Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2025 11:57

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
..camera 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht Re: ..camera
tsja....Nikon 3100 is rond de € 400,- 5100 vanaf € 700,-, dat is alweer meer dan twee keer duurder dan de Canon waar het allemaal mee begon... :roll:

28 okt 2011 18:48
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Nikon 3100 kom ik al tegen voor € 359,- bij de betere fotozaak zoals Kamera Express. :wink:

28 okt 2011 18:55
Profiel
‘64 Kever
Nikon en Canon lopen elkaar elke keer voorbij... Als het nieuwe model van Canon uit komt, is dat net ietsje beter dan de Nikon, en andersom. De Nikon is nu de laatste, derhalve "ietsje beter" .... Ik heb destijds gekozen voor een Nikon D80, omdat deze de motor/AF in de camera heeft, dus niet afhankelijk van de lens is. ;)

Advies van Jeroen914 gaat zeker op... Beter een camera van 300 Euro met duurder glas, dan andersom ;)
(bezint eer ge begint Jeroen, voor je het weet denk je over een lensje van een paar duizend euro :cheesy: (en nee hoor, ik hou me in ;) )

28 okt 2011 22:02
Profiel Facebook 
997 S
Loosdrecht
Aangezien ik de meeste foto's maak op onverwachte momenten en tijdens het sporten (MTB-en) gebruik ik mijn spiegelreflex setje al 3 jaar niet meer. Ik vind het veel te veel sleepwerk. Alles wordt geschoten met de Panasonic TZ7 en de iPhone 4.
Onderschat de compactcamera's niet. Zoals al eerder gezegd bepaalt de fotograaf (en de compositie) voor het grootste gedeelte de kwaliteit van de foto's.

28 okt 2011 22:07
Profiel
Groningen
Ik onderschrijf dat goed glas tegenwoordig belangrijker is dan de body. Zolang je geen razendsnelle sport AF tracking nodig hebt, volstaat bijna elke spiegelreflex die je nu kunt kopen voor de meeste doeleinden.

Aan de andere kant zou ik wel een aantal minimale eisen opstellen, zodat je niet toch binnen enkele maanden gaat verlangen naar meer vanwege meer flexibiliteit, toegankelijkheid van functies of gebruiksgemak in het algemeen.

Bijvoorbeeld, hoe belangrijk is beeldstabilisatie bij alle lenzen, snelle live view, beweegbaar scherm, kwaliteit van de optische zoeker, directe toegang tot functies zoals een ISO knop, burst snelheid, etc.
Allemaal functies die voor de meeste gebruikers niet van cruciaal belang of onmisbaar zijn, maar afhankelijk van je gebruik e.e.a. wel gemakkelijker en fijner kunnen maken.

Ik koop de meeste lenzen gebruikt (glas gaat lang mee, mijn oudste AF lens is zo'n 25 jaar oud, ziet er uit en werkt als nieuw). Met een beetje handig en geduldig shoppen heb ik voor relatief weinig geld goed (scherp²) glas kunnen kopen, dat bij verkoop zoals het nu lijkt zelfs meer oplevert dan ik ervoor betaald heb. M.a.w., glas is waarschijnlijk de belangrijkste schakel, maar hoeft ook niet (kan wel als je voor de top gaat) de wereld te kosten voor een beetje goede kwaliteit.

28 okt 2011 23:45
Profiel
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
In laatste consumentengids komen de canon eos 1100d en de nikon d3100 eruit als beste koop.

Ben zelf wel gecharmeerd van de nikon.

29 okt 2011 10:32
Profiel
PorscheForum Rakker
993 coupe ex-2.4 targa 1972
Achterhoek
Jeroen, voor de beste foto's inderdaad spiegelreflex met grote sensor.
Heb ik.

Echter voor het gebruik dat jij voorstelt is een bridge camera (superzoom) een sterk alternatief.

Mijn eerste bridge camera (Panasonic FZ18) deed mij versteld staan van het bereik 28-504mm. De beeldstablisatie is buitengewoon tijdens zoom.
De foto's zijn erg goed. En vast goed genoeg voor wat jij wilt.

Erg praktisch : geen lenzen wisselen etc. Snelle start.
En point and shoot voor korte filmpjes.
Vaak is het moment het belangrijkst.
De DSLR is dan net iets te traag

De DSLR gebruik ik nog maar zelden daardoor. De digicam ook.

Ik zie dat de opvolger FZ45 met nog beter bereik bij bij bol voor 249,- te koop is.

My 0,02

Succes!

29 okt 2011 12:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2