Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Klokkies - Deel 3 alweer
iemand hier deskundig in de speedmaster? overweeg een oudje, maar is prepro zijn geld waard ivm premoon? wel een 321 wil ik dus. fascinerende materie
_________________________________________ oud is beter
|
21 nov 2009 18:42 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Pre pro: dat zijn de echte. Imho blijven die hun geld waard. Coole klok maestro!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 nov 2009 19:29 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
hoop leesvoer in de vintage speedmaster scene gek trouwens dat alleen oude manuals 321 serieus genomen worden en dan ook als grail watch, de 80's speedmaster met lemania 5100... toevallig wel mijn favo chrono-caliber. de eind 50's broad arrow zijn natuurlijk helemaal lekker.
|
21 nov 2009 19:42 |
|
|
Maarten
|
AWCO had een broad arrow liggen. Echt een waanzinnige klok. Tikje duur helaas.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
21 nov 2009 19:49 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Deze meneer heeft wel hele coole klokkies voor de liefhebber van de wat oudere chrono's: http://www.heuerboy.com/home.htmGezien de stand van het pond t.o.v. de euro zijn de prijzen naar mijn mening ook alleszins oké...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
21 nov 2009 19:51 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mwah. ik ken de site en vind hem te duur.
|
21 nov 2009 19:59 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
|
21 nov 2009 19:59 |
|
|
horn
PF #57
|
die seadweller die hij heeft liggen is gaaf... maarja, 10K GBP...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
21 nov 2009 20:02 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
je moet ook de blancpain 50 vatem kopen jongen. veel exclusiever.
|
21 nov 2009 20:06 |
|
|
Maarten
|
Neuh. 8k geloof ik. Bij Christies is van de week wel een waanzinnig mooie weggegaan voor 993 geld (zie: klik) Blancpain 50 fathoms is i.d.d. ubercool. Dure grap trouwens.
|
21 nov 2009 20:09 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
8K is dus geen originele brede pijl. cristies is wel over the top. 3500 pondjes
|
21 nov 2009 20:14 |
|
|
Black Betty
|
Toch aardig gelukt: Het krasje is te zien links op de foto bij het schroefje. Waarschijnlijk is een juwelier/horlogemaker uitgeschoten met z'n schroevendraaier waardoor de kras is ontstaan. De kras is professioneel ingevuld met zwart en hoewel de kras op de foto 'marginaal' lijkt, is deze in reai toch wel wat duidelijker zichtbaar... Ach, met dat krasje kan ik best leven. Waarschijnlijk komen er nog meer krasjes op het horloge en niet alleen op de achterkant. Dat hoort er nou eenmaal bij. Hoewel deze PVD-laag kennelijk super sterk is, zul je krassen op een zwart horloge toch altijd beter zien dan op een stalen horloge. Ach, het is niet anders.... Vandaag heb ik voor het eerst het horloge de hele dag gedragen en tjongejonge, wat roept het een hoop (zeer postitieve en enthousiaste) reacties op. Het is toch echt wel geen 'middle of the road' horloge; het valt mensen gewoon op. Het overkomt me eigenlijk nooit als ik een ander horloge draag (bijvoorbeeld m'n Breitling Old Navitimer (1967), m'n Omega Speedmaster 'first watch on the moon'-edition (2001), m'n Fortis Pilot Professional(1996), of m'n Seiko Speedtimer Bull-head (1970)) dat iemand me spontaan aanspreekt over het horloge dat ik draag. Vandaag, de eerste dag dat ik het horloge droeg, ben ik 3 keer aangesproken over het horloge...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
21 nov 2009 22:56 |
|
|
horn
PF #57
|
grappig - een hoop reacties? Ik krijg eigenlijk nooit reacties op horloges die ik draag, behalve van mensen die iets van klokkies weten. Wel een goede bevestiging dat je een bijzondere klok hebt gekocht. En die kras - ach, als je hem al collectors item had willen hebben had je hem nooit gekocht met die kras. En omdat je hem én heel mooi vindt én veel gaat dragen, wat zou jou dat klote krasje aan de achterkant nou boeien... Geniet ervan!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 nov 2009 9:50 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Die reacties komen ook omdat je bij het dragen van dit horloge scheef gaat lopen door de grootte het gewicht:!: Zonder gekheid, het is natuurlijk een grote klok met een coole kleur en een opvallend design, ik kan me voorstellen dat hij opvalt, ook bij mensen die niets met klokken hebben.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
22 nov 2009 9:58 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Als je er zélf heel veel op kijkt, gaat 't anderen natuurlijk ook opvallen... Goede keuze, enjoy.
|
22 nov 2009 11:58 |
|
|
Black Betty
|
Bijzonder, apart en zeker niet 'middle of the road'...
Niet mijn smaak, maar ik kan me voorstellen dat je het een fantastisch horloge vindt.
Blijf ik nog met 1 vraag zitten: waarom zou je 4 tijdzones nodig hebben?
|
23 nov 2009 0:54 |
|
|
paere
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal graugenemuiden
|
vette klok Do
_________________________________________ never drive faster than your angels can fly
|
23 nov 2009 6:54 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Heb je bij Marcel een zuiger gekocht
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
23 nov 2009 8:34 |
|
|
Hans Luna
Ex: Boxster 986 3.2SDEN HAAG
|
Appart en rete stoer
_________________________________________ A part of beauty comes from the inside, the rest is up to you...!
Privilege Beauty & more...
|
23 nov 2009 9:19 |
|
|
amandus
Timeless
|
Ziet er niet uit Do ........
_________________________________________ Timeless objects
|
23 nov 2009 9:30 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
+2
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
23 nov 2009 9:59 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
inderdaad geen fraai gezicht ( tja je vraagt toch een mening )
|
23 nov 2009 10:22 |
|
|
horn
PF #57
|
Goed gedaan Sjaak!
|
23 nov 2009 10:23 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja ..... als jij het maar mooi vindt toch? Als het je om het uiterlijk ging dan had je ook bij Seiko kunnen blijven. Bijvoorbeeld:
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 nov 2009 10:48 |
|
|
Black Betty
|
Ja, nu je het zegt... Die Sportura's hebben ook -inderdaad- heel vaak een soort van 'dashboard'-look. Ik vond deze altijd al kek:
|
23 nov 2009 11:09 |
|
|