Auteur |
Bericht |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Ik was destijds aan 't proefrijden in mijn eerste super seven. Bij thuiskomst [ik had vrij die dag]hoorde ik de kinderen op straat praten over vliegtuigen die in torens waren gevlogen. Ik zette de TV aan en alles kwam voorbij. Dit is 1 van de weinige keren geweest dat mijn mond openviel van verbazing en angst. Ik dacht echt dat we nu WW3 zouden gaan krijgen. Die beelden van mensen die sprongen staan op m'n netvlies gebrand, wat een keuze, te pletter vallen of verbranden, krijg er nog de rillingen van over m'n rug.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
11 sep 2008 16:21 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Was voor mij ook zo, alleen moest ik er voor m'n werk heen (buurgebouw van de torens was namelijk van een klant van ons, waar de SDH/DWDM telecom apparatuur compleet vernield was door het stof.
Aankomen vliegen was enorm raar. Ik was al 4 of 5 keer op NY gevlogen, en toch, het zien van de skyline zonder torens was zo onwerkelijk; alsof ik tot dat moment dacht dat het niet echt was of zo...
Die kaarten van vermiste personen en bloemen en briefjes op central station en op de hekken rondom de afgezette 'ground 0' maakten ook enorm veel indruk.
We (ik en een collega) zijn toen nog op het Empire state building geweest, en zelfs toen alweer, kon je aan de hoeveelheid vliegtuigen die je ziet van or naar Kennedy, La guardia en dat andere vliegveld al zien dat er zo ontzettend veel vliegverkeer rondom NYC is, dat je dit never nooit niet meer had kunnen voorkomen.
Anyway, ik heb foto's van de twee keer dat ik op (een van) de Twin towers ben geweest, en het blijft raar. Ze waren zo ontzettend gigantisch groot, dat het moeilijk voor te stellen is hoe groot (en helaas goed georganiseerd) deze ramp feitelijk was.
11 september zat ik in London (Docklands), waar na het 2e vliegtuig alles ontruimd werd; men wist toen nog niet beter of het kon wel het begin zijn van de 3e wereldoorlog, en men wilde geen enkel risico nemen. Heb toen de rest van de middag en avond met open mond vanaf m'n hotelkamer TV gekeken.
Net als m'n pa nooit vergeet waar ie was toen Kennedy werd vermoord, zo zal me dit vast ook altijd bijblijven.
|
11 sep 2008 16:56 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Begrijperlijkerwijs waren deze politie en brandweermannen ook in shock en dan neem je alles toch anders waar.
Volgens die documentairemakers die de brandweer volgden klonk het te pletter vallen op de lobby van die wanhopige mensen die geen andere weg zagen dan te springen zo ontzettend hard, dat dat ook op explosies leek
Er zijn overal wel complottheorieen van; loose change zit wat dat aangaat wel een beetje (!) als 'los zand' in elkaar....
|
11 sep 2008 17:05 |
|
|
Wimpie77
|
Het is een acteur!
_________________________________________ * * *
|
11 sep 2008 17:24 |
|
|
zuugnap
|
Zit waarschijnlijk gewoon met een dikke havana op zn dakterras en kijkt over het central park uit!! Tenslotte de Putt optie's die hij toen heeft gekocht op voorhand ,van destijds hebben hun geld opgeleverd
|
11 sep 2008 18:01 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik was samen met een vriend een computerspelletje aan het spelen toen mijn moeder mij riep "KOM KIJKEN!"
Er was een vliegtuig in een toren gevlogen.... heel erg veel deed mij dit niet.
Toen de 2e erin vloog, voelde ik een ziekelijke rilling door mij heen....
Ik kan het me precies herinneren.. ook weet ik nog dat ik die nacht niet geslapen heb.
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
11 sep 2008 19:00 |
|
|
maarten-944
2x944 na 1x 944 S2Zwiep
|
Was aan het werk toen ik het hoorde op de radio, het eerste wat ik tegen mijn collega zei:"dit is geen ongeluk" toen even later de 2e er in vloog was mijn colega ook wel overtuigd.
| | | | torig schreef: Er schiet me net nog een hele leuke te binnen. De metalen structuur heeft het begeven, omdat de kerosine die zodanig heeft opgewarmd dat ze gesmolten is/het begeven heeft. Dat is althans de officiële verklaring voor het instorten. Der zijn 2 storende elementen aan dat verhaal: 1/ Metaal gelijdt warmte enorm goed. Je ziet uberhaupt mensen op balken die met hoofdbalken verbonden zijn enz steunen. Met hun blote handen, armen, ellebogen, noem maar op. 2/ Bij de explosies zie je een zeer grote vuurbal. Deze zou de kerosine zo goed als helemaal moeten consumeren. Om de waarheid te achterhalen hoeft men dan alleen maar de wrakstukken te onderzoeken. Oh ja, die zijn als schroot aan China (of zo) verkocht Man, ik zou der een arm, been én testikel voor geven mocht Bill Hicks -mijn favo stand-up comedian- terug tot leven kunnen komen | | | | |
Bij brand is een metalen constuctie de zwaktse schakel, een brandend gebouw met metalen spanten zal eerder bezwijken dan een gebouw met houten spanten of van beton.
Houd me niet zo bezig met al die complot theoriën maar de meeste zijn op zijn minst erg fragiel.
_________________________________________ FAST CARS
FAST BIKES
FAST FOOD
|
11 sep 2008 19:07 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
Ik was klaar met een job in een Hotel in Den Bosch en had al een paar keer op de deur van de eigenaar's appartement geklopt... waarom komt die #$%^^^% eigenaar niet ff een handtekenig zetten, dan kom ik naar huis.....$@%#@ zeker na 10 minuten kwam de goede man met een rood hoofd naar buiten ... zei helemaal niks en zetten zijn kruisje en verdween snel in zijn appartement. in de auto langs het kanaal werd ik opgebeld door mijn EX / nog steeds een vriendin en vertelde wat er was gebeurt en dat ik de radio moest aan zetten ... de rest is historie
ik ben zeker een aanhanger van een complot theorie .
deze dus
reden: financeel gewin en eigenbelang regering bush (CIA familie), kijk alleen al naar de beurs handelingen van vlak voor de "aanslag"
gebouw ik meen 7 is van de week bekent gemaakt dat deze door hevige brand is ingestort.... maar op de video is geen rookwolk te bekennen voor de instorting buiten nog de verhalen wat er in het gebouw 7 zat
Ik heb helaas ook nederlandse coruptie gezien zodat ik dit ook niet meer geloof maar zeggen mag al bijna niet meer in ons holland
Slaap zacht denk ik maar
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
11 sep 2008 19:10 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
En waarom mag je niets meer zeggen?
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
11 sep 2008 19:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik had dienst in IJmuiden. Weinig patienten.
De aanslag is gepleegd door Al-Quaeda, zonder hulp van de CIA.
_________________________________________ oud is beter
|
11 sep 2008 19:52 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik werd 's middags wakker gebeld met de indringende en haastige woorden dat ik de TV meteen aan moest zetten ; in bed vervolgens vol ongeloof gekeken...kon het bijna niet geloven...
|
11 sep 2008 20:49 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Ik zat op het vliegveld Charles de Gaulle in Parijs om naar huis te vliegen toen het nieuws via de TV schermen in de vertrekhal langzaam doorkwam. Natuurlijk alles pas echt tot me door laten dringen toen ik vele, vele uren te laat thuis kwam, want ik had natuurlijk heel veel vertraging. Komplot theorie is natuurlijk onzin en zo'n aanslag (of elke aanslag) een weerzinwekkende daad, waarbij alleen onschuldige worden gedood of gewond (maar ja dat vind ik).
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
11 sep 2008 21:14 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
In mijn winkel in Zwolle kwam de buurvrouw om te vertellen dat er een ongeluk was gebeurd.
Heb toen de televisie van de slaapkamer gehaald en in de winkel aangezet.
Vrij vlot daarna kwam het 2e vliegtuig.
Klanten hadden ook nergens meer zin in, en gingen gelijk naar huis.
Rest van de dag was het uitgestorven.
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
11 sep 2008 21:47 |
|
|
mr.burns993
|
ik was op dat moment een hobbelpaard aan het maken voor mijn ongeboren zoon, in het revalidatie centrum waar ik toen opgenomen was (mijn knie naar de kloten). ik dacht eerst dat het een film was, tot het geluid harder werdt gezet. ik dacht toen als dit echt is, dan is het goed fout met de wereld. dit moet het begin van een soort einde zijn blijkt nu financieel en opkomende haat in de wereld te zijn geweest.
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
11 sep 2008 23:33 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Dat gebouw waar ik voor een groot Amerikaans telecom bedrijf heb gewerkt na de aanslagen, miste gewoon enkele buitenmuren !!
Niet zo gek dan dat gebouwen eromheen dus uiteindelijk door structurele instabiliteit ook instorten.
Oh, en als er een instantie als de FBI in zo'n gebouw huist, dan weet je gewoon dat men voorzichtig is met informatieverstrekking. Dat is zelfs voor Telstra in Australie al zo (vanwege Legal intercept bv).
|
12 sep 2008 0:33 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik was aan het werk tot een uur of 11 's avonds. Hoorde van een collega dat de torens in brand stonden, maar de deadline ging voor. Hoorde en zag de ramp pas bij thuiskomst. Een erg kort nachtje was dat..
Ik word ongeloofelijk moe van alle conspiracies rondom deze dag. Tuurlijk is niet alles te verklaren en ongetwijfeld zitten er gaten in originele verklaringen. Maar een ieder die met vragen worstelt raad ik aan om de volgende samenvatting door te lezen.
http://en.wikipedia.org/wiki/9/11_conspiracy_theories
Specifiek over de theorie: gecontroleerde ontploffing WTC (ook gebouw 7):
http://en.wikipedia.org/wiki/Controlled ... ade_Center
Gecontroleerde explosies van de twin towers.. al tich keer gedebunked. Gat Pentagon te klein... telefoontjes nep... noem maar op, komt allemaal voorbij. Met bronnen (onderzoeken onderworpen aan peer review, ontwerper van de torens aan het woord etc.).
Mijn mening:
Enerzijds kwam het verdomde goed uit natuurlijk, anderzijds heeft de economie van de VS (en de rest van de wereld) destijds een enorme opdonder gekregen. Dat soort impacts kun je van te voren niet berekenen. Elke conspiracy staat of valt met haar deelnemers. 1 lek... Duizenden deelnemers? Tsja. De geschiedenis had reeds aangetoond dat risico's van lekken en uitkomen meer dan aanzienlijk zijn. Wie durft collectief zo'n gok te nemen? Met als neveneffect dat het onaantastbaar geachte land in één klap als wankel, zwak en uiterst kwetsbaar de geschiedenis ingaat. American pride... even niet?
Overigens, deze hele discussie is hier (en op andere locaties) al eens eerder voorbij gekomen. Wellicht handiger om daar verder te gaan en dit topic zuiver (waar was je en wat deed je toen) te houden. Mea culpa quoque.
_________________________________________ Tjolk.
|
12 sep 2008 2:40 |
|
|
zuugnap
|
hmmm wat ze ook verzinnen om de mens bezig te houden met complot dingen, facts daar kijk ik naar .... Onschuldige mensen dood en de torens staan er niet meer!!!
|
12 sep 2008 7:27 |
|
|
Rob 944
944Grave
|
_________________________________________ Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!
|
19 sep 2008 23:12 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Bedenk me trouwens net dat mijn (inmiddels ex-) vriendin op die bewuste 11 september begon met haar brandweeropleiding.
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
20 sep 2008 8:13 |
|
|
zuugnap
|
En nog steeds blusgast?
|
20 sep 2008 8:38 |
|
|
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Nee, behalve met mij is ze ook met de brandweer gestopt
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
20 sep 2008 8:40 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zat toen op mijn werk (in de ict)
Was toen tevens een 'Computer Emergency Response Team' lid en werd door een collega die de radio aan had staan geroepen dat er een vliegramp was in het WTC.
Toen het tweede vliegtuig crashte werd ik gebeld dat bepaalde verkeersstromen van en naar de VS geblokkeerd of gemonitoord moesten worden. Toen had ik direct door dat er echte dikke strond aan de knikker was. Die Amerikanen wisten niet meer hoe ze het hadden en waren volledig in paniek.
Vanuit een ooghoek de schokkende beelden op CNN zitten volgen.
's Avonds hadden we een interview voor de krant vanwege een expeditie die we gingen doen en die journaliste zat letterlijk met de tranen in de ogen toen we het over deze schokkende gebeurtenis hadden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 sep 2008 15:23 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik zat op kantoor in NL - waar alle amerikanen paniekerig werden - moest zelf op dat moment aan de Bijlmer-ramp denken ....
... daarnaast is het raar om te weten dat 1 vriend van mij 2 weken daarvoor de Twin Towers als toerist was gaan bekijken en 'n kennis daar tot begin September z'n baan had
|
24 sep 2008 15:32 |
|
|
Carrera 007
Porsche Cayenne, Aston Martin V12Vantage, ex 996 3.6 Turbo Cabrio, Aston Martin 4.3 V8 Vantage, 993C4, 3.2 Carrera, Honda S2000, BMW Z4, BMW Z3, Triumph TR6, Datsun 280ZX en Matra Bagheera,
Veluwe
|
nine eleven
Ik was op een stage voor mijn werk in Münster/ Duitsland. Een collega kwam zeggen dat er een ongeluk was gebeurd in een toren van de Twin Towers in New York. Ik ben toen met hem mee gegaan en in een ander vertrek naar de tv gaan kijken. Niet lang daarna zag ik het tweede vliegtuig zich in de andere toren boren. Op dat moment was het voor mij duidelijk dat het om een terroristische aanslag ging. Even later zag ik de boel instorten. Ik voelde ontzetting voor de mensen die daar in paniek omkwamen en tegelijk een enorme woede ten opzichte van degenen die in staat waren om zoiets te doen, vanuit welk motief dan ook.
Een complot theorie geloof ik niet in. Na dit soort catastrofes duiken die altijd op. Kennelijk is de argwaan van sommige mensen ten opzichte van hun dagelijkse "vijand" zo groot dat ook dit soort drama's daaraan dienstbaar moeten zijn.
_________________________________________ Black is beautiful
|
27 sep 2008 0:04 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Samen met een collega zat ik in een vergadering bij een klant in Leeds.
Pas toen we een uurtje later op de luchthaven de TV-beelden zagen drong het écht tot ons door. Afschuwelijk!
Daarna vlieg je toch ook wat minder relaxed ....
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
27 sep 2008 17:37 |
|
|