Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 4:17

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Een reputatie komt te voet, maar gaat te paard 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Een reputatie komt te voet, maar gaat te paard
Lastig verhaal met altijd meerdere kanten. Over een niet nader te noemen autohandelaar hier in de omgeving waren ook vele lovende woorden te horen. Toch bleek het bedrijf geen zuivere handel te drijven waarbij de details door de meesten hier wel in te vullen zijn.
Ik snap dat Erik persoonlijk betrokken is en dus een andere kijk heeft op het verhaal. En wat er precies van welk verhaal waar is kan ik niet over oordelen maar dat ten praktijk van de een op de andere dag dicht gaat lijkt me ook wel wat te ongeloofwaardig.

Inspectie voor de Gezondheidszorg schreef:
Aanleiding voor het onaangekondigde bezoek waren signalen over onhygienische omstandigheden binnen de praktijk. De inspectie hield de arts al langer in de gaten, nadat hij wegens onprofessioeel gedrag door de huisartsenpost 's-Hertogenbosch-Oss-Veghel op non-actief was gezet.

Zie hier het volledige persbericht van de Inspectie voor de Gezondheidszorg.

04 aug 2010 1:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
- niet schoonmaken volgens de richtlijnen
- medicijnen met houdbaarheidsoverschrijding van meerdere jaren
- mensen zonder benodigde opleiding in dienst

Kweeniehoor...maar in het medisch metier lijkt het me logisch dat je de zaken 100% op orde hebt. Ik betaal me al scheel aan premies, als ik dan ook nog het risico loop verschimmelde medicijnen te krijgen...... :(

Verder kan het best een gezellige kerel zijn.

04 aug 2010 15:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veghel
VEGHEL – Huisarts Jean Marie Bonnet hoopt na de zomervakantie zijn praktijk weer te kunnen openen. Hij geeft aan geschokt te zijn door de sluiting, maar toont zich strijdbaar. Ook geeft hij in Stadskrant Veghel van aanstaande vrijdag een verklaring voor de vermeende fouten die hij zou hebben gemaakt. “Ik ga mijn uiterste best doen om er op een goede manier uit te komen met de Inspectie.”

Bonnet gaat in dat artikel onder meer in op de hygiënekwestie en op het feit dat zijn assistende niet gediplomeerd is. "Mijn assistente werkt al 14 jaar voor me. Zij heeft vele jaren ervaring en is administratief zeer goed onderlegd. De verrichtingen van mijn assistente in de praktijk beperken zich overigens tot incidentele hulp, bijvoorbeeld bij het bloeddruk opnemen. Dat gebeurt onder mijn uitdrukkelijke supervisie.”
Verder legt Bonnet uit dat de oude medicijnen in zijn tas afkomstig waren van patiënten: hij zou die voor ze weggooien. Dat mensen die de praktijk bellen, geen keuzemenu te horen krijgen en dat er geen sneltoets voor spoedgevallen is – dat is een bewuste keuze. “Veel mensen – vooral ouderen – vinden het moeilijk en lastig om met zo’n keuzemenu om te gaan. Patiënten krijgen daarom bij ons de assistente aan de lijn, die onmiddellijk alle vragen kan beantwoorden.” Ook geeft de huisarts aan geen spijt te hebben dat hij zijn praktijk inricht op zijn manier. “De Inspectie vindt mij een eigenwijze knar. Mijn praktijk is misschien anders, noem het ouderwets, maar dat is niet per definitie slecht. Ik ben nu eenmaal wie ik ben: een huisarts die veel van zijn vak houdt en graag iets voor mensen wil betekenen.”
Bonnet geeft aan geschokt en heel emotioneel te zijn geweest door de uitslag van het rapport. “En door het mediaspektakel dat ervan is gemaakt. De patiënten die mij echt kennen, weten wie ik ben en hoe ik werk. Het is overweldigend hoeveel steunbetuigingen ik heb gehad van patiënten en collega’s. Ik ga mijn uiterste best doen om er op een goede manier uit te komen met de Inspectie. Daarom hoop ik dat de praktijk na de vakantieperiode weer gewoon open kan gaan.”

04 aug 2010 20:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2