Lindemans, sorry maar je zit er helemaal naast.
Je betaalt hier in Nederland als ondernemer belasting over je inkomsten. Je inkomsten zij het saldo van omzet minus kosten, zo staat het in de wet.
Zo staat ook in de wet dat geldboetes niet als kosten in aanmerking mogen worden genomen, dat noemt men aftrekuitsluiting.
Als jij achteraf je parkeerkosten betaalt inclusief die administratiekosten die de gemeente daarbij in rekening brengt valt die niet onder de uitsluiting, en dus is die aftrekbaar.
Als ik een aanslag krijg van € 80 euro omdat ik de meter te weinig heb betaald, ben ik € 80 armer en die verdwijnt in de gemeentekas. Daardoor betaal ik aan Jan Kees € 40 minder.
Dan heb IK nog steeds per saldo € 40 aan de Nederlandse Staat betaald. En wie zijn dat? Jij en Ik en alle andere Nederlanders.
Ik zie dan niet hoe jij daaraan betaalt. Jij deelt mee in die € 40 die ik per saldo betaal, dus op de keper beschouwd subsidieer ik jou
...........en niet andersom maar laten we er geen groot punt van maken....het leven is te kort om hierover te ruzieen, toch?