Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 21 feb 2025 18:21

Antwoord op onderwerp  [ 2112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85  Volgende
Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Idd. Je zou er krankzinnig van worden. Consistent, lange termijn, betrouwbaar beleid is ver te zoeken.

05 jan 2025 12:29
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman
Noorwegen is een speciaal geval.
Maar dat is in het totaal een druppel op een gloeiende plaat. Het land heeft zo weinig inwoners en dan ook auto´s.
Dit heeft zo weinig invloed op de cijfers voor geheel europa.
Nederland doet het op zich niet zo slecht als je het vergelijkt met de grote landen.
Maar ja, Nederland zie ik dan meer als een paar druppels op die gloeiende plaat.

05 jan 2025 13:24
Profiel
Moderator
911 Carrera S
rene leclerc schreef:
Het land heeft zo weinig inwoners en dan ook auto´s.
Dit heeft zo weinig invloed op de cijfers voor geheel europa.

3 miljoen auto's :wink:

... altijd wel ergens plek om op te laden.

Ik geloof niet dat Noorwegen onder het regiem van Brussel valt, meetellen doen ze dan toch eigenlijk niet :popcorn:

05 jan 2025 15:23
Profiel WWW Facebook 
Sint-Niklaas (B)
Noorwegen is wat we hier een landje dat het moto huldigt “links l*llen (EV, transitie) en rechts zakken vullen (olie, gas export)” noemen.

05 jan 2025 15:50
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Sprak dit weekend een projectleider bij Enexis. Ergo: ons netwerk is volledig ontoereikend om EV’s op grote schaal uit te rollen, ook met het oog op teruglevering door zonnepanelen. Voor dergelijke belastingen is ons netwerk eenvoudigweg niet ontworpen. Is dat misschien de reden dat onze overheid nu op de rem trapt?

05 jan 2025 20:22
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Wimpie67 schreef:
.. ook met het oog op teruglevering door zonnepanelen.

Inderdaad.

De panelen liggen nu bijna 6 jaar waarvan ze de laatste 2 jaar tijdens het zonnepaneel-spitsuur uitgeschakeld worden en niks terug leveren.
Netspanning te hoog ... maar ja, de hele wijk is dan ook echt vol gelegd gedurende de afgelopen 3 jaar.

Men adviseert nu om nieuw te leggen zonnepanelen Oost-West te plaatsen in plaats van pal op het zuiden (heb er toen juist rekening mee gehouden met het bouwen van de garage, 30 graden dak-helling, exact op het zuiden gesitueerd).

On-Topic :arrow: Dan toch maar een EV kopen, die ik rond lunchtijd dan helemaal vol kan laden :popcorn:

05 jan 2025 20:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Dan moet je aardig wat zonnepanelen hebben liggen, ik laad mijn EV ongeveer 10% via mijn eigen zonnepanelen. Maar ach tussen 12-4 overdag en snachts kost het ook geen drol via de laadpaal als het een beetje waait of zonnig is in icm dynnamisch contract.

06 jan 2025 10:11
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Surfroy01 schreef:
ik laad mijn EV ongeveer 10% via mijn eigen zonnepanelen. Maar ach tussen 12-4 overdag en snachts kost het ook geen drol via de laadpaal als het een beetje waait of zonnig is in icm dynnamisch contract.

Leuke en interessante zinsbouw is dit. :mrgreen:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

06 jan 2025 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Dank voor het compliment..... denk ik....... of ik snap hem niet.........

06 jan 2025 14:34
Profiel
Citaat:
Maar ach tussen 12-4 overdag en snachts kost het ook geen drol via de laadpaal als het een beetje waait of zonnig is in icm dynnamisch contract.

Ik vond hem gewoon wel grappig in mekaar steken die zin. Op school zou je er in de taalles geen 10 voor krijgen. Denk aan een van de uitspraken van Cruijff ". Je gaat het pas zien als je het door hebt."

06 jan 2025 15:09
Profiel
Vandaag in het nieuws:

Groeiende ergernis bij Europese regeringsleiders over uitspraken Elon Musk
----> hier het gehele NOS bericht

Citaat:
Uitspraken van Elon Musk over niet-Amerikaanse politieke kwesties leiden tot steeds meer ergernis en zorgen bij Europese regeringsleiders. Onder anderen president Macron van Frankrijk en bondskanselier Scholz van Duitsland reageerden vandaag op uitlatingen van de techmiljardair en topadviseur van aankomend president Trump.

"Normale mensen, verstandige mensen, fatsoenlijke mensen zijn ver in de meerderheid in dit land", reageerde Scholz. Eerder had Musk gezegd dat "alleen Alternative für Deutschland Duitsland kan redden" en dat Scholz direct zou moeten aftreden.

Volgens Scholz is de invloed van Musk echter beperkt. "We doen alsof de uitspraken van meneer Musk op Twitter een land van 84 miljoen mensen kunnen beïnvloeden met onwaarheden of halve waarheden of meningen. Dat is gewoon niet het geval."

Verkrachtingszaak

Het is niet voor het eerst dat de invloedrijke ondernemer zich uitspreekt over de binnenlandse politiek in Europese landen. Vanochtend nog plaatste Musk een bericht op zijn X-profiel dat hint op verdere Amerikaanse inmenging.

"Amerika zou het Britse volk moeten bevrijden van hun tirannieke regering", vroeg Musk aan zijn volgers op zijn eigen platform. Rond 15.00 uur stond het aantal stemmen op bijna 800.000: 61,4 procent is voor, 38,6 procent is tegen.

Het bericht volgt op een reeks van uitlatingen van Musk over seksueel kindermisbruik door voornamelijk mannen met een Pakistaanse achtergrond in het Verenigd Koninkrijk. Volgens Musk zou de Britse premier Starmer bendes van kinderverkrachters niet hebben vervolgd in zijn tijd als hoofd van het Openbaar Ministerie.

je blijft je verbazen over de man.

Afbeelding

06 jan 2025 17:14
Profiel
993 4S
Compleet de weg kwijt, maar helaas enorm invloedrijk...
We gaan spannende tijden tegemoet.

06 jan 2025 18:35
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Niet echt een onderwerp voor het pf en zeker voor dit topic maar wat betreft dat kindermisbruik in Groot Brittannië door Pakistaanse bendes, wat ook weer in een doofpot gestopt is door de plaatselijke instanties, is toch wel een serieus onderwerp waar de media weinig over durft te berichten. Het zou je dochter maar wezen.

06 jan 2025 18:43
Profiel
Een afschuwelijke zaak. Onvoorstelbaar. Geen woorden voor.

Nieuw? Nee
Incompetentie locale bestuurders? Ja
Doofpot? Nee

https://www.bbc.com/news/uk-england-sou ... e-61868863

07 jan 2025 7:53
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Elon doet me denken aan Brain (van Pinky and the Brain). Wie Pinky is, lijkt me wel duidelijk...
https://m.youtube.com/watch?v=GBkT19uH2RQ

07 jan 2025 8:33
Profiel
993 4S
Enguess schreef:
Een afschuwelijke zaak. Onvoorstelbaar. Geen woorden voor.

Nieuw? Nee
Incompetentie locale bestuurders? Ja
Doofpot? Nee

https://www.bbc.com/news/uk-england-sou ... e-61868863

Kom je nu met de MSM aanzetten, Fred? :mrgreen:

07 jan 2025 8:43
Profiel
CSV: ik weet het, fout natuurlijk :mrgreen: Elon heeft zich ontwikkeld tot een van de grootste verspreiders van misleidende informatie. Doodeng. Het lukt hem nl erg goed.

Floriaan: geniale cartoon was dat toch :lol:

07 jan 2025 10:03
Profiel
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Begrijp dat hij nu via diverse alter ego accounts lovende berichten over zichzelf op X verspreid.........

07 jan 2025 12:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Wimpie67 schreef:
Sprak dit weekend een projectleider bij Enexis. Ergo: ons netwerk is volledig ontoereikend om EV’s op grote schaal uit te rollen, ook met het oog op teruglevering door zonnepanelen. Voor dergelijke belastingen is ons netwerk eenvoudigweg niet ontworpen. Is dat misschien de reden dat onze overheid nu op de rem trapt?

Kernenergie is het slimme alternatief :

83660

08 jan 2025 20:35
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Natuurlijk maar dat heeft links de afgelopen decennia tegen gewerkt met oneigenlijke argumenten. Voor het bedrag dat we nu uitgeven aan (alleen al) het energie knooppunt in de Noordzee had je een paar kerncentrales gehad

08 jan 2025 22:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Al iemand last van Teslaschaamte ?

https://fd.nl/bedrijfsleven/1542141/tes ... e-auto-weg

:D

10 jan 2025 23:29
Profiel
Brandveiligheid parkeergarages in geding door elektrische auto's

11 jan 2025 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Wat ik wel grappig vind is dat Elon Musk nog geen 13% van de aandelen Tesla heeft, ik zie de emotie niet zo goed tussen het merk (waar hij zich overigens enkel in gekocht heeft) en de vreemde ideeen die hij er op na houd. Hoe zit het met de 87% andere aandeelhouders en hun ideeen?

13 jan 2025 9:24
Profiel
Los van zijn huidige aandeel in Tesla is het nu eenmaal zo dat hij onlosmakelijk verbonden is met het merk. Zonder hem was Tesla overigens ook nooit gelukt.

Dus Tesla = Musk
Musk = ontspoorde gek
Ontspoorde gek = af
Tesla = af

Gewoon simpele wiskunde

13 jan 2025 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik realiseer mij dat dit eigenlijk vervuiling van het topic kan zijn, maar ik heb net een heel item over AI zitten luisteren op BNR. Waar ik toch wel bang voor ben (ik weet het ik ben een oude jippie) is dat een beperkt aantal mensen (te) veel macht aan het krijgen zijn. Musk, Zuckerberg enz. bepalen met hun sociale media in belangrijke mate wat we zien en hoe we daar op reageren. Mijn angst is dat zij zoveel data tot hun beschikking krijgen die ze vervolgens zo kunnen manipuleren dat wij straks een speelbal worden in de doelen die zij na willen streven.

Er wordt zelfs verwacht dat we in de toekomst allemaal met een microfoon (kunnen) gaan lopen die alles wat we zeggen en doen vastleggen. Op basis van deze informatie kan AI dan informatie en feedback geven. Als je dan anders op een situatie reageert dan wat je eerder hebt gedaan dan kan AI je hierop wijzen en kan je zelf beoordelen waar het anders of mis is gegaan. Daar kan een mooie kant aan zitten, maar mijn brein op dit moment raakt ook een beetje in een kramp. Degene die AI maakt, de informatie beheert, zou dan toch ook in staat kunnen zijn om de algoritmes zo aan te passen dat je gaat denken zoals dit vanuit AI wordt bepaald?

Ook wordt er gesproken over het feit dat AI grote problemen in de wereld kan oplossen, zoals de klimaatverandering. Wat nu als AI tot de conclusie komt (en dat is naar mijn mening niet ondenkbaar) dat de mens het grootste probleem / de veroorzaker is van deze klimaatverandering? Met welke oplossing zal er dan gekomen worden.

Een man als Elon Musk, en de andere grote namen in de techindustrie komen op mij over als mensen die wel heel erg op macht uit zijn. Hier schuilt vrees ik een bijzonder groot risico.

Moest ik even kwijt. Als de moderators van mening zijn dat ik vervuilend bezig ben, mijn excuses en verwijder dan meteen mij post maar weer.

13 jan 2025 12:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 2112 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85  Volgende