Auteur |
Bericht |
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Re: Rijbewijs ingevorderd
Balen voor jou en je gezin! Denk zelfs dat ik hier een lesje van geleerd heb... Kan 'm n.l. ook niet missen.
Een kennis van me in Dld moest zijn Führerschein ook één maand inleveren maar bij onze oosterburen mag je het moment waarop deze maand ingaat zelf kiezen, moet wel gebeuren binnen 1 jaar ná de overtreding. Lekker handig, hij ging zijn rijbewijs inleveren en is samen met zijn vrouw doorgereden naar het vliegveld voor 4 weekjes Canada... Wat is hier de straf?
_________________________________________ ......
|
05 sep 2012 12:50 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat laatste ken ik - inderdaad ook - van menig Duitser ... Inleveren tijdens de vakantie Dat je gezin de dupe er van is kan je natuurlijk aanvoeren om je rijbewijs eerder terug te krijgen ... maar zou ze dan niet vertellen dat het om het sporten van je vrouw gaat Zoals Sigrid ookal aangeeft - wij zijn deze luxe (vrijheid) gewoon .. er zijn er zat die geen auto of (inderdaad) geen rijbewijs hebben .. en moeten lopen, fietsen, liften of omrijden met (en afhankelijk zijn van) het OV. If you can't do the time, don't do the crime ...
|
05 sep 2012 13:28 |
|
|
Erick911
|
Ik heb nergens geklaagd. Zoals Henk al terecht opmerkte heb ik het boetekleed al aangetrokken. Er is er maar 1 fout geweest, en dat ben IK. En wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. Ik baal van het feit dat ik nu geen rijbewijs heb, maar nogmaals: Dat is mijn eigen schuld. Dat ik de strafmaat scheef vind, vind ik een terechte opmerking. Over die (eventuele) 2 maanden kom ik wel heen. Maar 61 dagen niet mogen rijden, zelfs niet op een snorfiets gaat nergens over.
_________________________________________ #64 comming soon.
|
05 sep 2012 13:35 |
|
|
mfh1968
|
Is dat een reden om iemand minder te straffen, juist iemand die het echt nodig heeft voor zijn werk zou je verantwoordelijker gedrag van moeten verwachten.... Zelf gelukkig (nog) nooit meegemaakt, lijkt me echt verschrikkelijk......ik heb gelukkig mijn rijbewijs niet nodig voor het uitvoeren van mijn werk, maar het is bijna onmogelijk om op mijn werk te komen zonder rijbewijs, telt die ook ?
|
05 sep 2012 14:02 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Nee, maar vond het toch prettig dat ze er wel rekening mee hielden. Net als TS heb ik ook mijn lesje wel geleerd. Vond het verschrikkelijk. Gebruik dus nu altijd Flitsmeister
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
05 sep 2012 14:23 |
|
|
Olaf
|
Hier ook Flitsmeister en Coyote ... maar nog - op heel af en toe eens doorhalen - altijd binnen de limiet van 30 (of 50) + Dat schreef en suggereerde ik MI ook niet ... maar het is gewoon een feit dat het je hoe-dan-ook niet (goed) uit komt.
|
05 sep 2012 14:40 |
|
|
Erick911
|
Zo las ik het. Excuses. Coyote kende ik nog niet. Inmiddels ook geinstalleerd. Flitsmeister stond overigens aan, maar die hielp met deze lasercontrole niet.
|
05 sep 2012 14:55 |
|
|
Olaf
|
KLIK De V1 zit standaard achter het raam geplakt - maar is mee te nemen naar elke andere auto die ik wil/ga rijden. 'n V2 heb ik nog ter overname Maar de Apps (b)lijkt ook goed te werken
|
05 sep 2012 15:27 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik heb al zeker drie jaar geen snelheidsboete's meer gehad. Van het geld dat ik me in de tussentijd bespaard heb door geen stinger, coyote etc aan te schaffen ben ik al twee keer op vakantie geweest
|
05 sep 2012 15:30 |
|
|
Erick911
|
@ Olaf: Zie je advertentie niet op Marktplaats.
|
05 sep 2012 16:05 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
+1. Maar goed: mooi kl.te! Kijk ook zeker even op flitsservice. Daar zitten de kenners (ervaringsdeskundigen).
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
05 sep 2012 16:27 |
|
|
Olaf
|
Die hoop heb ik opgegeven .... verwijderd door MP (in het verleden). Is het een leuke vakantie-bestemming, Nieuwekerk aan de ijssel
|
05 sep 2012 17:01 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
heb gehoord dat ze daar heel raar bbq-en....
|
05 sep 2012 18:26 |
|
|
Wido964
|
Sterkte Eric, weet precies hoe je je voelt.
Na 4 maanden een Porsche te hebben was het al zover, gelasert met 149km/h waar je 80 mocht. Inmiddels heb ik mijn rijbewij alweer ruim een maand terug na twee maanden invordering. Binnen 10 dag moet de OvJ beslissen of ze het rijbewijs teruggeven of voor x tijd inhouden (in mijn geval 2 maanden). Exact na twee maanden kreeg ik het rijbewijs aangetekend thuis gestuurd.
Ben nu nog in afwachting van de oproep voor de zitting bij de rechtbank.
Groeten, Wido
PS Ben nu in de markt voor een Target LaserTrack .....
|
05 sep 2012 18:37 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Balen joh, ik rijd wel vaker boven de 50km grens te hard, maar dan altijd maar heel even. maar ja je kunt zomaar de Sjaak zijn zie je wel... worden er tegenwoordig nooit geen auto's meer ingenomen? ik lees alleen maar over rijbewijzen die ingenomen worden, maar hoe zit dat met je auto?
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
05 sep 2012 18:48 |
|
|
Olaf
|
.. volgens mij moet je het wel heel bont maken willen ze je auto nog in beslag kunnen nemen ... en is het tegenwoordig (ook) zo dat de snelheidsovertreding - bij niet staande houding - op naam van de eigenaar van het voertuig komt hier kan je alleen nog maar onderuit door te verklaren dat de auto zonder jouw toestemming is meegenomen (diefstal of joy-riding) .. een briefje van een bekende, goede buur of oma (die hun rijbewijs toch niet meer nodig hebben) doet de truuk niet meer
|
05 sep 2012 18:53 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
mmmz goed te weten dat de regels aangescherpt zijn. was vorig jaar de sjaak bij zaandam, wel ovj maar geen rijbewijs inleveren. iets van 32 te hard op een 80 weg. 300 euro ofzo.
_________________________________________ oud is beter
|
05 sep 2012 18:57 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
En als het nu echt zo is dat er een vriend of iemand anders die overtreding beging met jouw auto?
|
05 sep 2012 19:26 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Binnen 10 dagen een klaagschrift indienen. Steeds vaker lukt dit en krijg je toch (veel) eerder je rijbewijs terug. Voor meer info: www.flitsservice.nl
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
05 sep 2012 19:30 |
|
|
Olaf
|
Dan heb je pech ... .. of je moet naar het politie-bureau willen om aangifte tegen die vriend(in) te doen
|
05 sep 2012 21:25 |
|
|
ChrisGT
|
Dit lijkt me toch wel het proberen waard! En ben ook wel nieuwsgierig naar de uitkomst. Overigens is 2 maanden je rijbewijs kwijt in mijn ogen ook wel enigzins overdreven in het geval van dergelijke overtreding op een (rustige) snelweg. Lijkt me dat en ovj dat ook wel meeneemt in zijn beslissing, ook al zegt koos van niet.
|
05 sep 2012 21:38 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Na het indienen van het klaagschrift, wordt je uitgenodigd voor een hoorzitting, waar je kan pleiten voor teruggave van je rijbewijs De laatste tijd staan er steeds meer berichten op het forum van flitsservice dat dit ook lukt! 53 km te hard en dan 600 euro boete en 4 maanden niet rijden staat inderdaad niet in verhouding tot de overtreding ook een interessant artikel: http://www.flitsservice.nl/phpBB/post28 ... l#p2868838
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
05 sep 2012 22:03 |
|
|
sebastian
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994
Hiervoor: 968 en 944bij Eindhoven
|
en flink ook...200+ doe ik al lang niet meer in Belgie en Nederland (eigenlijk ongeacht plaats/tijd). Gelukkig woon ik dichtbij de oostgrens.
_________________________________________ kaufen, behalten, genießen...
|
05 sep 2012 22:22 |
|
|
laame013
|
pffffffff..............dat is echt balen!...........wel vind ik de strafmaat en het "vergrijp" buiten proporties.....2 maanden!.......bij een blanco register, maar het is hun vooral te doen om het schrikeffect, denk ik.........
|
05 sep 2012 22:55 |
|
|
Subdriver
Curaçao
|
Als ik in Nederland ben ga ik vaak over de A7. Moet eerlijk zeggen dat als het dan erg rustig is en er geen auto's voor mij zitten ik regelmatig dik over de 200 ga. Ik weet dat ik dan het risico loop om een flinke boete te krijgen maar dat is dan eigen schuld, dikke bult Mijn auto staat echter op naam van mijn zoon en nu lees ik hier dat niet de bestuurder maar de kentekenhouder zijn rijbewijs kwijt is. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als ik het laat voorkomen en bij de rechter verklaar dat ik in de auto zat en niet mijn zoon dan helpt dat dus niet? Moet ik dan toch voortaan rustig aan rijden?
|
05 sep 2012 22:58 |
|
|