Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 21:40

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Maarten schreef:
De nieuwe Big Mac index is uit!. Conclusie: de euro is nog steeds overgewaardeerd!
[bigmac.gif[/img]

goed nieuws!

02 aug 2010 16:44
Profiel WWW Facebook 
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Tis weer bloedrood..................

13 aug 2010 13:46
Profiel WWW
Maar Logica nog in de plus!

p.s. Lees je PB is Andre!

13 aug 2010 13:59
Profiel
Kozijnenboer
Wat staat er in dan?? ben al weer aan het werk en heb daar geen tijd voor.

13 aug 2010 14:02
Profiel WWW
Werk? Wat is dat?

13 aug 2010 14:19
Profiel
Kozijnenboer
Er is maar 1 werk wat mooi is.......................

13 aug 2010 15:25
Profiel WWW
Dit is dan wel een opsteker voor Nederland :wink:
Citaat:
De premier zou door de kredietcrisis voldoende kennis hebben opgedaan over financiële markten
...... :popcorn:

13 aug 2010 17:00
Profiel
Kozijnenboer
Vuurwerk .

14 aug 2010 7:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
Het glas is half leeg.

17 aug 2010 18:25
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Samenvatting: september wordt een slagveld. We zullen zien. Eerst maar eens augustus overleven.

Afbeelding

17 aug 2010 19:29
Profiel
964 C2
Jij moet altijd met vakantie :idea: :mrgreen:

Als we altijd allemaal in zak en as gaan zitten vanwege alle voorspellingen en voorgevoelens dan wordt er nooit meer door iemand belegd, een huis gekocht of wat dan ook. Ook geen positieve input voor de economie e.d.
Wil je op korte termijn winst maken, ja, dan kies je een slechte tijd, maar op de langere termijn is er volgens mij altijd genoeg waarin je kunt investeren.
Maar dat vraagt soms om wat lef en uiteraard om gezond verstand.
Vandaag ook weer een flinke duit ergens ingestopt.....eigen risico, maar dat kun je altijd verkleinen/indekken/enz.

17 aug 2010 21:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re:
Devils son schreef:
Marcel B. schreef:
Komt er hier ook aan....

Want? De vraag is nog steeds hoger dan het aanbod.

Correcties bij bepaalde woningen is prima mogelijk, maar een daling over de gehele linie ligt niet voor de hand.

En de economie draait verder vrij aardig, zelfs in de VS...

De kredietcrisis ligt feitelijk al weer achter ons.

Zeggen dat de huizenprijzen in NL ook wel zullen dalen is dus nergens op gebaseerd.

Zelf verzonnen waarheid gebaseerd op gelezen stukjes in de Telegraaf die refereren aan kadastercijfers van 5 maanden geleden terwijl die panden 8 maanden geleden gemiddeld zijn verkocht.......
Ik kan je vertellen dat de gehele vastgoedmarkt zich nu, en dan heb je het over feitelijke transacties, naar beneden aan het bijstellen is. En in de hogere regionen is dat best een forse bijstelling. Heb je nu geld op de plank dan kan dat best intressant zijn. Vraag en aanbod zijn met name boven 500 k niet in evenwicht!

17 aug 2010 21:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Re:
roondejong schreef:

Zelf verzonnen waarheid gebaseerd op gelezen stukjes in de Telegraaf die refereren aan kadastercijfers van 5 maanden geleden terwijl die panden 8 maanden geleden gemiddeld zijn verkocht.......

Misschien dat je eerst eens kijkt naar de leeftijd van de post voordat je mij gaat beschuldigen van zelf verzonnen waarheden obv stukjes in de telegraaf (wat sowieso geen nette binnenkomer is).

Citaat:
Ik kan je vertellen dat de gehele vastgoedmarkt zich nu, en dan heb je het over feitelijke transacties, naar beneden aan het bijstellen is.

Ach, het schommelt een beetje.

Ik merk gewoon op dat er een tijd was dat "iedereen" (misschien wel obv de telegraaf) riep dat de woningmarkt in zou storten (denk dan aan dalingen van 40%. Op basis van mij bekende feiten over de woningmarkt in NL (en daar ben ik op een andere manier over geïnformeerd dan via de telegraaf) en over de economie (ook al niet via de telegraaf) heb ik betoogd dat een kleine correctie altijd kan, maar dat een volledige instorting gelijk in de VS (althans, in bepaalde staten, want ook daar zag je een verschil per regio en de meest dramatische verhalen lees je in... verdomd, daar heb je hem weer... de telegraaf) niet in de rede ligt.

Ik zou zeggen: spit nog gewoon even door de oude posts heen. Tot op heden heb ik bepaald geen ongelijk gekregen.

17 aug 2010 21:49
Profiel
964 C2
Citaat:
Tot op heden heb ik bepaald geen ongelijk gekregen.

:mrgreen:
Kost altijd veel gezond verstand om jou op ongelijk te kunnen "pakken".

17 aug 2010 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Devils son schreef:
roondejong schreef:

Misschien dat je eerst eens kijkt naar de leeftijd van de post voordat je mij gaat beschuldigen van zelf verzonnen waarheden obv stukjes in de telegraaf (wat sowieso geen nette binnenkomer is).

Citaat:
Ik kan je vertellen dat de gehele vastgoedmarkt zich nu, en dan heb je het over feitelijke transacties, naar beneden aan het bijstellen is.

Ach, het schommelt een beetje.

Ik merk gewoon op dat er een tijd was dat "iedereen" (misschien wel obv de telegraaf) riep dat de woningmarkt in zou storten (denk dan aan dalingen van 40%. Op basis van mij bekende feiten over de woningmarkt in NL (en daar ben ik op een andere manier over geïnformeerd dan via de telegraaf) en over de economie (ook al niet via de telegraaf) heb ik betoogd dat een kleine correctie altijd kan, maar dat een volledige instorting gelijk in de VS (althans, in bepaalde staten, want ook daar zag je een verschil per regio en de meest dramatische verhalen lees je in... verdomd, daar heb je hem weer... de telegraaf) niet in de rede ligt.

Ik zou zeggen: spit nog gewoon even door de oude posts heen. Tot op heden heb ik bepaald geen ongelijk gekregen.

Altijd goed achteraf nuanceren ....... hou je toch het voordeel van de twijfel nietwaar? Om je even bij te praten buiten de jouw bekende "bronnen" we praten (er is nog te weinig omzet op dit moment) tussen de 8% voor de basismarkt en 25 % voor 1000 K plus. En dat heb je uit eerste eerste lijn. Heb ik weer een nieuw handvat aangedragen voor intressante waarzeggingen. Ben benieuwd....:lol: Mijn prognose: uiteindelijk +/- 30 % bij 1000 K plus panden t.o.v. 2008. Dus we zijn er bijna. Binnen nu en 5-6 maanden kopen dus en de hypotheekrente wat langer vastzetten als variabel. :!:

17 aug 2010 23:18
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
roondejong schreef:

Altijd goed achteraf nuanceren .......

Ik nuanceer helemaal niets achteraf. Hoe kom je erbij?

Citaat:
Om je even bij te praten buiten de jouw bekende "bronnen"

Zullen we even vaststellen dat jij mij niet kent en jij dus helemaal niet weet welke bronnen ik heb?

En je mag ophouden met flauwekul zoals hier bronnen tussen haken zetten. Als je het daar van moet hebben, dan schiet je inhoudelijk kennelijk tekort.

Citaat:
we praten (er is nog te weinig omzet op dit moment) tussen de 8% voor de basismarkt en 25 % voor 1000 K plus. En dat heb je uit eerste eerste lijn. Heb ik weer een nieuw handvat aangedragen voor intressante waarzeggingen. Ben benieuwd....:lol:

Zoek maar terug in de historie. Ik heb altijd aangegeven dat bepaalde sectoren dieper in het rood kunnen zakken (w.o. de duurdere sector), maar de voorspelling van -40% die ik bestreden heb met onderbouwing (het is geen waarzeggen, maar jouw terminologie doet wederom een gebrek aan inhoud van jouw kant vermoeden) is gewoon NIET uitgekomen.

Citaat:
Mijn prognose: uiteindelijk +/- 30 % bij 1000 K plus panden t.o.v. 2008. Dus we zijn er bijna.

Dus jij doet een prognose achteraf. Ja, dan heb je het vaak bij het rechte eind.

Zo voorspel ik dat ajax de uitwedstrijd tegen Kiev op voorsprong gaat komen, maar met een man meer op het veld nog steeds de gelijkmaker moet incasseren en het wordt 1-1.

Eens even kijken op teletekst hoe goed ik kan waarzeggen... :mrgreen:

Citaat:
Binnen nu en 5-6 maanden kopen dus en de hypotheekrente wat langer vastzetten als variabel. :!:

Dank voor je advies, maar ik vind 3 woningen wel weer even genoeg voor mijzelf. Wat zeg ik: ik voorspel dat ik 1 van die 3 woningen over enkele jaren te koop ga zetten... Glazen bol...

17 aug 2010 23:31
Profiel
964 C2
En dat allemaal zonder de Televaag te raadplegen :wink:

Achteraf conclusies trekken is altijd een zaak van "niets kunnen winnen".
Als ik had geweten dat de economie minder zou gaan worden of de huizenprijzen hoger of......dan zaten we nu allemaal als multimiljonairs thuis.
Vooraf proberen de dingen op een rijtje te zetten en de juiste stappen te nemen, dat is de kunst. Is nooit "waterdicht", maar al doende leert men.

18 aug 2010 8:07
Profiel
de dag kan weer beginnen, het orakel uit baarn heeft gesproken

18 aug 2010 9:28
Profiel WWW Facebook 
Kozijnenboer
Amen :^: .

18 aug 2010 9:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Hup Sigrid.

18 aug 2010 10:05
Profiel
964 C2
Marco schreef:

Wat is het toch jammer dat jij nog steeds voor je centen moet werken en ik met mijn gezonde verstand al jaren geleden ben binnengelopen en werk wanneer ik daar zin in heb.
Als je niet verder kan komen dan steeds dit soort dingen te posten als ik wat schrijf, dan is het zeker een slechte tijd op de zaak.

18 aug 2010 12:04
Profiel
ik ben lunchen :lol:

18 aug 2010 12:28
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Sigrid schreef:
Marco schreef:

Wat is het toch jammer dat jij nog steeds voor je centen moet werken en ik met mijn gezonde verstand al jaren geleden ben binnengelopen en werk wanneer ik daar zin in heb.
Als je niet verder kan komen dan steeds dit soort dingen te posten als ik wat schrijf, dan is het zeker een slechte tijd op de zaak.

Had net iets geplaatst en heb 't toch maar weer weggehaald. Is bij nader inzien te zot om op te reageren...

18 aug 2010 13:48
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Toch wel erg leuk om de eerste paar bladzijden van het topic te lezen en dan met de feitelijke situatie van het heden te vergelijken :lol:

18 aug 2010 13:54
Profiel
Westervoort
Als mensen iets plaatsen en 't daarna ook weer zélf weghalen, is er voor ons mods straks niets meer te doen... :twisted: :wink:

18 aug 2010 13:57
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87 ... 99  Volgende