Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 7:17

Antwoord op onderwerp  [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Morgen ga ik vreemd ! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Veel plezier ermee Alain.
Als je niet weet waarheen , dan is hier ook en tussenstop :wink:
Idd leuke wagens die R

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

08 mei 2007 10:31
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
leuke, mooie auto; maar in mijn beleving meer een GT dan een sportwagen, alhoewel die R em best van jetje kan geven

08 mei 2007 10:35
Profiel WWW Facebook 
PF #911
België
Bericht 
Een fantastische wagen hé, vond de vorige XKR wel iets meer jaguar zijn (leek harder op een E-type). Maar moet zeggen dat ik het altijd straf heb gevonden hoe Jaguar ruimte verbrodde, 4,70m en geen plek voor een V12 onder de kap (wat bij de XJS wel het geval was), geen ruimte binnenin (max 1,85m) en geen koffer. Je moet het maar kunnen... :lol:

Afbeelding

Bij de deze zou er al iets meer koffer- en interieurruimte moete zijn, klopt dit alain?
En nogal wat mensen klagen over de stabiliteit bij hoge snelheden, zou wel eens best kunnen zijn want de nieuwe XK (ook XKR) is begrensd op 250 terwijl de vorige gewoon mocht doorgaan. Of heb je hem zo hard nog niet op zijn staart durven trappen :?:

10 mei 2007 10:45
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Mijn tijd in de Clio Sport was (op de honderdste seconde!!) gelijk aan de Jag ;-))

10 mei 2007 10:51
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Mijn avontuur van 3 dagen rondtoeren met de XKR zit er op. Ik kan je alvast zeggen dat de overgang naar mijn firmawagen een Volkswagen Touran groot was. Heel de tijd dacht ik dat ik met de handrem op aan het rijden was.

Als besluit wens ik de balans op te maken na een +/- 600 km aan het stuur van de Engelse trots.

Positieve punten :

* De stijl, klasse die het uitstraalt.
* Op enkele details na een mooie afwerking. Veel verwerking van leder in het interieur.
* Een prachtig geroffel van de 8 cylinder. Moet een plezier zijn om met de kap open te rijden. Helaas liet het weer het niet toe.
* Koppel in overvloed. Wat wil je met 560 Nm koppel ? Zeker in de S-stand wordt ie agressief en scherp.
* Het gebruiksgemak van een automaat die zeer direct reageert. Ook de mogelijkheid om met de peddels aan het stuur manueel te schakelen.
* Keyless go wordt je vlug gewoon. Speciaal gevoel om op de Start/stop-knop te drukken. Je wordt direct getrakteerd op een schitterend motorgeluid.
* Het vermogen is precies onbegrensd. Acceleren van 150 naar ...geeft je nog een kick in de rug.
* Gebruiksvriendelijke middenconsole die zorgt voor bediening klimaat, navigatie, audio, etc.
* Verbruik valt beter mee dan verwacht : 13,6 liter voor een 4,2 liter met 420 PK vind ik aanvaardbaar.

Minder positieve punten :

* Alhoewel de Jaguar in lengte zeker niet klein te noemen is, beschikt dit model over weinig bagageruimte. Er is achteraan een koffer, maar daar krijg je zeker geen deftige koffer in.
* Ik kan niet echt vergelijken met een Porsche cabrio, maar ik ondervond redelijk veel (windge-)ruis van buitenaf. Het is natuurlijk een cabrio. Bij een coupe is dit volgens mij veel beter.
* Wat ik niet begrijp, is dat men in 2007 nog een elektrische radio-antenne laat uitschuiven. Zo een joekel van 1,5 meter lang oogt onmetelijk ouderwets.
* De zichtbaarheid opzij als je schuin een straat uitkomt, is nihil en ronduit gevaarlijk. Ogen dicht en hopen dat je snel genoeg accelereert :-)
* Het is nogal een eye-catcher. Zorgt ook wel voor een zeker onveiligheidgevoel als je de wagen moet achterlaten.
* 420 PK in toom houden op een nat wegdek is een delicate oefening. Gelukkig is er de elektronica die ingrijpt en glijders tegenhoudt. Het is zeker geen auto om in handen te steken van een onervaren chauffeur. Je moet je hoofd erbij houden en weten waarmee je bezig bent.
* Het grote vermogen is fun, maar eigenlijk ook er over. Het verschil met andere weggebruikers is zo groot dat je vlug als asociaal kan beschouwd worden. Legaal kan je al dat vermogen niet benutten op de openbare weg.
* Als je de motorkap naar voren opendoet, zie je bijna niet anders dan zwarte kunststof. Waar is de passie ? Bij de nieuwste Porsches is het eigenlijk ook wel zo...
* Het is een tot de verbeelding sprekende machine, maar ik prefereer het sportieve spartaanse karakter van een Porsche. Dit is puur subjectief.

Ik kan nog een eindje doorgaan, maar toon jullie liever enkele foto's :

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En nog enkele meer HIER

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

10 mei 2007 15:34
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Het grappige is dat zelfs de door jou genoemde nadelen, geen echte nadelen zijn maar eigenlijk verkapte voordelen... :lol:

10 mei 2007 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
... en de genoemde nadelen over 420 pk in feite overdreven, tja dat gaat op voor elke wagen met zoveel PK, dus niet echt een Jag-"nadeel".

Een Jag doet mij persoonlijk niks, nul. Liever wat doorsparen voor een Aston dan, maar ook die komt (voor mij !) ver achter een P. Wat wil je, op een P-forum :lol:

10 mei 2007 16:06
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
M'n pa heeft een S type R, met de zelfde motor
Imposant hoor hoe zo'n zwaar apparaat wordt gelanceert

Is idd geen Porsche, maar zo is 'ie denk ik ook nooit bedoeld

Ik heb zelf helemaal niks met dit soort auto's maar ik moet wel zeggen dat ik 'm liever zou hebben dan een dikke Beemer, Merc of Audi...

10 mei 2007 16:11
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Het is zeker een mooie auto. Maar het E-type gevoel heeft Jaguar bij mij er niet mee losgemaakt. En da's jammer, want het is een merk wat bij mij toch positieve gevoelens losmaakt!

10 mei 2007 17:15
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
John schreef:
tja een bekende van velen (die klokkiesman uit Mestreech) heeft juist vanwege het iets missen zijn Jag XK ingeruild voor een 993 4s..........

Als ie tijd heeft dan tikt ie vast hier de langste topic allertijden wrom ie nu zo blij is met de 993 4s.

off topic
Hoop dat ie dan forumkorting wil geven,
Burger steekt hem inmiddels aardig de loef af.
Heb begrepen dat Huub Stapel liever bij Burger koopt dan bij de genoemde klokjesman.
(ondanks zijn gratis S....r-horloge voor de reclamefoto)

10 mei 2007 18:11
Profiel
Groningen
Bericht 
Jeroen914 schreef:

..maar ik moet wel zeggen dat ik 'm liever zou hebben dan een dikke Beemer, Merc of Audi...

Precies.

10 mei 2007 18:11
Profiel
Bericht 
Nee, wordt er koud noch warm van.
Liever BMW of Audi.

10 mei 2007 19:28
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
rufie schreef:
Moet een plezier zijn om met de kap open te rijden. Helaas liet het weer het niet toe.

Hoezo niet? :roll: In 3 dagen niet droog geweest? Toen je deze foto's schoot was het toch droog? Nou dan!

Heb nu sinds het weekend de 911 cabrio van Olaf en heb toch al een hoop open kilometers in de benen zitten. Is het droog - dak eraf. 8)

11 mei 2007 0:23
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
horn schreef:
Heb nu sinds het weekend de 911 cabrio van Olaf en heb toch al een hoop open kilometers in de benen zitten. Is het droog - dak eraf. 8)

jij woont allicht boven de Moerdijk, een duidelijke scheidingslijn qua klimaat , net als de Schelde voor ons Oost-Vlamingen tov. Antwerpenaren :wink:

11 mei 2007 0:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
BS. Maakt niks uit. Bij het maken van bovenstaande foto's was het droog. Dan kan het dak open. Punt.

Wel mooie auto - niet mijn smaak. Doe mij ook maar een dikke audi of Porsche.

11 mei 2007 0:33
Profiel
PorscheForum Rakker
P O R S C H E
NUTH
Bericht 
Maarten schreef:
Het is zeker een mooie auto. Maar het E-type gevoel heeft Jaguar bij mij er niet mee losgemaakt. En da's jammer, want het is een merk wat bij mij toch positieve gevoelens losmaakt!

enzo ferrari zie niet voor niets...
the jaguar xke is possibly the most beautiful car in the world

en de mooiste auto van de eeuw is inderdaad ook nog de jaguar e type geworden..

ben zelf ook helemaal jaguar gek.
en hebben er zelf ook 3 e-type`s

maar om op het onderwerp terug te komen geef mij dan toch maar liever de jaguar .. heb er zelf nu 1 xkr en nog een paar gehad maar de kracht van deze motor ongelooflijk zo snel.. ik heb zelf nog niet meegemaakt dat een porsche mij heeft ingehaald.. tijdje geleden nog een 996 turbo achter me gelaten.. oke de cijfers zeggen keihard het kan niet kwa pk`s en zo
maar toch ik heb geen reden om hier over te liegen..
en ja was op een autobaan en ja weet zeker dat hij ook volgas had..

maar goed.. super voor je dat je heb mogen genieten van de british eylende haha..

gr don

NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.

11 mei 2007 1:55
Profiel Facebook 
Bericht 
Keep dreaming,Don

11 mei 2007 7:31
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Mooie auto Rufie en vast ook een geweldige ervaring :wink:
Hoewel ik het oude model, of beter gezegd het vorige model mooier vond zou ik geen nee zeggen als iemand me een ritje aanbood :D

11 mei 2007 8:13
Profiel Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
@Horn,

het was echt wisselvallig : 5 minuten droog en opnieuw regen.
Bovendien ben ik ook geen cabrioman. Hoeft echt niet voor mij.

11 mei 2007 10:19
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
rufie schreef:
Moet een plezier zijn om met de kap open te rijden. Helaas liet het weer het niet toe.

Hoezo niet? :roll: In 3 dagen niet droog geweest? Toen je deze foto's schoot was het toch droog? Nou dan!

Inderdaad. Heb eergisteren tussen de buien door ook nog héérlijk open gereden. Gisteren voor de deur bij JdB voelde ik in het :sunny: of het dak al droog genoeg was om te kunnen openen, zegt hij "Hmmm, dat lijkt me nog te vroeg. In het volgende dorp regent het misschien." Mijn antwoord: "Misschien daar wel, maar hier zeker niet en als ik nu niet open zou willen rijden dan had ik binnen wel meer interesse getoond in coupé's i.p.v. in cabrio's.". 8)

11 mei 2007 10:47
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Wat een kar.
En als ik deze zie en je dan achter het stuur voorstel kan ik een glimlach niet onderdrukken.
Ik zie je al in dit bakbeest rijden :wink:

11 mei 2007 10:52
Profiel WWW Facebook 
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Gastjes, ik heb nog sex.
Ik hoef nog geen cabrio :D :D :evil:

11 mei 2007 10:59
Profiel WWW Facebook 
Hasselt/België
Bericht 
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

11 mei 2007 11:32
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 48 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2