Auteur |
Bericht |
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
EU zie mijn "Stukje" 15 nov. 2010 13.01u. Zit ik er toch niet ver van af! Ze proberen te redden wat er te redden valt maar de EU in zijn huidige vorm is verleden tijd. So Be It
|
16 nov 2010 23:13 |
|
|
porsche@911
|
Niet geheel mee eens ! De AEX (deze Mickey Mouse index is overigens geen representatieve index) is de laatste 10 jaar waanzinnig in beweging. En feitelijk geef je in je post ook weer waar het allemaal om gaat ... winst ! Winst is pas winst, wanneer hij "in the pocket" is, dus verzilverde waardestijging. Is daarmee o.a. een kwestie van op tijd winst of verlies nemen. Rendement bestaat dus o.a. uit waardestijging, alsmede de vruchten van de investering (rente, dividend). Daarbij moet bij beleggen (o.g./effecten) rekening gehouden worden met het feit dat de investeerder/belegger een extra premie wenst voor het risico dat gelopen wordt (waardevermindering, faillisement etc) boven sparen. Ik laat daarbij voor het gemak even in het midden dat je aan twee zijden kunt verdienen ... zowel bij stijgende, als dalende beurzen. De vergelijking met de huizenmarkt gaat in dié zin mank, dat er per saldo over de afgelopen 10 jaar nog steeds een (aanzienlijke) waardestijging in o.g. te zien is. Op termijn zullen overheidsmaatregelen, zoals bijvoorbeeld verder oplijnen met de EU (fiscale harmonisatie), vroeg of laat de aftrekbaarheid (of in ieder geval de beperking ervan) van hypotheekrente onder druk zetten. De weg er naar toe zal m.i. een geleidelijke zijn om ineenstorting van prijzen voor o.g. te voorkomen. Het voert dan toch te ver als we over (ik noem maar wat en zuiver hypotetisch) 10 of 15 jaar concluderen dat de markt voor huizen niets heeft gedaan, wanneer het prijspeil dán gelijk zou zijn aan anno nu ? Prijzen voor o.g. zullen m.i. niet (met de over de afgelopen 15 jaar gemiddelde jaarlijkse stijging) tot in de hemel door kunnen "groeien". Al was het maar doordat de loonontwikkeling dit niet bijhoudt. Degene die verder probeert verder te springen dan de financiële polsstok lang is ....
|
16 nov 2010 23:20 |
|
|
bully
|
|
16 nov 2010 23:22 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Hier mis je toch de essentie van de post van Maarten, en zo is het. Misschien is het zo duidelijker. Stel de huizenprijzen zijn 100 % gestegen je huis was 2 ton en kun je nu verkopen voor 4 ton, leuk op papier!!! koop je dan weer een huis van 4 ton dan schiet je dus niets op (tenzij je mazzel heb met verkoop/aankoop of idd naar een goedkopere regio gaat). Ander scenario je hebt gespaart en/of kunt meer lenen en koopt een huis van 6 ton je moet er nu dus 2 ton bij doen. Had je dat laatste huis direct gekocht dan had je daar 3 ton voor betaald. Je bent dus nu een ton maar kwijt dan toen. En dan laten we de K.K. nog buiten beschouwing. Even kort door de bocht maar toch.. Enne scheidingen zijn natuurlijk nooit leuk, maar opmerking was even gevoed door arrogante lui die ik ken die hoog van de toren blazen over hun huis, in de kangeroe buurt (grote sprongen lege buidels ), dat zoveel in waarde is gestegen. Vervolgens komt er een vechtscheiding waarna er onder de streep niks over is. Maar ja laat ik niets zeggen, de totale balans (financieel en overige) kun je pas in de kist opmaken @ Bompa: ook zo één die beweerde dat er vorig jaar spontaan geen geld meer uit de geld automaat zou komen? Of meer aanhanger van de conspiracy theories die beweren dat ze bewust de dollar laten gevoelige IMS Lager om de Amero te kunnen introduceren?? Noodpakket al in de bunker onder het huis???
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
16 nov 2010 23:24 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Sluw en slinks opereren op financieel gebied en altijd de rust bewaren levert meer rendement op dan als een "Dolle Dries" maar overal opspringen! Zelfs bij negatief renderende zaken. Afstoten met verlies is niet erg nog altijd beter als al je geld kwijt. Onroerend goed; Koop een "Bouwval" knap die op en steek daar ook nog je ZG in en het is "Kassa".
|
16 nov 2010 23:33 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
Overigens denk ik dat de huidige lichte daling van de huizenprijzen nu nog hoofdzakelijk veroorzaakt wordt door slecht(s) sentiment. Het duurt denk ik bijna twee jaar voor de malaise het echt doorwerkt in de huizenprijzen, nu dus ongeveer. Mensen krijgen eerst nog een paar maanden doorbetaald, ww, zitten in rechtzaken, spreken reserves aan. Stel er wordt dan na een jaar geen hypotheek meer betaald, duurt het nog ruim een jaar voor een huis echt gedwongen in de verkoop gaat. Bij mij in de straat staat een huis al een jaar leeg (bewoners zijn gewoon vertrokken naar een huurhuis en hebben de boel de boel gelaten, valt toch niets te halen). En nu pas is de bank het aanspreekpunt wat betreft de verkoop. met de gedachten gelopen om vóór de veiling nog een bod te doen om huis voor de handel te kopen maar dan zeker niet voor zogenaamde executie waarde. Maar zelfs voor 75% van de prijs die die mensen drie jaar terug betaald hebben, zie ik er nog geen brood in (mede natuurlijk door de K.K.).
|
16 nov 2010 23:54 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Hoef je zelf niet meer te doen dat doen jou "Nazaten" wel voor je!
|
17 nov 2010 0:03 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
50% van het "Noodpakket" is al weg en er wordt lekker van geleefd en gelijk hebben ze zou ik ook doen! En de rest zal mij verder een zorg zijn wie het langst leeft heeft toch alles!
|
17 nov 2010 0:08 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Datzelfde heb ik dus mijn zoons geadviseerd!
|
17 nov 2010 0:11 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Ga er maar van uit dat er de komende jaren nog 20% afgaat en dan blijf ik nog optimistisch. Hoeft geen probleem te zijn als je niet verkoopt en kun je wel je voordeel mee doen als je koopt! Heb dezelfde situatie in begin jaren '80 meegemaakt niets verkocht en mooi blijven zitten wel voor niet al te veel geld bijgekocht!
|
17 nov 2010 0:22 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Zoals ik de zaak van een "afstandje" kan beoordelen zit dat wel goed. Laat maar lekker "schuiven".
|
17 nov 2010 0:25 |
|
|
amandus
Timeless
|
Discussie maar een keer tijdens een meeting nogmaals de revue laten passeren ... wel nog kwijt , de ene huiskoper is niet de andere huiskoper , ook dat vergt wat handelskwalitieten , ook hier kan je in uitblinken of goede moves maken .Een beetje het voetbalcoach syndroom Andere vrienden zoeken , veel leuke mensen op het PF , op Bompa na dan Mee eens , de balans maak je op aan de poort
_________________________________________ Timeless objects
|
17 nov 2010 9:56 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Maar ook niet ongunstig, want het effecten van de HRA in de huizenprijzen is nihil. Alleen huurders met een hoog inkomen hebben last van de HRA.
|
17 nov 2010 23:33 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
En Bompa gaat strak wel "even" weg want normaal zit ik van dec. t/m febr op PLaya.D.Ing. en volgend jaar op verzoek van de "Family" wordt dat Jan t/m Febr. dus t/m 31/12 zitten jullie nog "SNOR".
|
18 nov 2010 1:00 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
"Amero"? Beste "vriend" dat was ik niet ik ken wel "Amerigo" The White Horse"
|
18 nov 2010 1:05 |
|
|
Wimpie77
|
Hoe kunnen wij jouw familie bereiken?
_________________________________________ * * *
|
18 nov 2010 10:59 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Via de "Canari-Bastards"!
|
18 nov 2010 12:08 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
De Familie blijft thuis? Bedoelen ze niet dat je van februari tot januari weg moet???
|
18 nov 2010 12:53 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Griekenland, Portugal en Ierland uit de Euro. Als dit scenario waarheid wordt en dat ziet er wel naar uit en die landen ook weer hun "eigen" Valuta gaan invoeren is dit het "Begin van het Einde". Financiele rampspoed alom! Ik heb mijn "Noodfonds in "Goud" in de "Bunker" liggen!
|
19 nov 2010 18:07 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Maar die zijn er heden ten dagen meer als vroeger!
|
19 nov 2010 18:18 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Het Nederlandse volk bestaat uit hebberigen begrijp ik?
|
19 nov 2010 19:27 |
|
|
porsche@911
|
Noem ze "hebberig" of "inhalig" of iets dergelijks ... ze betalen uiteindelijk wel je honorarium DS
|
19 nov 2010 23:17 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
hahaha.... Bompa is niet scherp meer....
|
19 nov 2010 23:52 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Jongen, ik ben nog zo scherp als een "slagersmes"!
|
20 nov 2010 0:02 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
Toch niet helemaal.....Brompa
|
20 nov 2010 1:40 |
|
|