|
wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Auteur |
Bericht |
Yabba951
Porsche 951, Porsche Boxster S, Porsche Cayman SLaakdal
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Nee . Ik volg dezelfde lekenredenering als iemand die nog nooit lopen klooien heeft om een diagnose te vinden, als iemand die nog nooit een advertentie heeft moeten ontwerpen. ik, de klant, ga naar een reclamebureau en bestel : "een goede slogan". Als die mensen hun werk kennen weten ze direct wat werkt bij de mensen en beginnen ze meteen in de goede richting te brainstormen en is het op een uurtje geklaard. Aangezien het "specialisten" zijn, is het ook maar normaal dat ze direct een idee hebben welke foto's en welke muziek daar best bij past. Ik volg dus gewoon dezelfde redenering als de meeste mensen voor de garagebedrijven volgen. Er is een symptoom, en de goede garagist moet zomaar direct weten wat er mis is en hoe het te maken. Vind hij het direct, en kost het je bijna niks, is dat maar normaal. Indien niet , is het geen goede garagist meer en wordt je genaaid. Mag ik dan ook dezelfde redenering doortrekken naar bvb de hier aanwezige advocaten: no cure, no pay, en ze moeten op 1 uur weten te vertellen hoeveel een proces me gaat kosten en me kunnen garanderen dat ik het ga winnen of niet, of ik wordt genaaid? Of de aanwezige chirurgen, als de operatie uitloopt of complicaties geeft, geld terug, want dan wordt ik (in dit geval letterlijk) genaaid , aan de dokters: als ze me een medicijn geven en het helpt niet direct, of ze kunnen niet meteen een diagnose stellen en moeten meerdere bloedtest etc doen:geld terug. Vind het gewoon jammer dat bij autobedrijven iedereen wel heel snel het woord "bedrogen" , "genaaid" etc in de mond neemt. Als ik dat bij de andere vermelde beroepen doe , heb ik gegarandeerd een proces aan de broek... . Als iedereen het zoveel beter weet en denkt dat een diagnose stellen zo makkelijk is, vraag ik me af waarom er zoveel op het forum gevraagd moet worden en waarom niet iedereen gewoon alles zelf maakt. Ook de rekening van een garagebedrijf is altijd snel gemaakt, maar niemand rekent er de vaak peperdure speciale apparatuur, of de verloren uren aan die "coulance" of de constante opleiding om er goede monteurs van te maken bij. Dat reclamebureau gebruikt toch alleen maar een potlood en papier, die advocaat een toga (die gemiddeld 20j gedragen wordt !) en schrijfgerief, en toch liggen de uurlonen daar een pak hoger. Al ooit eens gekeken wat een diagnosecomputer in de werkplaats kost? Een remmentestbank? Een Hefbrug? Coulance is een gunst, maar de meesten beginnen dat als een recht te beschouwen... Ik ga er niet meer over doorbomen, maar vraag gewoon een beetje meer begrip voor de monteurs, ik sleutel al 20 jaar zelf aan m'n wagens , en ik weet hoe moeilijk een diagnose soms is, en denk achteraf dikwijls had ik dat maar eerst gedaan dan... . Voor de rest : HEPPY B'DAY HORN!
_________________________________________ This is the strangest life i've ever had...
|
04 apr 2011 22:14 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
waar zou de naam specialist vandaan komen ? mag hopen dat ik betaal voor de ervaring die zij hebben en product kennis. Dat ze tijd nodig hebben snap ik , maar nogmaals ,soms vergeten ze het simpelste ,als de auto niet start beginnen ze toch ook bij de accu of kijken ze eerst naar de kabelboom ? ps mijn advocaat weet meestal wel binnen het uur wat iets gaat kosten ( is namelijk altijd teveel)
|
04 apr 2011 22:21 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Symptomen kunnen meerdere oorzken hebben. Meestal begin je met uitsluiten bij de meest voorkomende oorzaak. Helaas is het niet altijd in 1x raak.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
04 apr 2011 22:25 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
kijk,dat bedoel ik maar en mocht dat niet gebeurd zijn ,dien je coulance toe te passen ,is klant behoud langere termijn my 2 cnts
|
04 apr 2011 22:26 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Coulance zie ik anders. Dit is in principe het uit relatie oogpunt al dan niet gedeeltelijk vergoeden van kosten die eigenlijk niet meer onder de garantie vallen . Wanneer je naar een arts gaat met minder duidelijke klachten, dan zijn er ook meerdere diagnoses mogelijk en daar uit voortvloeiend meerdere behandelwijzen. Ik garandeer je dat je een declaratie ontvangt voor iedere achtereenvolgens gekozen behandelwijze. Geen coulance mogelijk. Nogmaals, redelijkheid en billijkheid van beide kanten is bij veel gevallen DE oplossing in geval van reparaties aan een auto.
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
04 apr 2011 22:39 |
|
|
GJB
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Gefeliciteerd Horn!
Volgens mij is het vrij simpel (klinkt flauw - ik weet het):
Als je weet wat het probleem is, ga je naar je specialist en laat je het hem fixen. Je huurt hem dan in om een probleem te verhelpen.
Als je niet weet wat het probleem precies is, ga je naar je specialist om hem het probleem te laten opsporen en vervolgens pas te verhelpen. Je koopt dan 2 producten: zoekwerk en reparatie. Soms zit het met dat zoekwerk mee, soms zit het tegen. Als je op basis van een aantal ervaringen het gevoel hebt dat je specialist niet goed (=efficient) is in problemen traceren, moet je je afvragen of je niet naar een specialistischer specialist wilt...
Zelfs de beste specialist zal overigens wel eens een bad day hebben, waar ie tijden loopt te zoeken naar ingewikkelde oorzaken, terwijl het probleem heel eenvoudig was. Zo'n specialist zou dat zelf moeten erkennen en de kosten (gedeeltelijk) kwijtschelden, anders lopen klanten op een gegeven moment weg.
_________________________________________ 993 Carrera ex 997 Carrera S
|
04 apr 2011 22:42 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
| | | | Yabba951 schreef: Nee . Ik volg dezelfde lekenredenering als iemand die nog nooit lopen klooien heeft om een diagnose te vinden, als iemand die nog nooit een advertentie heeft moeten ontwerpen. ik, de klant, ga naar een reclamebureau en bestel : "een goede slogan". Als die mensen hun werk kennen weten ze direct wat werkt bij de mensen en beginnen ze meteen in de goede richting te brainstormen en is het op een uurtje geklaard. Aangezien het "specialisten" zijn, is het ook maar normaal dat ze direct een idee hebben welke foto's en welke muziek daar best bij past. Ik volg dus gewoon dezelfde redenering als de meeste mensen voor de garagebedrijven volgen. Er is een symptoom, en de goede garagist moet zomaar direct weten wat er mis is en hoe het te maken. Vind hij het direct, en kost het je bijna niks, is dat maar normaal. Indien niet , is het geen goede garagist meer en wordt je genaaid. Mag ik dan ook dezelfde redenering doortrekken naar bvb de hier aanwezige advocaten: no cure, no pay, en ze moeten op 1 uur weten te vertellen hoeveel een proces me gaat kosten en me kunnen garanderen dat ik het ga winnen of niet, of ik wordt genaaid? Of de aanwezige chirurgen, als de operatie uitloopt of complicaties geeft, geld terug, want dan wordt ik (in dit geval letterlijk) genaaid , aan de dokters: als ze me een medicijn geven en het helpt niet direct, of ze kunnen niet meteen een diagnose stellen en moeten meerdere bloedtest etc doen:geld terug. Vind het gewoon jammer dat bij autobedrijven iedereen wel heel snel het woord "bedrogen" , "genaaid" etc in de mond neemt. Als ik dat bij de andere vermelde beroepen doe , heb ik gegarandeerd een proces aan de broek... . Als iedereen het zoveel beter weet en denkt dat een diagnose stellen zo makkelijk is, vraag ik me af waarom er zoveel op het forum gevraagd moet worden en waarom niet iedereen gewoon alles zelf maakt. Ook de rekening van een garagebedrijf is altijd snel gemaakt, maar niemand rekent er de vaak peperdure speciale apparatuur, of de verloren uren aan die "coulance" of de constante opleiding om er goede monteurs van te maken bij. Dat reclamebureau gebruikt toch alleen maar een potlood en papier, die advocaat een toga (die gemiddeld 20j gedragen wordt !) en schrijfgerief, en toch liggen de uurlonen daar een pak hoger. Al ooit eens gekeken wat een diagnosecomputer in de werkplaats kost? Een remmentestbank? Een Hefbrug? Coulance is een gunst, maar de meesten beginnen dat als een recht te beschouwen... Ik ga er niet meer over doorbomen, maar vraag gewoon een beetje meer begrip voor de monteurs, ik sleutel al 20 jaar zelf aan m'n wagens , en ik weet hoe moeilijk een diagnose soms is, en denk achteraf dikwijls had ik dat maar eerst gedaan dan... . Voor de rest : HEPPY B'DAY HORN! | | | | |
Dikke +1!!
|
04 apr 2011 23:10 |
|
|
BOXTUR
ex Boxster 2.5 ('98)
ex Boxster 3.2 S TT ('01)
ex 964C4 ('90)Papendrecht
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Horn Van Harte :cheers: Mijn toettoet heeft langdurige reparaties en zoektochten moeten doorstaan. Hierbij werd gelukkig slechts mijn geduld en niet mijn portemonnee op de proef gesteld. Wiggers Mastercars nam telkens de nota op! Kostte heel veel geld, maar uiteindelijk werd het 'lek' gevonden door J&S autotechniek Als de ene garage het probleem niet kan vinden is er altijd wel een andere garage die het wel kan vinden, is nu dus mijn motto. In mijn geval was een menselijke bevalling sneller geweest Goede afspraken van tevoren kan soms veel ellende voorkomen.
_________________________________________ Een echte marine-blauwe 964 C4, jetzt kaputt!!!
|
04 apr 2011 23:19 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Hoezo dikke +1? Enkele posts na de vraag (geen stelling) van de TS post Yabba: "Ben het eigenlijk een beetje beu dat iedereen hier van de dealers en de specialisten altijd maar verwacht dat ze alles in coulance nemen..." Dat vond ik een (te) makkelijke samenvatting van het topic tot dan toe. Dan kun je vervolgens allemaal praktijkvoorbeelden erbij halen die al dan niet relevant zijn maar dat maakt z´n stelling voor mij nog geen +1.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
04 apr 2011 23:23 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Zowel Mark als Yabba hebben mijn inziens gelijk. Yabba reageerde iets te snel, maar na bijna twee pagina's lijkt het er wel op, dat hij gelijk heeft Er zijn genoeg analogen te trekken aan het garage voorbeeld, terwijl inderdaad "de garagisten" altijd maar op de blaren moeten zitten. Een leuke analogie naar de computer wereld: "Mijn PC doet vreemd, en ik heb niets veranderd"... IEDEREEN kent het, en iedereen weet dat er wel degelijk iets veranderd is. Bewust of onbewust, er is iets veranderd. Je brengt je computer naar een winkel, die geacht wordt om het in tien minuten op te lossen, en alle extra tijd is absurd en zijn het prutsers.... Zelfde verhaal bij auto's.... Leuk, al gaan de vergelijkingen ALTIJD krom! Ik voel wel mee met de garagisten. Al is het met die extreme voorbeelden wel lastig. Een probleem kan inderdaad meerdere oorzaken hebben, waarbij het soms op een plek zit die je niet verwacht...
|
04 apr 2011 23:33 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Dunne +1
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
04 apr 2011 23:35 |
|
|
bully
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
De ene stealert is de andere niet, er zijn er ook zat, meestal grote concerns die juist extra onzin verzinnen, bv...kom voor grote beurt en vertel dat de airco slecht begint te worden, krijg je een belletje dat de aircopomp aan het overlijden is, kosten 1700 euro, en dat doorrijden erg slecht is en meer kosten met zich mee brengt, nou vervang em maar zeggen de meeste. Zag toevallig de rekeningen van de leasemaatschappij en daar kwam dat eufel opvallend vaak voor bij die stealert, doe maar grote beurt en laat de airco maar gaan, rij naar een aircoboer en wat blijkt, er zit te weinig aircospul in, laten afvullen en weer perfect. Voor 130 euro. Heb zelf dat aangekaart bij de stealert maar ze lachen je gewoon uit. Gevonden geld voor ze.
|
04 apr 2011 23:45 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Misschien was de oorzaak van het niet voldoende aanwezige koudemiddel wel complexer dan jij hier schetst. Het is overigens niet terecht dat hier te pas en te onpas een complete groep ondernemers stealer wordt genoemd!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
04 apr 2011 23:53 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Ik heb ook eens zoiets meegemaakt, al is het wel een ietsiepietsie anders.
Van mijn auto was de lambda-sonde stuk. De diagnose werd snel gesteld en ik kon wachten op de vervanging ervan. Ik had bedacht om erbij te blijven, terwijl de monteur de lambda-sonde zou vervangen.
Een jonge monteur zou de sonde wel even vervangen. Het eruit halen van de sonde ging vlot. Vervolgens liep hij het magazijn in om een nieuwe sonde te halen. Toen hij de sonde uit het doosje haalde, bleek de stekker die op de sonde zat niet te passen op de stekker van de auto. Sonde dus weer in het doosje en terug naar het magazijn. Volgende doosje exact hetzelfde verhaal. Volgens de computer was dit toch echt de juiste sonde. Was er wellicht iets aan mijn auto veranderd?
Ik gaf aan dat ik geen idee had. Ik had de auto nog geen jaar en de auto was 2 jaar oud. Ik kon me niet voorstellen dat er iets aan de sonde-aansluiting veranderd was...
Dan toch maar weer even de computer raadplegen....
Toch maar weer zo'n doosje erbij halen.
Lambda-sondestekker bekeken: nee, dat gaat toch echt niet passen.
Vervolgens maar eens een hoofdmonteur raadplegen.
Die bekeek het en gaf aan dat de monteur die met mijn auto bezig was de computer nog maar eens moest gaan raadplegen, want volgens hem miste hij een onderdeel...
Hij weer gaan kijken en verd*md, er bleek een soort van 'verloopstekker' bij te horen: die moest op de stekker van de lambda-sonde en dan kon de stekker van de auto daar weer op.
Het bleek dat het merk in kwestie (uit het VAG-concern, meer zeg ik niet) bij 'after fitting' een soort van universele (voor meerdere modellen) lambda-sonde had en dat die voor de verschillende modellen met een soort van tussenstekker passend was.
Tussenstekkertje erbij gehaald, ertussen gestoken en klaar was klara.
Toen ik ging afrekenen schrok ik me rot: de onderdelen in rekening én 2,5 uur arbeidsloon, terwijl het eigenlijk een klusje van een half uur was.
De redenatie van de meneer achter de 'kassa': men had er meer werk aan gehad dan gedacht.
Ja, a-me-hoe-la!
Ik heb vervolgens gevraagd of de hoofdmonteur in kwestie er even bij zou willen komen. Toen die kwam en aangaf hoe het gegaan was (en mijn versie staafde), wilde men de arbeidskosten wel 'halveren' (beiden 50/50 dus). Dat zou betekenen dat ik 1,5 uur zou moeten betalen voor een klusje dat normaliter nog geen half uur zou duren. Het 'coulance-voorstel' was dus eigenlijk geen coulance-voorstel.
Het ging me uiteindelijk niet om het arbeidsloon, maar om de service die het bedrijf (niet) leverde. Ik heb toen de bedrijfsleider erbij gevraagd en het verhaal (op vriendelijke toon) toegelicht. Die begreep m'n frustratie en gaf aan dat alleen de materialen gerekend mochten worden en geen arbeidsloon. Toen ik aangaf dat ik dat ook weer niet nodig vond en dat ik gewoon de reguliere arbeidstijd wilde betalen, gaf hij aan dat ik dan maar de besparing op de arbeidsuren moest beschouwen als 'coulance'.
Uiteindelijk (zeer) netjes opgelost, maar het betekende wel dat ik moest klagen over de gang van zaken. Was ik bovendien niet bij de auto gebleven, had ik niet beter geweten dan dat het 'meer werk' was geweest, en had ik die (extra) uren wel gewoon moeten betalen.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
05 apr 2011 9:33 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
DON'T ROLL THE DICE IF YOU CAN'T PAY THE PRICE!
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
05 apr 2011 10:17 |
|
|
viaa
911/996 C2
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
En dus moet je alles maar accepteren?
|
05 apr 2011 10:35 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Laat ik het zo zeggen , als je niet wilt of kunt betalen, moet je het anders of zelf doen. Garages kosten nu eenmaal geld. Ik ben zo'n zeikerd op autogebied dat een monteur het toch nooit naar m'n zin doet....................dus ik doe alles zelf. Nu is dat ook mijn vakgebied en ik snap wel dat er rijders genoeg zijn die hun handen niet smerig willen of kunnen maken. Voor die mensen geld dat dus.
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
05 apr 2011 10:41 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
dice en price enzo wel een beetje makkelijk. ik kan nl niet inschatten wat een bepaalde klus aan tijd kost. ik betaal dus ook altijd braaf de uurtjes. anders had ik het maar zelf moeten doen. maar als je - bijvoorbeeld van ervaringsdeskundigen, hier of van andere garages/specialisten - hoort dat een klus normaliter slechts een derde of minder van de in rekening gebrachte tijd zou mogen kosten denk ik dat je best even wat vragen mag stellen. Toch? En dan niet meteen op hoge poten gaan klagen, maar eea checken mag altijd wat mij betreft. En als een monteur 2 uur loopt te klooien uit onvermogen ga ik dat niet betalen. Als hij een probleem niet kan vinden omdat hij dat met trial and error moet zien te vinden, prima. Betaal ik graag voor. Maar als je bij je garage komt met de klacht dat je auto linksvoor zo laag ligt, de monteur zet hem op de brug, vervangt de ophanging, daarna blijkt hij nog steeds laag te liggen en zijn collega komt met de suggestie om eerst maar eens die lekke band te vervangen ...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 apr 2011 12:51 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Hee Harald, gefeliciteerd!
|
05 apr 2011 13:19 |
|
|
bully
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Henk, je hebt echt goeie dealers die het begrijpen en waar de klant koning is, en er zijn er ook die terecht de bijnaam stealert verdienen.
|
05 apr 2011 13:36 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
En zo heb je ook echt goeie specialisten die het begrijpen en waar de klant koning is, en er zijn er ook die terecht de bijnaam stealert verdienen. Ik zie wat dit betreft geen verschil tussen dealer en specialist
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
05 apr 2011 13:50 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
De vraag is m.i. had de monteur anders kunnen en moeten handelen... Bij de 500E heb ik ook een discussie recentelijk gehad. ASR lampje sprong steeds aan, vrij kort nadat ik ging rijden en de auto ging in noodloop. Dat was kort nadat de ANWB starthulp had moeten geven omdat de temperatuursensor naar zijn grootje was (kortom: het was de laatste keer dat het in NL had gesneeuwd...). De monteur die zou gaan zoeken heb ik VOORAF verteld dat de ANWB had lopen klooien met de gaskabel om de auto gestart te krijgen en dat daarna het probleem was opgetreden. De monteur heeft vervolgens die opmerking voor kennisgeving aangenomen omdat dat er niets mee te maken kon hebben. 2 uur later nog niets gevonden en de opmerking was dat ik een nieuwe afspraak moest maken om de auto goed te kunnen onderzoeken. Tot op dat moment had de monteur geen meter met de auto gereden op de rit van en naar de brug en alleen maar uitlezen en wat klooien onder de motorkap. Ik had zelf geen zin om lang te wachten en ben dus gaan kijken met een proefritje of ik kon achterhalen wanneer de ASR ging protesteren. Het duurde iets van 5 minuten voordat ik door had dat met gas loslaten de ASR ging protesteren. Toen maar eens bij de gaskabel wat met de afstelling uitproberen. Dat duurde nog eens 5 minuten en het was opgelost. Die rekening weiger ik dus te betalen omdat A. ik van mening ben dat als een leek het in 5 minuten kan vinden in zijn algemeenheid de monteur het in 2 uur ook moet lukken. B. ik van mening ben dat een fatsoenlijke diagnose meer in houdt dan alleen maar uitlezen. Gewoon rijden en kijken of je het probleem rijdend kan traceren is bepaald geen vreemde stap en die wordt kennelijk overgeslagen aldaar. C. ik van mening ben dat de monteur had moeten weten dat afstelling van de gaskabel invloed heeft op de ASR en aangezien ik hem gewezen had op het feit dat de ANWB daar mee bezig was geweest... Ik heb dat bij de chef werkplaats gemeld en hem aangegeven dat ik op basis hiervan niet ga betalen, tenzij ze mij kunnen overtuigen dat ik ongelijk heb. Tot op heden heeft de chef werkplaats dat nog niet geprobeerd wat ik persoonlijk net zo onprofessioneel vind als de wijze van foutopsporing (eigenlijk: nog veel erger...), maar wie weet ligt dat ook aan mij (...). De rekening staat dus al geruime tijd open.
|
05 apr 2011 14:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
In feite is dit de kern van het probleem! Als de computer het niet aangeeft dan weten ze het niet meer.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 apr 2011 17:24 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Ach, er zijn ook hele goede monteurs. Maar een monteur die eigenlijk alleen maar ervaring heeft met de modernste auto's... die wil nog wel eens in de war raken van oudere modellen... En gezond verstand moet je bij sommigen nu eenmaal niet te makkelijk verwachten.
|
05 apr 2011 17:32 |
|
|
mckok
996 TURBO!!! Ex 964 cabrio, ex 3.0SC, ex 944 turbo 2X.Zuid Holland zuid
|
Re: wat als je garage het probleem niet kan vinden...
Devils son
Ik zou die rekening gewoon niet betalen, ik ben zelf ook monteur en ik zou mij diep schamen als ik 2 uur bezig ben geweest met een storing terwijl jij als leek het in 5 min een storing oplost! Ik gaf je dan ook geen rekening als het mij zou overkomen.
|
05 apr 2011 19:27 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|