Auteur |
Bericht |
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Goedemorgen, welkom in Spreukjescafé De Negen Elfjes: de
Mooi hoor, het nieuwe Café! @sigrid, ik heb de paardebloemen vandaag uit mijn grasveld gestoken, 200 st. of zo!! Dus ja, de tuin vraagt weer aandacht! @Marcel; die 1 op 3 klopt wel op zolder. Ik berekende 1 op 2,7 met de boxster, maar die moet alles uit de kast halen om de GT3's voor te blijven. Vandaar het verbruik. Vandaag trouwens in uitnodiging in de mailbox van de NPC voor rijden op Assen. Ben ik nog nooit geweest, dus wil ik wel gaan doen!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 mei 2010 22:08 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Ben ik blij dat ik geen gras meer heb in de tuin, paar jaar geleden allemaal weg laten halen tijdens de verbouwing...nu wat minder onderhoud, maar vandaag ook wat veel regen en onverwachte verplichtingen. Ber....wanneer was het ook al weer....9 mei om 12.00 uur
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
01 mei 2010 22:14 |
|
|
Corine
2006 Boxster S 3.4
|
Een bloemetje in het cafe kan toch geen kwaad
_________________________________________ With love and patience, nothing is impossible
|
01 mei 2010 22:15 |
|
|
Corine
2006 Boxster S 3.4
|
8 Mei om 8.30 toch?
_________________________________________ With love and patience, nothing is impossible
|
01 mei 2010 22:16 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Dan ben ik er wel, maar die ander niet. 9 mei zijn jullie er niet maar wij wel
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
01 mei 2010 22:17 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
@Marcel; Deze keer wel weer de hardtop erop! Verschil met softtop merk je wel en daarnaast het M030 onderstel!! In Juli ga ik weer als bijrijder van een TVR Chimaera 5.0 mee naar Zolder, altijd erg leuk. Er rijden er echter meestal wel rond de 50 tot 60 tegelijk! Ik vind gras juist ideaal, had vroeger veel grind, om het makkelijk te houden, nou echt niet
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
01 mei 2010 22:20 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Nou Jurgen,
Dan moet je van hoge huizen komen om een GT3 voor te blijven. Dat gaat je never nooit lukken. Heb alles uit de kast getrokken gisteren en op het laatst echt op de grens gereden maar het verschil is te groot. Neem niet weg dat de Boxster erg goed presteerd gezien het vermogen. Ik had een verbruik van 20L op 100km. Dus 1 op 5.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
01 mei 2010 22:29 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Ik weet het Ber , maar omdat Zolder weinig lange rechte stukken kent en de Boxster het moet hebben van zijn bochtgedrag, heb je op dat circuit meer kans dan bijvoorbeeld op zolder! edit. Laatste moest Zandvoort zijn ipv Zolder!
Laatst bijgewerkt door ver boven de 200 op 01 mei 2010 22:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
01 mei 2010 22:31 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Leuk voor de herkenning en passend in de waarschuwing die de instructeur mij daar gaf: Het gevaarlijkste is achter iemand aan te rijden met het idee: als die de bocht haalt, moet ik hem ook halen!! http://www.youtube.com/watch?v=EpsaxK5HQMEp.s. niet schrikken
|
01 mei 2010 22:37 |
|
|
Ber
911 991 3.8 Carrera S, Cayman S, ex 911 996 Coupe 3.6 MK2, ex Boxster 986, ex 924Veenendaal
|
Meer kans wel, maar het snelheidsverschil op de rechte stukjes is toch te groot. Op het einde van het rechte stuk zat er 30km/uur verschil tussen mijn Boxster en de GT3 van ASW waar ik een aantal rondjes mee mee ben gereden. Heb goed gekeken welke snelheden hij haalde op verschillende punten. Weet dus goed wat de verschillen zijn. Dus als ze in je kont zitten met het uitkomen van de bocht dan hou je ze echt niet tegen en komen ze je met gemak voorbij. Marcel, bedankt voor het compliment. Moet wel zeggen dat ik een paar keer in een Porsche cub op Zandvoort heb gereden, dus helemaal nieuw was het niet. Maar toch wel heel veel geleerd, zowel van het cirquit en zeker van mijn Boxster.
_________________________________________ Link webalbums: http://picasaweb.google.com/Berboven Mijn oude picasa album heet Berboxster ipv Berboven
|
01 mei 2010 22:42 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Je hebt gelijk, Ber, ik reed het grootste gedeelte tussen de 5 en 7.000 toeren en voornamelijk in 2 en 3 (3 max 175 km/h). Had wel graag een zesbak gehad (Boxster S!) maar mijn instructeur reed zelf in een 2.5 en die kerel reed zo goed dat een aantal 911 (geen GT3) er echt niet langs kwamen.
Dus ook zeker met je eens dat je een hoop leert over je eigen auto!
|
01 mei 2010 23:00 |
|
|
Ber
|
Klopt helemaal. Je kunt ze het moeilijk maken door goede lijnen te rijden en goede rijkunst. Ik heb ook wat 911jes achter mij gehouden, maar met een 964 is het verschil natuurlijk niet groot wat vermogen betreft. Dus op korte stukken komen ze je niet zo makkelijk voorbij. In de bochten gaat het wel goed. De porsches met het dubbele vermogen moet je gewoon laten gaan. Ik weet nu wat het verschil is tussen onze Boxster en een GT3......nou dat is echt een ander niveau. Snelheid maar zeker ook het remvermogen is subliem, veel kortere remweg, daar win je echt veel mee. Maar ik was zeker onder de indruk van mijn Boxster. Het weg en rijgedrag was echt super, je kunt er fantastisch mee sturen en hij presteerd echt goed op de baan. Had ook goed grip, de bandjes deden het prima. Wel was de toplaag aan het einde net kauwgom, je vingers bleven eraan vast plakken. Maar de slijtage viel echt mee. Heb hem vandaag weer netjes schoongemaakt. De velgen waren echt zwart van de remstof. De volgende keer ben ik er weer bij. Niets mooiers dan met je eigen P op een cirquit te racen. Wat een verhaal weer
|
01 mei 2010 23:17 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Moghu, Ik wacht nog op een berichtje uit het Oosten van het land en dan stap ik in de P voor een dagje toeren. Dus wakker worden kroegloper!!!!
|
02 mei 2010 7:53 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
mogge,ga je eindelijk je fiets halen
|
02 mei 2010 8:47 |
|
|
cabrio wim
|
Moguhh allen, en lekker ontbijt Sigrid. Verder hier serieus aan het Dus maar lekker niks doen.
|
02 mei 2010 8:47 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ach, elk nadeel heb zijn voordeel. Ik ben deze week Porscheloos, dus het moet niet te mooi weer worden. Een dagje relaxen dan maar.
|
02 mei 2010 9:07 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Nee, die wordt als het goed is morgen thuis afgeleverd
|
02 mei 2010 9:12 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Heb je een goed regenpak?
|
02 mei 2010 9:13 |
|
|
Sigrid
964 C2
|
Ooit zei een gymleerkracht(we moesten voor gym een kwartier fietsen naar een nieuwe sporthal), je bent niet van suiker, dus je komt maar gewoon. Morgen dus de doop maar in de regen.....ga toch echt niet wachten op mooier weer....dat duurt nog te lang
|
02 mei 2010 9:18 |
|
|
Corine
2006 Boxster S 3.4
|
Goeie morgen.. Hier ook al VEEL regen Heerlijk...not.. Plannen voor vandaag.....nog geen flauw idee Als ik naar buiten kijk zeg ik: Zwemmen Enjoy
|
02 mei 2010 9:34 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Goedemorgen, hier wel grijs, maar nog geen regen. Ga mij vandaag psychisch voorbereiden op het feit dat de vakantie is afgelopen.......nee hoor, ga gewoon nog lekker genieten! have a nice day all!
|
02 mei 2010 9:47 |
|
|
Corine
2006 Boxster S 3.4
|
Vakantie afgelopen Moet nog beginnen
|
02 mei 2010 9:51 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
's morgens... hier ook alles nat buiten. rustige dag, denk ik zo.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
02 mei 2010 9:55 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Ja jij hebt het nog voor de boeg; hopen op mooi weer daar in Italië! Met mooi weer heb ik in ieder geval mazzel gehad, deze week!
|
02 mei 2010 9:56 |
|
|
Corine
2006 Boxster S 3.4
|
Dat is zeker zo! Nu maar hopen dat de zomer echt gaat komen Voor Italie worden momenteel weer temperaturen boven de 20 graden aangegeven......gelukkig!
|
02 mei 2010 10:03 |
|
|