei zaken. En dat is niet goed voor de economie.
Maar goed, ik wil de hele recessie discussie niet herhalen, maar ik meen wel dat de media daar een heel erg versterkende rol in speelt. Doet me denken aan een James Bond film met Daphne Dekkers.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
04 jul 2009 10:23 |
|
|
horn
PF #57
|
Daar geloof ik overigens ook geen ruk van. Veel particulieren hebben echter het nog steeds goed omdat verreweg de meeste bedrijven geen salarissen gekort hebben en idd door angst minder grote uitgaven gedaan worden. Als dus je salaris gelijk blijft en je geeft minder uit, heb je het financieel beter. Het risico is echter dat veel medewerkers geen inzicht hebben in hoe het financieel met hun werkgever gaat. En daar ook weinig aan kunnen beinvloeden. Dus zolang elke maand het salaris overgemaakt wordt gaat men lekker op vakantie en leeft men door zoals gewend. Tot er ontslag en/of faillissement volgt. Maar dat zijn tot op heden nog niet zo heel veel gevallen relatief. Mocht daar na de vakantie idd een hausse in komen, zou het nog wel eens koud kunnen worden op straat. Maar ja, ik heb ook geen glazen bol. Heb het vermoeden dat veel mensen de struisvogeltactiek bezigen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 jul 2009 11:44 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het aantal werklozen in NL gaat naar een kleine 10% naar schatting. Dat is niet extreem veel, maar voor NL wel, omdat we het altijd goed hebben gedaan (mei 2007 was in de EU 7% gemiddeld, NL het laagst met 3,2%). Uitgaande van die periode gaat ongeveer 6,5% van de totale beroepsbevolking en dus 6,3% van de werkenden hun baan verliezen, of heeft deze al verloren (meer mensen verliezen natuurlijk hun baan, maar sommigen vinden snel weer een baan en doen dus slechts tijdelijk mee in deze statistiek). 1:15 dus. Relatief veel. Maar ook relatief veel mensen die nu al tijdelijke banen hadden, lagere inkomens (en voor wie de WW wel dat goede vangnet is). En afgestudeerden die geen baan krijgen (vervelend, maar minder vervelend dan van een ton naar WW). Onder de Porsche-bezitters (en sowieso mensen met een goede opleiding, ervaring, baan) zal het dus nog veel lager dan die 6,3% zijn. Ik denk dat 2,5% al hoog ingeschat is. En als je een buffer hebt hoef je niet eens meteen alles te verkopen. Maar goed, er was ook niemand die de snelle (2x lichtsnelheid?) trol serieus nam, dus wat dat betreft...
|
04 jul 2009 12:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
4 berichten en 4 verschillende IP's (waarvan een uit het land van de oosterburen) ... geen van alle gelinkt aan 'n andere nickname ... maar dat zegt natuurlijk niet alles
|
04 jul 2009 12:22 |
|
|
amandus
Timeless
|
Maar wel een bekende aanvallende post gewoonte : Fatser Mach2
_________________________________________ Timeless objects
|
04 jul 2009 13:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat zegt inderdaad niet alles. Ik heb ook een progje waarmee ik op een andere IP kan zitten (en dat zelfs per land in kan stellen, reden waarom ik het af en toe gebruik).
|
04 jul 2009 16:59 |
|
|
Devils son
|
|
04 jul 2009 17:00 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Bingo Heb gister mijn P ingeruild voor een 997 4S cabrio. Bietje bijbetalen, hoop dat deze deal de 'vlinder van Lorenz' wordt
|
05 jul 2009 20:02 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Namens de BV Nederland: Van harte, wat een brute bak heb je gekocht zeg! Kleur?
|
05 jul 2009 20:41 |
|
|
amandus
Timeless
|
Gelukkig , nog iemand die de koopkracht op nivo houd Van Harte Bro
_________________________________________ Timeless objects
|
05 jul 2009 21:00 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Er is bij Brazilië al iets anders in zee gestort
|
05 jul 2009 22:26 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
HInt: Chaos-Theorie
|
05 jul 2009 22:51 |
|
|
pat69
|
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vlindereffect btw, meer info over mijn 'lucht naar water' metamorfose volgt tzt uiteraard
|
05 jul 2009 22:59 |
|
|
pat69
|
Zwart,Zwart,Zwart (de auto buiten, binnen, kap; pecunia wit )
|
05 jul 2009 23:03 |
|
|