Auteur |
Bericht |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
02 okt 2007 18:00 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
|
02 okt 2007 18:04 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
 Re: Remmen voor dieren? wat doen jullie?
Gek genoeg maak ik die afweging volautomatisch per keer. Als het kan rem ik, als het niet kan doe ik dat niet.
Achteraf zie ik dan pas bewust waarom ik die keer wel/niet heb geremd. Onbewust hou ik dus kennelijk e.e.a. gewoon bij.
|
02 okt 2007 18:05 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Remmen kan net zo gevaarlijk zijn als een poging het dier te ontwijken :
Kort geleden had een PF-er dat aan het handje bovenin N-Holland.
23.30u donker, snelh ca. 130 km/u, en een hert stak over.
Hij week uit, intuitief, en reed een BMW total-loss in li- en rechter vangrail, zelf het ZH in, voor wat stevig reparatiewerk aan z'n hoofd.
Niet uitwijken of remmen ? > bovenop het hert ! wat blijft er dan van beide partijen over ? 
|
02 okt 2007 18:26 |
|
 |
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
wat hebje liever een bmw op je bumper of een hertengerwij door je airbag
ik denk niet datje kiest in zo,n splitsecond, je regaeert op dat moment wel of niet denk ik,
het gaat allemaal zo snel op dat moment
wat ik wel geleerd heb op die rijvaardigheids cursus
is dat je altijd moet ontwijken richting waar het obstakel vandaan komt,
en niet met de richting mee waar naar toe die gaat van het obstakel,
dan is de kans het grootst dat je het obstakel wat je ontwijkt ook daadwerkelijk mist.
dus met al de eventuele ervaring met ontwijken op de cursus hebje al over zo,n situatie nagedacht en is het dus niet een eerste x ervaring.
maar ofje nu op dat moment van die splitsecond ook in praktijk brengt watje geleerd is, moet dan nog blijken?
ik hoop daar zelf nooit achter hoeven te komen
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
02 okt 2007 19:04 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Dat deed hij dus. Met een slippartij tot gevolg
Mee eens. Het is idd een splitsecond, tijd om je rempedaal te bereiken krijg je niet eens in het donker....
Gewei door je airbag is redelijk optimistisch. Ik moet er niet aan denken een object van 3 of 400 kg frontaal te raken met 130kmh. 
|
02 okt 2007 19:50 |
|
 |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Als de andere optie een auto is van +1000kg dan is zo'n hert misschien nog wel een verstandige keuze?
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
02 okt 2007 20:08 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
02 okt 2007 20:21 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Waarom weet jij dit?????? 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
02 okt 2007 20:50 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
02 okt 2007 21:11 |
|
 |
FROST
KIA/ex-924 driverDEN(k) HELDER
|
Ik kwam een tijdje gelden terug uit de bios (schagen).. en het was al donker toen ik langs het station van Den Helder kwam. Verder haast geen verkeer. Ik dus lekker relaxt.
Wat denk je; steekt er ineens, 5 meter voor me uit, een kat over. Dat verwacht je echt niet hoor  Ik ging van het gas af maar remmen deed ik niet, het gebeurde allemaal zo verschrikkelijk snel! Als ik daar een paar seconden eerder was geweest had ik dat diertje aangereden/overgereden en aangezien ik een keer heb mogen meemaken bij een kat wat daar het resultaat van was ( meter hoge bokkesprongen, koppie vol bloed etc, vreselijke dood ) kijk ik nu extra goed uit!
_________________________________________ DENK HELDER
|
02 okt 2007 21:24 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
|
02 okt 2007 21:38 |
|
 |
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Bij Gauss niet hoor 
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
02 okt 2007 22:01 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
02 okt 2007 22:30 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
hangt van de situatie af,
laatst ging ik snachts vol in de abs voor een kat, schrik reactie
en een maand of zo eerder toen een volvo voor mij over een al aangereden meeuw reed en deze onder zijn auto vandaan omhoog kwam reed ik gewoon door tewijl het best een groot beest was, heeft deze de auto niet geraakt.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
02 okt 2007 23:11 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dierenbeul. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 okt 2007 16:15 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Onderweg naar de rechtbank (beetje haast) heb ik vandaag zonder te remmen (dat had ook niet meer geholpen) een duif onthoofd... Eigenlijk heeft die duif gewoon zelfmoord gepleegd door voor de auto te springen.
|
03 okt 2007 18:36 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
03 okt 2007 19:09 |
|
 |
horn
PF #57
|
rem alleen voor olifanten. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
03 okt 2007 19:46 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Duurt inderdaad wat lang om die uit je grill te peuteren.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
04 okt 2007 0:14 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik zou em aanklagen 
_________________________________________ Got coffee?
|
04 okt 2007 11:24 |
|
 |
ECT
|
Vele jaren geleden met mijn allereerste wagen (VW Golf) 's nachts op de snelweg zag ik in een flits iets (konijn / haas/ hond???) vanaf de middenberm voor mijn wagen schieten. Kon niet meer remmen, een enorme klap was het gevolg. Spoiler en deel van mijn bumper lag verspreid over de snelweg, een deel van mijn radiator gescheurd en mijn voorremmen die het ineens niet meer deed.
Had dus veel schade. Zaten we daar 's nachts langs de snelweg op hulp te wachten.
Beest nergens te vinden
Afhankelijk vd situatie en uitwijkmogelijkheden zal ik remmen of uitwijken om schade te voorkomen.
|
04 okt 2007 18:36 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
De eigenaar dan... Die is nl. aansprakelijk.
|
04 okt 2007 21:31 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Lastig in te schatten en het hangt helemaal van de situatie af waar je je in bevindt.
Als je voldoende tijd hebt (meer dan 1 seconde) om het aan te zien komen kun je een redelijk weloverwogen beslissing nemen.
Komt het echt plotsklaps dan weet je absoluut niet hoe je zult reageren.
Heb al diverse beesten (vooral vogels) op op de voorkant gehad. Soms kun je met remmen en/of uitwijken wel een aanrijding voorkomen als je de tijd en ruimte hebt.
Maar ruim een jaar geleden was mijn impulsieve reactie uitwijken terwijl ik beter door had kunnen rijden. Gevolg, een twee maanden oude Golf total loss. Alleen op zo'n moment dat er iets in het donker voor je wielen schiet en je ziet niet precies wat het is handel je volledig impulsief.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
05 okt 2007 15:56 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Heb eens een aanrijding gehad met een auto voor me die vol in de remmen ging vanwege een overstekende eend (het beest, niet de Citroen). Door het zonlicht zag ik z'n remlichten niet aanspringen en dus remde ik veel te laat met een botsing als gevolg.
Bij de verzekering gooide ik het op zijn schuld omdat hij remde zonder noodzaak. Uiteindelijk hebben beide verzekeringsmaatschappijen besloten mij maar gedeeltelijk de schuld te geven. M'n premie werd gelukkig niet aangepast.
Ook eens een das doodgereden in Duitsland, zat in een 4-tonner en kon het beest nog ontwijken met m'n voorwielen. Als dat beest nou stil was blijven staan, had ik 'm met m'n achterwielen ook niet geraakt
Ik remde trouwens wel stevig, wat m'n dienstmaatjes achterin niet zo leuk vonden  die schoven tegen het tussenschot aan met z'n 10-en. Ik heb nog wel aan ze gedacht, want ik wilde eigenlijk veel harder remmen.
|
30 okt 2007 12:02 |
|
|