Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:50

Antwoord op onderwerp  [ 2445 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 98  Volgende
Het grote motorfiets topic 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Het grote motorfiets topic
de peppermint pig kleur lijkt me gaaf met een kalfkleurzadel

03 jan 2011 16:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Oja gast komt zeker door dat aircooled verhaal, geld natuurlijk ook voor HD's en diep in je hart weet je dat dat veel mooier rond draaidt en meer karakter heeft :wink:

03 jan 2011 16:49
Profiel
964.c4
assendelft
Afbeelding

03 jan 2011 16:50
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Voor het sturen had ik een Buell, persoonlijk vindt ik dit een zeer leuke motor om mee te rijden. Lekker koppel, zeer goede remmen en leuke details, na twee jaar toch besloten om hem te verkopen. Morgen wordt hij opgehaald.

Heb hem nieuw aangeschaft en in het begin veel problemen mee gehad: na meerdere keren terug geweest bij de dealer bleek dat af fabriek één van de nokkenassen er verkeerd in heeft gestaan.

Daarna bijna twee jaar probleemloos gereden, en toen: beide wiellagers kuis verrot en een gebroken belt. (binnen de 14000 km) Door de kapotte wiellagers voor en achter de remblokken moeten vervangen ivm scheef afgesleten.

Dat was voor mij het moment om er afscheid van te nemen............

Ook het contact met de importeur rond het moment van constateren dat de nokkenas er verkeerd instond deed mij erg teleurstellen. :pale: (9 maanden moeten wachten op reactie, na zelf twee keer aan de bel te heben getrokken)

Zal ook nooit meer een nieuw HD product aanschaffen, hou het lekker bij mijn oude vertrowde panhead :thumleft:

03 jan 2011 17:44
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
@ gast, wat een gel.l verkondig jij, iemand die wel het charisme van een Porsche kan waarderen maar niet van een HD....terwijl die toch wel heel erg aan elkaar gelieerd zijn. Ook een Porsche heeft zo zijn technische beperkingen wat betreft kwaliteit, al is het maar de overeenkomstige olielekkages bij toch eignelijk wel bescheiden kilometerstanden (veanf evo blokken is er trouwens geen noemenswaardige lekkages meer)....of wil je zeggen dat het interieur van een 993, die toch in 1996 ook al 110000 euro of zo koste nu zo vooruitstrevend was of kwalitatief hoogstaand, 5 klokken in een recht stuk hout...maar daar gaat het niet altijd om, toch...

Als je ergens een Porsche neerzet dan kijkt iedereeen naar een Porsche en heeft daar zo zijn associaties bij, terwijl waarschijnlijk de meeste auto's misschien wel duurder in aanschaf zijn....zo is het met een Harley ook vaak, je kan er nog zo'n scherp sturend japans scheurijzer naast zetten, mensen kijken en vereenzelvigen zich altijd met de Harley, stiekum zichzelf er eentje belovende, ooit, als......

Daar komt nog bij dat Harley's idd in verhouding erg duur zijin maar ook "waardevast", zeker vergeleken met japans spul. Mijn vorige Harley (heritage softail), kocht ik in zo's 7 jaar geleden voor 13500 euro uot 1992, en verkocht ik vorig jaar voor 12,500 euro met 45,000 km op de teller....en dat is geen uitzondering.

Het typische Harley geluid is gepatenteerd, gebaseerd op een v twin arbeidslag van 158 graden ipv 180 graden en ik heb nog nooit iemand gehoord die er niet van gecharmeerd was, mocht ie tenminste een beetje benzine door zijn aderen hebben lopen.

En inderdaad, 99% rijdt op een andere fiets, gelukkig maar, maar 50% daarvan die niet op een racer zitten, proberen het Harley gevoel te benaderen met wat ze wel rijden......

Is het allemaal rationeel, nee natuurlijk niet, maar dat is het rijden en bezitten van een Porsche ook niet.

Valt me een beetje (erg) tegen van je.....en oh ja begrijp me niet verkeerd, ik vind lang niet alle harley's mooi hoor.....

03 jan 2011 18:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Beste Marcel eerste werkdag niet geheel goed verlopen :wink: Maak je niet zo druk je heb nog een heel jaar te gaan, deze discussie zal altijd blijven en ga je toch niet winnen.

Als ik op mijn 52'er Harley een stuk heb gereden begint hij te zweten zitten m'n nieren in mijn nek heb enkele onderdelen verloren stink naar olie en benzine maar kom thuis met een grijns en een voldaan gevoel :mrgreen: Hoe een ander daar over denkt..... :ass:

03 jan 2011 18:58
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
@ gast:
Ik zou idd wat meer Ducatisten en R1 gassies hier verwachten; maar het is nu éénmaal niet anders. :wink:
Deze week komt mijn nieuwe F800GS.
Afbeelding
:drive: :bang:

Ik weet het; een GS is net zo'n lifestyleverlengstuk als een HD.
I got over it. :)

Citaat:
On a farm lived a chicken and a horse, both of whom loved to play together.

One day, the two were playing when the horse fell into a bog and began to sink.

Scared for his life, the horse whinnied for the chicken to go get the farmer for help!

Off the chicken ran, back to the farm.

Arriving at the farm, he searched and searched for the farmer, but to no avail, for he had gone to town with the only tractor.

Running around, the chicken spied the farmer's new Harley. Finding the keys in the ignition, the chicken sped off with a length of rope hoping he still had time to save his friend's life.

Back at the bog, the horse was surprised, but happy, to see the chicken arrive on the shiny Harley, and he managed to get a hold of the loop of rope the chicken tossed to him.

After tying the other end to the rear bumper of the farmer's bike, the chicken then drove slowly forward and, with the aid of the bike, rescued the horse!

Happy and proud, the chicken rode the Harley back to the farmhouse, and the farmer was none the wiser when he returned.

The friendship between the two animals was cemented: best buddies, best pals. A few weeks later, the chicken fell into a mud pit, and soon, he too, began to sink and cried out to the horse to save his life!

The horse thought a moment, walked over, and straddled the large puddle.

Looking underneath, he told the chicken to grab his cock and he would then lift him out of the pit. The chicken got a good grip, and the horse pulled him up and out, saving his life.

The moral of the story? (Yes, there's a moral): "When you're hung like a horse, you don't need a Harley to pick up chicks."

:mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Airhead op 03 jan 2011 20:47, in totaal 1 keer bewerkt.

03 jan 2011 19:15
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Hier meldt zich een Ducatist, al heel lang heb ik zo'n ding.(M900).
Leuke fiets, goede stuureigenschappen en met vervangingsdempers een geweldig geluid..... 8)

03 jan 2011 19:33
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Ik heb er sinds enkele weken ook weer een, een R6 (geen r1, maar oke)
hij is van 2010, black edition, 1940km, 14 maanden garantie nog, datatool alarm en echt een geil apparaat.
Alleen nog een vette uitlaat scoren, dan vind ik het tijd voor de zomer :mrgreen:

03 jan 2011 22:55
Profiel Facebook 
Mooie akra erop :thumleft:

Blijft kriebelen dat spul..voel me nog wel ducatist :wink:

03 jan 2011 23:24
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Had me bijna een laster X-treme gekocht, maar heb toch liever een carbon einddemper.
Akrapovic demper is wel wat ik zoek eigenlijk, maar er is weinig jong gebruikt te vinden voor redelijke prijzen (en 600 neertellen heb ik ook geen zin in, orgineel heeft ook lekker geluid)

Mocht iemand nog iets hebben liggen :mrgreen:

03 jan 2011 23:40
Profiel Facebook 
Porsche diversen
Overijssel
alvin01 schreef:
Hier meldt zich een Ducatist, al heel lang heb ik zo'n ding.(M900).
Leuke fiets, goede stuureigenschappen en met vervangingsdempers een geweldig geluid..... 8)

Ik doe met je mee met een Ducati SS750, Ducati SS900 en een Ducati 750 Sport..... en dat zijn ook motoren met gebreken..... Ducati, stuk gaat tie...... maar ze hebben duizend keer meer charme dan een Jap.....

03 jan 2011 23:45
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Het olietankje welke ik zoek/zocht lijkt gevonden.
En als het goed is hij op dit moment onderweg naar het vliegveld....
Afwachten dus.

04 jan 2011 1:41
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Ex: 996 TT MK2 Cabrio, Ex: 996C2 Cabrio. Now: Donkervoort D8 180/R Cup version
Brabant
Zoals in mijn 2e bericht hier op het PF al gemeld rijdt ik een Suzuki M1800R
De naam zegt t eigenlijk al,1800CC 2 cilinder. Leuke zuigers zullen we maar zeggen.....
De meest recente uitvoering (is niet meer standaard) kon ik niet plaatsen omdat de file te groot was.
Om toch een indicatie te geven.... voila. Zie hieronder

Grtz
J

50040

04 jan 2011 1:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Ondernemer, Crossmediaproducent
Assen
Hi mede forummers,
Interessant topic inderdaad. Al valt het me wel op dat er toch nog aardig wat 'chopper' rijders zijn onder de 'P' bezitters.
Niet vervelend bedoelt trouwens hoor. Al zou ik meer buikschuivers verwachten.
Zelf heb ik een Yamaha R1 uit '98 in de garage staan. Erg leuke brommer. Maar de laatste tijd (lees jaren) helaas veel te weinig
op gereden wegens (hoofdzakelijk) tijdgebrek. En de 'P' moet ook aandacht hebben hé ;)
Ik zal binnenkort nog even een foto proberen hier op te krijgen, maar die moet ik eerst nog maken.

04 jan 2011 2:30
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Ik heb geen motor-rijbewijs vind ik best wel jammer.... maar tijd gebrek is een probleem! Als ik wel een rijbewijs zou hebben dan zou ik zelf iets van een racer nemen... wat Ralf heeft :thumleft: Ducatie :thumleft: Honda :thumleft: .. heb er verder weinig verstand van... maar ooit als ik groot ben dan wil ik geen Porsche (die heb ik toch al :mrgreen: ) een lekker Racer om mee te touren!
Ik ben geen hard rijder ook niet met mijn Porsche... een motor is wellicht anders :scratch: of niet?

04 jan 2011 3:44
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
waarom wil je een racer als je geen hard rijder bent en een motor zoekt om mee te toeren.....

04 jan 2011 8:09
Profiel
Westervoort
De gemm. sport-tourer is tegenwoordig al zó snel en goed, dat je als niet-motorrijder waarschijnlijk zult schrikken en de wens naar een "echte" racer snel zult laten varen.
Een allemansvriend als bv een CBR600 is goed op praktisch alle vlakken en mans zát om mee te beginnen. Daarna kun je altijd nog zien... :wink:

04 jan 2011 8:18
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Dimitri-Turbo schreef:
Ik ben geen hard rijder ook niet met mijn Porsche... een motor is wellicht anders :scratch: of niet?

Nogal ja. 150 op een motor is echt wat anders dan in een auto laat staan in een Porsche!

04 jan 2011 9:44
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Ik heb 2 jaar geleden, na 25 jaar motorrijden, hem van de hand gedaan (Fazer 1000) Was blij als ik na een uitstapje weer heel thuis was, het is zo druk op de weg, je zou best ogen op je rug kunnen gebruiken! Heel veel niet motorrijders, die wel autorijden begrijpen niet goed hoe kwetsbaar en snel een motorrijder kan gaan, komt daar nog bij dat ik altijd op het randje reed, altijd het onderste uit de kan(idioot uiteraard, maar zo ging dat met de maten). Dat heb ik trouwens niet met de wagen, zelden een bekeuring. In ieder geval de bike is weg, en de Porsche is in. Wil niet zeggen dat ik motoren niet meer mooi vind, kwijl nog regelmatig voor de vitrine van de motorzaak :mrgreen:

04 jan 2011 9:52
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik hou het toch liever bij mijn BMW GSjes, ben al mijn 5e!

Afbeelding Afbeelding

04 jan 2011 10:16
Profiel
ben ook al twee keer gestopt....blijft toch kriebelen, maar na mijn laatste schuiver en alle gevolgen heb ik nu voor mezelf toch een soort van "vervanger" met 4 wielen, een kooi etc in een 944 racer gevonden :mrgreen:

het is geen motorrijden, maar op het circuit heb je toch weer een helm op.. :wink:

04 jan 2011 10:21
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Airhead schreef:
Deze week komt mijn nieuwe F800GS.
Afbeelding
:drive: :bang:

:shock: Wat is er gebeurd?

04 jan 2011 10:50
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Die had ik even gemist :?

Ben ook wel benieuwd... Ik heb ook zo'n 800 GS gehad, was een lekker fietsje!

04 jan 2011 11:03
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Jurgen schreef:
De gemm. sport-tourer is tegenwoordig al zó snel en goed, dat je als niet-motorrijder waarschijnlijk zult schrikken en de wens naar een "echte" racer snel zult laten varen.

:thumleft: .. rij al 10 jaar op 'n sport-tour fiets .. 90 Pk tegen 239 Kg
... heb daarvoor alles geprobeerd van choppers tot racebikes ..

.. twijfel al 'n tijdje om deze in te ruilen tegen 'n FJR1300 (145 Pk vs 268 Kg) of 'n HD V-Rod :ba:

04 jan 2011 11:14
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 2445 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 98  Volgende