Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:22

Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Kabinet & zorgverzekering !!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Kabinet & zorgverzekering !!!
Onzin duivels zoontje! Niet bij het volk, maar bij die kolere-ambtenaren, die parasieten van de samenleving. Teren op de zak van hardwerkende burgers, en dan hun eigen fouten ook nog eens dubbel bij diezelfde burger wegkapen?

01 nov 2012 0:25
Profiel
Achmea rapport en Wiegel was van 1995 tot 2012 voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland :wink:

01 nov 2012 0:31
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
2 dagen geleden ontslagen. Mag ik de heren alvast bedanken dat jullie dit voor mij gaan betalen?
Mijn dilemma, moet ik in de Benz of de Porsche naar het UWV? :roll:

K*t regering. Werkend Nederland wordt extra genaaid.

01 nov 2012 7:39
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Wat Rob??? Een paar maanden geleden zat je juist aan de goede kant en kreeg je zelfs promotie en nu al weer dit??

Waanzinnig k*t inderdaad.... :flush:

01 nov 2012 9:26
Profiel
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Sjonge dat is balen zeg !! Wens je veel sterkte toe. Zit je bij een groot bedrijf in een reorganisatie?

01 nov 2012 9:39
Profiel
PorscheForum Junkie
das mooi kl#te Rob :bang: , sterkte de komende tijd............

01 nov 2012 9:40
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Maarten schreef:
Interessante visie. Wie hebben volgens jou de afgelopen jaren de crisis dan betaald?

De rekening is vooruit geschoven... Dat is nu net mijn punt.

01 nov 2012 10:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
steef schreef:
Onzin duivels zoontje! Niet bij het volk, maar bij die kolere-ambtenaren, die parasieten van de samenleving. Teren op de zak van hardwerkende burgers, en dan hun eigen fouten ook nog eens dubbel bij diezelfde burger wegkapen?

Ik kan mij niet herinneren dat de ambtenaren primair verantwoordelijk zijn voor de crisis...

01 nov 2012 10:08
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Devils son schreef:
Er wordt eindelijk eens wat pijn verdeeld. Gaat wat mij betreft nog niet ver genoeg. Je kan twisten over de verdeling, maar na 5 jaar crisis moet de broekriem een keer aangetrokken worden, nietwaar?

Niet leuk. Wel noodzakelijk.

Mee eens, zo denk ik er ook over. Ik ben best bereid om wat meer te betalen en er wat andere dingen voor te laten. Gewoonweg omdat de gevolgen anders niet te overzien zijn.
Overigens neem ik Wiegel niet meer serieus. Een hoop hoempa over het regeerakkoord terwijl hij zelf nog pleitte voor een samenwerking van VVD en SP.

01 nov 2012 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
@Maarten: je hebt gelijk. Verzekeraars maken geen stiekeme prijsafspraken met apothekers maar met de farmacie: de pillendraaiers dus. Maar dat wordt niet verdisconteerd in de premies. :twisted:

Maar voor de rest vind ik je gevaarlijk naief.

Wiegel is altijd baas geweest van de zorgverzekeraars. En wie zitten er in het bestuur vd verzekeraars? Allemaal VVD-ers, vriendjes van Wiegel.

We weten nu dat zorgverzekeraars stiekem prijsafspraken maken met medicijnfabrikanten maar dat wij er wel de volle pond voor betalen. Tegelijkertijd knijpen zij ook de apothekers, artsen, psychologen en fysiotherapeuten uit. Het meeste geld gaat naar de vezekeraars en duurbetaalde VVD-ers. We betalen ervoor en stemmen VVD om tegelijkertijd door ze genaaid te worden. :twisted:

VVD = Vereniging Van Dieven

Laatst bijgewerkt door VM020 op 01 nov 2012 10:37, in totaal 2 keer bewerkt.

01 nov 2012 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
@Delnoy: dat is flink klote man. Je was toch tijdens de vorige "reorganisatie" overgeplaatst naar een andere afdeling? Of was dat het bekende trucje dat werkgevers vaak toepassen om van personeel af te komen door ze te laten afvloeien naar een afdeling welke op termijn opgeheven zou worden? Soort sterfhuis-constructie.

Sterkte!

Laatst bijgewerkt door VM020 op 01 nov 2012 11:17, in totaal 1 keer bewerkt.

01 nov 2012 10:34
Profiel
VM020 schreef:
@Maarten: je hebt gelijk. Verzekeraars maken geen stiekeme prijsafspraken met apothekers maar met de farmacie: de pillendraaiers dus. Maar dat wordt niet verdisconteerd in de premies. :twisted:

Maar voor de rest vind ik je gevaarlijk naief.

Wiegel is altijd baas geweest van de zorgverzekeraars. En wie zitten er in het bestuur vd verzekeraars? Allemaal VVD-ers, vriendjes van Wiegel.

We weten nu dat zorgverzekeraars stiekem prijsafspraken maken met medicijnfabrikanten maar dat wij er wel de volle pond voor betalen. Tegelijkertijd knijpen zij ook de apothekers, artsen, psychologen en fysiotherapeuten uit. Het meeste geld gaat naar de vezekeraars en duurbetaalde VVD-ers. We betalen ervoor en stemmen VVD om tegelijkertijd door ze genaaid te worden. :twisted:

Goh, een post van jou waar ik het grotendeels mee eens ben. Toch maar schaatsen meenemen als ik naar de hel ga. :twisted:

01 nov 2012 10:37
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Dat geld wat de verzekeraars nu mislopen vanwege het niet meer kunnen verkopen van woekerpolissen moet toch ergens terug gehaald worden....

Marktwerking in de zorg is een mooie kandidaat om de machtspositie uit te breiden en deze vervolgens te gebruiken voor eigen gewin....

Overigens is dit enkel gissen maar ik zie wel dat het systeem wordt gepresenteerd als marktwerking maar de mensen die zorg gebruiken (en die in een echte markt klant zouden zijn) staan machteloos langs de zijlijn zonder enig inzicht in wat er gebeurt.

In mijn optiek is marktwerking dat zorgaanbieders zorg aanbieden, pillenaanbieders bieden pillen aan. Klanten (patienten) nemen zorg en pillen af, en hebben de mogelijkheid om zich te verzekeren tegen de risico's.

Nu hebben mensen geen flauw idee wat kosten zijn van de zorg die ze vragen en kunnen ze dus ook geen afwegingen maken.

"knuppel in hoenderhok modus aan"
Als ik een dodelijke ziekte had en ik zou een behandeling kunnen krijgen (kopen) die mijn leven met hoogstens enkele maanden zou verlengen maar waarvan niemand op voorhand kan zeggen of die maanden de kwaliteit van leven de moeite waard is dan heb ik een moeilijke keuze te maken. Als ik nu ook eens zou weten dat die behandeling bijvoorbeeld een half miljoen kost (wat de samenleving dus op moet brengen) dan zou dat best mijn keuze kunnen beïnvloeden. Die informatie krijg je nu niet als 'klant' en mede daarom stijgen de kosten explosief. Ieder vraagt zorg, zonder een kosten bate afweging te kunnen maken omdat de info ontbreekt.
"knuppel in hoenderhok modus uit"

Als ik een zalfje haal wat mij is voorgeschreven door de arts, krijg ik bij de apotheek te horen: "deze variant (variant 1) wordt niet vergoedt door de zorgverzekeraar, wel hebben wij deze variant (variant 2) maar daar zitten maar de helft werkzame stoffen in". Ik vraag over wat voor een bedragen we het eigenlijk hebben. Variant 2 kost 33,60 via de zorgverzekeraar en komt dan via het eigen risico voor mijn eigen rekening. variant 1 kost € 6,80 :bang: .

Ik kan mij daar wel iets bij voorstellen want Variant 2 wordt gedeclareerd aan de zorgverzekeraar, die moet het weer verwerken en aan mij doorberekenen en dan moeten ze dat weer administreren en zorgen dat ik het betaal ook. Die betaling moet ook geadministreerd worden op twee of drie plekken (apotheker, zorgverzekeraar uit, zorgverzekeraar in). Er zit een hoop extra werk aan om dat door de zorgverzekeraar heen te sturen en dat maakt het inefficient.

Geef mij maar gewoon de ouderwetse declaratie. Houd ik zelf wel bij tot aan de max van het eigen risico en dan stuur ik pas de hele bende in.

01 nov 2012 10:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zorgverzekeraars vullen hun zakken. Maken stiekem prijsafspraken met pillendraaiers.

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... akken.html

Het couvert preferentiebeleid.

http://www.trosradar.nl/uitzending/arch ... Bpage%5D=4

Het zal me niet verbazen dat de Nederlandse verzekeringsmafia machtiger is dan de Cosa Nostra. Achmea en Eureko crimineler kan het niet.

Vergeet de WOEKERPOLIS niet, waarbij mensen in bijna 15 jr tijd voor bijna 500 miljard genaaid worden. 500 miljard euro > genoeg om de EU-crisis in 1 klap op te lossen en de economie op gang te jagen, banen te creeren, nieuwe infrastructuur, bouwen van nieuwe huizen, etc.

En het ergste is dat de verzekeringsmafia hun gang kunnen blijven gaan, omdat er POLITICI in zitten en dus een politiek belang hebben......

By the way: er zitten toevallig ook veel magistraten die een nevenfunctie hebben bij verzekeraars.

Nevenfuncties zittende magistratuur. Rapport WODC:

http://www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/w ... atuur.aspx

Dus ..... we leven in een BANANENREPUBLIEK. Niks democratie, niks rechtstaat!

We troosten ons maar met de gedachte dat we deze regering vast wel verdiend hebben :(

O... ik bied nog steeds 1 ton voor degene die mij inside-informatie wilt verstrekken (en dat is nog veel geld hoor. Kan je mooi gebruiken voor een verbouwinkje, of een tweede auto, of voor een tweedehandse Porschie :mrgreen: ).

Laatst bijgewerkt door VM020 op 01 nov 2012 11:15, in totaal 1 keer bewerkt.

01 nov 2012 10:47
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
steef schreef:
Waar iedereen aan voorbij gaat, is dat een gemiddelde stad met 50.000 huishoudens, bij 5000 euri, tezamen 250.000.000 miljoen euri ophoesten...... :shock:

..

tering das wel erg veel hoor een kwartmiljard miljoen :shock: :mrgreen: :wink:

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

01 nov 2012 11:10
Profiel WWW Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Hahaha scherp, ja er zijn dagen waarop ik minder uitgeef........

Eerst de oppositie maar eens afwachten, hopelijk wordt de soep uiteindelijk niet zo heet gegegeten.....

01 nov 2012 11:43
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera S Cabrio Ex 997 Turbo
Rotterdam
O, wat zijn we weer zielig.

Jarenlang zijn we met een rechts kabinet ontzien en hadden we niets te klagen. Nu hebben we een nieuwe regering en moeten we allemaal inleveren. De beter bedeelden wat meer dan de armen. Maar o wee als de midden en hogere inkomens dan wat meer moeten bijdragen om de zorgkosten wat eerlijker te verdelen. Dan is het land opeens te klein en staan de liberalen op hun achterste benen. Het is crisis mensen, wake up!

Wij hebben geen reden tot klagen. Degenen die echt onder de crisis lijden zijn degenen die elk dubbeltje moeten omdraaien en niet kunnen werken vanwege een beperking, ziekte, afhankelijkheid, etc. Of de ouderen die niet meer worden geaccepteerd op de arbeidsmarkt, zij hebben reden tot klagen. Voor hen zijn de door de hogere BTW duurder geworden boodschappen en de hogere energiekosten, vervoerskosten, huren, etc etc. WEL een aanslag op de portemonnee. Voor de meesten van ons zijn de hogere kosten verwaarloosbaar. Ja, ook de middeninkomens zullen er geen boterham minder door eten.
Het leven is als beleggen, je hebt geen garantie op een positief resultaat en soms moet je ook gewoon je verlies pakken.
Dus niet janken..

01 nov 2012 12:56
Profiel
Citaat:
Het is crisis mensen, wake up!
Alleen in de landen die zijn ingestapt in de euro. Het is net een fuik :popcorn: En nu maken ze geld schaars.

01 nov 2012 13:25
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Mio Turbo schreef:
Ja, ook de middeninkomens zullen er geen boterham minder door eten. .

Ik denk vooral de mensen die op 1,5 tot net 2x modaal zitten, relatief de grootste klap krijgen. Die gaan bij berekeningen die ik gelezen heb bijna 4x zoveel premie betalen, dat is dus enkele honderden euro's per maand. Op een netto inkomen van ruim 3200 euro netto (2x modaal, uiteraard afhankelijk van branche en excl evt bijtelling), is dat toch een hele forse aanslag op je maandelijkse budget.

01 nov 2012 13:53
Profiel
Moderator
PF #57
Mio Turbo schreef:
Wij hebben geen reden tot klagen.

Spreek voor jezelf. Ken jij de situatie van degenen die hier komen?

01 nov 2012 14:20
Profiel
barolo schreef:
Jan bovenmodaal is flink de klos. De PVDA lacht en Mark heeft echt zitten slapen.
Of niet.

01 nov 2012 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Citaat:
Spreek voor jezelf. Ken jij de situatie van degenen die hier komen?

Met alle respect, maar een Porsche is een luxe aanschaf.
Als je je die niet kunt veroorloven, moet je er niet aan beginnen.
Sorry, geen medelijden...

01 nov 2012 14:49
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Er zijn veel liefhebbers die er veel voor laten! Dus scheer niet alle bezitters over1 kam!

01 nov 2012 14:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Rotterdam
Hardwerkende mensen die sparen om een (dure) hobby te bekostigen verdienen mijn respect.
Anderen die beknibbelen op primaire levensbehoeften om in een dure auto te rijden niet, sorry.

01 nov 2012 15:11
Profiel
steef schreef:
Er zijn veel liefhebbers die er veel voor laten! Dus scheer niet alle bezitters over1 kam!

Het probleem is gewoon dat we een fors welvaartsverlies geleden hebben. Je ontkomt niet aan pijnlijke maatregelen. Het koopkrachtminnetje voor velen vind ik derhalve geen probleem, wat zeg ik... alleen met gratis geld geven kon dat worden tegengegaan en dat kan niet eeuwig.

Het koopkrachtplusje voor de lagere inkomens vind ik wel verbazingwekkend. Als het goed gaat moeten de lage inkomens mee omdat dat eerlijk is en nu moeten ze wederom meer krijgen omdat ze het al zo slecht hebben? Dat is vreemd. Kijk, als de lagere inkomens problemen hebben om rond te komen kun je een plusje in deze tijd verantwoorden voor die groep, maar anders niet.

Ten aanzien van de midden- en hogere inkomens kan ik alleen maar zeggen: het is onvermijdbaar. Niet leuk, maar onvermijdbaar. En hoe langer we wachten, hoe lastiger het wordt. De economie heeft forse schade opgelopen. Die pijn moet je verdelen. Gebeurt nog veel te weinig. Recent mochten de pensioenfondsen weer andere rekenmethodes gebruiken om de pensioenen maar niet te hoeven verlagen. Maar uiteindelijk pleeg je zo roofbouw. Help de pensioenfondsen nou gewoon door op te houden met veel te lage rentes handhaven. Het effect daarvan op de economie is vanaf het begin nihil geweest, dus het levert alleen maar meer problemen op.

Eigenlijk is het zoiets als een rit met de Porsche van Amsterdam naar Rome en dan samen met een ander een race wie het eerst aankomt (uiteraard zonder de verkeersregels te overtreden... :^: ). Halverwege krijg je een lekke band. Je kan nu twee dingen doen: stoppen, die band verwisselen, tijdverlies nemen en daarna weer doorgaan.... of doorrijden omdat je geen seconde wil verliezen, waarbij je steeds minder snel kan rijden en uiteindelijk gedwongen wordt om te stoppen en te wachten op de wegenwacht, want de hele flikkerse bende naar de klote.

We hebben de velg al naar de klote geholpen de afgelopen 5 jaar.

01 nov 2012 15:15
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende