Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 1:48

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Juridisch advies gevraagd. (topic gesloten) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993_4S
Bericht 
911-lover schreef:
(reorganisatie vh het bedrijf of andere redenen zijn voldoende) .

niet 'alle andere redenen'. In ieder geval in Nederland moet je met een goede reden komen als werkgever.
Qua tijdelijke arbeidsovereenkomsten mag je volgens mij 3x een arbeidsovereenkomst van bepaalde tijd afsluiten van iedere willekeurige periode, zolang ze cumulatief de 36 maanden maar niet overschrijden. Iedere combi van iedere lengte mag dus. Ook 3, 6 en weer 6 maanden. Wat wel inhoudt dat na 15 maanden ofwel je arbeidsovereenkomst opgezegd/niet verlengd wordt en je op straat staat, ofwel dat je na 15 maanden en 1 dag een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd hebt. cao of geen cao. Cao kan geen wet overrulen volgens mij

13 jul 2007 0:46
Profiel
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
CAO kan de wet niet overrulen inderdaad, maar wel als het in de wet is opgenomen. En dat is bij een paar wetsartikelen wel gedaan. Zo ook eentje die ik hiervoor genoemd heb.

13 jul 2007 9:23
Profiel ICQ 
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Juridisch advies gevraagd.
Er is een hoop info gegeven, ik ga daar maar even niet op in en concentreer mij op de gestelde vraag.

Double G schreef:
Is een proeftijd op een contractwijziging eigenlijk wel toegestaan? En dan al helemaal zonder dit daarvoor ooit te vermelden?

Indien het dezelfde werkgever, zelfde werknemer en dezelfde functie betreft is een proeftijd bij continuerende contracten nietig. De nietigheid betreft nadrukkelijk alleen de proeftijd.

Nu begrijp ik dat de enige wijziging het aantal dagen betreft, dus is er sprake van nietigheid van de proeftijd.

Mij is niet helemaal duidelijk of het contracten betreft voor bepaalde of onbepaalde tijd. Voor de gestelde vraag maakt het niet uit. Zou je van onbepaalde naar bepaalde tijd gaan kunnen er weer wat juridische vragen de kop op steken.

Als je nog verdere vragen hebt mag je dat wat mij betreft ook even per pb doen.

P.s. die proeftijd zou er heel goed in kunnen staan omdat het een standaard contract is en dus onbewust. Ik zou er iig niets over melden. De proeftijd is sowieso nietig en als het wel een truuk was kunnen ze ineens moeilijk gaan doen omtrent het aantal uren per week, want dan zit je kennelijk op de schopstoel.

13 jul 2007 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
993_4S schreef:
Cao kan geen wet overrulen volgens mij

Die 36 maanden kan wel bij CAO worden verlengd. B.v. horeca CAO als ik mij niet vergis.

13 jul 2007 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
964 TL Limited Edition
Bericht 
Ja klopt horeca CAO is 60 maanden en maximaal 6 contracten, Ik ga dat SDU helemaal verrot schoppen dat ze dat er niet eens inzetten, betaal niet voor niks zoveel pleuros om de CAO's allemaal te hebben.

Maar Lydia, om je helemaal goed antwoord te geven heb ik wat meer gegevens nodig. Zit je nu wel of niet in een CAO zo ja welke?
Als je niet in een CAO zit, heb je dat op papier?

Geen CAO betekent over het algemeen dat je rekening kan houden met de wet.

Arbeidsrecht is erg ingewikkeld, want er zijn veel afzonderlijke gevallen waar dingen anders in zijn.

13 jul 2007 14:57
Profiel ICQ 
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Heren...............

Aangezien ik het Porscheforum geen plek vind om juridische problemen aan te kaarten zal ik deze topic sluiten...

Ben je het er niet mee eens.....dan helaas....

Ga dan:

1. naar de wetswinkel
2. advocatenforum
3. of PB een andere forummer
4. neem een advocaat......die worden daarvoor betaald...

Dit is een Porscheforum geen juridische hoek.....

een mededeling wat leuk is ala geboortes of andere leuke dingen van het leven zijn een welkome aanvulling tijdens deze komkommertijd.

Maar specifieke zaken als deze horen hier niet thuis......

Oja hou rekening mee dat de tegenpartij best wel is mee kan lezen hier (is wel is gebeurd in het verleden met zaken als deze), en dan word je om je oren geslagen in de rechtzaal.

John

NB heb ook geen zin in ellelange PB wisselingen.

13 jul 2007 15:35
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 31 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2