Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
bedriijfje huisvesten, aapje
_________________________________________ oud is beter
|
24 nov 2010 10:39 |
|
|
amandus
Timeless
|
Ja herr Dr aandelen onder water expert , das mij duidelijk . Maar is het voor Marcello himself or voor de rent
_________________________________________ Timeless objects
|
24 nov 2010 10:52 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
TOTMBO:964
|
Bompa, bedoel je met eigen geld prive vermogen??
_________________________________________ http://www.dstt.fr
|
24 nov 2010 10:57 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
hallootjes ouwe keukenaap
_________________________________________ oud is beter
|
24 nov 2010 10:59 |
|
|
amandus
Timeless
|
OKOKOKOKOKeeee In dat geval zou ik niet voor bedrijfs OG gaan maar altijd voor huisjesmelker OG
|
24 nov 2010 11:06 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Goedemorgen Hier, kan je wel gebruiken:
|
24 nov 2010 11:12 |
|
|
sandelow
^^^^ Deze ^^^^Amsterdam
|
Ik vond 'nieuw huis' ook altijd wel aantrekkelijk, maar volgens mij is de markt voor verhuur van zowel commercial als residential niet heel aantrekkelijk.
|
24 nov 2010 11:42 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Yep! Bedrijfsvermogen zou ik ook zo min als mogelijk investeren maar dat ligt verder aan het financieringsplaatje! Voldoende liquide (Cash) blijven hoef je in noodsituaties nooit "duur" geld aan te trekken!
|
24 nov 2010 12:14 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
die quote was niet van mij hoor "particuliere" aankoop ,bijv. huisje om te verhuren naar mijn idee zoveel mogelijk eigen geld erin ,dus geen hypotheek(is toch ook niet aftrekbaar indien al eigen woning) en dan maar tax free cashen ja en inderdaad Bompa wel genoeg overhouden voor de noodgevalletjes onderhoud valt wel mee hoor
|
24 nov 2010 12:34 |
|
|
cabrio wim
|
Kan wel hoor, mits je maar niet op gemeenschap van goederen getrouwd bent.
|
24 nov 2010 12:57 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Minpunt met bedrijfspanden is de vaak hoge afschrijving ...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 nov 2010 12:59 |
|
|
bompa
ex 924
ex 911 3.2
ex 964
ex 997
audi a5 cabrio/bmw x5
op zoek 964/993(S)
|
Klopt als een zwerende vinger het was Dynamic. Excuse moi
|
24 nov 2010 13:00 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
dat zou betekenen dat 1 van de twee dan het eigen huis volledig op eigen naam heeft staan en de ander dus nog geen huis heeft
|
24 nov 2010 13:01 |
|
|
Moondogjr
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
|
Het enige onroerend goed wat nog enigszins interessant is om te bouwen/verkopen/verhuren is zorgvastgoed! Gewoon lekker een bejaardentehuis bouwen, daar is de vraag nu nog goed naar èn zal in de toekomst alleen maar meer vraag naar ontstaan.
Al het overige bedrijfsonroerend goed zou ik uit weg blijven, tenzij locatie super is. Wij zijn nu bezig met ontwikkeling van woon/werkpanden aan de Reeuwijkse plassen, dat is nog interessant, maar op het gemiddelde bedrijventerrein moet je toch rekening houden met leegstand.
|
24 nov 2010 13:06 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
+ 1 , als zorg instelling inrichten ,en dan dus ook personeel laten rondrennen om te koken,zorg kan verlenen en ,voor de rijkere ouderen zeg maar
|
24 nov 2010 13:10 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ik wel...lastige markt..maar het kan nog steeds.. multifuntioneel bedrijfsruimtetje op een leuk plekje kan prima hoor Marcel, als je maar het merendeel zelf kan bekostigen in ieder geval..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
24 nov 2010 13:11 |
|
|
Moondogjr
Porsche 911 3.2 '85, Porsche 944 turbo S '88
|
Huizen blijven over het algemeen hun waarde houden, bedrijfspanden zijn beperkt houdbaar en gaan b.v. 50 jaar mee waarna gesloopt en herbouwd moet worden. Het is in feite een bedrijfsmiddel, waardoor de waarde van het bedrijfspand in de tijd verminderd. Een woning houdt zijn waarde door verbouwingen, hoge vraag en architectuur. Mensen willen in een mooi huis wonen. Bij een bedrijfspand draait het veel meer om functionaliteit, bedrijven zijn minder bereid om te betalen voor architectuur en meer voor die functionaliteit. De functionaliteit in vergelijking met nieuwe panden neemt af en dus ook de waarde van het pand. Tenminste ik denk dat Maarten dit ermee bedoelde.
|
24 nov 2010 13:20 |
|
|
amandus
Timeless
|
Goede ervaringen mee , prima rendement en tot dusver permanente verhuur en vergeet niet: gebakken kippetjes vliegen niet in de mond ...dwz die droomrendementen van 12 tot 15% heb ik nog niet gezien Onderhoud is nihil , wel eerst een verbouwing aan vooraf gegaan
|
24 nov 2010 14:29 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
Kun je als je particulier een huis koopt (voor de verhuur) om gebruik te maken van de hypotheek rente aftrek dan wel: 1. eigen vermogen van je bedrijf gebruiken?? 2. bedrijfsmatig het pand afschijven??
Misschien zijn de bouwkundige onderhoudskosten niet zo hoog bij een bedrijfspand maar hou bij een bedrijfspand wel rekening met hogere onderhoudskosten van werktuigbouwkundige en elektrotechnische installaties. Ik weet niet wie er wettelijk verantwoordelijk is maar als je het over laat aan de huurder heb je kans dat het pand niet voldoet aan bepaalde veiligheidseisen/voorschriften NEN-EN 50110-1/NEN 3140, NEN2654. Denk hierbij (ook) aan brandpreventie en alarmerings maatregelen, nood- en vluchtwegverlichting.
Ik krijg ook de indruk dat bij kleinere panden juist de winst te halen is in de service kosten. M.a.w op huurmarge alleen redt je het niet, maar kosten besparingen op het facilitair beheer incl. energie valt nog veel te winnen.
|
24 nov 2010 15:46 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Attractief ogend, ouder bedrijfsvastgoed aanpassen aan de huidige tijd, voorzien van duurzame aanpassingen en opdelen in courante kleinere units kan nog steeds leuke resultaten opleveren. Vergeet inderdaad de mooi weer verhalen van 12 - 15 % rendement. Overigens valt het financieren van bedrijfpanden voor de "kleine"belegger op dit moment niet mee. Het merendeel van de banken financiert max. 60% van de executiewaarde van het pand in verhuurde staat en dan ook nog eens met een marktconform huurcontract met een minimale looptijd van 5 jaar. Daar zal dus een behoorlijke hoeveelheid eigen vermogen c.q. prive zekerheden worden gevraagd. Er komen binnen nu en een half jaar denk ik voldoende mooie kansen voorbij en wordt het weer tijd om stenen te kopen. Daarbij zou ik me richten op de kleinere courante business units aangezien er in deze tijden weer veel mensen voor zich zelf zullen beginnen.
|
24 nov 2010 16:18 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Deels waar, je merkt steeds meer dat mensen op zichzelf willen blijven wonen. Ik woon in een wijk waar je vanaf 0,5 mio een appartement kunt kopen en daarnaast ook zorg kunt inkopen. Zit jij straks te wachten om op een zaal te zitten tussen al die anderen ik niet....
|
24 nov 2010 16:57 |
|
|
dynamic
993tt, 993 cabrio
|
Moet er niet aan denken...... 40 Bompa's om je heen hahaha . Maar lang niet alle oudjes hebben de mogelijkheid het "willen" om te zetten in "doen".
|
24 nov 2010 17:46 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Klopt. En 50 jaar? Voor een halletje mag je blij zijn als je de 20 redt. Dat betekent dus dat je je bouwkosten effectief terug moet verdienen in die 20 jaar. Huizen en kantoren blijven meestal hun waarde (redelijk) vasthouden!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
24 nov 2010 18:07 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. Kantoren zijn zeker beperkt houdbaar, want iedereen wil graag mooi en nieuw zitten en niet in oude meuk. En als je kijkt wat er aan huizen neergezet wordt, dan verwacht (of eigenlijk hoop ik dat) ik ook niet dat dat meer dan 50 jaar blijft staan. Dan kun je beter investeren in oude karakteristieke panden op goede locatie, die zijn schaars en worden niet meer bij gebouwd...
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
24 nov 2010 21:32 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Wij rekenen op dit moment met 7,5% aanvangsrendement incl. beperkt leegstandsrisico. Ik zou na het vinden van de huurder toch 50% hypotheek vestigen zodat je je handen evt. vrij houdt voor nr. 2 ... Die dingen staan over 20 jaar echt nog wel boven het maaiveld hoor! Gevelrenovatie van een hal hoeft ook niet de hele wereld te kosten. Zorg wel dat ze duurzaam inkoopt of aanpast. De servicefee gaat voor een huurder zeker een belangrijke rol spelen.
|
24 nov 2010 21:51 |
|
|