Auteur |
Bericht |
cabrio wim
|
Lees net op teletekst, Min. Karla Peys stelde voor, als de Belgen afzien van het wegenvignet, hoeven Belgen die door Nederland rijden ook geen kilometerheffing te gaan betalen.
Zijn wij Nederlanders de l#l, kunnen betalen, en krijgen we iets korting op de wegenbelasting.
|
08 feb 2007 12:01 |
|
|
adu
Nu even niet ...amersfoort
|
Ten eerste ligt in jouw reactie de veronderstelling besloten dat ik het eens zou zijn met de invoering van een km-heffing, wat onjuist is. Ten tweede misken je daarmee dat tegenover deze km-heffing een lastenverlaging zou komen te staan (vermindering motorrijtuigenbelasting en BPM), zodat overblijft de vraag of ook buitenlanders een km heffing in rekening moeten worden gebracht (in mijn optiek niet, tenzij ...). Ten derde was het idee de km heffing (het rekening rijden) alleen toe te passen tijdens de drukke spitsuren (wat daarvan overblijft weet ik niet). Ten vierde doen we er goed aan af te wachten wat de EU Commissie ervan vindt. Zoals ik het begreep is België voornemens haar besluit voor te leggen aan de Cie. Wacht voorlopig maar even af wat die ervan vindt. Wellicht heeft dat ook consequenties voor het Nederlandse initiatief.
Tot slot is hier het adagium op zijn plaats: wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten.
|
08 feb 2007 14:34 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Ten vijfde dit betoog is woordelijk zeer mooi maar ten zesde mag hier toch eens opgemerkt worden dat ten zevende er naast deze mooie woorden ten achste eigenlijk weinig gezegd wordt . als negende punt van deze mooie slalom wou als laatste en tiende punt zeggen : wat jij ervan vind ( en ik samen met jou) zal helaas weinig aan dit alles veranderen
Laten we afwachten wie waar zal moeten betalen en het gel*l aan de beroepsz**kers in Den Haag en Brussel laten
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
08 feb 2007 18:59 |
|
|
adu
|
Dus je vindt het mooi geschreven maar geen of weinig inhoud hebben ... lees dan het stukje nogmaals in alle rust en wie weet discussiëren we dan op inhoud verder
Overigens denk ik wel eens dat er meer - wat jij noemt - "beroepsz**kers" hier op het PF verblijven dan in het rode pluche. Maar volgens mij is dat ook zo'n beetje het idee achter een forum
|
13 feb 2007 11:59 |
|
|
cabrio wim
|
Hoorde gisteren in Belgie vertellen dat alle auto's boven 3,5 ton begrenst worden op 90 km/h.
Het betrof hier een kennis met Hummer, die mag volgens zijn verhaal straks niet harder meer dan 90 omdat zijn auto ook onder de lichte vracht valt.
Belgische Forum leden, leg eens verder uit, ik vind dat ze in Belgie wel goed gaan doortrappen.
|
24 feb 2007 9:39 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat is wel heel bizar.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 feb 2007 12:42 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat heb ik een hele tijd geleden al vernomen , maar zoals alles in België is er een verschil tussen een voorstel en een uitvoering.
PS : Boven de 3.5 ton praat je idd niet meer van een personenvoertuig. Ook heb je hiervoor een ander rijbewijs nodig. Namelijk een C rijbewijs
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
24 feb 2007 14:37 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Volgens mij kun je daarin bij ons nog gewoon met B(E) rijden.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
24 feb 2007 15:21 |
|
|
911-lover
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
|
24 feb 2007 15:54 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ook in België altijd voorrang van rechts
België schaft vanaf donderdag een vreemde uitzondering op de voorrangsregels af. Niet langer verliest een automobilist zijn voorrang als hij voor het kruispunt stopt, bijvoorbeeld om een voetganger te laten oversteken of om de situatie in te schatten.
België had van oudsher een dergelijke uitzonderingsregel, als enige land in de Europese Unie. Het leidde tot fiks een verhoogd aantal aanrijdingen in grensstreken, ook met Nederland.
Vanaf donderdag 1 maart hebben in België bestuurders van rechts altijd voorrang. ,,De nieuwe regel is duidelijker en eenvoudiger en moet het aantal ongevallen en discussies rond ongevallen doen dalen'', zo benadrukte minister van Mobiliteit Renaat Landuyt dinsdag op een persconferentie.
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
27 feb 2007 19:43 |
|
|
911-lover
|
Dank U Rob.
Daar had ik nog niets van gehoord.
Het was idd steeds een discussiepunt bij aanrijdingen.
Die van links kwam zei dat die van rechts stil stond. Die van rechts beweerde van niet.
|
28 feb 2007 1:10 |
|
|
cabrio wim
|
Ik zie het probleem dagelijks hier bij ons, rijd je op een voorangweg achter een Belg ( niks verkeerd aan) ziet die een auto van recht komen en gaat dan vervolgens boven op zijn rem staan. Als jij dan niet oplet zit je zo in zijn kont.
( Weet al wta er gaat komen.........nee,hij vind het niet lekker)
|
28 feb 2007 9:23 |
|
|
911-lover
|
Neen , eigenlijk dacht ik dadelijk van "hoezo , voorrangsweg is voorrangsweg en heeft niets met de verandering te maken" en ....... "je moet wat meer afstand houden , dan heb je dat risico niet"
|
28 feb 2007 13:12 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Nee, een C rijbewijs en dit geld voor gans de EEG, is een rijbewijs voor het besturen van een voertuig waar van de HTM boven de 3500kg komt.
Als de HTM van een Hummer boven de 3500kg komt, heb je daar inderdaad een C rijbewijs voor nodig.
Wel kan je met een BE rijbewijs een trekkercombinatie rijden dik boven de 3500kg, zolang het trekkend voertuig niet boven die 3500kg HTM komt.
Of zoiets
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 feb 2007 16:09 |
|
|
911-lover
|
|
28 feb 2007 16:11 |
|
|
ppp 356
|
Die snap ik niet, een voorrangsweg is in België net hetzelfde als bij jullie in Nederland
Snap dus niet wat de verandering van de regel op de voorrang van rechts bij ons met dit voorbeeld te maken heeft.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
28 feb 2007 16:13 |
|
|
adu
|
Jaar uitstel Belgisch vignet
Door FRANS BOOGAARD
BRUSSEL - Nederlanders kunnen vrijwel zeker nog een jaar langer zonder extra kosten door België rijden.
Het wegenvignet komt er niet in 2008, maar pas in 2009.
De Vlaamse minister van Financiën Dirk van Mechelen pleit voor uitstel om belastingtechnische redenen. Ook wil hij extra tijd om het voorstel voor het vignet, dat bij de EU moet worden ingediend, goed te onderbouwen.
De kernvraag is of een wegenvignet waarvoor Belgen én buitenlanders moeten betalen, maar waarvoor alleen Belgen worden gecompenseerd, discriminerend is. De EU wil zich pas uitspreken als zij het voorstel heeft gezien.
De Vlaamse minister Bourgeois (Toerisme) heeft vraagtekens bij het vignet, omdat hij grote schade vreest voor pretparken, horeca en middenstand.
Voor Van Mechelen weegt zwaar dat Vlaanderen pas in 2009 zelf zijn verkeersbelasting int. De opbrengst gaat immers via een verdeelsleutel naar de drie gewesten (Vlaanderen, Wallonië en Brussel), die optreden als beheerders van de belangrijkere wegen in België.
De weg via Europa is een koerswijziging, want aanvankelijk wilden de Belgen het plan zonder deze toetsing uitvoeren.
Vlaanderen is echter bang dat er straks grote investeringen zijn gedaan in elektronische tolpoorten, waarna Europa alsnog het vignet verwerpt. Volgens bronnen in het Brusselse gewest heeft Europa al laten weten dat het vignet discriminatoir en daarmee kansloos is.
Weliswaar betalen ook Belgen 60 euro voor een jaarvignet, maar de gelijktijdige compensatie via een precies even grote korting op de wegenbelasting zou volgens Brussel niet kunnen.
Bron: AD 14 februari jl.
Voor de die hards: Kamervragen via http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Images/br.104_tcm195-172559.pdf
|
28 feb 2007 16:46 |
|
|
cabrio wim
|
Misschien heb ik het iets te kort omschreven, natuurlijk is de voorrangs regeling hetzelfde als bij jullie, waar ik op doelde is: vooral bij oudere bestuurders, dat die voor alle straten ook al zitten ze op een voorrangs weg, stoppen om verkeer van rechts voor te laten, nu zeker met de nieuwe wet, velen zullen het weer verkeerd begrijpen, dus voorrang van rechts alleen op gelijke wegen.
|
28 feb 2007 17:38 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
|
26 maart 2007 19:48 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Yep, heb het ook juist in het nieuws gehoord; het gaat NIET door .
|
26 maart 2007 20:08 |
|
|
ppp 356
|
HET gaat iets anders worden, maar betalen zullen we.
|
26 maart 2007 21:58 |
|
|
911-lover
|
Net dat dacht ik gisteren toen ik het zag op het nieuws.
Als ze niet iedereen die de weg gebruikt kunnen laten betalen vanwge buitenlandse druk zullen ze het op de Belgen alleen toepassen
|
27 maart 2007 11:40 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Ik ga mij afvragen waar ik straks door moet kijken, de voorruit wordt 1 grote sticker. Heb straks:
Oostenrijk Zwitserland en België. Ik denk dat ik ze maar in een hoesje ga schuiven zodat ik ze ook met vankantie in te tuut van mijn vrouw stoppen kan....(Maar....verder kan het mij geen reet schelen, de baas betaald toch)
|
27 maart 2007 18:29 |
|
|
911-lover
|
De Belgische sticker zal er in elk geval niet bijkomen (zie 4 posts hoger)
|
28 maart 2007 0:01 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Ja Paul, volgensmij gaan België en Nederland samen iets bedenken nu dus zijn we allemaal de klos
Ik vindt het wel lachwekkend worden allemaal hoor, en dan jippie ze in Brussel over gelijkheid in Europa, laat me toch niet lachen zeg wat een bende is het eigenlijk, hef het maar op want die gelijkheid zal er nooit komen, en dan de besparingen die het per land zal opleveren, als ik daar aan denk wordt ik weer vrolijk
_________________________________________ Ich liebe luft!
|
28 maart 2007 0:11 |
|
|