Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:48

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
niks tegen winst maken, dat is het fundament.
maar het wordt te vaak graaien, de grenzen opzoeken.
fatsoensprobleem?

15 okt 2009 19:11
Profiel
Timeless
Maar wie geeft dat fatsoen aan :?: Wie kan en moet dat reguleren , de fatsoenridders op het pluche Afbeelding :?:

15 okt 2009 19:20
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
maar het wordt te vaak graaien, de grenzen opzoeken.

Als jij als consument vindt dat iets te duur is, dan koop je het toch niet?

15 okt 2009 19:52
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
't is niet altijd zo simpel, m'n jongen.

15 okt 2009 20:07
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Devils son schreef:
P-911 schreef:
Iedereen mag van mij verdienen maar 70% - 80%

Geen kleding meer kopen dan (of dure merken, daar is de marge ook lager).

Eén van mn manco's, dat doe ik juist wel :wink:
Maar ik ben selectief .....
Maar van verzekeringen heb ik niet zoveel verstand. Is voor mij ook weinig inzicht in de ksotenopbouw. Dacht altijd dat de marges hier wel iets lager waren.

15 okt 2009 20:46
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
wolf schreef:
't is niet altijd zo simpel, m'n jongen.

Zo simpel is het eigenlijk wel. Kijk, er zijn best zaken waar je nauwelijks onderuit kan, maar in zijn algemeenheid is dat gewoon niet het geval.

De verzekeringen waar echt enorm geld mee werd verdiend waren doorgaans van de cat. "vermijdbaar". Misschien niet als je jezelf tot je kruin in de schulden wilde steken, maar ik heb ze nooit af hoeven te sluiten.

Kortom: het is de consument die hapt die er voor zorgt dat deze praktijken door kunnen gaan. Net zoals die enorme rentes op credit cards / kopen op afbetaling / enz. Die zijn vermijdbaar. Als je dan toch hapt: eigen schuld.

Als cliënten mij 2.500 euro per uur wil betalen voor mijn diensten ga ik ook niet meer werken voor het bedrag dat ik thans in rekening breng.

15 okt 2009 21:40
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Beste voorbeeld in deze categorie: uitvaartverzekeringen....

15 okt 2009 22:07
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
jaja als de bank mij een hypotheek van 8x mijn jaarsalaris aanbiedt met wat verzekeringen enzo en mij vertelt dat het allemaal dik in orde is...heb je een paar jaar later een wereldwijde crisis...

15 okt 2009 23:02
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Devils son schreef:
de Fiscalist schreef:
Waarom zou je dan in godsnaam zo een lange dekking willen tegen risico;s van arbeidsongeschiktheid en/of overlijden??

Overlijdensrisico is volgens mij een verplichting bij vrijwel alle aanbieders. Zijn ook niet de kosten natuurlijk.

Citaat:
Hoe lang blijf je in een woning wonen? 5 jaar, 10 jaar, 15 jaar? Stel je verkoopt na 5 jaar je woning, lost je hypotheek af, weg dekking (althans dat zal wel in de kleine lettertjes staan) echt lekker zinvol......

Overlijdensrisico loopt gewoon een bepaalde periode en kun je gewoon meenemen en stapelen.

Een onnodige verzekering zijn wel de kosten...En tuurlijk kun je ze meenemen en stapelen maar zie zegt dat je over 10 jaar die dekking nog nodig hebt. Het is meer zinvol daar gewoon een jaarlijkse premie voor in rekening te brengen en deze mee te nemen in de bepaling van de maandlasten. Op het moment dat je de verzekering niet meer nodig hebt, kap je er gewoon mee en ben je van de premie af.

In het algemeen moet je niet te veel dingen vooruit betalen, dat is niet handig...

16 okt 2009 9:20
Profiel WWW
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
:popcorn: :mrgreen:

16 okt 2009 15:14
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
gast schreef:

(wie [betaalt] er nu met zijn volle verstand [] een advocaat 200 euro + per uur)

Moi. Simpel: als je gaat matten neem je dan Remy Bonjasky mee @350E per uur of de plaatselijk held die heel goed op de kermis tegen zo'n bal aan kan rossen @175E per uur?

16 okt 2009 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik zou Sylvester Stallone meenemen, die is veel sterker.
Springt uit stilstand..........etc.
:mrgreen:

16 okt 2009 17:35
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
gast schreef:
wolf schreef:
Te veel winst. Ondoorzichtige constructies gecombineerd met inspelen op allerlei irrationele angsten.

+1

zijn we het maar zo weer eens eens.

(wie sluit er nu met zijn volle verstand bijv. een begrafenis verzekering af :bang: of betaald een advocaat 200 euro + per uur)

Ja hoor, rustig. Zelfs wel 400/500 euro per uur. Kan weleens nodig zijn.

16 okt 2009 18:51
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
MS964 schreef:

Ja hoor, rustig. Zelfs wel 400/500 euro per uur. Kan weleens nodig zijn.

Prive?

16 okt 2009 19:08
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Hangt er vanaf wat er op het spel staat :mrgreen:

16 okt 2009 19:13
Profiel
Niet prive. Maar ik ben zakelijk zéér kritisch op kosten, maar zoals ik al zei, soms is het nodig.

16 okt 2009 19:14
Profiel
Maarten schreef:
gast schreef:

(wie [betaalt] er nu met zijn volle verstand [] een advocaat 200 euro + per uur)

Moi. Simpel: als je gaat matten neem je dan Remy Bonjasky mee @350E per uur of de plaatselijk held die heel goed op de kermis tegen zo'n bal aan kan rossen @175E per uur?

:res: voor de vergelijking! :mrgreen:

16 okt 2009 19:15
Profiel
de Fiscalist schreef:
Het is meer zinvol daar gewoon een jaarlijkse premie voor in rekening te brengen en deze mee te nemen in de bepaling van de maandlasten. Op het moment dat je de verzekering niet meer nodig hebt, kap je er gewoon mee en ben je van de premie af.

O, het is ook gebruikelijk om overlijdensrisico niet via koopsom te doen en ik betaal ook gewoon per maand daarvoor. Maar dat is weer een andere discussie.

16 okt 2009 19:15
Profiel
gast schreef:
of betaald een advocaat 200 euro + per uur

Afhankelijk van het belang kan het overdreven zijn, of spotgoedkoop. Ik ken er die de vier cijfers per uur waar maken. Ruimschoots!

16 okt 2009 19:32
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
That's why. Als iemand een ton bespaart voor je en dan 10k voor schrijft: prima. Misschien heeft hij/zij het inderdaad in 10 uur gedaan. Prima. Goede deal voor beide kanten.

16 okt 2009 19:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Afhankelijk van hoe bv de rechtzaak loopt en wat ze daar van je eisen, als dat een ton is. Als je dat inderdaad met een sisser kan oplossen met zo'n advocaat is het dat inderdaad waard, maar je mag toch hopen dat je daar niet al te vaak een beroep of hoeft te doen op die manier....
Daarentegen als je iemand kan sue-en en dan wel door die advocaat die ton kan cashen wordt je wel degelijk vrolijk....

17 okt 2009 2:10
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Bericht Re: WINTERPRIJS: Porsche Boxster 3.2S Full Options + Garantie
Welke crisis? Altijd dat gel*l over de crisis... als ik in het weekend ergens wil gaan eten moet je gereserveerd hebben anders zit de zaak vol, dus ik weet niet wáár het crisis is, maar niet in NL hoor....

05 nov 2009 16:43
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Enuh.. crisis?! Wat Mark en jij al zeggen.. ik merk er weinig van! Ook ik moet bijna altijd reserveren voor eten en er rijden steeds nog genoeg mooie dure auto's rond en als je kijkt op koopzondagen wat er gekocht wordt in de winkels :shock:

05 nov 2009 18:38
Profiel
Moderator
PF #57
M a r c schreef:
Welke crisis? Altijd dat gel*l over de crisis... als ik in het weekend ergens wil gaan eten moet je gereserveerd hebben anders zit de zaak vol, dus ik weet niet wáár het crisis is, maar niet in NL hoor....

Ja, en als ik moet kakken komt er ook nog steeds wat. :shock:

Al vaker gezegd: zolang mensen hun job houden is er weinig aan de hand, komt elke maand het salaris binnen en zullen ze er weinig tot niets van merken, behalve dat sommige dingen goedkoper worden... en als ze goed rondkijken zullen ze zien dat andere mensen hun baan kwijtraken, hun huis moeten verkopen of in zwaar financieel weer terechtkomen. Uiteraard zijn er bedrijven die nog steeds goed of zelfs beter draaien dan een of twee jaar geleden, maar je hebt wel ongelofelijke oogkleppen op als je niet ziet dat het op dit moment in het algemeen economisch een heel stuk slechter gaat dat anderhalf jaar terug. Maar dat komt ook wel weer goed.

En qua restaurants: de top en de bottom draaien goed, 'alles' ertussenin heeft het erg zwaar. Zat laatst met een forummer hier te eten, leuk restaurant, goede kaart, leuke bediening, en buiten ons één tafeltje bezet. Mevrouw gaf aan dat het eigenlijk niet meer loonde om open te zijn, maar het was nou eenmaal hun droom en het zou wel weer aantrekken... :?

06 nov 2009 8:06
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Mensen verliezen nu ook hun huis omdat ze ooit zo slim zijn geweest om een beleggingshypotheek te nemen.... of omdat hun rentevaste periode voorbij is en ze nu ineens meer rente moeten betalen, als je dan al het water aan je lippen had staan is het nu een probleem geworden.... maar ja, staat zo jippie tegenover vrienden en familie om toe te geven dat je het eigenlijk gewoon niet kunt betalen en wordt het dus maar aan de zogenaamde crisis opgehangen. Dit geldt ook voor bedrijven die nu failliet gaan, jaren kon het niet op, dikke auto's voor de deur, zelfs de gemiddelde vertegenwoordiger reed al in een véél te dure auto, geen reserves opgebouwd en als de markt dan door paniekmakerij wat inkakt gaat het fout. Als je dan nog BANK boven je voordeur hebt staan heb je geluk, dan springt de regering wel bij....

my2cents :wink:

06 nov 2009 10:01
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82 ... 99  Volgende