Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 13:06

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Gestolen onderdelen bij de politie melden heeft geen zin ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
964 C2
Bericht Re: Gestolen onderdelen bij de politie melden heeft geen zin ?
Tuurlijk is het appels met peren vergelijken...maar agent A krijgt een aangifte binnen op bureau A en dan ga je er niet van uit dat je aan agent B vraagt van bureau B, dat hij ook nog even meekijkt op "verzoek" van een forum.
Ik ga ook niet aan Marc vragen of hij mijn keuken nog even opnieuw wil installeren, tegen vergoeding 0 euro, omdat het tenslotte zijn vak is. En zo kan ik nog wel meer voorbeelden noemen. Is de politie mijn vriend..geen mening(heb ook geen lijntje daar lopen, dus ben ze niet om die reden aan het verdedigen).
De belastingdienst is ook zo'n 'groep' waar we lekker tegen aan kunnen schoppen, of wat dacht je van die ene arts die jou operatie verknald heeft...alle dokters meteen waardeloos......
Ik deel een andere mening.

Laatst bijgewerkt door Sigrid op 06 nov 2009 21:23, in totaal 1 keer bewerkt.

06 nov 2009 20:23
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
ik ben van mening dat je niet een persoon be(ver)oordeeld omdat je een slechte ervaring hebt met iemand anders uit zijn beroepsgroep.Beetje kort door de bocht.my 2 cents

zit ik nu echt een agent te verdedigen :scratch: :bang:

06 nov 2009 20:27
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Sigrid schreef:
Ik ga ook niet aan Marc vragen of hij mijn keuken nog even opnieuw wil installeren .

Installeren is MI heel iets anders dan 'kijken' en/of 'advies' geven :wink:

Daarnaast denk ik dat jullie (net als 'zegge 90%' van de Nederlandse bevolking) vergeet wie (of is het wat?) 'n agent vertegenwoordigt :idea:

'n agent beperkt z'n werk(zaamheden) niet tussen bijv. 09:00 tot 17:00 ... die van 'n keukenzetter of stickeraar (hopelijk) wel - agent ben je MI 24/7 :popcorn:

07 nov 2009 1:26
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Een agent vertegenwoordigT een specifieke arbeidsfunctie en die is niet allesomvattend of 24/7. De voorbeeldfunctie imho tot op zekere hoogte wel, maar dat is een andere discussie.

Zou een mooie boel zijn. Iedereen die nog e.e.a. vruchteloos heeft lopen bij de politie, zou zich vanaf heden bij Harmse kunnen melden. Hij staat je immers 24/7 tot dienst en het is zijn morele plicht de medemens of in elk geval medeforummer verder te helpen.

Dat een agent in bepaalde (gevaar-/nood-) situaties buiten diensttijd wel gebruik kan maken van zijn bevoegdheden, betekent nog niet dat hij moreel gezien als one man show problemen van/bij/met collega's zou moeten oplossen.

07 nov 2009 2:11
Profiel
foxtrot / oscar
Sigrid schreef:
Jij gaat ook de stickers die een ander bedrijf scheef heeft geplakt recht plakken :!:

van de concurrent niet, van een collega wel...

07 nov 2009 3:27
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Harmse schreef:
Dus nu word ik aangesproken op de fout van een collega? Lekker generaliseren!

Ik denk dat velen hier dat wel herkennen. Ik word ook aangesproken op fouten van collega's en probeer dan het probleem alsnog op te lossen. Soms zelf, soms door die collega te informeren dat hij een steek heeft laten vallen.

Maar uiteraard word jij niet verantwoordelijk gehouden voor alle ellende bij de hermandad. maar het zou wel helpen om stelling te nemen. en deze met argumenten te verdedigen. zou voor mij zaken wellicht verhelderen. En nee, iemand die je aanhoudt respectloos behandelen omdat een andere agent niets met je aangifte doet, is ook de oplossing niet echt denk ik :wink:

07 nov 2009 8:40
Profiel
964 C2
Jeroen914 schreef:
van de concurrent niet, van een collega wel...

Maar ik ga er, niet negatief bedoeld, van uit dat jij wat minder "collega's" hebt dan een agent.
Dit is zo'n onderwerp waar je lang over kunt discussieren en waar de meningen zullen blijven verschillen.
Een collega van Horn is wat anders dan een politieagent die aan de andere kant van het land woont en in naam alleen het beroep deelt.
Ik geef regelmatig hulp en advies aan mensen die daar om vragen..vind dit leuk,maar doe dit uit vrije wil en niet omdat het zo "hoort".

07 nov 2009 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 Carrera S '09 ex: 993 C2 '96 ex: 968 cabrio '92
Ik zie verdeelde reacties, leuk! Maar Jort heeft het wat mij betreft wel bij het rechte eind. Natuurlijk ben ik 24/7 agent, maar dan wel in noodsituaties of andere situaties waarin mijn optreden of hulp niet uit kan blijven. Je moet het ook niet willen dat alle agenten in hun vrije tijd gebruik gaan maken van hun bevoegdheden, dan zijn we ineens weer van die naaiers in burger. :D

Aan de andere kant heeft Horn gelijk door te zeggen dat ik met argumenten en oplossingen moet komen. Echter is het voor mij natuurlijk wel heel moeilijk om met zo weinig info met een gedegen antwoord, laat staan oplossing, te komen naar de TS.

Verder blijft het zo dat er inderdaad prioritetiten gesteld moeten worden in het politiewerk, mede dankzij de verregaande bezuinigingen die gevraagd worden, en het beledeid dat gevoerd wordt. En dat is vaak lastig te begrijpen door de burger, daar ben ik me terdegen van bewust.

In dit geval, als je echt met zoveel "bewijs" naar de politie gaat en je wordt niet fatsoenlijk geholpen, vind ik dat niet op zijn plaats. Misschien dat als de TS wat info PB't, ik hem van enige repliek kan voorzien. Maar ik beloof niets, dat hangt van de info af.

07 nov 2009 11:41
Profiel
Moderator
PF #57
:thumleft: je hoeft niet met oplossingen te komen (zou wel mooi zijn trouwens :wink: ), maar vooral argumenten van 'inside' maakt wellicht zaken duidelijk voor ons buitenstaanders. Het laatste wat moet gebeuren is dat jij je hier moet gaan verdedigen voor alles wat de politie doet. Maar soms lijken dingen zó krom, dat het onbegrijpelijk is. Wellicht dat jij dan wat licht in de duisternis kan brengen. Of niet, kan me voorstellen dat je zelf ook niet achter alles staat wat de politie (niet) doet.

07 nov 2009 11:47
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 Carrera S '09 ex: 993 C2 '96 ex: 968 cabrio '92
Zal eens kijken of ik hier en daar wat licht in de duisternis kan brengen :batman:

Ik weet dat een hoop reacties naar de politie toe, niet alleen van hier, uit ontwetendheid voortkomen en daar heeft de politie in een grote mate debet aan. Als sommige zaken wat duidelijker zouden zijn voor de burger, zou dat inderdaad een hoop irritatie kunnen voorkomen.

Maar zoals in dit geval blijft het moeilijk om in "andermans" bureau mee te kijken.

07 nov 2009 12:08
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Als je werk niet je hobby is, zou ik lekker gaan genieten van m'n vrije dag :wink:

07 nov 2009 12:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2