Auteur |
Bericht |
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Twitter: de discussie
Jups, het enige verschil is mijn inziens, dat twitter NOG dichterbij en NOG veel sneller "even snel een berichtje" is (en dat mensen NOG minder nadenken over wat ze erop zetten).... Oh, en ja, ik generaliseer hierboven enorm (en wijs inderdaad alleen het negatieve deel aan op dit moment!)
|
25 feb 2011 23:28 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: Twitter: de discussie
Sneller zal best wel , maar dichterbij Ik denk dat P.F. veel dichterbij is . Eh dat is MIJN ervaring .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
26 feb 2011 0:01 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Twitter: de discussie
Nee, bedoel voor de mensen die twitteren... "even snel", je toestel is altijd dichterbij... Dat idee .... "twitter is dichterbij" dan "pf op een laptop/tablet"
|
26 feb 2011 0:07 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: Twitter: de discussie
In dat geval denk ik dat je p.f. te laag inschat .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
26 feb 2011 0:12 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: Twitter: de discussie
Dat kan bijna niet
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 feb 2011 0:21 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Ik verbaas mij al een paar jaar aan het Nitwit kennisniveau van Mathijs. Zo'n grote sukkel op IT gebied, die dat dan ook bijna dagelijks op de TV etaleert, is voor mij een kompleet raadsel. Een beetje vergelijkbaar met ik verkoop Porsches, maar ik reageer niet op emails van klanten die interesse hebben.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 feb 2011 9:36 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Twitter: de discussie
Gelukkig ken ik geen porsche-verkoper die dat doet .... Maareh, je gaat even voorbij aan het "feit", dat er dus blijkbaar nieuws geput wordt uit een bron als Twitter, want ondanks dat Mathijs een nitwit is, mag je toch hopen, dat er achter de schermen mensen zitten die WEL "IT-kennis" hebben. En dan is het voor een dergelijk programma toch wel ERG knullig / slordig / makkelijk scoren, als ze blijkbaar een verkeerde twitter account in de gaten zitten te houden. Hoe ga je dat voorkomen?
|
26 feb 2011 11:29 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Twitter: de discussie
Niet! Bepaald "nieuws" is soms belangrijker/waardevoller, dan eerst hoor en wederhoor of een goede waarheidscheck! Als je door zo'n nieuwtje 25% meer bladen/kranten verkoopt (hits op een website), dan zit daar de winst en de dag/week/maand erop plaats je een kleine rectificatie op pagina 3 en klaar is kees........
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
26 feb 2011 12:02 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Dit voorkom je door de juiste waarde in te schatten van de mensen die een Tweet plaatsen. Zelf classificeer (0 - 10, 0 = geen waarde, en 10 = 100% juist) ik de juistheid van de Tweets als volgt: 1) Tweet van Mathijs een 3 (Hoe kan jij erin tuinen Pascal ) 2) Alexander Klöpping een 8. Die lees ik meestal helemaal. Ik bewaar die tweet als Favoriet, zodat ik achteraf op de zaak of thuis de URL kan nalezen. 3) Arnoud Wokke (Tweakers) een 8 4) Dim, Claudia Bliss, Ruud Caris een 9 (Allemaal AndroidWorld) 5) Sander Tuit (AndroidWorld) een 10 6) Vincent Evers een 7. 7) Frank Jacobs (Autoweek) een 7. Zo kan ik nog wel ff doorgaan.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 feb 2011 12:28 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Twitter: de discussie
Erhmz? Even voor de duidelijkheid, wellicht had ik meer karakters moeten gebruiken .... Mathijs van Nieuwkerk zat een meneer te interviewen, die Dhr. Rutte in zijn programma heeft gehad. Mathijs haalt daar een "Twitter-bericht van de Premier" aan, wat dus vervolgens ontkracht werd De volledige uitleg volgens de site van Elsevier: "In een poging om WNL-presentator Joost Eerdmans kritisch te ondervragen over diens interview-stijl heeft De Wereld Draait Door een pijnlijke misser gemaakt. Vara-presentator Matthijs van Nieuwkerk citeerde een tweet van premier Mark Rutte (VVD), die afkomstig bleek te zijn van een nep-account." -> Bericht op Elsevier siteMaareh, om Twitter goed te kunnen gebruiken, moet je er dus een "puntensysteem" aan hangen, voor jezelf. Immers, het is een totaal ongecontroleerd medium, dus het is goed te misbruiken .... Wellicht als je er genoeg tijd in stopt en het interessant genoeg vindt, kan het wat voor je zijn... Edit: Ah, lees net dat Twitter ook zijn/haar accounts verifieerd, nuttig pluspunt!
|
26 feb 2011 13:20 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Volgens mij heb ik al je vragen beantwoord Henkie. Kwam dit artikel vanmorgen tegen van de Mobile Cowboys: In december vorig jaar ontvingen meer dan 500 autodealers een enquête over het gebruik van social media en werd er een discussie gestart op LinkedIn. Hieruit bleek dat de kennis over de verschillende platformen niet erg groot is; 26% van alle deelnemers gebuikt social media pas korter dan 6 maanden. Desalniettemin is 94% ervan overtuigd dat de inzet van social media een flinke boost kan geven aan de naamsbekendheid en loyaliteit van hun merk. 74% is er zelfs van overtuigd dat het correct inzetten van social media leidt tot een hogere omzet en 24% denkt zelfs dat erover 5 jaar geen printreclame meer wordt ingezet in de automotive-communicatie. De meest gebruikte media onder de responenten zijn momenteel Twitter en Hyves. Maar ook LinkedIn speelt een belangrijke rol. Twitter wordt met name ingezet ter ondersteuning van een goede klantenservice, terwijl LinkedIn gebruikt wordt voor salesdoeleinden en het werven van personeel. Facebook (38%) en Twitter (50%) zijn de tools waar men het meest van verwacht in 2011. http://www.dutchcowboys.nl/socialmedia/21690
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 feb 2011 13:25 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Oh ja, heb afgelopen week voor het eerst een afspraak gemaakt via het Internet voor een APK keuring van mijn Lease P. Gaat het toch nog goed komen met de automotive industrie en de nieuwe manier van communicatie mogelijkheden? Geen 6 x keuze maken via de telefoon met vervelende muziek, wachten totdat jij iemand aan de telefoon krijgt en vervolgens naar je kenteken vraagt etc... Gewoon klikkerdeklik en klaar is kees.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 feb 2011 13:32 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Twitter: de discussie
@barolo, hoe is dat onderzoek uitgevoerd? e-mail met linkje? telefonisch? Onder de linkedin groep? "Er is een mailing verstuurd", ja, hoe dan? .... Er zijn 500 bedrijven aangeschreven maar hoeveel hebben response gegeven? (allemaal factoren die de uitkomst nogal beinvloeden mijn inziens). 95% van de statistieken is onjuist .... Overigens, ik denk dat bedrijven (in diverse B2C branches) wel zullen MOETEN, omdat ze anders de boot missen. Heeft op zich niets te maken met dat ze er meer uithalen als ze eraan mee doen, maar wel met dat ze er minder uithalen als ze er niet aan mee doen! (nogal een verschil) Overigens: Online je beurten inplannen kan toch al veel langer bij bedrijven? Bij de Ford weet ik niet beter, bij BMW is het 1 telefoontje van nog geen minuut, zou niet eens weten of het via een linkje kan. (Ah, daar zit dat prijsverschil dus in )... Maareh, ik stel persoonlijk contact altijd wel op prijs, een "rammeltje links voor, als je net even de rem aan tikt, om dan over te gaan in een piep-piep-iiieeeeppp geluid" legt toch minder handig uit in een tekst veld (maar dat zijn uitzonderingen!)
|
26 feb 2011 14:22 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Re: Twitter: de discussie
monteur twittert: "oph lv rbbrs vrvgn 600E comp reset en dls verv a 1800E is dit ok? Graag retweet in 5 minuten!" Zoiets Pascal?
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
26 feb 2011 16:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Twitter: de discussie
Hoe classificeer jij een betrokken districtschef van de politie? Jij interpreteert én presenteert dit waarschijnlijk (graag) als "maximale inzet". Ik lees hier echter "optimale inzet", wat zeker niet het hetzelfde hoeft te zijn.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
26 feb 2011 16:44 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Via de mail lukt het wel, maar dit was de 1ste keer dat de Peu dealer een email stuurt met de aankomende APK. Ik klik op de url en kom in mijn contact gegevens terecht en vervolgens een agenda wanneer ik er terecht kan. Klikkerdeklik en klaar. De afgelopen 2 jaar was er iedere keer iets mis met hun automatisering. Ik had al meerdere malen aangeboden om te helpen, maar dat was al uitbesteed. Afgelopen week dus voor het eerst een afspraak gemaakt zoals het hoort.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 feb 2011 17:22 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Twitter: de discussie
Ik zie dat dit topic nog steeds loopt @edwin: ik bewonder je vasthoudendheid, jij blijft informatief posten. En blijkbaar heeft Twitter genoeg aantrekkingskracht, ook voor de sceptici, anders was dit topic wel weggezakt Ik gebruik twitter eigenlijk alleen vanuit zakelijk oogpunt, heb dus een weekje niet getwitterd
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 feb 2011 0:07 |
|
|
racebeus
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Re: Twitter: de discussie
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
27 feb 2011 1:12 |
|
|
Ruudje
|
Re: Twitter: de discussie
Twitter verifieert slechts het emailadres, ik kan willekeurig welk email adres dan ook aanmaken en daarop volgend willekeurig welke twitter account. Dus kan ik mij in theorie uitgeven voor wie ik wil. De redactie van een actualiteiten programma (bijv) zal haar feiten altijd moeten checken.
|
27 feb 2011 7:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Twitter: de discussie
Zonder sceptici geen discussie en als je ergens sceptisch tegenover staat wil dat niet zeggen dat het niet interessant kan zijn . Ik vind het dan ook jammer dat dé Twitter-missionaris op het PF juist weinig informatief / inhoudelijk bijdraagt aan deze discussie .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 feb 2011 12:08 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Jammer genoeg gaat dit onderwerp alleen over welke apps we gebruiken. Ik sta 19 maart op de planning. Hier stelt de AndroidWorld crew zich voor. http://www.androidworld.nl/over-ons/Ik sta bekend als de Koning van de Apps. Ben nu bezig om alle politieke partijen onder de loep te nemen, wat die met Social Media doen. Dat wordt vandaag gepubliceerd. Mijn artikelen worden gemiddeld door 3000 unieke bezoekers in de week van publicatie bezocht en worden zeer positief beoordeeld.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
27 feb 2011 13:33 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Twitter: de discussie
Ik ga niet zomaar eoa Politie Theemuts volgen. Wat ik wel volg is: buitenbeter, Ed Aldus, Ewald van Vliet, Politie Kindvermist, MidinRotterdam, mbuurtpreventie, PolitieRRnoord en PolitieRR. Hiermee ben ik altijd up to date wat er in de buurt aan de hand is. Ik ben ook actief in het Buurttoezicht programma, waarvan ik coördinator ben van deze wijk en beheerder van de applicatie. Ik heb regelmatig overleg met de Gemeente en de politie hoe wij met gebruik van de Social media elkaar beter kunnen informeren. De politie klaagt echter steen en been dat zij met verouderde Nokia’s op pad worden gestuurd, terwijl de parkeerwachters de nieuwste smartphones hebben, die kentekens kunnen scannen en opvragen. Zo’n tool heb ik natuurlijk ook op mijn smartphone.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
27 feb 2011 19:25 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Twitter: de discussie
Dit "probleem" snap ik niet echt... Ik kan me een klein beetje iets voorstellen, dat je met een twitter bericht iets zou kunnen bereiken (alhoewel, hoe vaak gebeurt er niet iets op straat, waarbij iedereen alleen maar kijkt (of twittert )... Overigens lijkt het me eerlijk gezegd wel slim om niet de individuele agent een twitter-bericht te laten doen, maar dit netjes via de meldkamer te laten lopen. Of heeft "het geklaag" wellicht te maken met jaloezie in deze? (ZIJ hebben een mooie telefoon, terwijl ze niet eens echte agenten zijn!) Die parkeerwachters moeten ook communiceren met een Parkline en Yellowbrick (enzo), om de parkeeracties te controleren.... Iets met functie en het nut ervan
|
27 feb 2011 21:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Twitter: de discussie
Zwakke "verdediging". Je kunt haar kwaliteiten op IT-gebied ter discussie stellen (zoals bij Mathijs van Nieuwkerk), maar dat is in dit geval niet relevant en je kunt een districtschef van politie die bij het onderzoek is betrokken niet (bij voorbaat) kwalificeren als een onbetrouwbare informatiebron en haar berichtgeving dus niet serieus nemen. Dat is onafhankelijk van het medium. Of zou je dezelfde informatie uitgesproken op TV in het NOS-journaal ook niet serieus nemen? De berichtgeving op Twitter over Millie nam je eerder wel serieus. Vanwege degene die de tweet plaatste? Alsof dat de primaire informatiebron is! Degene die de tweet plaatse heeft de informatie ook ergens vandaan en hoogstwaarschijnlijk van ..... inderdaad . Maakt (de vertaalslag van) degene die de tweet plaatste in deze vergelijking de informatie betrouwbaar(der)?
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 feb 2011 12:04 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Twitter: de discussie
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 feb 2011 13:37 |
|
|