Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 0:23

Antwoord op onderwerp  [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Wie denkt dat ie beter af is met de km heffing? 

Wie denkt dat ie bij de 59% hoort die niet meer gaat betalen bij invoering van de km heffing?
tuurlijk, als Bos het zegt, geloof ik dat. 7%  7%  [ 3 ]
ik rijd niet veel dus ik denk dat ik wel goedkoper uit ben. 20%  20%  [ 9 ]
ik rijd niet veel, maar het zal vast weer duurder worden. 20%  20%  [ 9 ]
ik moet nu eenmaal elke dag naar mijn werk en dus hoor ik bij die 40%. 20%  20%  [ 9 ]
er komt een nieuwe heffing voor auto's dus ik ben de klos. 32%  32%  [ 14 ]
Totaal aantal stemmen : 44

Wie denkt dat ie beter af is met de km heffing? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht Re: Wie denkt dat ie beter af is met de km heffing?
Ik ga ervan uit dat de Leasebak de meeste KM's maakt. Daar heb je totaal geen kosten aan. Met de Porsche en de prive auto maak je de minste KM's en daarom is dat veel goedkoper dan nu 60 + 120 euro per maand aan belasting te betalen. Die omslag ligt ong. bij minder dan 15K per jaar in NL te rijden per auto. De P 4K in NL en de Prive auto 6K in NL.
Hiermee stimuleer je het gebruik van meerdere auto's.
Nadeel is de administratie die je moet bijhouden en dat je hem in het weekend moet laten staan.

20 nov 2009 15:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
De omslag voor mijn auto ligt in 2014 al bij minder dan 7500km, als ik in 2018 nog steeds m'n huidige auto zou hebben (twijfelachtig natuurlijk, zo lang red ik nooit, dan is die Italiaanse hoop ellende al uit elkaar gevallen :mrgreen: :mrgreen: ) ben ik bijna €1200 duurder uit, en dat met een schamele 9000km per jaar. Zonder dat ik dan meereken eventuele spitstoeslag en de nieuwe provinciale belasting die er gaat komen i.p.v. de opcenten......De omslag is echt grotendeels afhankelijk van wat voor prive auto je hebt, CO2 weegt namelijk ook mee.

Dat je aan de leasebak geen directe kosten hebt is duidelijk, maar als je dat eens doorberedeneert, je werkgever is wel ettelijke honderden euro's per maand extra kwijt aan jouw kilometers, zijn "personeelskosten" (zijn het natuurlijk niet echt) gaan omhoog, dat zou je wel eens kunnen merken bij de jaarlijkse loononderhandelingen/functioneringsgesprekken, weinig tot geen ruimte voor loonsverhogingen.....

20 nov 2009 16:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Hangt van het resultaat af. Als het inderdaad minder druk wordt in de spits, zodat ik een uur per dag (kostbare) reistijd bespaar, mag het autorijden van mij best (flink) duurder worden.

De kans dat ik daadwerkelijk reistijd ga besparen schat ik niet zo hoog in *kuch*, dus pakt dit plannetje dan helaas uit als een duur prutsproject van onze belastingcenten. Volgens mij weet echt niemand of dit (technisch) enige kans van slagen heeft :roll:

Voor wat betreft de privacy maak ik me geen zorgen. Zolang je de hele dag je mobiele telefoon bij je draagt is plaats (delict :wink: ) en desnoods snelheid al lang bekend en vastgelegd, zelfs in het buitenland. Met dank aan onze geweldige anti-terrorisme wetgeving nog een hele tijd ook. My 2 cents.

20 nov 2009 16:07
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Het idee is dat het 'gemiddeld' goedkoper zou kunnen worden. Maar vergeet niet dat de prijs per km gekoppeld wordt aan de CO2 uitstoot van je wagen. En dan ben ik bang dat wij als liefhebbers er bekaaid vanaf komen... :pale: Ik zie de CO2-opslag al in de lucht hangen...

20 nov 2009 16:38
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Even op een rij:
- het systeem kost de overheid 4 miljard om te implementeren
- die additionele kosten moeten dus gedekt worden uit de heffing, "on top of" de inkomsten die de overheid nu al uit de MRB haalt; anders zou het een gat in de begroting slaan
- totaal gaat de overheid dus meer dan 4 miljard extra geld ophalen
- 60% van de automobilisten is voordeliger uit
- ra ra wat de resterende 40% gaat ophoesten: die > 4 miljard + het deel dat die 60% goedkoper uit is !?
- ra ra hoe onze Porsches aan dat potje gaat bijdragen ....

In dit scenario was ik beter afgeweest door 10 jaar geleden de Targa van Ludo uit 1978 te kopen ... met mn 89-er rij ik straks met zo'n kastje onder mn voorruit ...

20 nov 2009 16:48
Profiel
PorscheForum Rakker
lindemans schreef:

Nee, als je de Eurlings berekening volgt, is 60% van de automobilisten goedkoper uit, mits ze 15% minder gaan rijden.....En dat geldt dan alleen nog voor 2014, de jaren daarna gaan de tarieven snel omhoog, tegen de tijd dat het 2018 is, is het tarief in mijn geval al verdubbeld....

Bottom line, alleen met een superzuinig klein autotje en weinig km's op jaarbasis, kun je voordeliger uit zijn in 2014, maar tegen de tijd dat het 2018 is, betaalt iedereen echt veel meer.

En dan de particuliere hybride rijders, die zijn allemaal in de val gelokt met MRB vrijstelling, maar gaan dadelijk wel km heffing betalen.

20 nov 2009 16:57
Profiel
Groningen
frank1977 schreef:
En dan de particuliere hybride rijders, die zijn allemaal in de val gelokt met MRB vrijstelling, maar gaan dadelijk wel km heffing betalen.

Mwoah, in de val gelokt.... ze hebben bij aanschaf flinke (BPM) korting gekregen en gezien de relatief geringe CO² uitstoot, valt de KM-heffing nog steeds fors lager uit dan bij vergelijkbare niet hybride benzine auto's, het verschil wordt alleen kleiner (zeg zo'n factor 4 in 2014 naar factor 2 in 2018).

20 nov 2009 17:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Jort schreef:
frank1977 schreef:

Mwoah, in de val gelokt.... ze hebben bij aanschaf flinke (BPM) korting gekregen en gezien de relatief geringe CO² uitstoot, valt de KM-heffing nog steeds fors lager uit dan bij vergelijkbare niet hybride benzine auto's, het verschil wordt alleen kleiner (zeg zo'n factor 4 in 2014 naar factor 2 in 2018).

Dat zie ik toch anders, ze gaan van niet betalen naar wel betalen. Overigens vind ik het persoonlijk niet meer dan terecht dat ze KM heffing moeten betalen ze gebruiken de weg immers ook, maar zuur is het wel als er MRB vrijstelling in het vooruitzicht is gesteld.

20 nov 2009 17:53
Profiel
Groningen
frank1977 schreef:
Dat zie ik toch anders, ze gaan van niet betalen naar wel betalen.

Je moet als hybride koper wel erg naiëf zijn geweest om te denken dat je altijd volledig vrijgesteld zou worden van enige vorm van bijdrage, zeker op het moment dat de groep gebruikers ook aanzienlijk groeit (en dus ook de gemiste opbrengsten voor de overheid).

Het is een verkapte vorm van subsidie om aankoop te stimuleren en dat soort maatregelen zijn vrijwel altijd tijdelijk.

20 nov 2009 18:03
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Als ik probeer te stemmen krijg ik de melding dat het formulier ongeldig is :flush:

Ik denk dat uiteindelijk niemand in nederland beter af zal zijn (lijken wel... een paar mensen), tenslotte wordt alles hierdoor duurder.

Ga maar na:
- Geld van het rekeningrijden komt in een mobiliteitsfonds, schatkist loopt dus geld mis. Dat gaat ergens gehaald worden, dus minder geld in de economie.
- De kosten voor iedere vorm van beroepsvervoer worden hoger, dus ook hogere winkelprijzen, dus minder verkopen.
- Voor veel particulieren stijgen de autokosten, dus minder geld in de economie.
- meer ambtenaren nodig voor het "apparaat", dus meer belastingheffing.

Ik heb dus een zwaar onderbuik gevoel dat dit rekeningrijden uitsluitend de economie uitsluitend verder gaat belasten en per saldo niet meer wegen/infrastructuur gaat opleveren.

20 nov 2009 18:10
Profiel
Groningen
esgigt schreef:
Geld van het rekeningrijden komt in een mobiliteitsfonds, schatkist loopt dus geld mis. Dat gaat ergens gehaald worden, dus minder geld in de economie.

Tenzij er niets met het mobiliteitsfonds gedaan wordt, komt dat geld linksom of rechtsom natuurlijk ook in de economie terecht, alleen niet via de consument.

20 nov 2009 18:24
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Het betekent gewoon weer een toename van de mate van controle door een overheid die te duur is voor de prestaties die geleverd worden, waardoor ze opnieuw een manier moeten bedenken om nog meer geld binnen te harken. En nog afgezien van de diefstal cq misbruik van de inkomsten die de afgelopen decennia gegenereerd zijn door het plukken van de automobilist, die inkomsten zijn nl voor geheel andere doeleinden misbruikt, gaan ze nu weer een stap verder in het uitkleden van de mobiele medelander. Stasi-brother-is-watching-you praktijken.

20 nov 2009 18:43
Profiel
Veghel
Citaat:
Stemmen werkt bij mij ook niet. Krijg een melding formulierongeldig oid.........

Mijn Stem wil ie ook nie nie :roll: of is Wtje Bos geblokkeerd :wink:

Ik wil op Wouterje stemmen,omdat hij niets voor oldie's rekend en ben ik niets meer maar ook niets minder kwijt ,ik geloof ook de Kerstman en klaas Afbeelding

20 nov 2009 18:44
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Ik denk dat het alleen voor onze Camper voordeliger wordt. Daar rijden we maar 3.500 Km per jaar mee en bijna alleen in het buitenland. We rijden als we op vakantie gaan altijd 's-ochtends vroeg of 's-avonds laat het land uit en in. Betaal daar nu ruim € 830,-- HSB per jaar voor.

Zakelijk heb ik een (koop) bus van de zaak, rijd daar ruim 60.000 Km per jaar mee en heb gezien dat het verschil in motorrijtuigenbelasting en de Km heffing giga is. Mijn werkgever gaat van 3 tientjes HSB naar € 80,-- :!: Dat zullen onze klanten wel gaan betalen :cry:

Met de P rijden we ca 5.500 Km tot max 7.500 Km :mrgreen: per jaar en voornamelijk in de weekeinden. De P zou trouwens in 2016 HSB vrij worden :evil: De gezinsauto new mini 1.6 ca 10.000 Km per jaar echt boodschappenauto en af en toe de weekeinden als het weer te slecht is in de winter voor de P een langere rit.

Ik denk dat het nu veel te vroeg is om al conclusies te kunnen trekken, maar weet het antwoord al wel :evil: Ik ben veel benauwder voor de andere mogelijkheid van het Km kastje. Automatisch een bon in je bus wegens te hard rijden :evil: En wat deed u trouwens om 12:31 op de A2 thv hectometerpaal 125,1????? Of zie ik het allemaal weer te zwart wit :?:

20 nov 2009 18:46
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
barolo schreef:
Ik ga ervan uit dat de Leasebak de meeste KM's maakt. Daar heb je totaal geen kosten aan. Met de Porsche en de prive auto maak je de minste KM's en daarom is dat veel goedkoper dan nu 60 + 120 euro per maand aan belasting te betalen. Die omslag ligt ong. bij minder dan 15K per jaar in NL te rijden per auto. De P 4K in NL en de Prive auto 6K in NL.
Hiermee stimuleer je het gebruik van meerdere auto's.
Nadeel is de administratie die je moet bijhouden en dat je hem in het weekend moet laten staan.

Ik red het met 6K per jaar aan privé kilometers echt niet. Enne, dat omslagpunt van 15K gaat dus echt niet werken als je een Porsche als fun auto rijdt. Omslagpunt ligt met zo'n auto ongeveer bij het einde van je oprit. Privé auto is in mijn geval ook nog eens een 2.8L 6 cylinder, want ik wil privé best wat extra fun, dus daarmee kom ik dan waarschijnlijk net tot het einde van de bebouwde kom voordat het omslagpunt is bereikt. Ik denk echt dat je het iets te positief inschat allemaal.

20 nov 2009 18:49
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Citaat:
Ik ga ervan uit dat de Leasebak de meeste KM's maakt. Daar heb je totaal geen kosten aan.

Da's niet helemaal waar... Even ervan uitgaande dat je bv 1000,- euro mag verleasen, dan is dat eigenlijk bruto inkomen in natura en dus ongeveer € 500 netto inkomen. Dan even je bijtelling erbij optellen en je zit zomaar aan 800 a 900 euro netto per maand die die auto je eigenlijk kost. :idea: Nadat ik dit rekensommetje gemaakt had heb ik als de wiedeweerga mijn lease alfa ingeleverd en ben lekker in een oude 911 gaan rijden :drive:

Oh ja en dan het volgende: De huidige bijtelling gaat over de cataloguswaarde. Wanneer de BPM eraf gaat, dan wordt je bijtelling dus minder. Benieuwd hoelang het duurt voordat de km-heffing die door je baas betaald gaat worden, als inkomen gezien wordt en dus ook vrolijk belast wordt, met bv 52% :scratch:

20 nov 2009 19:03
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
frank1977 schreef:
lindemans schreef:

Nee, als je de Eurlings berekening volgt, is 60% van de automobilisten goedkoper uit, mits ze 15% minder gaan rijden....

Als de tarieven voor die andere 40% worden vastgesteld op de aanname dat die 60% goedkoper uit komt (zoals Eurlings doet) dan zijn wij daar dus de klos. Los van of die aanname juist is of niet, we hebben daar dus wel mooi last van ...

20 nov 2009 20:00
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
http://www.kilometerheffingnoway.nl/ Stemmen

20 nov 2009 21:00
Profiel WWW
3.2S
010
@MarkS: Ik heb het ff zitten doorrekenen.
Porsche nu bel = 720 pj en km beprijzing => 4000 * 0,12 = 480
Peugeot nu bel = 1500 pj en km beprijzing => 6000 * 0,12 = 720

Als je in een dikke V8 rijdt, dan ga je 33 tot 46 cent per km betalen.
Dat worden dan wel dure ritjes..... :wink:

Ik ben natuurlijk tegen de overheids bemoeizucht. Weer een miljard per jaar om alleen het geld te innen en een fatsoenlijke controle te kunnen uitvoeren. Wij weten allemaal hoe slagvaardig de overheid is. Dit is echt te groot en veel te moeilijk voor ze.

20 nov 2009 21:09
Profiel WWW
Veghel
gedaan :thumleft:

20 nov 2009 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Hoe bereken je nu voor je eigen 911 de kosten per KM vanaf 2012 ?? :scratch:

20 nov 2009 21:51
Profiel
3.2S
010
http://www.anwb.nl/kilometerprijscheck/home?herk=kmpckb :salut:

20 nov 2009 22:12
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
thanks... was al bezig op www.berekenkilometerprijs.nl
8,47 cent per KM af 2014 :roll:

20 nov 2009 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Ik behoor hoop ik tot die 1% die er daadwerkelijk op vooruit gaat :)

Ik rijd nu nog zo'n 4 a 5000km per jaar in mijn Porsche, maar heb vorige week een belastingvrije Mercedes 200d er bij gekocht deze zal dan zo'n 75% van de km voor haar rekening gaan nemen.
blijft er 1000 tot 1500km over voor de Porsche.
Ik betaal nu zo'n €600 per jaar aan wegenbelasting, dus zolang de kmheffing onder de €0,40 blijft zit ik goed :D

20 nov 2009 22:29
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Als je maar 1000 a 1500 km per jaar in je P rijdt, zit je sowieso niet goed :drive:

20 nov 2009 22:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 66 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende