Auteur |
Bericht |
ASW
718 Spyder
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Fiscale voordelen = ratio
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
30 sep 2013 19:06 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
"Zou, zou, zou"... Als mijn lease budget omhoog ging, en mijn salaris ook, zou ik voor een 4-serie kiezen... Als... Als... Als....
Eindconclusie: milieu is een wassen neus, en blijkbaar geldt "bewijslast" alleen maar voor mensen die sceptisch zijn, en niet voor mensen met een roze (bijtellings-)bril... Waar zijn de cijfers dat het WEL beter is voor het milieu? Dat het NIET meer vervuilend is dan.... Dat het....
|
30 sep 2013 19:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Zou zou zou ja, want als ondernemer betaal je alle kosten voor je eigen auto en daarbij ook nog bijtelling. Vandaar mijn interesse in bijtellingsvrij. Verder beweer ik niets over Tesla's en het milieu, dus valt er ook niets te onderbouwen. Als dan iemand beweert: "al helemaal niet schoner dan een doorsnee verbrandingsmotor" ben ik benieuwd waar dat vandaan komt. Voorlopig lijkt het borrelpraat.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
30 sep 2013 22:39 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
TNO heeft vorig jaar een onderzoek gepresenteerd over elektrisch rijden in Nederland. Kijk je puur naar wat de gemiddelde uitstoot van de centrales in Nederland is en vergelijk je dat met de uitstoot van een gemiddelde verbrandingsmotor dan is de conclusie van TNO dat een elektrische auto 22% minder schadelijke stoffen uitstoot. Kanttekening van TNO was wel dat weersinvloeden zoals wind, regen, hitte en kou ervoor zorgen dat de actieradius van een elektrische auto tot wel 50% kan afnemen en de indirecte uitstoot van schadelijke stoffen toeneemt in tegenstelling tot een conventionele auto met verbrandingsmotor waar die omstandigheden heel wat minder van invloed zijn. Ook niet meegenomen is dat steeds meer centrales in Nederland dit jaar zijn overgestapt op kolen uit de VS omdat de kolenprijs momenteel enorm laag is. En dat betekent vanzelfsprekend ook meer uitstoot van schadelijke stoffen. Ook zullen er de komende jaren kolencentrales bijgebouwd worden. Een prima onderbouwd verhaal en niet zoals jouw bevinding dat een elektrische auto minder onderhoudskosten met zich mee zal brengen dan een normale auto. Want dat is vooralsnog wel borrelpraat en puur speculatief. Maar het gaat er mij helemaal niet om welke auto er concreet zuiniger uitkomt, ik vind de financiële vrijstellingen voor dit soort auto's gewoon totaal misplaatst. Zolang er gebruik gemaakt wordt van de weg moet je gewoon netjes je mrb en bijtelling betalen. Mocht je nog wat tijd hebben? http://phys.org/news/2012-10-green-toxi ... hicle.html
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
02 okt 2013 1:10 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Beetje late reactie maar ik was even vissen met mijn zonen in Schotland en had deze post gemist. Geweldig mooi dat Schotland trouwens.
|
02 okt 2013 2:17 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dus conclusie: schoner, alleen de mate waarin is afhankelijk van de omstandigheden. Wat betreft de onderhoudskosten; waaruit bestaan die bij een Tesla uit volgens jou? In ieder geval geen olie/distributieriemen/filters/bougies/koppelingsplaten/koelvloeistof etc, dus dat scheelt al een slok op een borrel. Banden daarentegen, die zul je regelmatig moeten vervangen, afhankelijk van het gebruik. En ten leste; ik ben het helemaal eens met je opmerking over MRB en bijtelling. Maar zolang het voordeel er is zou ik zeggen; profiteer ervan. Bedoel; er zijn wel meer onterechte vrijstellingen van MRB, zoals die voor "oldtimers"
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 okt 2013 9:44 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Nee, je leest wederom alleen datgene wat jij wil lezen. De uitkomst is dat een elektrische auto per definitie niet altijd schoner hoeft te zijn dan een conventionele auto. Een elektrische auto in China is bijvoorbeeld veel schadelijker dan een verbrandingsmotor. En ook hier in Nederland, als allerlei factoren zoals de weersinvloeden niet gunstig zijn, hoeft een elektrische auto per definitie niet schoner te zijn. En wat die onderhoudskosten betreft, ik zou niet weten want daarvoor is het nog veel te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen. Die dingen zijn pas net op de markt.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
02 okt 2013 10:53 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Kan, maar daarmee is : "al helemaal niet schoner dan een doorsnee verbrandingsmotor" nog steeds borrelpraat want veel te algemeen gesteld. Wat de onderhoudskosten betreft, mij werd door een Tesla-medewerker verzekerd dat de enige posten banden en ruitenwissers zijn( ), kom daar maar eens om met je Seat.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 okt 2013 12:12 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Niet per definitie en concreet genomen al helemaal niet in China. Maar we zullen afwachten wat de toekomst ons zal brengen en hoe groen onze energie dan zal zijn. Tot die tijd hoef ik me niet te verontschuldigen in mijn Seatje met dpf-filter.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
02 okt 2013 13:27 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Tuurlijk niet, doe ik ook niet in mijn T5 met DPF
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
02 okt 2013 13:48 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Goh, de BMW-medewerker die ik sprak verzekerde mij ook dat er nooit problemen waren met hun auto's. No offense, maar dit is natuurlijk echt kul. Ja, er zullen geen onderhoudskosten zijn die een normale verbrandingsmotor heeft. Maar er zijn er ongetwijfeld meer dan alleen ruitenwissers en banden. Een ditje, een datje, verzin het maar. Hoe lang leeft een elektro motor? Wat zit er eigenlijk voor motor in zo'n ding? Wat is daar voor onderhoud? Om het nog maar niet te hebben over remblokjes, die VEEL harder moeten remmen dan bij een normale auto, of gaat dat ook allemaal op de elektromotor? En wat doet dat dan weer met de levensduur van die motor. Zoals Franz al zegt, er is nog geen ervaring met die dingen, dus ook niet met het onderhoud! Maar goed, we dwalen af... Wat zijn de echte ervaringen? Buiten het "hij trekt zo snel op" ... Paulus?
|
02 okt 2013 22:48 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Mijn exemplaar moet nog geleverd worden, Pascal. Buiten alle energie- en milieudiscussie is Tesla gewoon een beursgenoteerd bedrijf dat 25% marge per auto wil maken. Door het elimineren van het dealerkanaal (vergelijk met direct sellers in verzekeringen) lukt dat makkelijker, want de klant heeft geen enkele inbreng, buiten het omkeren van de portemonnee. Zo wordt een onderhoudsprogramma aangeboden voor vier jaar of 80.000 km, wat het eerste komt. Dat zijn dan vier beurten op je oprijlaan voor € 2.8000 incl. BTW. Dit was natuurlijk een lachertje, zodat het nu mondeling toegezegd wordt altijd voor vier jaar te zijn, ongeacht kilometers. Maar als je ziet wat er in die beurten gebeurt is het inderdaad visuele inspectie en wat vloeistofjes checken en een interieurfilter vervangen. Tegen het uurtarief van een medisch specialist dan blijkbaar. Er rijden nu een paar honderd models S'en rond in Belgie en NL. De geïnteresserden kunnen meelezen op http://www.teslamotorsclub.com/forumdis ... etherlands. Er zijn wat kinderziektes, soms zelfs heel vervelende, maar er wordt ook genoeg gejubeld en gejuicht. Ondanks de cognitieve dissonantie lijken de eerste eigenaren er echt gelukkig mee.
|
03 okt 2013 2:01 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
28000 voor vier beurtjes... Dan doe mij maar het onderhoud aan een Porsche Turbo of RS6...
|
03 okt 2013 8:06 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het is natuurlijk € 2.800,00 DJ. Het is dan wel bij de berijder op locatie, maar op het Tesla forum noemde ik het al een mooi uurtarief voor een advocaat, hier wilde ik jou niet schofferen. Benieuwd of er garagisten in dit gat in de markt springen. Ik ga het zeker aan mijn Bosch specialist vragen. Kan hij naast zijn Mercedes- en BMW-klandizie ook wat Tesla adepten bedienen.
|
03 okt 2013 11:14 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dat snap ik, maar ik wilde even gevat uit de hoek komen. Sorry...
|
03 okt 2013 11:34 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
| | | | Pascal schreef: Goh, de BMW-medewerker die ik sprak verzekerde mij ook dat er nooit problemen waren met hun auto's. No offense, maar dit is natuurlijk echt kul. Ja, er zullen geen onderhoudskosten zijn die een normale verbrandingsmotor heeft. Maar er zijn er ongetwijfeld meer dan alleen ruitenwissers en banden. Een ditje, een datje, verzin het maar. Hoe lang leeft een elektro motor? Wat zit er eigenlijk voor motor in zo'n ding? Wat is daar voor onderhoud? Om het nog maar niet te hebben over remblokjes, die VEEL harder moeten remmen dan bij een normale auto, of gaat dat ook allemaal op de elektromotor? En wat doet dat dan weer met de levensduur van die motor. Zoals Franz al zegt, er is nog geen ervaring met die dingen, dus ook niet met het onderhoud! Maar goed, we dwalen af... Wat zijn de echte ervaringen? Buiten het "hij trekt zo snel op" ... Paulus? | | | | |
Vandaar ook de want natuurlijk is dat verkopers-kul. Wat de remmen betreft; die gebruik je nauwelijks in een Tesla. Regeneratie levert in bijna alle gevallen voldoende remkracht (is trouwens instelbaar als je liever met de remmen remt).
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 okt 2013 12:07 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dan gaat wel je garantie vervallen en dat lijkt me niet handig bij een Tesla...
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
03 okt 2013 12:08 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Ik heb ooit ergens gelezen dat de stekkers en oplaadkabels nog wel eens vervangen moesten worden bij elektrische auto's. Veelal onder garantie maar toch behoorlijk aan de prijs als je het uit eigen portemonnee moet betalen. Ook plaatwerk bij eventuele schade van een Tesla schijnt niet goedkoop te zijn.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 okt 2013 12:13 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Overigens wil ik nog even melden dat ik met mijn DD precies het door de fabriek opgegeven brandstofverbruik haal, iets wat bij de gemiddelde batterijauto nog wel eens problematisch is...
|
03 okt 2013 12:13 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Dat geldt ook voor al die eco-apparaten en niet specifiek de elektrische auto.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 okt 2013 12:17 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het gemiddeld verbruik is natuurlijk wel 1 op 6,3 maar daar zijn ze tenminste eerlijk over
|
03 okt 2013 12:24 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Maar goed, nu is het brandstofgebruik bij een Jag niet de grootste kostenpost natuurlijk.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
03 okt 2013 12:44 |
|
|
Blaserlou
jain de Krimpenerwaard
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
_________________________________________ --Disturbing the peace since 1975--
|
03 okt 2013 12:53 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Het zal discussies opleveren, maar verder: nee.
|
03 okt 2013 14:45 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)
Gelukkig... eindelijk een Model S met verbrandingsmotor!
|
03 okt 2013 14:47 |
|
|