Auteur |
Bericht |
Pacoloco
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
ja Volgens de filmpjes die ik heb gezien is de autopilot van Tesla echt wel (een van) de beste op de markt. Ik meen wel dat dit de Model S (X) betreft en dat de model 3 hier nog op achterloopt.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
18 maart 2021 16:25 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Voor de verkeersveiligheid is het wel beter als jullie straks niet meer zelf rijden.
|
18 maart 2021 16:30 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dat weet ik niet. De nieuwe Mercedes S klasse is minimaal net zo geavanceerd, ook tot level 5 autonoom rijden. Alleen zijn nog niet al die functies vrijgegeven. Europese merken zijn daar toch wat voorzichtiger in denk ik.
|
18 maart 2021 16:31 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Sterker nog, geef ze een rijverbod.
|
18 maart 2021 18:22 |
|
|
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
|
18 maart 2021 20:37 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ze mogen ook gewoon niet in Europa. Audi was een van de eerste met de A8 die klaar was voor level 3 (of 4 of 5?). Maar ze kregen de wetgeving nog niet in orde, dus zijn dat nu slapende onderdelen op die wagen tot de wetgeving hopelijk deze generatie nog in orde komt. Oke dit is wel een serieus nadeel dan. De CC (samen met automaat) is bij mij dé belangrijkste optie op een daily. Net nu ik een nieuwe auto mag kiezen en hoogstwaarschijnlijk de Tesla M3 zou nemen, breng je me aan het twijfelen. Sowieso komt er wel eerst nog een testritje, maar in dat half uurtje kan je ook niet alles testen natuurlijk.
|
19 maart 2021 9:03 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Geen reden om het niet te doen, het komt niet vaak voor, maar als het voor komt is het wel irritant. Rijd overigens sowieso niet vaak op CC omdat ik meestal op de linkerbaan aan het pushen ben
_________________________________________ GREEN IS GOOD
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 19 maart 2021 10:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 maart 2021 9:51 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Tesla, de nieuwe Faudi rijders Heb het ook wel eens, ziet de auto een 50km bord op een parallelweg, gelijk op de rem. Wel eens irritant. Je voet op het gas houden tijdens rijden op de CC kan ook. Lane keeping is wel fijn op saaie wegen.
|
19 maart 2021 10:03 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Het is ook zo lekker op de linkerbaan achter een Audi of BMW en als die eindelijk naar rechts gaat met een flits er voorbij. Bijna orgastisch
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 maart 2021 10:19 |
|
|
Tilt!
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
En die BMW of Audi-rijder denkt dan in zichzelf "wat een lelijk hok, dan toch liever maar ietsje trager". Althans, zo is het bij mij als ik met de mighty fine T6 Diesel onderweg ben met amper 200pk
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
19 maart 2021 10:53 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Ik rij nochtans in BMW Ik zou liever de BMW iX3 nemen, maar dat bereik is net een tikkeltje te kort voor mijn comfort. En de Tesla lijkt me ook helemaal geen straf met zo veel vermogen.
|
19 maart 2021 11:03 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 maart 2021 12:29 |
|
|
Tilt!
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Effe de "bijtellingsprut" uit je ogen wrijven Cazzo... Ik MAAK die foto's niet hé? Die zijn gewoon te vinden op internet. Natuurlijk haal ik er altijd die uit waar de 3M extra scheel opstaat, ipv gewoon scheel, niets menselijks is me vreemd
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
Laatst bijgewerkt door Tilt! op 19 maart 2021 13:03, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 maart 2021 13:00 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 maart 2021 13:03 |
|
|
Tilt!
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Dat is omdat er daar ne Nollander het aan 't opf*cken is, zoals met de eerste 996'jes indertijd bij Porsche
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
19 maart 2021 14:03 |
|
|
Pacoloco
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Volgens Roy van autoweek, ligt de model 3 long range mk2 nog steeds voor op de concurrentie. Toch wel knap nu er meer en meer concurrentie is.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
31 maart 2021 17:38 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Niet vreemd. Nieuwe concurrentie gaat echt niet zomaar een inhaalslag maken
|
31 maart 2021 18:35 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
En als ze al op gelijk niveau komen hebben ze nog steeds geen supercharger netwerk.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
31 maart 2021 20:43 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
AMS heeft de Tesla Model 3 uit 2021 onder handen genomen: https://youtu.be/bnZ5BciiWHsEen rit van 800 km inclusief laden kost volgens hen 8 uur en zoals ze daarbij zeggen: dat is eigenlijk vergelijkbaar met een ouderwetse stankmobiel (in het Duits klinkt het vriendelijker ). Dus voor al die mensen die maar vol blijven houden dat lange afstanden zoveel meer tijd kosten met een BEV: niet als je een fatsoenlijke koopt.
|
05 apr 2021 19:01 |
|
|
Hans44
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Rij zelf iedere maand richting Oostenrijk 998 km en doe daar zelden langer dan 6,5 uur over. 'S-nachts wel te verstaan waarvan 100 km in NL en 100 km binnendoor in Oostenrijk, want overdag schiet het idd niet op. Bij weinig Baustellen is 6 uur ook geen probleem. Gaat voorlopig met een BEV niet lukken. Die is met snelheden van 200+ echt binnen 150 km leeg en dan sta je weer 40 min te wachten. Zodra er een BEV is die ook op hoge snelheid een fatsoenlijke actieradius heeft en binnen 15 min weer vol zit ben ik de eerste die interesse heeft, ben alleen bang dat dat nog even gaat duren.
|
05 apr 2021 22:33 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Vanavond even naar Radar gekeken De Tesla kwam er niet goed af, stuurkogels of de draagarmen braken spontaan af Tja zegt Tesla garantie is over
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
05 apr 2021 23:35 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Toen ik nog midden in de nacht naar de wintersport reed 10 jaar terug, deed ik over een afstand van een kleine 925 km naar Italië significant langer, terwijl ik in Nederland maar iets van 20 km niet op de snelweg kon rijden, 100 km binnendoor in Oostenrijk en 15 km binnendoor in Italië. Dat deed ik met een 911 met 530 pk waar ik daar waar het kon 240 km/u reed (winterbanden), terwijl het toen significant rustiger was op de snelwegen, minder baustellen dan nu, minder snelheidsgeboden en nauwelijks snelheidscontroles! Als je dan toch dingen gaat verzinnen, probeer dan geen leentjebuur te spelen bij de gebroeders Grimm. Wat ik net beschreef lukte mij op een goede dag net binnen de 8 uur (7u 45m) en jij moet dan nog 65 km meer binnendoor plus 10 km meer snelweg, wat ongeveer 45 minuten extra kost. Dan heb ik op de snelwegen snel gerekend nog 160 km/u gemiddeld gereden, wat als gemiddelde gewoon al extreem snel is, aangezien je nou eenmaal niet de hele tijd met 240 km/u kan denderen. Fantast!
|
06 apr 2021 6:32 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Weet uit ervaring dat gemiddeld 160 idd betekent “volgas waar het kan” om tankstop(s) en het onvermijdelijke afremmen voor vrachtauto’s en ander geneuzel af en toe. 160 lijkt makkelijk maar is gewoon stampen.
|
06 apr 2021 7:15 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
@Devils Son: waarom zo fel richting Hans? Of t nou 6, 6,5 of 7 uur is, zijn punt is volgens mij dat je dat iig niet kunt halen met een EV, zolang die bij dergelijke hoge gemiddelden veel te vaak en veel langer zouden moeten 'bijtanken' (en dus dat gemiddelde niet zouden kunnen halen).
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
06 apr 2021 7:40 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Tesla: you’ll love it or you hate it - the sequel
Omdat die 1000 km afhankelijk van de route met vol stampen zeker 8 uur duurt ipv 6 uur. Dat is geen afrondingsverschil meer en als je het zo vaak rijdt, dan weet je zelf ook wel beter. Als iemand zo enorm loopt te fantaseren, dan is de term fantast op zijn plaats. Verder is het ook idioot om dit soort vergelijkingen te maken. 99% van de mensen is niet zo met bloedspoed onderweg. En eind dit jaar is er de Plaid+, kun je doortrappen en hoef je nog steeds maar 1 keer een half uurtje te laden om die afstand af te leggen. Dus zelfs voor die 1% die zo wenst te rijden is er een BEV. Maar wat ik mij afvraag is waarom petrolheads toch steeds de meest waanzinnige claims moeten doen in dit soort onderwerpen. Is het omdat ze zelf ook wel weten dat het gedaan is met de verbrandingsmotor voor dagelijks gebruik?
Laatst bijgewerkt door Devils son op 06 apr 2021 8:00, in totaal 1 keer bewerkt.
|
06 apr 2021 7:50 |
|
|