Auteur |
Bericht |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Wel of geen inenting tegen covid 19
Ging er niet zo zeer om of ik er nou van geniet maar meer dat Nederland dus niet voor alle landen nog op oranje of rood staat. Als een huisjes verhuurder vervolgens jou toch wil testen omdat ie je ene vaccinatie (QR code) niet vertrouwt dan doe je daar toch ook weinig aan verder.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
08 jul 2021 17:15 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Ging mij er niet om dat ik getest moest worden, maar om aan te geven dat Nederland zo streng nog niet is. Hier kun je gaan en staan waar je wil. Vond persoonlijk die aanpak in Winterberg dikke prima
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
08 jul 2021 17:40 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Spanje scherpt coronamaatregelen aan om deltavariant te bestrijden Net als in Nederland nemen ook in Spanje de coronabesmettingen zienderogen toe. De deltavariant van het virus zorgt voor een explosieve toename, vooral onder jongeren. Om de besmettingen weer in te dammen worden in verschillende regio's weer maatregelen genomen. Dit terwijl bijna alle maatregelen pas enkele weken helemaal zijn losgelaten.
Een van de regio's die weer maatregelen gaat invoeren is de regio Valencia. In de onder Nederlanders populaire vakantieregio wordt vooral in Valencia zelf veel besmettingen geteld. De Communidad Valenciana wil in veertig gemeentes een avondklok gaan invoeren, die van 1.00 tot 6.00 uur gaat gelden. Daarnaast zal in de gehele regio de horeca eerder sluiten. Om middernacht moeten de restaurants en cafés stoppen met serveren en een half uur laten moet alles dicht zijn.
|
08 jul 2021 17:55 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Bye bye vakantie
|
08 jul 2021 18:33 |
|
|
horn
PF #57
|
Spanje helemaal oranje Portugal deels oranje Engeland oranje Noord-Ierland oranje
Ik vind het in vakantietijd nogal wat …. Zolang het oranje is biedt de reisverzekering geen dekking. En is het de bedoeling dat alleen noodzakelijke reizen plaatsvinden. Dus avondklok of andere sluitingstijden horeca zou niet uit moeten maken (tenzij voor locals).
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 jul 2021 18:53 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
https://www.freeyourmindfestival.nl/Ik zie de buiten festivalletjes ook nog wel sneuvelen. Jammer.
|
08 jul 2021 20:08 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Even een serieuze vraag voor de pro-vaxers. Ik ben ook pro, 1e shot gehad. Zoon van 15 mag nu ook, maar ik heb twijfels. Kans op bepaalde bijwerking (hartontsteking) bij jongens is best groot (1 op 15.000, tegen 1:100.000 bij meisjes). En bij puberende, groeiende lichamen kan ik me voorstellen dat er grotere verschillen zitten in de reactie op de vaccinatie dan bij volwassenen. Hoe kijken jullie hiernaar?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
08 jul 2021 21:20 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Je zou je er eens in moeten verdiepen maar ik meende dat van die specifieke bijwerking de meeste gevallen ook weer snel en volledig herstellen en dat zo’n ontsteking ook zonder Corona voorkomt. Kan pijnlijk zijn maar is niet (levens)gevaarlijk. Een ernstige vorm van COVID daarentegen, ook bij jongeren … kan je meer en langer last van hebben. Maar nogmaals, volgens mij is die info makkelijk te vinden. Of na te vragen. (en dan niet op een auto forum)
|
08 jul 2021 21:23 |
|
|
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
@ Targa F, bel je huisarts, alhier komt er alleen nog maar onzin uit. Morgen weer nieuwe strenge persco.
|
08 jul 2021 22:00 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
De 'het is maar een griepje'. Ga je daar nu serieus het stof weer af blazen?
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
08 jul 2021 22:10 |
|
|
hehe
Turrrrbo
|
Mallorca en Ibiza zijn nog geel. Vind ik wel opvallend, want juist op Mallorca schijnt het niet zo best te gaan..
|
08 jul 2021 22:23 |
|
|
Pacoloco
|
De kans op een ontsteking aan het hart of aan de hartzak is een stuk groter dan de andere heftige bijwerkingen. Maar zover bekend geneest dit vrijwel altijd volledig. Blijft wel erg vervelend en wellicht onzeker als je hier last van krijgt. Als het goed is wordt deze bijwerking binnenkort ook op de bijsluiter bijgeschreven (in de VS). Wat mij dan meer zorgen baat is dat er dus nog steeds nieuwe bijwerkingen worden geregistreerd. Dit terwijl er toch echt wordt verwacht dat de bijwerkingen op lange termijn niet te verwachten zijn. Was het mijn kind zou ik - heel egoïstisch - toch wachten met vaccineren omdat het virus veel minder impact heeft op jongeren. En ja, ik weet het: longcovid! Ook dit is natuurlijk een reële mogelijkheid, ook voor jongeren maar ook hiervan, zij het na een lange periode van herstel, wordt een volledig herstel verwacht (niet te verwarren met gegarandeerd). Succes met de overdenkingen, ook al heeft je zoon hierin het laatste woord.
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
08 jul 2021 22:28 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Longcovid daar zijn nu juist nog geen definitieve gegevens van bekend hoe lang het duurt en of je er volledig van hersteld. Wel apart dat daar dan wel voor het gemak vanuit wordt gegaan. Toch erg vervelend als het in een aantal gevallen chronisch blijkt te zijn. En dat hoeven dan helemaal niet de gevallen zijn die ernstige klachten hebben, want jongeren komende idd vrijwel niet in het zkh terecht maar houden ook met mildere verschijnselen longcovid eraan over. En kom je er deze keer goed vanaf met een besmetting na een avondje stappen of een vakantie, volgende keer is het weer nieuwe kansen nieuwe prijzen. Eerlijk gezegd denk ik dat ook voor jongeren de voordelen van vaccinatie tegen de nadelen opwegen.
|
08 jul 2021 23:05 |
|
|
Pacoloco
|
Terechte opmerking hoor Mark. Ik type ook bewust; verwacht en verzwak dat nog met “niet te verwarren met gegarandeerd” Hier een stukje daarover bijv.: https://www.solkcentrum.nl/revalidatie-na-corona/Blijft een beetje WC eend natuurlijk. Jou stelling is jou persoonlijke verwachting neem ik aan? Dat de voordelen voor jongeren groter zijn? Of bedoel je dit meer in het algehele belang? Voor de groepimmuniteit etc? Ik weet niet of je zelf ook kinderen hebt maar ik moet toch wel heel zeker zijn dat de voordelen groter zijn dan de eventuele nadelen voordat ik mijn kids laat vaccineren tegen Covid. Dat is mijn persoonlijke overweging. Gelukkig mogen mijn kids - gezien hun leeftijd - mijn beslissing daarin nog niet overrulen. Ik hoop dat ik de juiste beslissing neem voor ze :fingers crossed:
|
08 jul 2021 23:21 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Longcovid bestaat niet, net zo min als longinfluenza of longgriep. De term is uitgevonden om nóg meer angst aan te jagen. Covid kan net als een verkoudheid of influenza een longontsteking veroorzaken, die in alle gevallen schade aan het longweefsel kan veroorzaken. Ook influenza kan van jou een cara-patiënt maken als je pech hebt. De cijfers liggen niet ver uit elkaar, maar we zijn oh zo bang gemaakt voor covid. Je longen zouden vol lopen…..met wát? Ontsteking is ontsteking, en daar komt exudaat bij vrij, die wil je bij geen enkele infectie in het longweefsel krijgen. Houdt dat langer aan, dan krijg je ‘verbindweefseling’. Ben je zwak, of maak je een periode van lage weerstand mee, dan kan elke ziekte of bacteriële/virale infectie je vellen. Statistisch gezien, gaan de meesten van ons nog immer dood aan hartfalen, vaatziekten, kanker en dementie. Corona is daarin werkelijk verwaarloosbaar, die andere zaken in zijn geheel niet! Vooral obesitas is een welvaartsziekte die veruit meer slachtoffers eist dan corona. Toch wordt er hier met geen woord over gerept, of met vingertjes naar elkaar gewezen. Waarom dan wel over corona en de vaccinaties? Er zijn nauwelijks nog opnames voor corona (Stichting Nice?), maar al dat andere gaat in stijgende lijn door…..een veel groter probleem. En t.a.v. de zorg: verwacht de overheid dat ziekenhuizen kunnen blijven afschalen, terwijl de populatie explosief stijgt? Het is bijna niet meer onder controle te krijgen, de zorg zal het met dit beleid nog veel zwaarder krijgen. Lees: de zorg gaat steeds verder onderuit. Je kan dat niet onder controle krijgen met spuitjes. Dat zou overigens wel erg makkelijk zijn…..ik denk dat covid slechts een oefening is voor wat we in de toekomst nog mogen vetwachten. Overpopulatie is daarvan een duidelijke oorzaak. De aardbol groeit helaas niet. Die krimpt alleen nog maar.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
09 jul 2021 1:02 |
|
|
PTT
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110
ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4Koekhapper PBVH
|
Aardbol? De aarde is plat, kwam het bewijs tegen op internet.
|
09 jul 2021 5:27 |
|
|
Pacoloco
|
de ''long'' in long covid is een Engelse term en slaat niet op het Nederlandse ''longen'' maar moet worden vertaalt als ''lange termijn''.
|
09 jul 2021 7:10 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Steef, als zelfbenoemd deskundige zou je toch moeten weten dat de term "longcovid" niets te maken heeft met longen, maar met Covid waarbij de patiënt langdurig en ernstige last heeft van de gevolgen van Covid (waaronder ook longproblemen). Anders had het wel "Lung-Covid" geheten. @paco: je was me voor
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
09 jul 2021 7:13 |
|
|
205forever
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
|
laat jij je kinderen nu maar gewoon vaccineren zodat er voldoende vaccinatiegraad gehaald word, zouden er meer moeten doen...
|
09 jul 2021 7:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Het is echt wel heel moeilijk in de huidige wereld om mensen gewoon hun eigen keuze te laten maken zonder er overheen te moeten boeren... “Opinions are like assholes. Everybody’s got one"
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
09 jul 2021 7:44 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Ik zie niet in waarom dit relevant is. Het ene is een zeer besmettelijke ziekte, het ander is een gevolg van ongezond leven. En er wordt zeker met woorden over gerept. De ziekenkas probeert zaken te promoten die obesitas vermijden.
|
09 jul 2021 7:46 |
|
|
205forever
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
|
Kijk zelfreflectie viert hier hoog tijd, Hoezo keuzevrijheid, de leraar(es) voor d e klas heeft zo ook geen keuze als allemaal de zelfbenoemde virologen die nl nu rijk is hun kinderen niet laten vaccineren.....
|
09 jul 2021 7:50 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Toch wel apart dat Steef (die alles weet) dit niet lijkt te weten. Maar ik begrijp je dilemma ook. Zeker als het om (je) kinderen gaat.
|
09 jul 2021 8:04 |
|
|
Pacoloco
|
+1 Ik merk dit zelfs in familie/vriendenkringen. Uiteindelijk heeft mn vrouw de knoop doorgehakt en wil zich laten vaccineren. Ook al had ik zelf liever nog even de kat uit de boom gekeken (tot de herfst) ben ik voor haar charme offensief gezwicht... Ik ga met haar mee en mag over 2 weken.
|
09 jul 2021 8:40 |
|
|
MarkS
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Kamer wil dat opnames leidend worden voor Europese coronakaart
De Tweede Kamer wil dat het aantal coronapatiënten in ziekenhuizen bepalend wordt voor de Europese coronakaart, die met kleuren aangeeft hoe groot het risico per land is. Dat geeft een reëler beeld over de gezondheidsrisico's dan het aantal nieuwe besmettingen, waarvan de Europese gezondheidsdienst ECDC op dit moment uitgaat, vindt de Kamer.
Een meerderheid steunde daarom een motie van DENK en de Groep Van Haga, die het demissionaire kabinet oproept zich in Europees verband sterk te maken voor de ziekenhuisopnames als leidend criterium voor de coronakaart. De indieners vinden dat de toenemende besmettingen in Nederland en in andere landen "voor een groot deel samenhangen met het feit dat er meer getest wordt en het in ieder geval in Nederland vooral jongeren betreft met geen of slechts lichte symptomen".
Doordat het aantal besmettingen in Nederland explosief stijgt, dreigt Nederland weer rood te kleuren. Daardoor wordt het lastiger om naar het buitenland te reizen. Zo kunnen landen meer voorwaarden stellen aan toeristen uit Nederland, bijvoorbeeld een quarantaineperiode na aankomst.
Het afgelopen etmaal werden bijna 5.500 positieve tests gemeld. Dat is bijna een verzevenvoudiging in een week tijd.
|
09 jul 2021 9:44 |
|
|