Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 23:54

Antwoord op onderwerp  [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vespa naast Porsche: hip of ouwe jippie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Maarten schreef:
Enige echte minpunt is de diefstalgevoeligheid van scooter dan wel onderdelen ervan. Maar handig zijn ze zeker. Goed alternatief voor Vespa is overigens Yamaha!

Klopt maar het oog wil ook wat, en dan kom ik toch bij de Piaggio groep terecht.
Er zijn veel comfortabeler scooters dan de Vespa en in mijn geval nu de Beverly, maar ze zien er allemaal zo modern (plastic) uit.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 okt 2008 13:32
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Een aantal van jullie hebben de LX, heeft iemand ook de S ?
Ze lijken veel op elkaar maar vind de S weer net iets leuker.
Nadeel bij de S is alleen het zadel; is minder geschikt om een 7 of 9-jarige mee achterop te nemen en dit moet wel kunnen.
Misschien toch beter de LX nemen ?

12 okt 2008 14:16
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Als ik het zo bekijk, lijkt me het zadel van de S net iets beter om een jongere passagier te vervoeren.
Als ik de vorm van het zadel bekijk, lijkt het me dat de passagier eerder naar voor gaat schuiven dan naar achter.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

12 okt 2008 14:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
Heb een Vespa S met acceleratiesetje rijdt 70km, echt perfect en kan makkelijk iemand achterop

12 okt 2008 22:18
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik dacht dat een bromfiets slechts 45km/u mocht. Als ik het nu goed lees, gaat het hier om een bromfiets die men gaat opvoeren.

Als 16 jarige knul kan ik dit begrijpen, maar waarom zou je zoiets doen als je 18+ bent en in het bezit van een rijbewijs. :?

Of gaat het hier inderdaad om motorfietsen.

12 okt 2008 22:49
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Omdat het kan Paul. Gewoon omdat het kan. En je voelt je weer 16 8)

12 okt 2008 23:14
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Hoe zit het verzekerings technisch? Ik weet hier in België als je een ongeval krijgt met een bromfiets klasse A(25km/u/ of klasseB (45km/u) die deze snelheden overschrijdt de verzekering zich volledig terug trekt.

Vind dit als volwassen mannen redelijk onverantwoord, zeker als je weet dat het eigenlijk bijna geen verschilt maakt in Euro's over gans de lijn (aankoop, verzekering, taks) tussen een 50 en een 125cc.

Als 16jarige heb je die moeglijkheid niet, ja mag gewoon geen motorfiets besturen dan, maar als man van 40 :?

12 okt 2008 23:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
zonder helm 70 rijden :roll: maar i.p.v 25km 35km kunnen rijden doe ik wel.
Is een kwestie van een ring uit de uitlaat halen en je wordt niet meer ingehaald door een fiets.

Thomas, heb je het normale zadel van de S?

Laatst bijgewerkt door porscheware op 13 okt 2008 8:44, in totaal 1 keer bewerkt.

13 okt 2008 8:24
Profiel WWW Facebook 
Ex: Boxster 986 3.2S
DEN HAAG
Bericht 
Het is inderdaad ook in Nederland zo dat als je scooter/brommer opgevoerd blijkt de verzekering niet uitkeerd (althans dat staat duidelijk omschreven op het verzekeringsbewijs).
Wel helm geen helm blijft een lastig verhaal, ik zelf heb bewust gekozen voor de brommer uitvoering dus mét helm, heb in het verleden ook een snor (max 35km) bereden, maar dat schiet echt niet op, dus plaatje eruit enz...

@Porscheware, inderdaad plaatje verwijderen maar dan is het dus wel gelijk een 45km uitvoering en wordt je in de randstad vaak aangehouden.
Boete geen helm was 45 euro maar is nu 70/75 euro..., keertje geeft niet maar na 3 bekeuringen binnnen twee maanden was ik het zat!
Daarnaast voelt het een stuk veiliger mét helm...

Privilege Beauty & more...

13 okt 2008 8:42
Profiel Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
porscheware schreef:
Ik wil naast de hobby auto een Vespa LX of S aanschaffen. Lijkt me lachen, maar zie eigenlijk alleen jongeren met opgevoerde scooters of oude knarren erop rijden. Rijd ik als 40-jarige voor jippie met een scooter ?

Ik vind van wel, in combinatie met dit gegeven.

porscheware schreef:
helm 70 rijden :roll: maar i.p.v 25km 35km kunnen rijden doe ik wel.
Is een kwestie van een ring uit de uitlaat halen en je wordt niet meer ingehaald door een fiets.

Denk ook dat je niet echt plezier aan de Vespa gaat hebben die 35 doet, voordat je een koopt, test eerst even een 50 -125 en 250cc. In verhouding zijn de motorscooters niet veel duurder en beleef je hier veel meer plezier aan. Je gaat het ding ook steeds vaker gebruiken voor tripjes van 30 à 40 km en dan gaat het nog een nuttig ding worden ook.

Vespa heeft ondertussen een mooi gamma van helmen, die helemaal niet storend zijn als je ze opzet.

Doe ondertussen iets van een 1500km per maand, en buiten dat ik sneller thuis ben, is het ook nog een moment dat je tot rust komt, zelfs in de regen.

13 okt 2008 8:46
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Dit is wel een stoere Vespa:

Afbeelding
Afbeelding

En ze hebben ook nog andere (eventueel aan de eigen voorkeur aangepast): www.ss90.vespaclassics.com/

13 okt 2008 11:19
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
ppp 356 schreef:

Doe ondertussen iets van een 1500km per maand, zelfs in de regen.

maar jij hebt al bewezen een echte vent te zijn :arrow:
met de speedster in de regen :res:

robert

13 okt 2008 11:38
Profiel WWW Facebook 
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
ppp 356 schreef:
Denk ook dat je niet echt plezier aan de Vespa gaat hebben die 35 doet, voordat je een koopt, test eerst even een 50 -125 en 250cc.

Alles boven de 50 cc vereist hier een motorrijbewijs.

13 okt 2008 11:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht 
porscheware schreef:
... maar i.p.v 25km 35km kunnen rijden doe ik wel.

35 haal ik makkelijk met m'n fiets :roll: (zelfs 40.....erboven moet ik toch enige moeite doen :wink:)

13 okt 2008 12:26
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Tom80 schreef:
ppp 356 schreef:
Denk ook dat je niet echt plezier aan de Vespa gaat hebben die 35 doet, voordat je een koopt, test eerst even een 50 -125 en 250cc.

Alles boven de 50 cc vereist hier een motorrijbewijs.

Is in België ook, de 50 is dus uiteraard een 49cc. Wel is het zo dat de rijbewijzen B,C,D en E van de oude rakkers zoals ik automatisch ook gelden voor de rijbewijzen die lager zitten. Voor de nieuw afgegeven rijbewijzen geld hier in België

:"[ Het rijbewijs, geldig verklaard voor de categorie B, afgegeven sinds ten minste twee jaar, laat het besturen van voertuigen van de categorie A met een maximale cilinderinhoud van 125 cm3 en met een maximaal vermogen van 11 kW toe. ]
(K.B. 28.12.2006, art. 7; inwerkingtreding: 1.03.2007)"

13 okt 2008 12:50
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
sc-Hooter Bob a.k.a. D.D. schreef:
ik zie Hans ook nog wel eindigen in een vesuvio.. 8)

Laat me raden - jij hebt hem ook besmet met de scooteritus :?: :lol:

13 okt 2008 13:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Bericht 
porscheware schreef:
Thomas, heb je het normale zadel van de S?

Inderdaad je kunt nog een eventueel beugel laten monteren, waar de passagier zich aan kan vasthouden.

P.S. ik heb hem laten opvoeren omdat ik als 46-jarige werd ingehaald door 2 meisjes van +/- 16 op een snorscooter :roll:

13 okt 2008 23:17
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Begrijp nog steeds niet waarom jullie die dingen laten opvoeren en een verzekeringsrisico lopen, terwijl er voor bijna hetzelfde geld een legale oplossing is voor die slakkengang van 45km/u. :?

13 okt 2008 23:20
Profiel WWW
Bericht 
Pfff ... als ik dit allemaal zo lees hou ik mijn hart vast. Mijn dochter wordt binnenkort 16 en wil een scooter (zelf voor gespaard). Maar die van haar mag van mij niet sneller dan 25 km/uur hoor! :mrgreen:

En hoezo geen helm ... :twisted: :wink:

13 okt 2008 23:30
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lydia, probeer ze gewoon te motiveren om voor haar bromfietscertificaat te gaan.

Mag ze 45 is ze verplicht van een helm te dragen en mag je (toch hier in België) op de autorijbaan rijden ipv op het fietspad.
Persoonlijk vind ik die scooters niet thuishoren op een fiestpad, ook niet die van 25. Weet wel dat de fiestpaden in Nederland stukken beter zijn dan die in België, maar voor vele fietsers is 25 à 30km/u wel echt snel.

14 okt 2008 9:09
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
Paul, maar voor vele automobilisten is 45 ook wel érg langzaam... :twisted:

Van mij mogen ze terug het fietspad op hoor ; als je ziet hoe vaak al die auto's zich om een langzame brommer moeten wurmen...rijden toch 60 tellerkilometers ipv 45 wat die brommer rijdt, is gewoon de werkelijkheid...en kan me heel goed voorstellen dat die brommer zich ook heel vaak niet lekker voelt op de grote weg.

Ik vind het een regeling van niks iig.

14 okt 2008 9:44
Profiel
Bericht 
Ik hoop niet dat ze mjn genen heeft, ik weet nog wel hoe ik reed op mij Kreidler en later op een opgevoerde Yamaha.

En juist dat op de rijbaan rijden, daar ben ik huiverig voor! Ik vind het voor haar toch veiliger op het fietspad. En een certificaat moet ze zowiezo gaan halen van mij. Pffff ... moeilijk hoor, je kindjes loslaten :(

14 okt 2008 10:06
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Jurgen schreef:
Paul, maar voor vele automobilisten is 45 ook wel érg langzaam... :twisted:

Van mij mogen ze terug het fietspad op hoor ; als je ziet hoe vaak al die auto's zich om een langzame brommer moeten wurmen...rijden toch 60 tellerkilometers ipv 45 wat die brommer rijdt, is gewoon de werkelijkheid...en kan me heel goed voorstellen dat die brommer zich ook heel vaak niet lekker voelt op de grote weg.

Ik vind het een regeling van niks iig.

Hoeveel van die dingen rijden er 45 :?: en op hoeveel van die wegen waar deze kanpen rijden mag je sneller dan 50 :?:
Moet eerlijk zeggen dat ik me veel minder stoor aan die scooters op de rijweg als ik in de wagen zit, dan dat ik me stoor aan die scooters op het fietspad als ik rustig aan het fietsen ben.

14 okt 2008 10:38
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lydia schreef:
En juist dat op de rijbaan rijden, daar ben ik huiverig voor! Ik vind het voor haar toch veiliger op het fietspad. En een certificaat moet ze zowiezo gaan halen van mij. Pffff ... moeilijk hoor, je kindjes loslaten :(

Klopt wel hoor, maar is het ook veiliger voor de fietsers en dan denk ik vooral aan de zeer jonge en heel oude fietsers die nog/ niet meer zo strak fietsen.

Ik heb 2 meiden 1 van 18 en 1 van 5, Ik zou als die van 18 met een scooter zou rijden, ze ook liefts op het fietspad hebben, maar als de jongste van 5 aan het fietsen is, zou ik die scooters liever weg hebben.
Gezien de maturiteit, lijkt het me dan verstandiger van veiligste sitiuatie over te laten aan de jongste, en rekenen op het verstand van de oudere (ook de autobestuurder) om de scooters op de weg te laten rijden.

14 okt 2008 10:43
Profiel WWW
Westervoort
Bericht 
ppp 356 schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik me veel minder stoor aan die scooters op de rijweg als ik in de wagen zit, dan dat ik me stoor aan die scooters op het fietspad als ik rustig aan het fietsen ben.

Kan begrijpen dat je dat zo voelt. Mijn mening komt wss ook door 't feit dat ik niet zo gek veel fiets buiten de 300 m naar de winkels... :wink:

14 okt 2008 13:32
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 105 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende