Auteur |
Bericht |
Clemento
|
 Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Je hebt er idd wel goed over nagedacht en komt met best goede argumenten wat de nadelen zijn van het scherm en touch besturing voor macs. Heb nog geen ervaring met PDF op de RT maar dat zou idd een nadeel kunnen zijn. Heb ff naar de surfspot prijzen gekeken voor een iPad retrina en die is er vanaf 505 euro maar zonder keyboardt en en 16gb is vergelijkbaar met opslagruimte van de RT. Die bijna 300 euro meer zou ik er nu niet voor over hebben. Voor internet gebruik maar de snelheid van het systeem toch niks uit? Noormaal zou ik mijn netbookje gebruiken om te posten en nu de Surface RT met keyboardt en dat gaat prima. Voor het lezen van het forum zou het niet veel uitmaken of ik de iPad of de RT gebruik. Bij de RT heb je wel het hele scherm en het scherm is breder waardoor websites beter schalen. Misschien dat met retrina iPad het er wat beter uitziet maar daar heb ik geen ervaring mee.
|
25 aug 2013 8:52 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Wat het internetgebruik betreft, het heeft er meer mee te maken hoe een browser bijvoorbeeld met JavaScript-toepassingen en zo omspringt. Dat zal in praktijk geen secondes schelen maar alles draait wel om performance bij een tablet. Maar eerlijk is eerlijk, als ik zelf met Windows 8 zou werken zou ik zeker zo'n RT overwegen. Misschien niet zozeer voor de specs, maar wel omdat ik er serieuze toepassingen in zie. De Surface Pro zou ik zelf nooit overwegen. Dan ging ik wel voor de 11" MacBook Air en zette ik er desnoods wel Windows 8 op.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
25 aug 2013 11:35 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Huh? Ik heb toch echt met dit ding zitten werken, of hebben we het over iets anders??? HP Elitepad
|
25 aug 2013 18:13 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
|
25 aug 2013 19:37 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Jullie hebben het allebei over een ander product. Windows RT en W8 pro.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
25 aug 2013 19:57 |
|
 |
Tom
|
Daar ben ik het niet mee eens. Heel iOS en alle apps in de AppStore zijn gemaakt voor touch. Inderdaad, met grote iconen omdat je het met je vingers moet kunnen bedienen. Microsoft heeft het naar mijn idee niet helemaal begrepen. Die stoppen een touch interface op desktops en laten tablets ook normale desktop applicaties draaien. Beetje omgedraaide wereld. Heel Office is nog altijd niet geoptimaliseerd voor touch. Het bestaat uit kleine icoontjes (hetzij met wat meer ruimte ertussen) die niet lekker te bedienen zijn met je vinger. Het verkoopt goed dat je ook normale applicaties kunt draaien op je tablet, maar als de user interface er niet voor is aangepast loop je je er alleen maar aan te irriteren. Verder zijn er nog altijd weinig applicaties die wel geoptimaliseerd zijn voor touch. Ik heb wat collega's met Windows Phone (om het over Surface maar niet te hebben, dat is nog erger) maar het aanbod van apps vind ik slecht. De populaire zaken zoals Facebook, Twitter, Whatsapp zijn wel verkrijgbaar maar mijn domotica, Sonos (muziek door het huis afspelen), wat zakelijke apps (voor verlofdagen en boekhouding), Ziggo app.. het is er allemaal niet. Maar "dat komt allemaal". Dat roepen ze alleen al jaren en tot dusver gaat het niet zo had (ze waren pas heel blij dat ING eindelijk een app had uitgebracht.. tja..)  En ik heb het idee dat de kwaliteit van de apps minder is. Hoor nogal eens klachten over Whatsapp en Spotify die ik met een iPhone niet herken. Werk zelf veel met o.a. Photoshop en doe dat op zowel Windows als Apple. Dat Apple beter is in grafische zaken vind ik onzin. Ik meen dat ze vroeger wat meer deden aan kleurcalibratie en uitgebreider fontbeheer. Tegenwoordig geen issue meer. Het is denk ik meer persoonlijke voorkeur. Heel OS X vind ik veel stabieler en probleemlozer werken. Ik heb altijd ruzie en gezeik met Windows. En er zitten wat handigheidjes.. even op spatie drukken als je op een bestand staat om het gelijk te bekijken bijvoorbeeld. Met grafische bestanden ideaal. Bij Windows moet je een viewer gaan opstarten, wat weer trager is. Verder zit PDF wat dieper in het OS verwerkt (gelijk weergave in mail, printen naar PDF etc.). Oh, en de hardware is gewoon ontzettend goed. Ik werk nog altijd dagelijks op een Windows PC maar ben prive een paar jaar terug overgestapt op Apple. Zou niet meer terugwillen... het werkt zoveel lekkerder/productiever.
_________________________________________ Porsche Boxster S (987) 3.4
|
25 aug 2013 20:20 |
|
 |
Clemento
|
@Tom natuurlijk kun je de iPad goed bedienen met je vingers. Het gat meer om alle zaken er omheen. Daar het mi bij Mircrsoft beter over nagedacht. - WinRT is multutasking - instellingen voor elke App doe je bij de App en niet in een apart menu - content van de Apps kun je delen en integreren tussen de Apps - Zoeken kun je content gericht doen - Allerlij handigheiden zitten in het Touch consept van WinRT die ik mis bij iPad IOS De desktop van WinRT is een stukje PC functionaliteit die gewoon erg handig is om te hebben. Niet Touch vriendelijk maar dat is ook niet de bedoeling. Je gaat geen office taken doen als je de tablet op schoot hebt. Dan zet je de Surface met de kickstand op het bureau en koppeld een toetsenbord en/of extern scherm en muis aan en je kan productief werken. wil je meer Desktop functionaliteit dan moet je een Surface Pro kopen maar ik heb het nog niet gemist op mijn Surface. Via Teamviewer kan ik bij alle desktops die ik beheer en de resulutie van het scherm is dan voldoende om alles te kunnen doen. Nog steeds mis ik niet de iPad en mijn vrouw is erg blij want ik wilde als ik thuis kwam de NRC lezen en dan zat zij ff zonder 2de scherm. Wat YouTube tips voor gebruik van de Surface RT: Bron
|
27 aug 2013 9:17 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Geen persoonlijk verwijt hoor, maar als ik thuis kom bespreken wij gezellig de dag  ... (en eten we wat, dat terzijde)....
|
27 aug 2013 14:21 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 aug 2013 14:41 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
(bespreekt totmbo gezellig de dag  ) En DAAROM ... 
|
27 aug 2013 17:38 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
30 aug 2013 8:55 |
|
 |
horn
PF #57
|
goed bedacht 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 aug 2013 9:28 |
|
 |
Clemento
|
Mooie gadget perfecte aanvulling op mijn Surface RT.
|
30 aug 2013 18:03 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Gaat lekker hè....posten met zo'n Surface? 
|
30 aug 2013 19:27 |
|
 |
Clemento
|
Open doel, puntje voor jou 
|
30 aug 2013 19:33 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Alle iPhonebezitters kunnen hun toestel weer inruilen. Net voor de iPhone-persconferentie uitgelekt: plaatje 5S 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
10 sep 2013 19:16 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Voor het gevoel Edwin, hoe vaak schaf jij een nieuw toestel aan, en hoeveel moet je dan bijleggen?
Specs van de nieuwe 5S zien er erg leuk uit, ik denk dat ik ga overwegen, van de iPhone 4 naar een 5S!
|
10 sep 2013 20:21 |
|
 |
horn
PF #57
|
heb een iphone5. die blijft gewoon. tot hij kapot valt. dan komt er een nieuwe. afhankelijk van wanneer dat gebeurt een 5s, 6 of 7 
|
10 sep 2013 22:16 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Ik dacht dat jij ieder jaar weer een nieuwe nam. Die van mij is 2 jaar oud en de batterij houdt het steeds minder lang vol, verder is het nog steeds een top toestel. Ik hoorde net waar de S voor staat van de 5S. Same. (Stil the Same) 
|
10 sep 2013 23:02 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Apple heeft een nieuw budgetmodel van haar iPhone lijn aangekondigd. De iPhone 5C, zoals het budgetmodel heet, is voorzien van een plastic behuizing en praktisch dezelfde specificaties als de iPhone 5 van vorig jaar. De iPhone 5C ligt eind deze maand in de winkels en wordt geleverd in vijf kleuren voor 599 euries. Daarna wordt de prijs langzaam verlaagd.
|
11 sep 2013 9:01 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Ben vanwege de verkoopprijs vooralsnog niet zo enthousiast over de iPhone 5C. Met de 5S daarentegen hebben ze me weer wel aangenaam verrast, en dan met name de 64bits A7 processor icm M7. Ook de Touch ID, dubbele flitser en verbetering van diafragma en sensor, 120 frames per seconde in SlowMotion afspelen en icm iOS7 maken het voor mij interessant om een 5S aan te gaan schaffen.
|
11 sep 2013 15:57 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
En misschien dat ik nu eens een keer voor een SIM-only abonnement ga en het toestel los koop.
|
11 sep 2013 18:48 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
*yawn*.... Maareh, geef nou eens antwoord op de vraag? Vond zelf de specs van de 5S ook wel geinig!
|
11 sep 2013 20:08 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Kun je nu ook 1080P videos (zonder downscaling) vanaf je telefoon streamen naar een TV met Wifi ondersteuning?
_________________________________________ Tjolk.
|
11 sep 2013 20:18 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
|
Dat is alleen mogelijk als je een Apple TV aan je TV hangt.
Overigens is dat iWork for iCloud ook een meesterzet zeg. Daar waar de meeste Microsoft-gebruikers nog niet beschikken over b.v Word en Excell op hun mobile devices ( waarschijnlijk om de Surface te promoten) brengt Apple gewoon gratis iMovie, Pages, Numbers, Keynote en iPhoto uit voor alle iOS-devices. Geniale zet. Dat kost Microsoft klanten.
|
11 sep 2013 21:49 |
|
|