Auteur |
Bericht |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Klokkies - deel 6 alweer
Kijk dat bedoel ik, heb je veel meer aan en nog een mooiere klok ook
|
01 apr 2015 14:49 |
|
|
giulia
|
Tot je hem in het echt ziet...plastiek. QP is wel gaaf maar kan je helemaal op leeglopen (joh echt?)
|
01 apr 2015 15:37 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Ik vind saffier een mooie spiegeling geven en de lumen van deze klok is ook fantastisch. Dus voor mij is doet de sfeer niet onder voor tritium en plexi.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
01 apr 2015 15:47 |
|
|
drknauf
|
ik vind die omega zo op een oud model daytona lijken of was omega eerder met dat model ?
.
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
01 apr 2015 16:11 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Komt 'ie Vincent!
|
01 apr 2015 17:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
is gewoon een reissue voor een hapje uit de vintage markt.
_________________________________________ oud is beter
|
01 apr 2015 17:33 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Omega speedmaster, va 1957. Rolex Daytona, va 1963.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
01 apr 2015 20:56 |
|
|
drknauf
|
ok dus speedmaster is het origineel of heeft omega het ook weer van iemand anders .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
01 apr 2015 21:04 |
|
|
fins
|
Nee, maar dat is echt een heel ander horloge hoor. Op die rechter staat heel duidelijk Rolex. @Retep; thanks!!! Ik ga binnenkort voor een superdomed tropic 19 op de rode sub. Even kijken hoe me dat bevalt.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
02 apr 2015 9:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Een feit?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 apr 2015 10:41 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Volgens mij is het een feit dat hier heel veel nonsense wordt verkondigd... Vermakelijke nonsense, dat dan weer wel.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 apr 2015 11:41 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Volgens mij is vormgeving een feit inderdaad. Of vind jij van niet? Dus nog even, voor jou, anders geformuleerd: Feit is dat het plexiglas op de speedmaster een significant andere vormgeving heeft en daarmee andere sfeer uitstraalt dan de saffieren versie. Dat iemand de ene vormgeving mooier vindt dan de andere vormgeving, is dan vervolgens een mening van die persoon idd..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
02 apr 2015 13:31 |
|
|
fins
|
Feit is dat het materiaal anders is. Maar of het een andere uitstraling heeft is toch echt een mening.
Het is een feit dat ik dat vind trouwens.
_________________________________________ 911S 1976 / 3,2 PMO Carbs 912 1969 / 3,2 Hot Rod 997 GT3 MK2 Clubsport BMW M5 2001
|
02 apr 2015 13:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Materiaal is een feit, uitstraling en waardering daarvan zijn meningen is inderdaad ook waar ik op doelde
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 apr 2015 14:24 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 apr 2015 14:37 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ach als je vintage niet voelt heeft het weinig zin erover te discussieren.
|
02 apr 2015 14:43 |
|
|
fins
|
Ik voel me wel steeds vaker vintage trouwens.
|
02 apr 2015 15:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
koop eens een lekkere glimmende 45 mm iwc. daar knap je van op.
|
02 apr 2015 15:20 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Ik denk dat je nog eens moet kijken naar een saffieren uitvoering van de speedmaster en een Hesalite versie. Naast het materiaal hebben die twee een andere vormgeving die echt significant anders is. En dat is een feit. Uitgaande van je reactie doe ik de aanname dat je dat niet wist, en ervan uitging dat, zoals bij het meerendeel van de horloges het puur ging over het materiaal.
|
02 apr 2015 17:11 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Uitstraling en waardering wel idd, maar vormgeving dus niet.
|
02 apr 2015 17:14 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Pffff ..... ja, ook andere vormgeving is een feit indien daar sprake van is. Je schreef echter en dát is geen feit, maar een mening
|
02 apr 2015 19:17 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
You know what they say about opinions
|
02 apr 2015 20:12 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Nu eens even wat anders : heb inmiddels een kleine verzameling : Rolex, Richard, Breitling, Porsche , Graham ,AP en Seiko zijnde automaten ; Omega en panerai zijnde hand opgewonden ; een Boccia en Jacob Jensen quartz. Het horloge wat ik eigenlijk het meeste draag momenteel is een seiko solar.........loopt altijd .......super nauwkeurig.......geen gedoe met op tijd zetten en / of batterij vervangen. het is een ssc019: Ik heb zoveel schik aan dit Horloge dat ik een tweede heb gekocht ( bij ROB) : de ssc 017: Zijn dit soort uurwerken misschien de uurwerken van de toekomst?
|
02 apr 2015 20:35 |
|
|
horn
PF #57
|
gewoon standaard gekocht of ook een beetje laten modden door Rob? Prijs/prestatie verhouding van die Seiko's is erg goed. Dus denk niet dat het de klokken van de toekomst zijn, maar er zal altijd een grote markt voor zijn.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 apr 2015 20:49 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
De ssc 017 met rubberband (meer een duiker look) Ik overweeg ook saffier op de ssc019.
Waar ik eigenlijk op doel is dat een automatisch uurwerk op zonne-energie zo enorm goed werkt. Lees de recensies maar op internet over dit V175 caliber.
|
02 apr 2015 21:01 |
|
|