Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 1:30

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 100  Volgende
GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: GSM / Mobiele Telefoon / PDA / Tablet
Franz schreef:
Pana stopt sowieso met plasma

Eens kijken of we een 152inch in de uitverkoop kunnen scoren :mrgreen:

29 maart 2014 23:02
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
horn schreef:
een iphone van 5,5 inch hoef ik niet. ga niet lopen bellen met een iphone mini aan mijn oor...

Idd, HTC one vind ik nog net meevallen (op het randje eigenlijk) en die heeft net geen 5 inch geloof ik.
Ik krijg de indruk dat het beetje een last resort is van Apple, ze weten niet meer wat te doen.

30 maart 2014 0:09
Profiel
Moderator
PF #57
ja sorry. Bedoelde uiteraard Ipad mini (vond het al zo raar staan :lol: ).

Dit vind ik dus echt te groot voor een telefoon...

Afbeelding

Tot eind 2011 had ik gewoon een Nokia beltelefoon. Hoefde niet anders, gebruikte hem alleen om te bellen en om blind - foutloze - smsjes te sturen. Huidige werk heeft allemaal Apple dus kreeg bij binnenkomst een Iphone en een Ipad. Iphone leek met niet veel toe te voegen maar zou nu niet meer anders willen. Ga me nog wel een keer platrijden door sms, appen, emailen etc in de auto tijdens het rijden... Maar ik hoef echt niet zo'n halve tablet. Zie er het voordeel niet van. In mijn situatie dan toch.

30 maart 2014 8:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Iemand ervaring met een Nexus 7 (2013), al dan niet met een 3G abonnement? Lijkt me een geschikte kandidaat voor mijn ouders (beiden 57 maar zo digibeet als de pest), die zo'n ding in de camper willen gebruiken als ze een keer iets op willen zoeken. Smartphones doen ze niet aan, intensief gebruik van de tablet zal ook niet voorkomen maar enkel sporadisch gebruik. Daarom wil ik voor ze ook niet zo'n dure tablet aanschaffen. Zat eerst te kijken naar een Ipad Air maar misschien te dure aanschaf voor een keer in de maand op Google iets te zoeken haha.

De Nexus 7 met 3G is weinig te verkrijgen in Nederland lijkt me. Iemand een goed adres? Alleen wifi is geen optie want daar hebben ze niets aan.

30 maart 2014 9:18
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Schoonzus heeft zo'n Nexus 7. Voor dat geld een prima apparaat met een lekker fijn scherm. Ik vind 'm alleen ietwat goedkoop aanvoelen vanwege de kunststof achterkant maar voor die prijs zeker beter dan al het andere aanbod in die prijsklasse. Het grootste nadeel blijf ik toch Android vinden. Het OS zal best voor een hoop mensen acceptabel zijn voor hun smartphone maar voor een tablet vind ik het maar niets. Scrollen gaat bijvoorbeeld lang niet zo smooth en aanbod van goede Apps blijf ik toch een heel groot nadeel vinden. Ik zou iets meer uitgeven en lekker gaan voor een iPad Mini Retina voor € 359,- . Maar dan puur voor het aanbod wat Apps betreft en het OS wat gewoon veel makkelijker te begrijpen zal zijn voor je ouders. Zeker zo belangrijk in dit geval.

En als je heel snel bent dan kun je alleen vandaag nog een iPad Air scoren voor € 399,- bij Dixons. :salut:

30 maart 2014 9:54
Profiel
3.2S
010
Ipv 400 euries voor een ding dat 2 x zo veel crasht dan een android, zou ik voor deze gaan.

http://www.pdashop.nl/product/439298/ca ... on-3g.html

30 maart 2014 10:46
Profiel WWW
Noord-Brabant
Je weet net zo goed als ik dat dat niets te maken heeft met het OS maar aan de ontwikkelaar van de App. Kijk bijv. maar eens hoe bagger zo'n FaceBook werkt op Android en iOS.

30 maart 2014 12:06
Profiel
3.2S
010
Ik kijk meer naar 400 <=> 170 euries. Mijn Tablet crasht best wel vaak. Facebook verbaas ik mij al jaren over wat een crap app. De service van de PDAshop staat op een hoger plan tov Dixons. Ik zou zelf voor die Archos gaan.

30 maart 2014 13:01
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Je beseft toch dat een toestel van 170 euro nooit de prestaties zal halen als eentje van 400.

30 maart 2014 13:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
sinds mijn ouders een tablet hebben zijn ze erg digifiel geworden...
en nog een stuk ouder

30 maart 2014 17:45
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Opmerkelijk, mijn ouders zijn zonder tablet ook een stuk ouder geworden.

30 maart 2014 18:49
Profiel
3.2S
010
Mijn moeder van 83 speelt iedere dag pasjans op de Tabet en zo af en toe Facebook messenger en youtube. Volgens mij heeft ze niet lang meer te leven....

30 maart 2014 19:51
Profiel WWW
3.2S
010
dobbelsteen schreef:
Je beseft toch dat een toestel van 170 euro nooit de prestaties zal halen als eentje van 400.

De APPLE IPAD 2 WIFI + 3G 16 GB ZWART van500 euries heeft een dual core van 1000 mhz en de Archos heeft een quad core van 1200 mhz, Ik denk dat tie 2 x zo snel is als de appel. :salut:

30 maart 2014 19:57
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Aantal Hz zegt nu ook niet alles qua prestaties. Een 1ghz kan even goed sneller zijn dan een 1,5ghz processor. En quadcore zal amper verschil uitmaken op een tablet.
Daarnaast is de afwerking bij apple vele malen beter. En je vergelijkt met een redelijk oud model, de concurrent is eerder ipad mini.

30 maart 2014 20:19
Profiel
3.2S
010
De processor is verantwoordelijk voor de berekeningen van je tablet. Over het algemeen geldt: hoe meer processor cores de processor bezit, hoe sneller de tablet. Een 'quad core-processor' met 4 cores kan bijvoorbeeld 2 keer zo veel berekeningen tegelijkertijd doen ten opzichte van een dual core-processor. Ook de kloksnelheid (aantal GHz) is bepalend voor de snelheid.

Ik heb verder bij de PDAshop gekeken. Zij geven overzichten welke tablets het meest verkocht worden. De eerste die ik tegen kom bij Apple is dat oude ding. De Mini met 3G kost zelfs 639 € :scratch: Snap wel waarom die niet populair is.

30 maart 2014 22:25
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Dat is niet per se waar. Het verschilt nog per core of je beter af bent met quadcore dan dualcore.
Bij computers is het nu over het algemeen beter om quadcore te nemen, aangezien de technologie ver genoeg staat daarop.
Maar bij smartphones is het nog andere koek geloof ik.
Overigens 2 keer zo veel berekeningen is alleen bij multithreading en meerdere applicaties tegelijk. En veel smartphones zijn hier nog niet echt goed mee.
Volgens mij is dit bij de goedkopere modellen gewoon marketing, zoals de fotocamera's indertijd. Om ter meest megapixels, terwijl dat helemaal niet het belangrijkste is bij foto's.

30 maart 2014 22:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Franz schreef:
Schoonzus heeft zo'n Nexus 7. Voor dat geld een prima apparaat met een lekker fijn scherm. Ik vind 'm alleen ietwat goedkoop aanvoelen vanwege de kunststof achterkant maar voor die prijs zeker beter dan al het andere aanbod in die prijsklasse. Het grootste nadeel blijf ik toch Android vinden. Het OS zal best voor een hoop mensen acceptabel zijn voor hun smartphone maar voor een tablet vind ik het maar niets. Scrollen gaat bijvoorbeeld lang niet zo smooth en aanbod van goede Apps blijf ik toch een heel groot nadeel vinden. Ik zou iets meer uitgeven en lekker gaan voor een iPad Mini Retina voor € 359,- . Maar dan puur voor het aanbod wat Apps betreft en het OS wat gewoon veel makkelijker te begrijpen zal zijn voor je ouders. Zeker zo belangrijk in dit geval.

En als je heel snel bent dan kun je alleen vandaag nog een iPad Air scoren voor € 399,- bij Dixons. :salut:

Het aanbod apps is totaal niet belangrijk voor ze. Ik denk dat ze aan Google meer dan genoeg hebben. Gaanderweg ze het ding gaan gebruiken zullen ze wel een paar apps downloaden misschien, maar ze vinden zulke technologie totaal niet belangrijk. Is meer een klein handigheidje om iets op te zoeken en meer niet.

Ze zijn met de camper altijd mobiel, dus aan een wifi-only toestel hebben ze niets. Tablet gaat niet mee naar huis dus intensief gebruik is uit den boze.

31 maart 2014 0:02
Profiel
Moderator
PF #57
gebruikte ipad 2 kopen? http://store.apple.com/nl/browse/home/specialdeals/ipad

31 maart 2014 6:56
Profiel
Noord-Brabant
Of hier https://leapp.nl/iphone-ipad.html

31 maart 2014 7:36
Profiel
PF #911
België
DennisvdB schreef:
Iemand ervaring met een Nexus 7 (2013), al dan niet met een 3G abonnement?

Geen 3G-abonnement maar een erg tevreden gebruiker van de Nexus 7 2013. Prijs/kwaliteit zowat onklopbaar en ook digibeten (zoals mijn moeder) vinden er snel hun weg mee. Zeker als je zelf even de initiële configuratie voor je rekening neemt en ze even op weg helpt...

Godspeed schreef:
Heb inmiddels al een half jaartje de Nexus 7 (2013) naar volle tevredenheid, is handig, licht, snel, gaat lang mee tussen oplaadbeurten en heeft een uitstekende beeldkwaliteit. Privé begint deze mijn pc al aardig te verdringen...
Ex: Elise S1 111S

31 maart 2014 12:12
Profiel WWW
3.2S
010
Meer waar voor je geld.
http://www.allaboutphones.nl/video/2513 ... eview.html

31 maart 2014 20:55
Profiel WWW
Moderator
PF #57
holy shit, hebben ze niet iemand waar je wel naar kan luisteren? wat hij vertelt is interessant, maar sta eens stil, haal adem tussen je zinnen en praat niet zo irritant. En de Iphone 5S wordt niet door Sony gemaakt. :lol:

31 maart 2014 21:29
Profiel
Noord-Brabant
Leg het mij nu eens voor eens en altijd uit. Vanwaar toch steeds die drang van de Android-mannen om steeds hun gram te willen halen en alles maar weer tot vervelens toe te willen vergelijken met de iPhone? Ik begin het bijna zielig te vinden. Ik geloof ook zonder die test wel dat HTC goede toestellen ontwikkeld die vast heel erg snel zullen zijn, alleen vind ik ze nu eenmaal te lomp, lelijk en zwaar en helaas met een draak van een OS. Maar dat is puur mijn persoonlijke mening en smaak. Ikzelf heb een iPhone 5s 64gb en die volstaat voor mij prima. Waarom? Omdat hij probleemloos werkt met mijn iPad en andere Apple-producten en ook makkelijk in mijn broekzak past.

31 maart 2014 22:08
Profiel
Noord-Brabant
Maar eerlijk is eerlijk, Android is goed bezig. Ik zie zelfs al reclamezuilen langs parkeerplaatsen staan her en der.

Afbeelding

:mrgreen:

31 maart 2014 22:09
Profiel
PorscheForum Junkie
West-Vlaanderen
Franz schreef:
Waarom? Omdat hij probleemloos werkt met mijn iPad en andere Apple-producten en ook makkelijk in mijn broekzak past.

Android heeft heel veel van google apps waarbij alles ook synchroniseert. Dus daarvoor moet je het niet doen.
Maar het is ook de vraag of je wel wilt dat google al die gegevens heeft.
Ook blijft ios gebruiksvriendelijker dan android. Dit kan misschien persoonlijk zijn, maar ik kan me echt niet inbeelden dat er personen zijn die android echt gebruiksvriendelijker vinden?

Daarnaast vind ik bij android wel 1 groot voordeel, dat je eigen apps kan maken en testen. En ik denk dat dit in de toekomst misschien nog een heel groot nadeel gaat zijn voor apple. Kijk maar naar domotica en zo, er zullen steeds meer persoonlijke oplossingen komen.

31 maart 2014 22:17
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2483 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98 ... 100  Volgende