Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 maart 2025 14:57

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Poetsmachine en detailing middelen 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Re: Poetsmachine en detailing middelen
Persoonlijk vind ik het wel intressant, om te weten hoe bijv. wax op te brengen en etc etc. Ik wil eigenlijk ook een roterende poetsmachine kopen, en er ervaring mee opdoen.

09 mei 2010 10:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
erwin996 schreef:
RetroMan schreef:
Ik denk dat de andere merken ook goed werken en dat het eindresultaat veel meer afhankelijk is van de toegepaste methoden en gebruikte gereedschappen.

De toegepaste methode en gereedschappen zijn zeker belangrijk. Maar tussen verschillende merken bestaan wel degelijk kwaliteitsverschillen.

Dat zal in algemene zin best zo zijn, maar ik zou dat dan graag onderbouwd willen zien op een andere manier dan "eigen ervaring" of "onderbuikgevoel". En die info is nauwelijks te vinden.

Bij ongeveer gelijke kwaliteit van het middel zijn de methode en gebruikte gereedschappen véél belangrijker.

09 mei 2010 10:33
Profiel
Moderator
PF #57
RetroMan schreef:
Heren mods, daarom mijn wat zure reaktie; het gaat dus juist niet over een bepaald merk, maar op een of andere manier lijkt dat kwartje (nog) niet te vallen.

'wat zure' is een beetje een understatement, zoals ik je per pb heb laten weten. Als je communiceert zoals deze uitgebreide post kom je ons echt niet tegen.

RetroMan schreef:
Maar wellicht is er niet zo'n behoefte aan die info en discussieert men liever over de kwaliteit van merk A vs. merk B, dit in de regel zonder degelijke onderbouwing anders dan de eigen ervaring en onderbuikgevoel. Ook prima, maar in mijn ogen een kwalitatief wat lager staande informatie-uitwisseling.

Per definitie ben ik geinteresseerd in alle objectieve informatie die me iets nieuws vertelt. Dus zoals je het hierboven beschrijft: Ja, absoluut geinteresseerd. Overigens zul je het wellicht met me eens zijn dat je Meguiars post niet uitblonk in uitgebreide info of objectiviteit. Dus, graag meer objectieve info die je tijdens je clinic hebt opgestoken! :thumleft:

09 mei 2010 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoals veel "beginners" ben ik ook begonnen met het 3 (of 5) stappen plan van Meg's, simpelweg omdat je daar het meest van gehoord had. Maar inmiddels gebruik ik dat vrijwel niet meer. Momenteel ben ik helemaal op de Poorboys World producten. Beter/fijner te verwerken (óók in de zon, wat ik een groot pluspunt vind) en goedkoper dan een vergelijkbaar Meguiars product.

09 mei 2010 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
RetroMan schreef:
erwin996 schreef:
RetroMan schreef:
Ik denk dat de andere merken ook goed werken en dat het eindresultaat veel meer afhankelijk is van de toegepaste methoden en gebruikte gereedschappen.

De toegepaste methode en gereedschappen zijn zeker belangrijk. Maar tussen verschillende merken bestaan wel degelijk kwaliteitsverschillen.

Dat zal in algemene zin best zo zijn, maar ik zou dat dan graag onderbouwd willen zien op een andere manier dan "eigen ervaring" of "onderbuikgevoel". En die info is nauwelijks te vinden

De echte 'kwaliteit' van poetsspullen zal afhankelijk zijn van de ingredienten. Als je geen doorgewinterde chemicus bent, valt daar wellicht weinig over te zeggen. Ervaringen van poetsers zullen daarom veelal neerkomen op eigen ervaringen of onderbuikgevoelens. Daar kun je best veel aan hebben, want onderbuikgevoelens c.q. intuitie zijn vaak juist :idea: Mijn goede ervaringen met Swissvax en Meguiars zijn uitsluitend gebaseerd op eigen ervaringen en onderbuikgevoelens. Voor mij het enige dat telt..

09 mei 2010 13:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2