Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 09 apr 2025 19:20

Antwoord op onderwerp  [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Jan des Bouvrie 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht Re: Jan des Bouvrie
:wink: :mrgreen:

06 okt 2009 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4
alphen a/d rijn
GhostRider schreef:
In goede tijden wil het personeel graag een 13e maand, winstdeling of een bonus.
Dag mag een ondernemer om z'n tent te redden in slechtere tijden best iets terug vragen. Vind ik de P. niets mee te maken hebben...

Het is niet om z'n tent te redden,dacht ik maar om ontslagen te voorkomen.Vind ook dat de P er niets mee te maken heeft.

06 okt 2009 20:45
Profiel
PorscheForum Rakker
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)
030
is bekend of-ie de Panamera vanuit de zaak heeft betaald of uit privé :?:
Indien de zaak, dan is het jippie. Maar lang geleden besteld en annuleren is geen goed verhaal: krantenkop "Bouvrie annuleert Porsche" wekt ook geen vertrouwen bij de klandizie.
Indien privé, dan heeft de aanschaf van de P.P. geen ruk te maken met de situatie van de zaak. Privé-vermogen heeft-ie in tig jaar opgebouwd en mag-ie van genieten :!:

06 okt 2009 20:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik zou mijn personeel pas geld in laten leveren als ze allemaal even goed en betrokken zijn. Meestal zit er altijd nog wel één tussen die op het randje loopt. In het laatste geval slachtoffer ik diegene ten bate van de goede.

Wel goed vind ik het dat er van te voren een termijn gesteld is, hoe lang het inleveren is. Verder vind ik ook wel dat een ondernemer beloond moet worden voor het nemen van risico's; zonder de ondernemer, die onderneemt, is er namelijk voor het personeel geen werk. Dat hij niet onmiddelijk moet inleveren bij mindere economie is logisch. Ik zou aangeven een gegeven periode tegen "nul" te werken en dat ook duidelijk in het jaarverslag te zetten.

De privé bezittingen vind ik er los van staan. Deze keus was niet doelbewust van hem, maar meer een lastige samenloop van omstandigheden.

Als laatste kan ik niet beoordelen wat de salarissen zijn in zijn bedrijf; wie weet verdienen ze royaal boven de personeels leden in vergelijkbare functies bij andere bedrijven. Telt allemaal mee, vind ik.

06 okt 2009 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Als Borsato zijn prive inzet vinden we hem allemaal de domste ondernemer van nederland. Doet de Bouvrie het niet dan heeft ie geen hart voor de zaak.......?

Laat die man lekker een Panamera kopen van zijn centen. Heeft ie 20 jaar ondernemersrisico voor gelopen. Dat is toch echt anders dan loondienst.

Ik vind het trouwens ook een schappelijk voorstel; collectief inleveren of er moeten mensen uit. Je hebt ondernemers die met een botter bijltje hakken hoor.

06 okt 2009 21:31
Profiel
997 S
Loosdrecht
+1

Al meermalen van nabij meegemaakt. Is soms ook wat voor te zeggen. Zachte heelmeesters e.d.

06 okt 2009 21:33
Profiel
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII ...nu kappersauto
Richard schreef:
@MARC ik zie het zo zonder o.a de inspanningen van zijn personeel zou jan nooit zover zijn gekomen :?:

Daar zijn ze gewoon voor betaald.... geloof nooit dat het personeel al die inspanningen zou doen zonder salaris :wink:

Ik heb mijn bedrijf van de grond af opgebouwd, pas toen ik het écht alleen niet meer trok omdat té lange dagen moest maken en op het randje van een burn-out stond heb ik personeel aangenomen, inmiddels verdienen nu 3 mensen hun boterham met wat ik vanuit niks heb opgebouwd. Dus ik zie jouw "inspanningen van het personeel" toch iets anders.... 8)

06 okt 2009 21:51
Profiel WWW
En dus zitten we hier met z'n allen te jippie over iets waar we het fijne niet van weten en dus ook niet over kunnen oordelen :lol: :wink:

06 okt 2009 22:19
Profiel WWW
964 C2
:mrgreen:

06 okt 2009 22:19
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
gast schreef:
Dus is ieder bedrijf / situatie anders :idea:

Heb zelf ook wel eens zo mijn bedenkingen :evil:
Was vorige week bij een klant op kantoor, waren wat (betalings) problemen :twisted:
Zijn chauffeur komt al lange tijd bij ons met een oude rommelige truck, en kom ik bij de eigenaar van het bedrijf en staat er toch een verse dikke Mercedes voor zijn kantoor :shock:
Kijk dat begrijp ik nou niet, zou toch eerder een knappe truck kopen want daar moet je het toch mee verdienen :idea:
Maar goed een ieder ziet het weer anders :scratch:

06 okt 2009 23:13
Profiel
Die rommelige oude truck laat 'm misschien nooit in de steek.... :wink:

06 okt 2009 23:17
Profiel WWW
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
M a r c schreef:

Je komt geen stad meer in, en een zwetende ongekeurde kraan erop :oops:

06 okt 2009 23:59
Profiel
Westervoort
amandus schreef:
Ik had de 911 al , hij schaft in slechte tijden één aan en vraagt zijn medewerkers aanpassingen in hun salaris .

Je bedrijf zal hier niet beter van worden , als je wilt dat je medewekers door het vuur voor je gaan zou ik nooit een dergelijke grote uitgave doen om vervolgens je medewerkers vragen om offers gaat vragen wat achter de rug om onrust gaat geven hetgeen je in deze tijden niet kan gebruiken. Misschien zal zich door dit soort acties juist het kaf zich van het koren scheiden . Ken ondernemers die vele malen beter hebben gedaan dan Jan , hebben als zijnde voorbeeld hun DD ingeruild voor meer low profile DD , zal altijd meer respect en rust in je bedrijf geven dan andersom

Helemaal eens met Marc! Eigenaar moet voorop lopen dan volgt 't respect vanzelf. Gaat ook niet om die paar extra centen voor een Porsche maar om 't aanvoelen van jouw mensen.

07 okt 2009 0:20
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht Re: Jan des Bouvrie (for president)
Mijn gedachten hierbij:
    - waar gaaaat ' t over...
25 m/v voor 3 maanden 10% minder salaris van zeg 5K/maand = minder dan 40K.
met werkgeverslasten heb je het over 50K, zo'n beetje. Daarvoor ontsla je nog maar net je telefoniste.
Zinloze actie, dus.
    - mooie publiciteitsstunt dan?
een promo-interview/pseudo verslag van Suze bij H. Mens kost vanaf 25K en dit is gratis en volop in de
picture bij de serieuze media (waaronder PF). Slim ondernemersschap, dus.
    - Megalomanie, gebrek aan empathie ook nog?
Het gaat niet zo goed met het bedrijf dus moet het personeel ook maar meelijden. 10% is niet
schokkend veel, maar waarschijnlijk wel ongeveer de pijngrens, meer dan dat korten doet echt pijn.
Het is natuurlijk chantage van de bovenste plank. Allemaal 10% inleveren, of ik onsla een paar
van jullie. Slecht voor de motivatie en brengt niks in 't laatje. Gewoon dom en arrogant, dus.
    - zijn commentaar bij P&W
Ondanks al het bovenstaande kwam Jan daar goed uit de (Gamma) verf in mijn ogen. Het woord
Porsche is helaas niet gevallen. Zijn LPF resentiment is charmant, echter weinig realistisch om de
klok terug te draaien naar deze doldwaze periode in de Nederlandse politiek. Toch zie ik liever
Jan aan het roer in Den Haag dan de standaard kliek beroepsvergaderaars in de achterkamertjes.
(Maar ja, eigenlijk denk ik dat bij iedereen die meer dan twee zinnen samenhangend over de lippen
krijgt.)

07 okt 2009 1:49
Profiel
Timeless
M a r c schreef:

Een rommelig oud wijf laat je ook nooit in de steek ......

07 okt 2009 11:42
Profiel
PorscheForum Junkie
991.2 Carrera 4 GTS Hendrik-ido-Ambacht
Bericht Re: Jan des Bouvrie (for president)
PaulusdB schreef:
25 m/v voor 3 maanden 10% minder salaris van zeg 5K/maand = minder dan 40K.
met werkgeverslasten heb je het over 50K, zo'n beetje. Dat schrijf je ook af op de Panamera zodra hij de showroom verlaat.
Zinloze actie, dus.

+1

07 okt 2009 11:52
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
als ik werknemert zou zijn zou mij het niet boeien in slechte tijden waar die jdb in zou rijden liever 10 % kwijt dan heel m,n baan

weet je wel hoe moeilijk het is om nieuw werk te vinden momenteel :idea:

en hij rijd het toch prive, prive staat toch voor prive, heeft wat mij betreft niemand wat mee ta maken of die het vergokt verhoert of versnoerd of er een mooi bolide van rijd

maarja das mijn mening

als jullie mijn mening als baas willen horen dan hoort ik het wel hier van uit st tropez :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

07 okt 2009 15:03
Profiel WWW Facebook 
997 S
Loosdrecht
Oeps!!

10 maart 2010 19:42
Profiel
Zit je ook naar Boulevard te kijken. :lol:

10 maart 2010 19:45
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
ja zal binnenkort wel een panamera in de aanbieding komen.

10 maart 2010 19:47
Profiel
997 S
Loosdrecht
cabrio wim schreef:
Zit je ook naar Boulevard te kijken. :lol:

Ja, en naar nu.nl :wink:

10 maart 2010 19:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Verdacht is niet meer dan dat. Niet iedereen die ergens van verdacht wordt is schuldig. Zeker bij dit soort zaken. Je kan bij fiscale fraude ook ergens betrokken in geraken, ook al ben je zelf te goeder trouw.

10 maart 2010 20:46
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
kom op je mag niet vals factureren. en dat jan niet weet wat mag en wel dat gaat er bij mij nooit in
iets met wie zijn kont........en blaren

1 ding zowieso gelijk verdacht is nog niet schuldig :res:

10 maart 2010 20:48
Profiel WWW Facebook 
Devils son schreef:
Je kan bij fiscale fraude ook ergens betrokken in geraken, ook al ben je zelf te goeder trouw.

Dan moeten ze wel heel overtuigend zijn. :wink:

10 maart 2010 20:54
Devils son schreef:
Verdacht is niet meer dan dat. Niet iedereen die ergens van verdacht wordt is schuldig. Zeker bij dit soort zaken. Je kan bij fiscale fraude ook ergens betrokken in geraken, ook al ben je zelf te goeder trouw.

+1

10 maart 2010 20:54
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 101 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende