Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 9:15

Antwoord op onderwerp  [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende
Whisk(e)y 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Whisk(e)y
Mijn absolute favoriet:

Afbeelding

Citaat:
Deze limited edition Talisker 25 years old, gebotteld in 2006, 56,9% heeft gerijpt in Amerikaans- en Europese eikenhouten vaten.

klikkerdeklik

Van dit engelenvocht drink ik in principe alleen een glaasje als ik iets te vieren heb, bij speciale gelegenheden, etcetera. Ik heb nog ongeveer 1/3 fles sinds 2006 (gekocht op Skye tijdens mijn vakantie door de Schotse hooglanden).

Uiteraard heb ik verder nog de 18 yrs staan van Talisker (voor de minder speciale gelegenheden), maar ook nog een Glen Ord, een Caol Ila, een Dalwhinnie (hoogstgelegen distilleerderij van Schotland), een Oban (distilleerderij ligt midden in de stad; erg apart), een Glengoyne (laagstgelegen higland-distilleerderij), en een Bowmore in cask strength. Ook de Laphroaig Quarter Cask -weliswaar geen cask strength- is een van m'n favo's en staat in m'n 'cabinet'.

Verder heb in nog wat 'gewone' whiskies staan (wel allemaal malts, geen blended spul; dat vind ik niet lekker en ik proef het meteen -een brandend gevoel aan m'n gehemelte- als er grain whisky in een whisky verwerkt is).

Als er een tasting wordt georganiseerd, ben ik van de partij! :thumleft:

Uit welk glas drinken jullie je whisky?

Dit is mijn favoriete glas:

Afbeelding

Ik heb hier destijds in Schotland een exemplaar van kristal en zonder Bowmore-opdruk van gekocht en daar drink ik in principe altijd m'n whisky uit...

02 sep 2011 15:20
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Tasting vind ik ook goed, doe dit met de BMW Gs (motor)club ook ieder jaar, alleen maar islay's drinken, erg gezellig!

02 sep 2011 15:23
Profiel
964 c2
Den Haag
Groot, rond kristal, houdt lekker vast en drinkt lekker!

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Ronaldo op 02 sep 2011 16:05, in totaal 1 keer bewerkt.

02 sep 2011 16:03
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
craze schreef:
Sandman schreef:
Ook erg lekker: Lagavulin Single Malt :cheers:

yep, ook mijn toppertje, heeeeeeerlijk lange nasmaak!
maar laphroaig, ardbeg, tallisker, highland park 18 years and so on staan bij mij op de kast.
evan williams voor de sour mash een aanrader en four roses voor de cola :wink:
proost!

En ook een van mijn toppertjes... Verder ook het bekende rijtje hierboven Laphroaig, Ardbeg, Tallisker Cao Ila etc...
Maar toch vreemd, in de zomer drink ik het zelden... dan heb ik veel liever een JD!

Vorige week op de luchthaven in Praag nog een Glengoyne (17jr) gekocht van mijn laastste Kronen, ze vroegen nog of ik wilde proeven ... 8:30 's ochtends, ik heb het even overgeslagen en 'm maar blind gekocht , zal ook wel smaken zonder AKK :lol:

02 sep 2011 16:04
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Speedy356 schreef:
Uit welk glas drinken jullie je whisky?

Een tumbler van kristal, vierkant met afgeronde hoeken.
Ik heb ooit een gegraveerde set van 6 glazen met karaf gekregen van Schotten als dank voor een succesvol project dat ik met ze had gedaan. Sommige dingen zijn onbetaalbaar. ;)

Glengoyne heb ik bezocht en de 17Y zou ik ook zonder AKK durven te kopen :lol: .

Een goede tasting is altijd interessant én lekker, maar wel op een leuke locatie met overnachting graag. :wink:

02 sep 2011 16:27
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Zeker met overnachting. Misschien dat ik er een keer een wil organiseren, als ons huidige huis leeg komt te staan na de verhuizing. Zal ergens in het voorjaar worden dan. Hebben dan genoeg plek voor een man of 10/15. Zal er eens over denken, kom ik op terug!

02 sep 2011 16:38
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wij doen het ook één of twee keer per jaar met wat vrienden. Blijf altijd slapen.
Iedereen probeert een fles mee te brengen waarvan hij hoopt dat de rest hem niet kent. De dag erna neem je de fles gewoon weer mee naar huis.

02 sep 2011 16:39
Profiel
vlakbij de Koekstad....
leeg.... :mrgreen:

02 sep 2011 16:42
Profiel
Moderator
PF #18
Ewout schreef:
De dag erna neem je de fles gewoon weer mee naar huis.

Om te voorkomen dat de gastheer voor alcoholist wordt aangezien als hij alle lege flessen samen in de glasbak gooit? :lol:

marino schreef:
Zeker met overnachting. Misschien dat ik er een keer een wil organiseren, als ons huidige huis leeg komt te staan na de verhuizing. Zal ergens in het voorjaar worden dan. Hebben dan genoeg plek voor een man of 10/15. Zal er eens over denken, kom ik op terug!

:thumleft:

02 sep 2011 16:43
Profiel
vlakbij de Koekstad....
Ik overweeg het al een tijdje, maar bij de GS club wordt het allemaal al geregeld, dus als we hier een leuk clubje kunnen vinden, lijkt het mij een goed plan. Wordt vervolgd!

02 sep 2011 16:49
Profiel
Moderator
PF #57
he, weer eens een whisky topic :lol:

fervent (singlemalt) whiskydrinker, tripjes naar Schotland icm golfbanen - mooi tijdverdrijf met pinksteren...
ooit begonnen met Dimple, nu als favo Oban. Verder Cardhu, Cragganmore en Macallan (18yr)
Drupje schots bronwater (hehehehe) erin, prima zaterdagmiddag 8)

Zit hier op 500 meter van mijn huis een fantastische wijn/whisky huis - http://www.whiskyshop.nl/ - waar ik helaas niet te vaak heen mag van totmbo en de bank :lol:

02 sep 2011 17:01
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Momenteel is The Singleton mijn favoriet, maar daarnaast staat er ook nog Glenmorangie Quinta Ruban, The Balvenie, Smokehead, Jura, Ardbeg en Laphroaig in de kast :drunken:

02 sep 2011 17:06
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
oja, favo whisky glas: deze van zwaar kristal

Afbeelding

en deze al jaren (nog uit de dimple tijd):

Afbeelding

02 sep 2011 17:06
Profiel
Moderator
911 Carrera S
.. was (ook) even aan het Googlen naar "mijn" glas -- maar zie door de bomen het bos niet meer, en heb "mijn" glas nog niet gevonden :|

Beetje vierkant, maar dan met ronde hoeken en een dikke bodem ... m'n favo!

Verder nog 'n aantal standaard W-glazen voor als er W-drinkend-bezoek komt :popcorn:

02 sep 2011 17:23
Profiel WWW Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Ah, een schorre kelen topic. :res:

02 sep 2011 17:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ik drink ook erg graag single malt Whiskey maar moet eerlijk zeggen dat ik ze niet uit elkaar kan houden. Ik vind ze gewoon lekker of niet maar welk merk of jaar herken ik meestal niet. :pale:

02 sep 2011 17:38
Profiel
Moderator
PF #18
Wel liefhebber van Ierse whiskey i.p.v. Schotse whisky schijnbaar. :wink: :lol:

Olaf schreef:
Beetje vierkant, maar dan met ronde hoeken en een dikke bodem ... m'n favo!

Een tumbler zoals ik beschreef en horn liet zien?

02 sep 2011 17:54
Profiel
Moderator
911 Carrera S
:scratch: ... toch iets vierkanter - meen ik - ..

Heb je (g)een foto van de bovenkant :?:

02 sep 2011 18:00
Profiel WWW Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Van een collega laatst een fles Glenmorangie gekregen. Moet zeggen, lekkere whisky met uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Kan de meeste whisky's trouwens wel aardig pruimen maar bourbon, Islay's (erg ziltig naar mijn idee) en sommige blends krijg ik niet weg. (blijf overigens wel oefenen :mrgreen: )

Met mijn verjaardag een flesje Millstone 8 Years Old (Hollandse whisky) gekregen. Ook erg lekker maar een beetje prijzig voor een avondje doorzakken met vrienden. Daarvoor het ik de Famous Grouse. Aardige blend en de meesten proeven het na drie glazen toch niet meer :mrgreen:

@Marino, mocht het niet lukken, ik ga in de herftsvakantie verhuizen. Plek genoeg voor een Whisky meet in het schone zuiden van het land. Misschien leuk om te combineren met de Belgian Touring Car Series te Francorchamps (http://www.btcseries.be/nl/) of gewoon er lekker op uit door bijvoorbeeld de Mergellandroute

AfbeeldingAfbeelding

02 sep 2011 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo--- Porsche 997 S2
Antwerpen
craze schreef:
Sandman schreef:
Ook erg lekker: Lagavulin Single Malt :cheers:

yep, ook mijn toppertje, heeeeeeerlijk lange nasmaak!
maar laphroaig, ardbeg, tallisker, highland park 18 years and so on staan bij mij op de kast.
evan williams voor de sour mash een aanrader en four roses voor de cola :wink:
proost!

Wij zitten op dezelfde golflengte qua wiskeykeuze,hou ook van een heftig geturfde single malt en heb zo ook allemaal in de bar staan behalve de Highland Park , daar hou ik niet zo van.
Bij mij moeten het allemaal Speysides of Islays zijn.
Moet je Amrut peated(cask strenght) eens proberen,is een Indiaanse wiskey,je zult verstelt staan en euhhh.......... laat die vooroordelen even vallen en proef hem het liefst geblinddoekt of stel hem voor als een dure Schotse Single Malt aan een kennis en vertel hem daarna wat hij werkelijk gedronken heeft , de reactie zal 'priceless' zijn.
Nog een tip , Coal Ila , ook 1 van de betere................Scholl !!!!!!!

no fun,no life.......

you only live once,
make it a good one!!!!

02 sep 2011 19:39
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Zie nu dat dit een echt Whiskey-topic is geworden, en begeef mij dus nu op glad ijs, heb er de ballen vestand van dus :pale: , mij zal je hier geen advies of een mening zien geven, ik ga nu een Duveltje drinken, en aan jullie ook cheers :thumleft:

02 sep 2011 20:09
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Ik ontdek dit topic ook nu pas .
Ik heb hier op de schoorsteenmantel nog een 1.75 literfles jack daniels staan . 2 keer geprobeerd maar kan die troep niet naar binnen krijgen. Aangezien ik ook geen cola lust staat hij maar ter decoratie .
Normaal hen ik altijd wel een flas "the balvenie " portwood staan . Nu alleen nog een beetje "the glenlivet" 18y en een fles "longmorn" 16Y . Als deze op zijn ga ik toch weer terug naar "lagavullin" , deze vond ik wel een van de lekkerste die ik in huis heb gehad. Het ligt aan de smaak van de whisky hoeveel water ik er bij doe , van een paar druppeltjes tot een klein slokje.

Drinken doe ik uit een gewoon rond whiskyglas, maar ben aan het kijken naar een paar originele dram glazen.

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

02 sep 2011 21:35
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Afbeelding
Omdat we hier onze vakantie in het ziekenhuis beëindigden.
Afbeelding en Afbeelding en Afbeelding
Opgehaald ter plaatse.
Afbeelding en Afbeelding
Omdat ze gewoon lekker zijn....

03 sep 2011 0:22
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Oeh de lekkere godennectar, heb meestal wel een paar flesjes staan, momenteel iig:
Springbank
Laphroaig
Oban
Caol Ila
Dalwhinnie 15
Yamazaki (Vorig jaar uit Japan meegenomen)
Nikka (Idem)
Mogelijk nog 1 of 2, maar ja dat geheugen he :oops:

Als top whiskies heb ik tot mijn grote vreugde deze twee staan:
Fles 181 van The Culloden Bottle en fles 1385 van signatory vintage (Balvenie)
Afbeelding Afbeelding

05 sep 2011 8:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Enkele jaren gelden met de Porsches o.a. bij Glenlivet langs geweest. Wisten jullie dat de gehele productie, en dat zijn nogal wat liters, door 4 man gemaakt worden? Het gehele proces is geautomatiseerd en die vier man werken in shifts van 2 de week rond...

Daarnaast, heb altijd een leuke discussie met mijn vrouw: ik heb een fles Macallan 18 jaar. Het bottel jaar is 1984.
Mijn betere helft zegt dan doodleuk dat een 18 jaar van vorig jaar net hetzelfde is...
Ik vind zo'n fles uit '84 dan weer leuk....

05 sep 2011 20:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 356 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Volgende