Auteur |
Bericht |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Klokkies - deel 6 alweer
Nog steeds niet de moeite genomen om begrijpend te lezen, jammer.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
02 apr 2015 21:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Kijk eens (wat vaker) in de spiegel
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
02 apr 2015 22:45 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Vraagje over ervaringen met Chrono24: Ben op zoek naar ltd ed Nomos. Staan er een paar al enige tijd te koop. Heb 2 aanbieders gemaild en bij allebei is het 'net' verkocht. Aanbieders zijn allebei trusted sellers... Komt dat vaker voor?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
15 apr 2015 12:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Begin een patroon te herkennen...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
15 apr 2015 13:25 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
15 apr 2015 14:03 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
In een ander topic heb ik al aangegeven dat ik de Bauhaus-stijl heel erg mooi vind. De eenvoud van de lijnen, het 'function before form' principe en de helderheid van het design heb ik altijd al gewaardeerd (ook in meubels en andere gebruiksvoorwerpen in de Bauhaus-stijl). Zo leent het Bauhaus-design zich uitstekend voor een zogenaamde 'dress-watch'. Mijn -toch wel onverklaarbare- voorkeur voor chronografen maakte dat ik op zoek ging naar een 'dress-chrono' en het leek mij logisch dat ik dan bij een Bauhaus-geïnspireerd horloge uit zou komen. Complicerend is dan natuurlijk dat door de chronografenfunctie de eenvoudige en strakke lijnen van de Bauhaus-stijl al gauw in het gedrang komen. Te veel cijfertjes maken een wijzerplaat dan al snel 'rommelig'. Bauhaus is 'typisch Duits' en de typische (uitstraling van een) Bauhaus wijzerplaat(vormgeving) wordt door tal van Duitse horlogefabrikanten toegepast en het wordt beschouwd als 'Deutsches Erbe'. Max Bill stond aan de wieg hiervan. Natuurlijk heeft Junghans ooit samengewerkt met Max Bill, maar de door hem ontworpen lijnen voor klokken en klokkies zijn destijds al door veel fabrikanten overgenomen. En dat is nu niet anders... Het 'origineel' Junghans Max Bill ( € 1.690,00 met automatisch uurwerk): Panzera Chronograph Limited Edition (€ 750,00 met (Chinees) automatisch uurwerk): Danish Design (€ 200,00 met Quartz uurwerk) (niet Duits natuurlijk, maar wel met de zo herkenbare lijnvoering) Ruhla Chronograph (€ 250,00 met Quartz uurwerk): Elysee Stentor (€ 450,00 met Quartz uurwerk): Dugena Dessau Premium Chronograph (€ 280,00 met Quartz uurwerk): Aristo Dessau Chrongraph (€ 290,00 met Quartz uurwerk): Junkers Bauhaus Chronograph (€ 260,00 met Quartz uurwerk): Inmiddels heb ik een Dugena Premium Bauhaus Dessau Chronograph gekocht (ja, ja, een hele mond vol voor een betaalbaar quartz klokkie )... De keuze is op de Dugena gevallen, om een aantal redenen: - Ik vind de wijzerplaat het 'opgeruimst' (wat mij betreft had zelfs het datumvenster achterwege kunnen blijven) Mooi vind ik bijvoorbeeld dat bij het bovenste register 10-20-30-aanduiding heeft en de onderste 5-15-25. De Danish Design komt daar het dichtst bij, maar ik vind het DD-logo niet zo mooi staan op de wijzerplaat en het is natuurlijk geen Duits merk; - De eenvoud van de wijzers springt er wat mij betreft uit: ongecompliceerd, strak en functioneel; - Naar mijn mening/smaak is de lengte van de wijzer nagenoeg 'perfect' in relatie/verhouding tot de wijzerplaat; de minutenwijzer had misschien een millimetertje langer gemogen zodat deze precies het 5-minutenstreepje zou raken; - Ik vind de combinatie en overgang tussen het bolle plexiglas en de kast het evenwichtigst (en zo'n horloge móet gewoon voorzien zijn van een plexi ); Inmiddels draag ik het horloge een week en, hoewel ik het al een (optisch) prachtig horloge vond, ben ik het steeds meer gaan waarderen. Ik vind ook het gekozen uurwerk -ondanks dat het Quartz is- heel erg oké en de gekozen materialen en de verwerking ervan zijn echt top. Bovendien zitten de wijzers echt strak (niet 'wiebelig' zoals je wel vaker bij Quartz-klokkies ziet) en raken alle wijzers elk minuten/seconde-streepje vol. De secondewijzer van de chronograaf staat echt precies tussen de twee streepjes op de wijzerplaat bij de 12. Dat moet ook wel bij zo'n strak design (anders erger je je daar al heel snel aan), maar ik ben vaak genoeg tegengekomen (ook bij veel duurdere klokkies) dat de wijzers niet zo heel 'strak staan'... De plaatjes:
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
Laatst bijgewerkt door Black Betty op 16 apr 2015 16:00, in totaal 2 keer bewerkt.
|
15 apr 2015 14:56 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Leuk hoor.
|
15 apr 2015 16:24 |
|
|
AvM
Noord-Limburg
|
Mooie stijlvolle klok! De rand icm met het bolle glas geven het een luxe uitstraling. Mag ik opmerken op de laatste foto de wijzers de secondesmarkering niet 'vol' lijken te raken?
_________________________________________ 993 Carrera 2 1995 (verkocht)
|
16 apr 2015 10:23 |
|
|
Black Betty
|
Die foto is niet recht van voren genomen, maar iets 'schuin' en waarschijnlijk is de foto net gemaakt toen de secondewijzer versprong
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 apr 2015 11:10 |
|
|
Black Betty
|
Hmmm... Soms heb je van die dingen waar per ongeluk overheen struikelt en die je vervolgens helemaal van het padje brengen... Op zoek naar een ander horloge 'struikelde' ik over de Hamilton Khaki TakeOff en ik was op slag van het padje! Ik vond het meteen een ontzettend gaaf horloge, maar ik had wel mijn bedenkingen. http://www.watchesbysjx.com/2014/09/han ... keoff.htmlhttps://www.youtube.com/watch?v=jYFedEDq0kEDie bedenkingen betroffen het feit dat ik de gelig groene accenten niet top vond/vind en dat het nogal een 'bulky watch' is. Ook de prijs vond ik best stevig, maar ik realiseer me nu dat aan exclusiviteit best een prijskaartje mag hangen... En nu is er de Zermatt Edition met rode accenten en die 'ticks all the boxes'. Nu eens zien of ik dit horloge eens ergens in werkelijkheid kan zien...
|
22 apr 2015 15:52 |
|
|
drknauf
|
jij kan niet klok kijken en komt altijd te laat wat moet jij nou met zo,n ding .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
22 apr 2015 18:59 |
|
|
Targa Floriaan
|
Vandaag ook iets nieuws besteld, pics volgen wel als ie binnen is... Edit: ben te lui om zelf een foto te maken, dus even van Black Betty geleend
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
23 apr 2015 16:46 |
|
|
Black Betty
|
Die vind ik ook erg cool! Heb ik nog tussen getwijfeld... Gezien het prijsverschil van bijna 80% ben ik tóch voor de Dugena gegaan (is natuurlijk appels met peren vergelijken, want de Junghans is het origineel (Max Bill) en is voorzien van een Zwitsers Valjoux 7750 caliber, terwijl de Dugena op de ontwerpen van Max Bill is geïnspireerd en voorzien is van een Myota Quartz). Toen ik de Max Bill in werkelijkheid ging bekijken, viel ik als een blok voor de Meister Chronoscope in goud (PVD). Ik was nog niet eerder zo gecharmeerd van een goudkleurig horloge, maar de wijzers, het blad en de 'overall appearance' van dat horloge vond ik gewoon schit-te-rend! Dus twijfel, twijfel... Aanschaffen of niet? Ik vond het horloge eigenlijk net iets te groot voor mijn pols en ik heb niet zo'n goede ervaringen met 'verguldingen' al werd mij door de verkoper op het hart gedrukt dat het moderne PVD-coaten van horloges niet te vergelijken is met de verguldingen en 'doublé' van weleer. Dit zou er echt jááááárenlag op blijven zitten en niet afslijten... En tóch: twijfel, twijfel, twijfel... Loop ik een paar weken geleden door Aken en kijk ik bij juweliers naar binnen, zie ik plotseling een Jacques Lemans die er wel erg op lijkt. Het prijskaartje is van buiten niet te zien, dus maar even naar binnen. Het horloge blijkt in tegenstelling tot de Meister Chronoscope (die met een kast van 44mm best oversized of XL te noemen is) een kast van de -vind ik- optimale grootte voor mijn polsen van 38mm te hebben. De afwerking is subliem en het horloge ziet er echt ongelofelijk chique en mooi uit. Ik had nog niet naar de prijs gevraagd en toen ik dat deed, schrok ik me een hoedje... In positieve zin dan wel te verstaan... Het klokkie -hoewel voorzien van een Myota Quarz uurwerkje- kostte 'slechts' € 189,00 en na wat geheen en weer, mocht ik het uiteindelijk voor € 150,00 meenemen! Ik heb het de laatste week heel vaak om (bijna dagelijks) en dat bevalt prima! Ik vind het een heerlijk klokje om te dragen en het ziet er klassiek uit (mooi bol plexi, klassieke wijzers, mooie goudkleur (niet rosé, of dat je echt ziet dat het pvd-goud is) en het horloge ziet eruit alsof het een heel goed bewaard gebleven of gerestaureerd jaren 60 klokkie is)... Eenmaal thuisgekomen, ben ik me eens gaan verdiepen in het merk Jacques Lemans en het blijkt dat het niet eens zo'n oud merk is (1970) en Oostenrijks is (weer eens wat anders dan Zwitsers of Duits ). Je leest er bijna niets negatiefs over en over de jaren hebben ze hele mooie klokkies gemaakt.
|
30 mei 2015 11:20 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Wat zou ik moeten bieden op een 1972 rolex GMT pepsi? Loopt niet en de kroon is weg. Is van iemand die ik ken en ding ligt al jaren ergens in een doos.veel meer info heb ik niet.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
30 mei 2015 13:04 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
In goede staat met band EUR 6k waard. Nette band kost EUR 750-10001, service is EUR 300 zonder onderdelen. Of pb me ff
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 mei 2015 13:21 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
30 mei 2015 13:27 |
|
|
drknauf
|
begin met 500 .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
30 mei 2015 14:01 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
, staat zeer hoog op mijn verlanglijstje. Vorig jaar de mogelijkheid gehad om een pepsi 1675 uitvoering uit mijn geboortejaar in Den Haag te kopen. Dom dom dom...... te lang gewacht en klokje was verkocht.
|
30 mei 2015 15:34 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat soort prijzen slaan nergens op.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
30 mei 2015 17:24 |
|
|
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Mondaine Simply Elegant
Zie hier mooie klokkies voorbij komen. Ben zelf ook een liefhebber, vooral van de eenvoudige (less = more) vormgeving. Heb op dit moment een nieuw Mondaine Simply Elegant herenhorloge te koop: Super simpel, zeer dun (6,2 mm) niet protserig en opzichtig. Voor de geinteresseerden, er staat een advertentie op Marktplaats: http://www.marktplaats.nl/a/sieraden-ta ... ousPage=lr
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
05 jun 2015 20:27 |
|
|
Targa Floriaan
|
Mooi, vooral dattie zo dun is.
|
06 jun 2015 13:28 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Heeft ie zeker een Piaget gekocht.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
06 jun 2015 17:53 |
|
|
Targa Floriaan
|
Voor de prijs van 1 Altiplano koop je minstens 100 van deze. Of 2 996'jes
|
07 jun 2015 18:01 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Ben op zoek naar een GMT kenner (met name 16700 serie) wie kan/mag ik pb-en?
|
16 jun 2015 13:59 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Wat wil je weten?