Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 14:43

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Fraude km stand .. 
Auteur Bericht
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Fraude km stand ..
Wise01 schreef:
Noem me maar een wereldverbeteraar. Ik dacht dat een forum ook wel gebaat was bij onrechtvaardigheden.

Het forum niet, de lezers misschien wel ... maar zoals eerder gezegd, geen moddergegooi zonder terdege onderbouwingen ...

27 dec 2009 21:38
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
928S4 (1990) grijs metalic 18" cup3 (10j en 8j) Verlaagd met Bilstein schokdempers. Volledig leer en opties.
Drenthe
ralf996 schreef:
kleur, historie, kenmerken, foto's?

928S4 van 1988, marine blauw metalic en uitgebouwd naar GTS met Cup1,volledig leder, duplicaatcode 2 op kenteken.
Stond 178000km op de klok, nu 478120km (gelijk de eerste dag bij thuiskomst, binnen een afstand van 120km).
Heb wel een foto, maar hoe upload ik die?

27 dec 2009 21:40
Profiel
PorscheForum Rookie
928S4 (1990) grijs metalic 18" cup3 (10j en 8j) Verlaagd met Bilstein schokdempers. Volledig leer en opties.
Drenthe
Olaf schreef:
Wise01 schreef:
Ik dacht dat een forum ook wel gebaat was bij onrechtvaardigheden.

... maar zoals eerder gezegd, geen moddergegooi zonder terdege onderbouwingen ...

Echt, 200% onderbouwing (e-mail etc...etc..). De bom was even gebarsten laten we maar zeggen.

27 dec 2009 21:45
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Wise01 schreef:
Heb wel een foto, maar hoe upload ik die?

Klik op Album boven aan de site, dan op Prive Albums » Jouw eigen Album
:wink:

Succes :!:

Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Hallo, wat een vervelende ervaring. Uit de summiere informatie lijkt me dat je uiteindelijk je gelijk wel zult kunnen halen, maar op dat gedoe zit je natuurlijk niet te wachten.

Wat mij echter nog niet duidelijk is is hoe dit zover heeft kunnen komen. 300.000 km extra is enorm. Noem me naïef, maar dat moet toch ook aan andere gebruikssporen te zien zijn of bij aankoopkeuring boven komen? En wat zijn de directe consequenties, die reparatie van €8.500? Wat behelste die dan, een (partiële) motorrevisie of zo?

Dit heeft het potentieel een instructieve discussie te worden, maar wat meer informatie zou helpen. Dank, succes & groet!

Profiel
PorscheForum Rookie
Drenthe
ralf996 schreef:
Ik snap ook wel dat je lotgenoten gaat proberen te zoeken, is toch best spannend om af te wachten hoe dit alles af gaat lopen. Als ik zo je verhaal lees denk ik dat je gewoon heel sterk staat, ik zou me dus niet al te druk maken, dat geld komt wel terug, maar wel echt balen van de hele situatie. Succes in ieder geval, en euhhh radar? dat is toch dat tv programma?
Mocht je op tv komen, laat het dan wel even hier weten, ik kijk!

Beloofd :)
Wanneer alles "achter de rug is",...........misschien is het toch wel iets "dit forum" om ook eens met andere dingen bezig te zijn.
:salut:

27 dec 2009 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
@wise; je schrijft dat de km-teller binnen 120 km versprongen is naar een getal van 478.000 km? Kan het geen fout in de km-teller zelf zijn? Natuurlijk vaak krijg je verspringen van 100.000 tallen als er mee gerommeld is. Of was het toen al een digitale teller?

27 dec 2009 21:50
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Heeft die wagen niet toevallig onlangs in een auto-blad gestaan met een of andere reportage over klassiekers/ daily drive van een zeker iemand?

27 dec 2009 21:54
Profiel
PorscheForum Rookie
Drenthe
IPF schreef:
Hallo, wat een vervelende ervaring. Uit de summiere informatie lijkt me dat je uiteindelijk je gelijk wel zult kunnen halen, maar op dat gedoe zit je natuurlijk niet te wachten.

Wat mij echter nog niet duidelijk is is hoe dit zover heeft kunnen komen. 300.000 km extra is enorm. Noem me naïef, maar dat moet toch ook aan andere gebruikssporen te zien zijn of bij aankoopkeuring boven komen? En wat zijn de directe consequenties, die reparatie van €8.500? Wat behelste die dan, een (partiële) motorrevisie of zo?

Dit heeft het potentieel een instructieve discussie te worden, maar wat meer informatie zou helpen. Dank, succes & groet!

Automaatbak (lagers) versleten, kleppen diep in zittingen, waardoor hydraulische klepstoters het werk niet meer kunnen doen. M.a.w. nu 7 cil. i.p.v. 8. Auto is natuurlijk opnieuw gespoten geweest en nu blijkt ook andere stoelen. Waarschijnlijk vele vervangende delen om de auto enigzins "netjes" te krijgen. APK is bij aankoop een lachertje geweest. Dat bedrijven hiermee risico willen lopen, onvoostelbaar. En dat verwacht je toch ook niet? Een onafhankelijke dealer heeft de auto beoordeeld en deze kosten aangegeven.
Dank voor de reactie

27 dec 2009 21:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Drenthe
ver boven de 200 schreef:
@wise; je schrijft dat de km-teller binnen 120 km versprongen is naar een getal van 478.000 km? Kan het geen fout in de km-teller zelf zijn? Natuurlijk vaak krijg je verspringen van 100.000 tallen als er mee gerommeld is. Of was het toen al een digitale teller?

De dealer wist mij te vertellen, dat dan de gehele teller niet meer werkte, ook de duizend en honderdtallen, maar zover heb ik er niet mee kunnen rijden.
Constatering dealer is, dat de auto zeer zeker 478000 gelopen heeft.

27 dec 2009 22:00
Profiel
PorscheForum Rookie
Drenthe
turbocruiser schreef:
Heeft die wagen niet toevallig onlangs in een auto-blad gestaan met een of andere reportage over klassiekers/ daily drive van een zeker iemand?

Ik zou het echt niet weten. Optisch was het namelijk niet een aantrekkelijk nette auto, maar ik zag er wel "heil" in. Lijkt mij sterk, dat zoiets in een dergelijk blad komt.
Maar goed, de wonderen zijn nog steeds niet de wereld uit. You'll never know

27 dec 2009 22:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Drenthe
Voor zover mijn dank voor jullie reacties. Morgen beantwoord ik eventuele toegevoegde reacties. :res:

27 dec 2009 22:05
Profiel
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Aha,

Nu is het geheel duidelijk :| Inerdaad een duidelijk voorbeeld van een terug gedraaide teller. :roll:

geef eens wat meer info, zoals,

nederlandse auto?
Onderhoudshystorie?
Nationale autopas?
Werd er geadverteerd met orginele km. stand, of bv afgelezen km. stand?
We hebben het over een auto van 21 jaar oud. dan is 178.000 km wel een stand waar op voorhand een en ander mag worden aangetoond en onderzocht alvorens over te gaan op koop.

Heb je een AKK laten doen? Zo niet, had je wellicht toch wat eerder op het forum kunnen rond kijken.

al 15 jaar Porsche rijder,

Wat heb je zoal gereden in die 15 jaar? Je mag er vanuit gaan dat als je al 15 jaar in het Porschewereldje ronddwaalt je een en ander mag weten voordat je over gaat op aanschaf.

Heb je garanti"?

Is de "dealer" Bovag lid?

27 dec 2009 22:08
Profiel WWW Facebook 
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Wise01 schreef:
Ik zou het echt niet weten. Optisch was het namelijk niet een aantrekkelijk nette auto, maar ik zag er wel "heil" in. Lijkt mij sterk, dat zoiets in een dergelijk blad komt.
Maar goed, de wonderen zijn nog steeds niet de wereld uit. You'll never know

Gezien jou reactie op de auto mag je toch wel enige twijfels hebben als het geen nette auto is met zo'n lage km. stand.

Wat was de aanschafprijs van deze auto? met een aantoonbare km stand mag deze auto best wat kosten, maar als je er een paar duizend euries voor hebt betaald mag je ervan uitgaan dat een en ander mis is met de auto.

Alle waar naar zijn geld zeg ik maar.

27 dec 2009 22:11
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Wise01 schreef:

Enne: hoe heeft die dealer dat geconstateerd? En dus geen 378k of 578k?

27 dec 2009 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.4E Coupé (1972) 944 S2 Coupé (1991/2) 997 Carrera S Coupé (2007)
Den Haag
Wise01 schreef:
Automaatbak (lagers) versleten, kleppen diep in zittingen, waardoor hydraulische klepstoters het werk niet meer kunnen doen. M.a.w. nu 7 cil. i.p.v. 8. Auto is natuurlijk opnieuw gespoten geweest en nu blijkt ook andere stoelen. Waarschijnlijk vele vervangende delen om de auto enigzins "netjes" te krijgen. APK is bij aankoop een lachertje geweest. Dat bedrijven hiermee risico willen lopen, onvoostelbaar. En dat verwacht je toch ook niet? Een onafhankelijke dealer heeft de auto beoordeeld en deze kosten aangegeven.
Dank voor de reactie

Wow... dat is inderdaad niet best en duidt op serieuze slijtage. In feite is 'ie dus mogelijk cosmetisch behandeld om de werkelijke staat te verdoezelen. Niet netjes, maar ook weer niet ongebruikelijk dat men er wat aan opknapt zo over tijd.

Maar begrijp ik nu goed dat je bij aankoop alleen een APK hebt laten doen? Die zijn per definitie een lachertje. Volgde de beoordeling van de onafhankelijke dealer ná aankoop en verstrijken van ontbindende voorwaarden? Heb je eigenlijk een soort gokje genomen, gegeven dat je al wat mankementen had gezien?

Anyhow, dank voor de open uitleg, ik begrijp nu de "caveat emptor" die je wilde afgeven beter. Succes met de afhandeling!

27 dec 2009 22:18
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
foto's? :roll:

27 dec 2009 22:46
Profiel Facebook 
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Waardeloze situatie, Wise...

Sterkte ermee!

28 dec 2009 0:12
Profiel
PorscheForum Rookie
Drenthe
Jos Targa schreef:
Aha,

Nu is het geheel duidelijk :| Inerdaad een duidelijk voorbeeld van een terug gedraaide teller. :roll:

geef eens wat meer info, zoals,

nederlandse auto?
Onderhoudshystorie?
Nationale autopas?
Werd er geadverteerd met orginele km. stand, of bv afgelezen km. stand?
We hebben het over een auto van 21 jaar oud. dan is 178.000 km wel een stand waar op voorhand een en ander mag worden aangetoond en onderzocht alvorens over te gaan op koop.

Heb je een AKK laten doen? Zo niet, had je wellicht toch wat eerder op het forum kunnen rond kijken.

al 15 jaar Porsche rijder,

Wat heb je zoal gereden in die 15 jaar? Je mag er vanuit gaan dat als je al 15 jaar in het Porschewereldje ronddwaalt je een en ander mag weten voordat je over gaat op aanschaf.

Heb je garanti"?

Is de "dealer" Bovag lid?

Geen hystorie, ingevoerd (land onbekend), geen NAP. Volgens verkoper normaal, de meeste hebben geen aantoonbare hystorie werd er gezegd.
Citaat: aan de bekleding, stoelen, etc, is te zien dat de km stand van 178000 geloofwaardig is. Kwam allemaal vertrouwd over en ben daarom tot koop overgegaan. Aanschafprijs 9400 euro zonder garantie. Is geen bovag lid.
Wat ik nog niet vermeld heb is, dat de auto de week na de aankoop spontaan in de brand vloog onder de motorkap. Oorzaak, een gesprongen brandstofleiding. Schade 800 euro en zelf gerepareerd.
Rijdt per jaar zo'n 3000km. Voorheen 944 gereden. De laatste was van 1985 en had 172000km gereden aantoonbaar met NAP en hystorie. Het kan dus wel.

28 dec 2009 10:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Drenthe
Maarten schreef:
Wise01 schreef:

Op basis van extreme slijtage en NAP geeft fraude aan.

28 dec 2009 10:57
Profiel
PorscheForum Rookie
Drenthe
ralf996 schreef:
foto's? :roll:

Kan dat hier? Foto's uploaden?

28 dec 2009 10:57
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Wise01 schreef:
Maarten schreef:
Wise01 schreef:

Op basis van extreme slijtage en NAP geeft fraude aan.

De NAP geeft volgens mij niet direct fraude aan, maar onverklaarbare kilometerstanden.
Die moet je één voor één (laten) uitzoeken, want die kunnen heel goed wel "verklaarbaar" zijn.
Bijvoorbeeld een handelaar die ergens een auto ziet staan en even in de NAP kijkt... moet dan ook een kilometerstand bij die inzage ingeven en toetst zomaar wat in.
Of een cijferomdraaiing bij het intoetsen, vervangen instrumenten, enz.
En dan, waarom heb je dat niet tevoren gedaan? Zal de handelaar zeggen.

28 dec 2009 11:05
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 4S, ex 993 Targa, ex 964 Targa
Amstelveen
Je kunt foto's uploaden naar je eigen fotoalbum (met een beperking in de omvang van de foto). Hierover zijn genoeg howto's op het forum voorhanden, gebruik hiervoor de zoekfunctie. Anders een linkje plaatsen naar een fotosite (photobucket oid).

28 dec 2009 11:12
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Nicolò schreef:
En dan, waarom heb je dat niet tevoren gedaan? Zal de handelaar zeggen.

Maar de HR heeft natuurlijk al aangegeven dat de handelaar zich daar niet op kan beroepen.

28 dec 2009 11:13
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bestond de NAP toen al?
Een kleine beetje onderzoeksplicht brengt voor mij al met zich dat je naar de NAP vraagt bij aankoop van een auto.

28 dec 2009 11:24
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende