Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:49

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Ramen, Appels, Linux, ...en Nerds. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
ben nu aan m'n 3e apple laptopje, lekker spul, maar de vorige 2 hadden allebei een engine blow up na 2 jaar (logic-board) wat ik eigenlijk te snel vind voor de prijs. :?

24 sep 2008 22:12
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
torig schreef:
Je kan toch gewoon vmware draaien?
Emuleer (brr, slechte woordkeuze) je een pc, waarin je je windows installeert, vanuit je mac omgeving. Je kan switchen tussen beiden, in full-screen mode, en dies meer.

Ga hier geen lofzang voor vmware afsteken (ook al omdat ik eerder aan virtualbox ben, waarvan ik niet weet of het op apple draait) maar het is het nagaan waard. Vooral als je geen "complexe dingen" doet (documenten openen vs 3D spelletjes zitten spelen.... )

Gebruik zelf ook Virtualbox! Draait overigens perfect hier, ook op mijn naar MacPro omgebouwde ex-vista pc. :twisted: Don't ask...

Ben nog wel xp-fan voor diverse zaken, maar die filmpjes - en andere grafische zaken - die ik de laatste tijd veel maak, gaan veel lekkerder op de Mac.

27 sep 2008 23:21
Profiel
PorscheForum Rakker
911 4S cabrio + PDK onderweg
Den Haag
Bericht 
Op een Mac kan je bijna alle applicaties draaien, Mac OS, Windows, Linux, etc. Waarom zou je op een Mac het inferieure Windows draaien :?: :shock:

29 sep 2008 8:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
:cheesy:
inderdaad ;-)

29 sep 2008 14:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
:cheesy: gewoon omdat het kan!
(en ik soms nog wat legacy usb-spul heb. Oja, zelfs nog wat serieel spul voor firmware updates)
Maar je hebt een punt, gelukkig is vrijwel alles ook voor MacOS beschikbaar... :wink:
XP gebruik ik zakelijk overigens nog vrij veel. Zeker geen inferieur product. Vista daarentegen daar ben ik minder over te spreken...

29 sep 2008 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Hmm..
'k Vond (en vind, gedeeltelijk) windows 2000 nog altijd leuker dan xp. Heb dan ook jaaaren gewacht met overstappen, maar uiteindelijk moet je wel.
Nu draai ik xp ook al jaren, en dat draait vrij goed.

Als fervent linuxer van het eerste uur - of zitten er hier zoveel die nog slackware 3.0, red hat 3 (of zo, herinner het me zo goed niet :P) hebben gedraaid?- ben ik meer en meer in linux teleurgesteld geraakt.
Vmm is tegenover solaris (solaris of all OSes!!) niet bijzonder goed. Security is tegenover BSD nogal laks. Het updaten van de kernel om de 3-6 maanden -waardoor de machine moet worden gereboot- begon mij ook de keel uit te hangen.

Vandaar: voor serieuse toepassingen: Solaris
voor cruciale toepassingen: BSD (OpenBSD)
voor mijn eigen servers: Debian linux :P
Kort door de bocht, maar je kan over elk OS wel wat zeggen. Windows, indien geconfigureerd -want default zitten er goede grappen in- kan ook een goede server zijn.

Voor desktopgebruik ga ik niet spreken, want mijn desktop is jarenlang simpelweg:
spetnaz:~#
geweest :mrgreen:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

29 sep 2008 20:02
Profiel
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
Slackware, oei. Da's voor mij al een tijdje geleden. Nachten gecompileerd/geconfigureerd om X-windows op mijn pc-tje te installeren. Uiteindelijk wel gelukt met een Speedstar 24 videocard 8) Kon ik eindelijk mijn favoriete XPilot spelletje thuis spelen ... Old Skool ! :twisted:
Torig: btw. waar was je afgelopen weekend? Cars & Coffee in Rdam was erg gezellig!

29 sep 2008 20:12
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Slackware? Waar haal je dat dan vandaan? Mijn MacBook geeft (ongeveer) hetzelfde prompt hoor... Net als mijn webservertje, en mijn mailservertje ;)

Anyway, OS-X wilde niet echt op de normale PC, dus toch maar eens gaan kijken naar een iMac :cheesy:

29 sep 2008 20:34
Profiel Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
paSCal schreef:
Anyway, OS-X wilde niet echt op de normale PC, dus toch maar eens gaan kijken naar een iMac :cheesy:

torig schreef:

:cheers: :cheers:

29 sep 2008 20:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
_996Turbo @ 2003_
Bericht 
OS-X was wel even paar nachtjes klussen, hoor! Voornamelijk veel booten met de verschillende bios-opties die er tegenwoordig inzitten... Maar het draait hier nu als een tierelier. :mrgreen:
Overigens, nu ik het geproeft heb, zal ik bij een volgende upgrade vrijwel zeker een iMac kopen (evt. MacPro), ziet er ook beter uit....

29 sep 2008 20:50
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Design is zeker een meewegende factor ;).... Misschien zelfs wel meer dan 50% (gezien het ding in de woonkamer staat ;) )...

We zullen zien, eerst maar weer eens de maand uit zien te zingen (en dan heb ik het over oktober :cheesy: )

29 sep 2008 22:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
PaSCal, hierzo:

http://www.slackware.org/

Ik zou het vandaag de dag niet meer aanraden. Heb niks tegen slackware (ze zijn zelf vrij goed) maar ik vind gewoon niks beter dan Debian. Voor desktopgebruik Ubuntu (debian-based). 'nough said :P

Harley schreef:
torig schreef:

:cheers: :cheers:

Ik ben er ab-so-luut niet fier op dat ik solaris moet promoten!
Wat een slecht design, alles staat gewoon op de verkeerde plek! Geen logica die steek houdt. Zeker niet als je de debian policy gewoon bent.
Maar de hardware! En de stabiliteit, vmm en dies meer... 't is gewoon robuust!
U wil 16CPU's en 64GB RAM meneer? Natuurlijk kan dat. U wenst RAM bij te steken? Uiteraard. Tekent u even dit document, waardoor wij aanspraak kunnen maken op uw bankrekening en uw eerstgeborene :)

@Agima ik zat op het "bal van de gevallen engelen" tot de vroege uurtjes... een volgend keertje!!! :D

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

29 sep 2008 22:16
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Helemaal eens Torig.
Draai thuis alles door elkaar van Solaris op een sparc tot de windows meuk op het standaard werkstation.

Servertje draait hier ook op Debian.
Grafische toepassingen allemaal op een Mac en verder kan ik heel goed uit de voeten met een getunede XP bak. Draait ook al drie jaar zonder problemen overigens

29 sep 2008 22:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Maurice, hehe leuk machineparkje lijkt me zo :)

Mijn grootste exoot heb ik al een tijdje niet meer opgezet. Nokia IP 640 met IPSO natuurlijk & CheckPoint NG :P

@agima: slack is voor mij ook lang geleden hoor. Na mijn 13e er nooit meer mee gespeeld denk ik ;)
Wat een **!çé(!"("("(àà was dat om toen met dial-up online te geraken. 2 weken gesukkeld, zat ik online met mijn linuxbox: "en wat moet ik nu?".
Terug op irc, en dan maar mensen boinken/teardroppen/... :P

Ach ja, we've all been scriptkiddies before, right :roll: :oops:

29 sep 2008 22:24
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
torig schreef:
PaSCal, hierzo: http://www.slackware.org/

Ik zou het vandaag de dag niet meer aanraden. Heb niks tegen slackware (ze zijn zelf vrij goed) maar ik vind gewoon niks beter dan Debian. Voor desktopgebruik Ubuntu (debian-based). 'nough said :P

Code:
pascal@bakje3:~$ cat /etc/debian_version
4.0

:cheesy:

Maareh, bedoelde meer, hoe hij kwam op Slackware naar aanleiding van de "spetnaz:~# " hoor ;)

torig schreef:
Mijn grootste exoot heb ik al een tijdje niet meer opgezet. Nokia IP 640 met IPSO natuurlijk & CheckPoint NG

You the man! (wel overpriced, low performance en een tikkeltje oud ;) )...

Maar voordat we ernstig afwijken van de Apple discussie ;)....

Kwam gisteren deze nog eens tegen:
Afbeelding

29 sep 2008 22:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Ah, omdat erboven in de tekst stond zeker?
Ik bedoelde maar dat ik jaren géén grafische desktop heb gebruikt ;) Zelf dus geen X.
Maar toen begonnen ze met al die asp en php toestanden en was de lol van het surfen :P

torig@MI6:~$ cat /etc/debian_version
4.0

torig@Mossad:~$ cat /etc/debian_version
4.0

torig@ShinBet:~$ cat /etc/debian_version
4.0

torig@spetnaz:~$ cat /etc/debian_version
4.0

(en een van mijn domeinen is gov-fbi.net met als mail exchange echelon.gov-fbi.net (:P) en NS : ns.gov-fbi.net & nsa.gov-fbi.net :mrgreen:
Verder is er nooit rechtstreekse communicatie tussen ShinBet & Mossad; spetnaz intercepteert alle traffiek tussen MI6 & Mossad & zo heb ik nog wel een aantal leuke geeky zaken in het netwerk :P)

29 sep 2008 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
paSCal schreef:
You the man! (wel overpriced, low performance en een tikkeltje oud ;) )...

Maar voordat we ernstig afwijken van de Apple discussie ;)....

Heb die IP640 al +- 5j. Was toen wel nog een hot ding. 100Mbps full 3DES VPN zonder plat te gaan ;)

Euh ja. Ik ga even weer terug in lurking mode ;) Niiiiiiice rek btw!

29 sep 2008 22:33
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Hehehehe.... *freak*.... Denk dat we een redelijk gelijkende achtergrond hebben, dat terzijde ;) (ah, nee, geen scriptkiddie geweest, dat dan weer niet, altijd al white-hat)...

IP-series van Nokia zijn zwaar overrated (mijn mening), nieuwe UTM/Power appliances zijn dan wel weer leuk. Maar er gaat niks boven SPLAT op een normale DL380 :cheesy: (kuch kuch)....

(enne, het is niet mijn rack helaas, dwz. de bovenste helft toen was wel van ons bedrijf, de appeltjes niet :cheesy: )

29 sep 2008 22:36
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Nu we hier toch een PC draadje hebben:

Bij veel sites (o.a. porscheforum) moet je inloggen met een gebruikersnaam, en windows is zo slim om die gebruikersnamen te onthouden zodat je met 2 muisklikken kunt inloggen.

Nou ben ik niet bepaald een typmiep dus ik heb wel eens een verkeerde gebruikersnaam ingetypd en windows geeft ook gebruikersnamen van andere sites als sugestie.

Hoe kan ik die gebruikersnamen weer wissen?

Bij voorbaat dank,

Maarten

29 sep 2008 23:54
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Gebruik je Internet Explorer 7 ?
Dan is het heel erg makkelijk:
- klik op Extra
- klik op Browsergeschiedenis verwijderen
- klik op Formuliergegevens verwijderen
- klik op Wachtwoorden verwijderen

30 sep 2008 0:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
Geen flauw idee welke I.E. versie ik gebruik ben nogal een digibeet, maar onder het menu extra bij internet zie ik die opties die jij aangeeft niet staan.

30 sep 2008 0:19
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Ben al niet meer zo freaky als vroeger :) Tijd gaat op aan andere dingen :P

Kerel, daar kom je nu mee af :) Hadden anders op de jubirit even lekker kunnen staan geeken :mrgreen:
Mwa, white hat... ik heb ook nooit wat uitgestoken hoor :^:
Ben je nu nog actief in security? Of enkel vanuit de hobby? Het antwoord laat zich raden, maar toch...

SecurePlatform??! :shock: Zeker niet slecht, maar gebaseerd op RedHat :roll:
Ik *haat* redhat. Het voelt gewoon zo verkeerd aan. Plus dat ik op een FW liever geen heel systeem wil onderhouden. Ik wil een basis, die wat maintainen (liefst zo stable mogelijk) en dan de fwsoft zelf uiteraard.
IPSO heeft -voor mij dan- wel nog zijn charmes; alleen is het overpriced, niet overrated ;)
Nu ja, ik ben al een 2j in een aanvallende kant, dus mijn exposure aan de nieuwste producten is wel anders dan toen we fw's, ids/ips'es enz moesten maintainen ;)

In de topictitel staat weldegelijk linux, dus deze discussie is wél on-topic :P

30 sep 2008 2:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
stelletje nerds!

@ maarten-944: met een maccie loggie ook automatisch in hoor (als je dat wilt) :-D

30 sep 2008 2:49
Profiel WWW
foxtrot / oscar
Bericht 
Pffff... grote praat allemaal
Sinclair ZX81 met een 16kb geheugen uitbreiding 8)

30 sep 2008 3:05
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Jeroen914 schreef:
Sinclair ZX81 met een 16kb geheugen uitbreiding 8)

Haha ja ik heb ook nog een MSX staan met 16k geheugen en nog werkende bijpassende tapeunit voor cassettes. Geweldig, heb ik hele diashow besturingen voor geschreven in de 80er jaren.

torig schreef:
SecurePlatform??! :shock: Zeker niet slecht, maar gebaseerd op RedHat :roll:
Ik *haat* redhat. Het voelt gewoon zo verkeerd aan. Plus dat ik op een FW liever geen heel systeem wil onderhouden. Ik wil een basis, die wat maintainen (liefst zo stable mogelijk) en dan de fwsoft zelf uiteraard.
IPSO heeft -voor mij dan- wel nog zijn charmes; alleen is het overpriced, niet overrated ;)

Ik weet niet hoor maar IPSO moet je ook onderhouden en is ook een behoorlijk getuned systeem met z'n beperkingen net als Splat.
Secureplatform kun je prima tunen hoor en is net zo uitgekleed als Debian vroeger was. Debian is na Sarge ook niet meer zo strict als het ooit was. Maar, en dat ben ik wel met je eens, altijd nog beter dan Redhat Windows, Ooops sorry Linux :lol:

30 sep 2008 13:16
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende